Przetargi.pl
BUDOWA MOTYLARNI PRZY MUZEUM FAUNY i FLORY MORSKIEJ i ŚRÓDLĄDOWEJ w JAWORZU

Muzeum Fauny i Flory Morskiej i Śródlądowej w Jaworzu ogłasza przetarg

  • Adres: 43-384 Jaworze, Wapienicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (33) 817 22 17, 604769758 , fax. (33) 8172217
  • Data zamieszczenia: 2019-04-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Fauny i Flory Morskiej i Śródlądowej w Jaworzu
    Wapienicka 120
    43-384 Jaworze, woj. śląskie
    tel. (33) 817 22 17, 604769758, fax. (33) 8172217
    REGON: 361485118
  • Adres strony internetowej zamawiającego: muzeum.jaworze.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA MOTYLARNI PRZY MUZEUM FAUNY i FLORY MORSKIEJ i ŚRÓDLĄDOWEJ w JAWORZU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa Motylarni przy Muzeum Fauny i Flory Morskiej i Śródlądowej w Jaworzu – na działce 2230/4 – zgodnie z Dokumentacją Projektową, w zakresie umożliwiającym uzyskanie na podstawie przepisów prawa pozwolenia na użytkowanie. Motylarnia ma mieć postać namiotu sferycznego – kopuła o średnicy 9,5 m i wysokości 4,75 m i będzie połączona z istniejącym budynkiem Muzeum Fauny i Flory. W Motylarni przewiduje się część zieleni rodzimej oraz egzotycznej wraz z inkubatorami dla larw motyli oraz formikarium. W centrum znajdować się będzie strefa karmienia oraz zieleń reprezentacyjna. Przewidziano tez miejsce do zwiedzania oraz przeprowadzania prezentacji i szkoleń. Zakres zamówienia obejmuje: - wykonanie robót na podstawie dokumentacji technicznej, stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ, tj. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia, na który składają się: a) projekt budowlany (część opisowa i część rysunkowa); b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót; c) przedmiar robót; - wykonanie wszystkich określonych w załączniku nr 8 do SIWZ badań, prób i atestów materiałowych; - wykonanie innych obowiązków wynikających ze wzoru umowy ws. zamówienia publicznego, stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. Przedmiot zamówienia stanowi zadanie inwestycyjne realizowane w ramach projektu pn. „Budowa Motylarni przy Muzeum Fauny i Flory Morskiej i Śródlądowej w Jaworzu” w zakresie działania "Realizacja lokalnych strategii rozwoju kierowanych przez społeczność" w ramach Priorytetu 4. "Zwiększenie zatrudnienia i spójności terytorialnej" objętego Programem Operacyjnym "Rybactwo i Morze", z wyłączeniem projektów grantowych. Wykonawca po zapoznaniu się ze Szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia, zobowiązany jest do ustalenia zakresu robót niezbędnych do osiągnięcia rezultatu. Przedmiot zamówienia opisano szczegółowo w załączniku nr 8 do SIWZ – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia. UWAGA! PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA JEST TOŻSAMY Z PRZEDMIAREM ROBÓT. Przedmiotowe zadanie inwestycyjne obejmuje w szczególności następujący zakres prac dotyczący budowy motylarni: - roboty ziemne (wyrównanie terenu, wykonanie wykopów pod zakotwienia i pod warstwy drenażu, wykonanie podbudowy pod utwardzenie tarasu oraz części ekspozycyjnej, wykonanie kotwień dla konstrukcji); - roboty brukarskie (wykonanie bruków wewnętrznych i zewnętrznych, palisady w części zewnętrznej oraz odudowa warstwy wegetatywnej); - dostawa i montaż kopuły motylarni (namiot sferyczny o powierzchni 75 m2, średnicy 9,5 m, wysokość: 4,75 m, pokrycie z białej membrany nieprzepuszczającej światła, konstrukcja stalowa); - rozbudowa wewnętrznej instalacji elektrycznej wraz z kompletem oświetlenia ogólnego i ekspozycyjnego (budowa instalacji wewnętrznej elektrycznej kompletnej dostosowanej do obiektu namiotu sferycznego – dostawa wraz z montażem); - wewnętrzna niezależna instalacja wentylacji (budowa instalacji wewnętrznej wodno-kanalizacyjnej i ogrzewania – kompletnej dostosowanej do obiektu namiotu sferycznego – dostawa wraz z montażem); - przebudowa okna muzeum wraz z montażem rolety; - wyposażenie motylarni (owady, rośliny, ziemia urodzajna, nawozy, wyposażenie); - ławki parkowe oraz tablice informacyjne; - pozostałe roboty (w tym dostawa i montaż agregatu spalinowo-elektrycznego). Montaż urządzeń, w tym namiotu sferycznego motylarni, musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami i zaleceniami producenta. Wszystkie urządzenia muszą być stabilne. Elementy konstrukcyjne muszą być odporne na działanie warunków atmosferycznych i zabezpieczone przed korozją. Zamawiający informuje, że wskazane w dokumentacji technicznej urządzenia są jedynie przykładowymi i stanowią wskazanie dla wykonawcy, jakie minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe powinny posiadać urządzenia stanowiące przedmiot zamówienia. Zamawiający dopuszcza oferowanie urządzeń równoważnych pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż określone w dokumentacji. UWAGA: W ramach powyższego zakresu prac współfinansowaniem ze środków z Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze” nie są objęte roboty oraz dostawy, o których mowa w rozdziale 2. Przedmiaru robót – „ROBOTY INNE” (POZOSTAŁE) , w tym dostawa i montaż agregatu spalinowo-elektrycznego. Wyposażenie to zostanie sfinansowane wyłącznie ze środków własnych Zamawiającego. Dostarczone w ramach zamówienia sprzęt i urządzenia winny być fabrycznie nowe, nieużywane, kompletne, wolne od wad. Deklaracje CE oraz certyfikaty zgodności z obowiązującymi normami wymagane będą przez Zamawiającego na etapie odbioru prac – w odniesieniu do tych elementów sprzętu i wyposażenia, które winny je posiadać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. UWAGA: Na potwierdzenie spełnienia wymagań określonych przez Zamawiającego w zakresie dostawy kopuły motylarni (namiotu sferycznego) - na wezwanie Zamawiającego - Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza (uplasowała się na najwyższej pozycji rankingowej) zobowiązany będzie, na podstawie art. 26 ust.2 ustawy Pzp, do przedłożenia poniżej wymienionych dokumentów: - Karta techniczna produktu lub inny równoważny dokument, potwierdzający parametry kopuły motylarni wraz z jej konstrukcją; - Rysunek poglądowy (np. wizualizacja, rzut techniczny) kopuły motylarni; dokumenty konstrukcyjne i obliczenia obciążeniowe; - Certyfikat zgodności z aktualnie obowiązującymi przepisami, lub aprobatę techniczną, wydane przez akredytowaną jednostkę certyfikującą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zgodnie z zapisami punktu 8. SIWZ: 8.1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 9 000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych i 00/100). 8.2. Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni. 8.3. Wadium może być wniesione – zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp – w jednej lub kilku następujących formach: 8.3.1. pieniądzu; 8.3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 8.3.3. gwarancjach bankowych; 8.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 8.3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 110, 650, 1000 i 1669). 8.4. Termin i sposób wniesienia wadium. 8.4.1. Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Muzeum Fauny i Flory Morskiej i Śródlądowej w Jaworzu: Numer konta: 70 8117 0003 0005 5084 2000 0060 Dopisek: „WADIUM – BUDOWA MOTYLARNI PRZY MUZEUM FAUNY i FLORY MORSKIEJ i ŚRÓDLĄDOWEJ W JAWORZU”. 8.4.2. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie innej niż pieniężna, zobowiązany jest on dostarczyć Zamawiającemu oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji przed upływem terminu składania ofert – tj. przed godziną 9:00 w dniu 17.04.2019 r. Dokument ten winien zostać dołączony do oferty składanej przez Wykonawcę. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w ofercie w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 8.4.3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli: 8.4.3.1. wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert, 8.4.3.2. wnoszone w pozostałych formach oryginały dokumentów zostały dołączone do oferty. 8.5. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie innej niż pieniądz: 8.5.1. Wadium wniesione w formie poręczeń lub gwarancji będzie akceptowane przez Zamawiającego, jeżeli będzie zawierać wszystkie określone ustawą Pzp przypadki utraty wadium (tj. w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana, klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnienie bezwarunkowej wypłaty przez Gwaranta na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty wadium w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust.5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.). 8.6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.). 8.7. Wadium zwraca się w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 1-2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.). 8.8. Oferty Wykonawców, którzy nie wniosą wadium lub wniosą go w sposób nieprawidłowy zostaną odrzucone (art. 89 ust.1 pkt 7b ustawy Pzp). 8.9. Ważność wadium w formie niepieniężnej winna obejmować cały okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z punktem 6.1. SIWZ - INFORMACJE O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MUSZĄ BYĆ DOŁĄCZONE DO OFERTY (żądane od wszystkich Wykonawców przy ofercie): 6.1.1. Sporządzony przez Wykonawcę FORMULARZ OFERTOWY – według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 6.1.2. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: 6.1.2.1. nie podlega wykluczeniu z postępowania, 6.1.2.2. spełnia warunki udziału w postępowaniu. 6.1.3. Oświadczenie, o którym mowa w punkcie 6.1.2. SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. 6.1.4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego oraz złożenia oświadczenia, o którym mowa w punkcie 6.1.2. SIWZ dotyczącego każdego z Wykonawców występujących wspólnie. 6.1.5. Do oferty należy dołączyć dokumenty, z których wynika prawo do reprezentacji Wykonawcy, tj. do podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadanie publiczne (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz. 570 ze zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. 6.1.6. W przypadku, jeżeli oferta podpisana zostanie przez inne osoby niż wynika to z dokumentów rejestrowych, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do jej podpisania. 6.1.7. Jeśli jest to konieczne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający może na każdym etapie postępowania, wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń i dokumentów, potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 6.1.8. Do oferty należy dołączyć oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniądz. 6.1.9. Zamawiający, zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp, w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 6.1.10. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oferty oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, wskazanych w punkcie 6.2. niniejszej SIWZ. 6.1.11. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczeń o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej co inni Wykonawcy w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 798 ze zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Oświadczenie należy przekazać Zamawiającemu w oryginale w formie pisemnej w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. 6.1.12. Wykonawca, który powołuje się na potencjał podmiotu trzeciego zobowiązany jest załączyć do oferty dokument (-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór zobowiązania podmiotu trzeciego stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach