Przetargi.pl
Budowa nowoczesnego budynku Zespołu Szkół Specjalnych w Namysłowie

Powiat Namysłowski ogłasza przetarg

  • Adres: 46-100 Namysłów, Plac Wolności 12A
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 77 410 36 95 , fax. +48 77 410 39 22
  • Data zamieszczenia: 2022-10-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Namysłowski
    Plac Wolności 12A
    46-100 Namysłów, woj. opolskie
    tel. +48 77 410 36 95, fax. +48 77 410 39 22
    REGON: 531421963
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa nowoczesnego budynku Zespołu Szkół Specjalnych w Namysłowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wybudowanie Zespołu Szkół Specjalnych w Namysłowie, przeznaczonego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami różnego rodzaju. Realizacja zamówienia polegać będzie na wybudowaniu obiektu szkoły - zespołu trzech kompletnie wykończonych budynków połączonych łącznikami w kształcie podwójnej litery H wraz ze wszystkimi instalacjami wewnętrznymi i zewnętrznymi, wszystkimi przyłączami, wyposażeniem trwale związanym z budynkiem, a także zagospodarowaniem terenu (wokół budynków) polegającym na: wykonaniu opaski wokół budynków z kostki betonowej zabezpieczonej obrzeżami, wykonaniu nawierzchni przed wejściem głównym (podcień) z kostki betonowej, montażu wycieraczek systemowych zewnętrznych.Zamawiający udostępnia przedmiary robót, jako materiał pomocniczy do wyceny oferty. Wykonawca musi zapoznać się ze wszystkimi wymaganiami określonymi w specyfikacji warunków zamówienia i dokumentacji projektowej oraz zdobyć wszelkie informacje, które mogą być przydatne do przygotowania oferty. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy.CZĘŚĆ 1: „BUDOWA NOWOCZESNEGO BUDYNKU ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W NAMYSŁOWIE” – ROBOTY BUDOWLANE.1) Zakres rzeczowy robót budowlanych obejmuje:a) z zakresu – Projekt zagospodarowania działki (zagospodarowania terenu): wykonanie wszystkich przyłączy: gazowego, wodnego, elektrycznego, kanalizacyjnego, światłowodowego, wykonanie zewnętrznej kanalizacji deszczowej z podziemnymi żelbetowymi zbiornikami na deszczówkę, budowa budynków szkoły wraz z halą sportową, wykonanie zewnętrznych instalacji elektrycznych i teletechnicznych, wykonanie zewnętrznych instalacji sanitarnych (instalacji wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, instalacji c.o.), zagospodarowanie terenu (wokół budynków) polegającym na: wykonaniu opaski wokół budynków z kostki betonowej zabezpieczonej obrzeżami, wykonaniu nawierzchni przed wejściem głównym (podcień) z kostki betonowej, montażu wycieraczek systemowych zewnętrznych.b) z zakresu – Projekt architektoniczno-budowlany: całość,c) z zakresu – Projekt techniczno-wykonawczy – branża budowlana: budynek – całość (obiekt szkoły - zespół trzech kompletnie wykończonych budynków połączonych łącznikami w kształcie podwójnej litery H wraz ze wszystkimi instalacjami wewnętrznymi i zewnętrznymi, wszystkimi przyłączami, a także wyposażeniem trwale związanym z budynkiem – zgodnie z przedmiarami); zagospodarowaniem terenu (wokół budynków) – zgodnie z przedmiarem,d) z zakresu – Projekt techniczno-wykonawczy – branża architektoniczna: całość,e) z zakresu – Projekt techniczno-wykonawczy – wnętrza: wszystko, za wyjątkiem mebli i wyposażenia nieujętych w przedmiarach,f) z zakresu – Projekcie techniczno-wykonawczym – detale: te które dotyczą realizowanego zakresu,g) z zakresu – SWZ – Projekcie techniczno-wykonawczym – branża konstrukcyjna: całość,h) z zakresu – Projekcie techniczno-wykonawczym – branża sanitarna: całość,i) z zakresu – Projekcie techniczno-wykonawczym – branża elektryczna – całość.j) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu.2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach: nr 3 do SWZ – Decyzji - pozwoleniu na budowę; nr 4 do SWZ – Projekcie zagospodarowania działki (zagospodarowania terenu); nr 5 do SWZ – Projekcie architektoniczno-budowlanym; nr 6 do SWZ – Projekcie techniczno-wykonawczym – branża budowlana; nr 7 do SWZ – Projekcie techniczno-wykonawczym – branża architektoniczna; nr 8 do SWZ – Projekcie techniczno-wykonawczym – wnętrza; nr 9 do SWZ – Projekcie techniczno-wykonawczym – detale; nr 10 do SWZ – Projekcie techniczno-wykonawczym – branża konstrukcyjna; nr 11 do SWZ – Projekcie techniczno-wykonawczym – branża sanitarna; nr 12 do SWZ – Projekcie techniczno-wykonawczym – branża elektryczna; nr 13 do SWZ – Dokumentacji geotechnicznej; nr 14 do SWZ – Uzgodnieniach, warunkach, zezwoleniach; nr 15 do SWZ – Charakterystyce energetycznej; nr 16 do SWZ – Środowiskowej analizie optymalizacyjno-porównawczej; nr 17 do SWZ – Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWIORB); nr 18 do SWZ – Wizualizacjach stanu docelowego; nr 19 do SWZ – Przedmiarach.3) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, projektem zagospodarowania działki (zagospodarowania terenu), projektem architektoniczno-budowlanym, projektami techniczno-wykonawczymi, przedmiarami robót, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), ostateczną decyzją nr AB.6740.394.402.2021 z dnia 14.12.2021 r. zatwierdzająca projekt zagospodarowania działki oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę, opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia, uzgodnieniami, warunkami, zezwoleniami, a także obowiązującymi przepisami i normami, sztuką budowlaną, zasadami współczesnej wiedzy technicznej.4) W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.5) W przypadku wystąpienia w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia (tj. w projektach, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach, zestawieniach, formularzach) nazw producentów, patentów, marek, znaków towarowych, bądź aprobat technicznych, norm, specyfikacji technicznych czy systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych na takim samym poziomie lub lepszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii. Wykonawca, który zastosuje podczas wykonywania zamówienia rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego w SWZ, będzie obowiązany uprzednio uzgodnić zmiany na piśmie z Zamawiającym i wykazać, że zastosowane przez niego w ramach realizacji umowy materiały, urządzenia, sprzęt lub wyposażenie spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SWZ. Ewentualna równoważność musi być wykazywana głównie tam, gdzie Zamawiający ustalił opis przedmiotu umowy przy pomocy znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty. Natomiast jeżeli Zamawiający dopuścił rozwiązania równoważne opisywane w dokumentacji, ale nie podał minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały, Wykonawca obowiązany będzie zaoferować produkt o właściwościach takich samych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania (potwierdzających zgodność cech technicznych, jakościowych i funkcjonalnych z cechami technicznymi, jakościowymi i funkcjonalnymi wskazanymi w SWZ).6) Wykonawca może realizować przedmiot umowy o cechach odpowiadających cechom wskazanym w opisie przedmiotu umowy lub lepszych od nich, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym.7) Zastosowanie rozwiązań równoważnych, o których mowa wyżej, bez uprzedniej pisemnej akceptacji Zamawiającego, zostanie uznane przez Zamawiającego, że przedmiot umowy nie został wykonany w sposób prawidłowy i odmówi jego odbioru.8) Wszystkie materiały zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być w gatunku pierwszym i muszą posiadać atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne dopuszczające do stosowania w budownictwie (atesty, certyfikaty i aprobaty należy dostarczyć Zamawiającemu do końcowego protokołu odbioru robót).9) Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): wymienione poniżej.10) Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć odpowiedni sprzęt i materiały do wykonania przedmiotu zamówienia.11) Składający oferty wykonawcy zobowiązani są do zapoznania z istotnymi przepisami prawa, aktami i regulacjami obowiązującymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mogą wpływać lub odnosić się do działań podejmowanych w związku z zamówieniem i w następstwie podpisania umowy.12) Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji – 48 miesięcy. maksymalnie 84 miesiące, licząc od daty końcowego protokołu odbioru robót. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 48 miesięcy, zostanie odrzucona jako niezgodna ze SWZ.13) Wszystkie materiały, w tym odpady powstałe w wyniku realizacji robót budowlanych w ramach projektu muszą być zagospodarowane (ponownie użyte, przetworzone, unieszkodliwione lub magazynowane) zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami ochrony środowiska (w sposób przyjazny środowisku). Wykonawca zobowiązany jest do posiadania zezwolenia na wytwarzanie odpadów. Koszty wytworzenia, transportu i utylizacji odpadów należy uwzględnić w cenie oferty.14) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.15) Miejsce realizacji zamówienia: działka nr 250/16, k.m. 2, położona w Namysłowie przy ul. Braterskiej; teren działania Wykonawcy.Przedmiotem zamówienia jest wybudowanie Zespołu Szkół Specjalnych w Namysłowie, przeznaczonego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami różnego rodzaju. Realizacja zamówienia polegać będzie na wybudowaniu obiektu szkoły - zespołu trzech kompletnie wykończonych budynków połączonych łącznikami w kształcie podwójnej litery H wraz ze wszystkimi instalacjami wewnętrznymi i zewnętrznymi, wszystkimi przyłączami, wyposażeniem trwale związanym z budynkiem, a także zagospodarowaniem terenu (wokół budynków) polegającym na: wykonaniu opaski wokół budynków z kostki betonowej zabezpieczonej obrzeżami, wykonaniu nawierzchni przed wejściem głównym (podcień) z kostki betonowej, montażu wycieraczek systemowych zewnętrznych.Zamawiający udostępnia przedmiary robót, jako materiał pomocniczy do wyceny oferty. Wykonawca musi zapoznać się ze wszystkimi wymaganiami określonymi w specyfikacji warunków zamówienia i dokumentacji projektowej oraz zdobyć wszelkie informacje, które mogą być przydatne do przygotowania oferty. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy.CZĘŚĆ 2: „BUDOWA NOWOCZESNEGO BUDYNKU ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W NAMYSŁOWIE” – NADZÓR INWESTORSKI.1) Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego, realizowanego w imieniu i na rzecz Zamawiającego, obejmującego obowiązki związane z profesjonalnym i kompleksowym nadzorem oraz kontrolą i rozliczeniem zadania inwestycyjnego – robót budowlanych opisanych w części 1 niniejszego postępowania.2) Zamawiający ma prawo zgłaszać w każdym czasie uwagi i zastrzeżenia dotyczące procesu inwestycyjnego, które Inspektor Nadzoru (Wykonawca) jest zobowiązany niezwłocznie przeanalizować i uwzględnić, zawiadamiając Zamawiającego o podjętych działaniach i ich skutkach.3) Nadzór inwestorski należy wykonywać zgodnie ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, projektem zagospodarowania działki (zagospodarowania terenu), projektem architektoniczno-budowlanym, projektami techniczno-wykonawczymi, przedmiarami robót, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), ostateczną decyzją nr AB.6740.394.402.2021 z dnia 14.12.2021 r. zatwierdzająca projekt zagospodarowania działki oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę, opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia, uzgodnieniami, warunkami, zezwoleniami, a także obowiązującymi przepisami i normami, sztuką budowlaną, zasadami współczesnej wiedzy technicznej.4) Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): wymienione ponizej.5) Obowiązki podmiotu świadczącego usługi nadzoru inwestorskiego:a) Przejęcie od Zamawiającego obowiązków nadzoru.b) Przygotowanie i sprawdzenie dokumentów związanych z przekazaniem placu budowy.c) Kontrolę procesu budowy.d) Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót budowlanych z dokumentacją zamówienia, obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.e) Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów niezaakceptowanych na piśmie przez Zamawiającego (w przypadku stosowania rozwiązań równoważnych), wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania.f) Sprawdzanie, odbiory (częściowe / końcowy) robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, nadzór nad pracami ziemnymi, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazaniu ich do użytkowania.g) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy i prawidłowości zafakturowania wykonanych robót.h) Kontrolę zgodności przebiegu robót z obowiązującą dokumentacją zamówienia oraz terminowości ich wykonania.i) Sporządzanie sprawozdania z wykonanych prac do akceptacji Zamawiającego.j) Koordynację działań, w zakresie współpracy z projektantem oraz rozwiązywanie problemów w przypadku wystąpienia jakichkolwiek trudności w realizacji robót wg dokumentacji projektowej i konieczności zatwierdzenia rozwiązań dodatkowych lub zamiennych.k) Kontrolę zgodności realizacji z dokumentacją projektową, warunkami technicznymi wykonania robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedzą techniczną, prawem budowlanym i innymi przepisami w tym zakresie.l) Kontrolowanie zgodności realizacji robót z zapisami umów o realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego.m) Kontrolę jakości i ilości wykonanych robót i częściowe ich odbiory oraz kontrola jakości zastosowanych materiałów i ich zgodności z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami o dopuszczeniu do obrotu.n) Nadzorowanie i egzekwowanie wykonywania robót przez Wykonawcę robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zapisami umów o realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego, ustawą Prawo Budowlane i przepisami z nim związanymi, dokumentacją projektową, warunkami technicznymi wykonania robót, ustalonymi terminami realizacji, obowiązującymi normami, zasadami oraz przepisami prawa polskiego, a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji.o) Sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów.p) Kontrolę, czy stosowane przez Wykonawców robót wyroby są dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym oraz archiwizacja dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie.q) Sprawdzanie prawidłowości protokołu odbioru robót oraz faktury pod względem merytorycznym, formalno-rachunkowym oraz zgodności z zawartą umową z Wykonawcą robót.r) Powiadamianie Zamawiającego o wszelkich odbiorach robót prowadzonych przez podmiot pełniący nadzór inwestorski.s) Zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń do dokumentacji zgłoszonych przez Wykonawcę robót i wyegzekwowanie od projektanta stosownych poprawek, uszczegółowień, rozwiązań projektowych i innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji robót, oraz przebiegu procesu inwestycyjnego.t) Informowanie Zamawiającego o problemach, jakie wystąpiły, jak również o problemach przewidywanych, sposobach ich uniknięcia lub niezbędnych działaniach korygujących.u) Wstrzymywanie dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie lub spowodowałaby niedopuszczalną niezgodność z obowiązującymi przepisami.v) Ułatwienie polubownego rozstrzygania sporów.w) Organizowanie i prowadzenie okresowych narad koordynacyjnych na budowie, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym i Wykonawcami robót (włącznie z przygotowaniem i archiwizacją protokołów ze wszystkich formalnych narad) dotyczących bieżących i przyszłych robót (w razie konieczności), w których udział brać będzie Wykonawca robót, Projektant oraz Zamawiający, jak również zapewnienie wdrażania podjętych decyzji wpływających na postęp i terminowość wykonywanych robót. W przypadkach koniecznych Zamawiający ma prawo żądać zwołania narady w określonym przez siebie terminie.x) Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów.y) Żądanie od kierownika budowy lub kierowników robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót.z) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz archiwizacja wszystkich protokołów prób i badań przeprowadzonych w trakcie budowy.aa) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz przygotowanie dokumentów do odbiorów częściowych i odbioru końcowego.bb) Przyjęcie od Wykonawcy robót inwentaryzacji powykonawczej uzbrojenia terenu i usytuowania obiektów kubaturowych oraz skompletowanej całościowej dokumentacji powykonawczej i sprawdzenie jej kompletności poprzez dokonanie stosownej adnotacji.cc) Przygotowanie i uczestniczenie w odbiorze końcowym, włącznie z przekazaniem zakończonego zadania Zamawiającemu i jego ostatecznym rozliczeniem.dd) Wyegzekwowanie usunięcia przez projektanta i Wykonawcę robót usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbioru końcowego.ee) Nadzór nad uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.6) Miejsce realizacji zamówienia: działka nr 250/16, k.m. 2, położona w Namysłowie przy ul. Braterskiej; teren działania Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214230-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną