Przetargi.pl
Budowa mostu nad rzeką Noteć wraz z przebudową drogi gminnej nr 150833C w miejscowości Kobylniki

Gmina Kruszwica ogłasza przetarg

  • Adres: 88-150 Kruszwica, ul. Nadgoplańska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 515 010 , fax. 523 516 021
  • Data zamieszczenia: 2021-01-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kruszwica
    ul. Nadgoplańska 4
    88-150 Kruszwica, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 515 010, fax. 523 516 021
    REGON: 92350777000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/gminakruszwica

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa mostu nad rzeką Noteć wraz z przebudową drogi gminnej nr 150833C w miejscowości Kobylniki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wspólny Słownik Zamówień: CPV 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wnoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej CPV 45221110-6: Roboty budowlane w zakresie mostów CPV 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg CPV 45112730-1 Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad CPV 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg CPV 44212100-0 Mosty CPV 45221100-3 Roboty budowlane w zakresie budowy mostów Zamawiający: Gmina Kruszwica Termin realizacji zamówienia: do 29.10.2021r. wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektów objętych decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa drogi gminnej nr 150833C oraz rozbiórka i budowa mostu drogowego na rzece Noteć w miejscowości Kobylniki. Zadanie obejmuje: - wycinkę kolidującej zieleni i nasadzenia zastępcze - rozbudowę drogi gminnej do parametrów drogi klasy G - korektę nasypów drogowych - wzmocnienie nasypu drogowego - wykonanie podbudowy i nawierzchni drogi - budowa odwodnienia drogi - rozbiórkę obiektu mostowego na rzece Noteć - budowa nowego obiektu mostowego w miejscu rozebranego mostu w tym: - wykonanie pali fundamentowych - budowę nowych przyczółków (żelbetowe) - budowa nowego przęsła mostu - budowa odwodnienia mostu (z podczyszczeniem wód roztopowych i opadowych) - umocnienie skarp na przyczółkach - przebudowę sieci uzbrojenia terenu, kolidujących z rozbiórką i budową: - sieć energetyczna - sieć telekomunikacyjna - sieć wodociągowa - sieć kanalizacji deszczowej - umocnienie koryta rzeki - wykonanie nowego oznakowania żeglugowego obiektu. Obszar objęty opracowaniem znajduje się wzdłuż drogi gminnej nr 150833C, na przecięciu z rzeką Noteć, woj. kujawsko-pomorskie. Most drogowy stanowi przeprawę drogową i pieszą przez rzekę Noteć. Inwestycja będzie prowadzona na działkach: 1, 3/6, 19, 47/2, 219, 3310/2, 3310/3 - Obręb 0020 Kobylniki oraz 38, 68/4, 68/6 - Obręb 0044 Szarlej. Jednostka ewidencyjna 040706_5 Kruszwica. Teren objęty opracowaniem znajduje się częściowo w obszarze szczególnego zagrożenia powodziowego. Obiekt należy wytyczyć wg dwóch punktów odniesienia, wynikających z osi istnieją¬cej drogi. Położenie powyższych punktów, należy sprawdzić w terenie z podanymi w doku-mentacji współrzędnymi. Obszar objęty oddziaływaniem przedsięwzięcia obejmuje działki objęte opracowaniem oraz działki nr: 21/1 - Obręb 0020 Kobylniki oraz 69- Obręb 0044 Szarlej. Ze względu na rodzaj inwestycji – budowa mostu przez rzekę Noteć i rozbudowa drogi gminnej oraz biorąc pod uwagę sąsiedztwo przedmiotowej inwestycji (tereny bez zabudowy mieszkalnej), obszar oddziaływania, o którym mowa w art. 28 ust. 2 ustawy Prawo Budowlane, Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi i ich usytuowanie - § 8 ust. 1 , 2, § 113 ust. 5, §118 ust. 1, 3, 4, 5, 7; Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie §40 ust. 1, 2, § 42 ust. 1, § 43 ust. 2., obejmuje działki wskazane powyżej. Obszar oddziaływania ustalono m. in. zgodnie z art. 43 ustawy o drogach publicznych. Inwestycja: - nie ogranicza dostępu działek do dróg publicznych - wycinka drzew i krzewów ograniczona jest do minimum - uwzględnia warunki żeglugi na rzece Noteć - nie wprowadza ograniczeń w użytkowaniu działek sąsiednich Odcinek drogi objęty zadaniem położony jest w ciągu drogi gminnej nr 150833C. Początek zakresu znajduje się na wysokości świetlicy wiejskiej w miejscowości Kobylniki tj. posesji nr 26C, zaś koniec stanowi skrzyżowanie z drogą powiatową nr 2568C. Droga w całości posiada nawierzchnię asfaltową o zmiennej szerokości 5,2-5,6m. Wzdłuż drogi od świetlicy do obiektu mostowego po obu stronach znajdują się tereny rolnicze i tereny Lasów Państwowych. Natomiast pomiędzy obiektem a skrzyżowaniem z drogą powiatową, po lewej stronie drogi znajduje się teren Spółki wodno-ściekowej w Kruszwicy, zaś po prawej teren rolniczy. Wzdłuż drogi biegnie naziemna sieć teletechniczna, kanalizacja przemysłowa fi350, kanalizacja sanitarna do oczyszczalni, wodociąg, kanalizacja deszczowa oraz przy oczyszczalni, linia energetyczna. W chwili obecnej, przeprawa mostowa (tymczasowa konstrukcja wojskowa typu MS 22-80) jest zamknięta i wyłączona z użytkowania. W ramach inwestycji planuje się dostosować istniejąca drogę gminną klasy lokalnej do parametrów drogi klasy głównej w związku z planowaną budową obwodnicy Kruszwicy i przejęcia w przyszłości drogi przez GDDKiA. Ze względów ekonomicznych i terenowych drogę trasuje się w śladzie istniejącej jezdni zachowując parametry drogi G. Zaprojektowano drogę o nawierzchni asfaltowej i szerokości jezdni 7,0m z obustronnymi poboczami gruntowymi szerokości 1,50m. Na odcinku od świetlicy do obiektu zaprojektowano trzy łuki poziome. Pierwsze dwa łuki posiadają promienie R=125,0m z krzywymi przejściowymi o parametrach A=82 (pochylenie na łukach jednostronne 7%). Trzeci łuk posiada promień R=600,0m i pochylenie jak na odcinku prostym – daszkowe 2%. Natomiast na odcinek od obiektu do skrzyżowania z drogą powiatową zaprojektowano jako prostą o pochyleniu daszkowym 2%. Na całym odcinku zaprojektowano cztery zjazdy publiczne. Trzy po zachodniej stronie obiektu prowadzące na pola uprawne i zjazdy leśne oraz jeden po wschodniej stronie prowadzący do oczyszczalni. Parametry drogi: - kategoria ruchu: KR3 - prędkości (jak dla terenu zabudowy): Vp=50km/h oraz prędkość ograniczona oznakowaniem pionowym do Vp=40km/h → Vm=60km/h - klasa drogi: droga główna (G) Zaprojektowana droga zalicza się do drugiej kategorii geotechnicznej w złożonych warunkach gruntowo-wodnych. Zaprojektowano most przekraczający rzekę Noteć bez podpór pośrednich, zachowując skrajnię określoną względem wysokiej wody żeglownej. Nośność obiektu dostosowano do obciążeń ruchem samochodowym: - klasa I wg PN-EN 1991-2 - klasa drogi - G. Podstawowe parametry użytkowe: - jezdnia o szerokości 8,2m (pasy ruchu 2x3,50m+opaski po 0,60m) - chodnik (strona południowa) o szerokości 4,56m (szerokość użytkowa3,50m) - opaska jezdni (strona północna) 1,1m - barieroporęcze mostowe, stalowe, wysokości 1,2m - szerokość całkowita obiektu 13,86m - rozpiętość osiowa przęsła 39,00m - rozpiętość w świetle przyczółków 38,00m - płyty przejściowe długości 6,0 m. Zaprojektowany most zachowuje obowiązującą skrajnię żeglowną dla drogi wodnej Ia i uwzględnia uzyskanie w przyszłości skrajni żeglownej dla drogi wodnej kategorii Ib. Szerokość drogi na dojazdach - 7,0 m. Zaprojektowany most zalicza się do drugiej kategorii geotechnicznej w złożonych warunkach gruntowo-wodnych. W zakresie rozbudowy drogi planuje się wykonanie następujących robót: - wycinka kolidującej zieleni - rozbiórkę istniejącej jezdni o nawierzchni asfaltowej - frezowanie nawierzchni na skrzyżowaniu z drogą powiatową - rozbiórkę nawierzchni chodnika z kostki betonowej - rozbiórkę zjazdu o nawierzchni betonowej - rozbiórkę krawężników, obrzeży i elementów brd (bariery, znaki) - budowę nowej konstrukcji jezdni i zjazdów o naw. z betonu asfaltowego - wykonanie nowej warstwy ścieralnej na skrzyżowaniu z drogą powiatową - budowę opaski z kostki betonowej przy zjeździe do oczyszczalni - budowę poboczy gruntowych - wykonanie rowów drogowych trapezowych odparowujących - umocnienie skarp geokratami - wykonanie zieleni w postaci trawników W zakresie budowy obiektu przewiduje się wykonanie następujących prac:  rozbiórka istniejącego obiektu w całości  wykonanie pali fundamentowych  budowę nowych przyczółków (żelbetowe)  montaż łożysk  budowa nowego przęsła mostu  wykonanie izolacji na przęśle  wykonanie kapy chodnikowej i kapy opaski, wraz z gzymsami  montaż krawężników mostowych i drogowych  zamocowanie płyt przejściowych  budowa odwodnienia obiektu mostowego (z podczyszczeniem wód roztopowych i opadowych)  oczyszczenie strumieniowo-ścierne wszystkich powierzchni betonowych  wykonanie izolacji powłokowych na powierzchniach przewidzianych do zasypania gruntem,  wykonanie zabezpieczenia hydrofobowego betonów  umocnienie skarp na przyczółkach  zamocowanie nowych barieroporęczy, balustrad i barier drogowych  wykonanie nawierzchni metakrylowej na chodnikach i opasce  wykonanie nowych nawierzchni jezdni na moście  wykonanie nowego oznakowania drogowego i żeglugowego obiektu. W zakresie inwestycji planuje się wykonanie następujących robót sieciowych:  przebudowa sieci energetycznej  przebudowa sieci telekomunikacyjnej  przebudowa sieci wodociągowej  przebudowa kanalizacji deszczowej,  budowa kanalizacji deszczowej z podczyszczeniem w separatorze i wylotem do Noteci  zabezpieczenie rurami osłonowymi sieci usytuowanych pod nasypem drogowym (wodociąg, kabel energetyczny, kabel telekomunikacyjny, kanalizacja deszczowa i kanalizacja przemysłowa). Konstrukcja jezdni i zjazdów - droga:  warstwa ścieralna SMA 11 z 50/70 gr. 4 cm  warstwa wiążąca AC16W z 50/70 gr. 6 cm  podbudowa zasadnicza AC22P z 35/50 gr. 8 cm  podbudowa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 - uziarnienie 0/31.5mm gr. 20 cm  wzmocnienie podłoża:  nasyp z kruszywa niewysadzinowego o CBR≥20%, E2≥100MPa, E2/E1<2,2  warstwa ulepszonego podłożą (wymiana gruntu podłoża – nasypów niekontrolowanych oraz gruntów organicznych) z materiału niewysadzinowego o CBR≥20%,stabilizowanego mechanicznie w zakresie:  km 0+000,00 do km 0+110,00 gr. ok 70-160cm  km 0+110,00 do km 0+180,00 gr. ok 70cm  km 0+180,00 do km 0+320,00 gr. ok 210cm (wymiana gr. organicznych)  km 0+320,00 do km 0+420,00 gr. ok 70cm  km 0+420,00 do km 0+610,00 wzmocnienie podłoża palami wg b. geotechnicznej  km 0+610,00 do km 0+809,00 gr. ok 100cm (E2≥100MPa mierzone na warstwie ulepszonego podłoża) Konstrukcja opaski:  kostka brukowa betonowa typu „cegiełka” k. szary gr. 6 cm,  podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm  podbudowa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 - uziarnienie 0/31.5mm gr. 10 cm  warstwa odsączająca z kruszywa niewysadzinowego o wskaźniku k>8m/dobę gr. 10cm (E2≥80MPa mierzone na warstwie odsączającej)  wzmocnienie podłoża jak przy jezdni Zieleń:  warstwa humusu z obsianiem trawą – 10cm Pobocze:  warstwa kruszywa 0/31.5mm stabilizowanego mechanicznie gr. 10cm Fundamenty – most. Projektuje się posadowienie pośrednie przyczółków. Projektuje się pale żelbetowe, wiercone o średnicy 100cm i długości 15m, z betonu C25/30, zbrojonego stalą AIIIN. Należy wykonać wykop w ściankach szczelnych z zapewnieniem odpowiedniego odwodnienia. Ścianki te można pozostawić w gruncie wykorzystując jako deskowanie tracone. Beton podkładowy pod ławą o grubości warstwy ok. 20cm – klasa C12/15. Oczep palowy z betonu klasy C25/30, zbrojony prętami ze stali klasy AIIIN . Konstrukcja przyczółków. Przyczółki projektuje się masywne, żelbetowe, monolityczne. Zbrojenie stalą AIIIN. Beton klasy C35/45. Konstrukcja przęsła. Projektuje się wykonanie przęsła w konstrukcji stalowej, blachownicowej z żelbetową płytą pomostową, tworzącą przekrój zespolony. Stal blachownicy - S420M. Płyta zespalająca z betonu C30/37, zbrojonego stalą AIIIN. Konstrukcja płyt przejściowych i belek podwalinowych. Płyty przejściowe długości 6,0 m układa się w spadku 10% i opiera na belce podwalinowej i przyczółkach. Płyty grubości 30 cm i szerokości 0,98m. Belki podwalinowe o przekroju 35 x 30. Płyty i belki z betonu C25/30 zbrojonego stalą A-IIIN. Płyty należy pokryć izolacją. Odwodnienie. Wody opadowe z chodnika i nawierzchni jezdni kierowane są, zgodnie ze spadkiem poprzecznym jezdni do jej krawędzi, wprowadzane do ścieków przykrawężnikowych następnie do wpustów mostowych i dalej kierowane do kanalizacji. Na izolacji płyty pomostu układa się dreny ułatwiające spływ wody po izolacji przęsła do wpustów. Krawężniki. Na obiekcie przewiduje się zastosowanie krawężników granitowych 18x20cm – o wysokości czynnej min. 14cm, układanym na grysie bazaltowym 8/16, otoczonym kompozycją epoksydową, z wypełnieniem spoin pomiędzy krawężnikami. Nawierzchnia jezdni na moście. Na jezdni przewiduje się zastosowanie nawierzchni bitumicznej:  warstwa ścieralna SMA 11 z 50/70 gr. 4 cm  warstwa wiążąca AC16W z 50/70 gr. 5 cm Nawierzchnia chodników. Na opasce i chodniku nawierzchnioizolacja na bazie żywic metakrylowych - elastyczna nawierzchnioizolacja nierysująca się. Chodnik na długości skrzydeł należy wykonać z kostki betonowej grub. 6 cm na podbudowie piaskowo-cementowej. Stożki skarpowe i nasyp drogowy. Przewiduje się roślinność naturalną. W miejscach, gdzie spadek przekroczy stosunek 1:1,5 należy zastosować umocnienie z wykorzystaniem trylinki wklęsłej (stożki nasypu). Przewiduje się wykonanie schodów skarpowych z prefabrykatów betonowych z dwustronną balustradą, po jednym zejściu z każdej strony rzeki. Barieroporęcze i bariery. Przewiduje się barieroporęcze mostowe o wysokości 1,2m. Na dojazdach projektuje się bariery drogowe. Kolorystyka  powierzchnie betonów RAL 1013 – kolor perłowo-biały  gzymsy RAL 7024 – kolor szary - grafitowy  przęsło stalowe RAL 1013 – kolor perłowo-biały  barieroporęcze RAL 7047 – kolor szary - ocynk  nawierzchnioizolacja na chodniku RAL 7047 – kolor szary  kostka betonowa chodnika RAL 7047 – kolor szary  balustrada RAL 3001 – kolor bordowo-czerwony Od strony górnej wody przebiega równolegle do obiektu, napowietrzna sieć telekomunikacyjna. Pozostaje ona w kolizji z nowoprojektowanym obiektem. Zostanie ona przebudowana i nieznacznie przesunięta w planie. Pozostanie siecią napowietrzną, przebiegającą na wysokości ponad 8,0m (nie niżej niż istniejąca), nad zwierciadłem wysokiej wody żeglownej. Od strony dolnej wody, w odległości około 10,0m od lica istniejącego mostu, jest zlokalizowana niezależna konstrukcja wsporcza dla sieci kanalizacji deszczowej 2x350mm. Pozostaje ona bez zmian. W rejonie oczyszczalni ścieków, zostanie zabezpieczona rurami osłonowymi: kanalizacja sanitarna, kabel energetyczny i kabel telekomunikacyjny, przebiegające pod drogą. Po stronie zachodniej rzeki Noteć, niezbędna jest przebudowa kanalizacji deszczowej i wodociągu, który przy przekroczeniu nasypu drogowego, będzie zabezpieczony rura osłonową. Odwodnienie drogi i mostu będzie zapewniała nowo wybudowana kanalizacja deszczowa z separatorem i wylotem do Noteci. Studzienki zostaną wyposażone w szczelne włazy. Włazy separatora będą na poziomie wyższym niż poziom wody 1%. Przewiduje się w rejonie przedmiotowego mostu wykonać umocnienie skarp rzeki Noteć. Długość umocnienia:  obustronnie na szerokości mostu  na długości 10,0m od górnej wody  na długości 30,0m od dolnej wody Skarpy rzeki zostaną umocnione narzutem kamiennym i palisadą z kołków drewnianych d=10cm, długości 1,2m.. Przedmiotowa inwestycja wymaga wycinki drzew i krzewów. Przewiduje się nasadzenia zastępcze. Zastosowano zasadę nasadzeń dla drzew 2:1 za każde drzewo wycinane i nasadzenia powierzchni krzewów równej powierzchni usuwanej. Ze względu na konieczność wykonania nasadzeń izolacyjno-naprowadzających, przyjęto nasadzenia krzewów jako te nasadzenia, na terenie inwestycji, natomiast miejsce nasadzenia drzew, zostanie ustalone przez Gminę Kruszwica. Na nowym obiekcie należy wykonać oznakowanie żeglugi śródlądowej tj. oznakować obiekt od strony górnej wody znakami żeglugowymi: D.1a – zalecenia przejścia w obu kierunkach A.10 - zakaz przejścia poza skrajnią określoną tablicami C.2 – ograniczenie wysokości prześwitu nad zwierciadłem wody C.3 - ograniczenie szerokości szlaku lub kanału żeglownego Znaki o wielkości: bok rombu – 1,0m. Od strony dolnej wody nie oznakowuje się obiektu, gdyż w bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się istniejąca konstrukcja wsporcza przewodów kanalizacyjnych, która posiada oznakowanie takie jak obiekt nowoprojektowany od strony górnej wody. Niezbędna będzie jednak korekta znaków żeglugowych na tej konstrukcji ze względu na uaktualnienie pozycji toru wodnego w korycie rzeki. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego wymiaru znaków (wymagane znaki o boku rombu 1,0m), znaki należy wymienić na nowe. Ze względu na fakt istnienia napowietrznej sieci telekomunikacyjnej od strony górnej wody i szeregu napowietrznych sieci energetycznych od strony dolnej wody, należy pozostawić istniejące znaki E.2 (wskazanie linii napowietrznej nad drogą wodną). W przypadku ich braku na etapie realizacji inwestycji, należy je uzupełnić. Przed rozbiórką istniejącego mostu, aż do zbudowaniem nowego, należy tymczasowo oznakować znakami żeglugowymi konstrukcję wsporczą od górnej wody. Sposób oznakowania należy zaktualizować bezpośrednio przed montażem, z RZGW w Bydgoszczy, Zarządem Zlewni Noteci w Inowrocławiu i Urzędem Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy. Prace na drodze wodnej (na szlaku i nad szlakiem żeglownym) należy prowadzić wg warunków określonych przez właściwego Dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej. Użycie sprzętu pływającego wymaga uzyskania opinii Urzędu Żeglugi Śródlądowej. Warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji  w fazie realizacji przedsięwzięcia należy uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, w szczególności ochronę gleby, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych  ziemię z prac ziemnych należy zagospodarować na placu budowy, a jej nadmiar zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami  realizacja przedsięwzięcia nie może spowodować zanieczyszczenia środowiska gruntowo-wodnego oraz spowodować pogorszenia jakości wód gruntowych  plac budowy i jego zaplecze należy zorganizować z uwzględnieniem zasady minimalizacji zajęcia terenu i przekształcenia jego powierzchni, a po zakończeniu prac przeprowadzić jego rekultywację  w trakcie realizacji przedsięwzięcia kontrolować stan utrzymania pojazdów transportowych oraz zapewnić ich prawidłową eksploatację  prace emitujące ponadnormatywny hałas należy wykonywać tylko w porze dziennej  prace ziemne oraz inne prace związane z wykorzystaniem sprzętu i urządzeń należy wykonywać w sposób najmniej szkodzący drzewom i krzewom. Drzewa i krzewy, mogące być narażone na zniszczenie w wyniku prowadzonych prac, zabezpieczyć przed uszkodzeniem przy pomocy obłożenia deskami, które należy zdjąć niezwłocznie po zakończeniu prac.  podczas prowadzenia robót unikać zanieczyszczania terenu odpadami stałymi i ciekłymi, a powstające na placu budowy odpady selektywnie magazynować w oznakowanych pojemnikach lub przystosowanych do tego tymczasowych punktach magazynowania, oraz systematycznie wywozić lub zagospodarowywać  ścieki bytowe w fazie prowadzenia robót należy magazynować w zamknięty system kontenerowy, a następnie wywieźć do oczyszczalni ścieków  w trakcie realizacji przedsięwzięcia, podczas realizacji robót ziemnych, w tym wykopów powodujących mieszanie warstw gleby, należy masy ziemne pochodzące z w/wym. prac, zagospodarować w sposób i zgodnie z warunkami określonymi w decyzji ZRID, z zastrzeżeniem, aby w ten sposób przywrócić powierzchnie gruntu do stanu pierwotnego  należy zapewnić zachowanie standardów emisji hałasu i zanieczyszczeń do powietrza oraz zanieczyszczeń do gleby lub wody poprzez użytkowanie sprzętu sprawnego technicznie oraz spełniającego normy w zakresie emisji hałasu i zanieczyszczeń  zabrania się podejmowania prac remontowych sprzętu budowlanego, takich jak wymiana oleju i inne wymiany elementów maszyn, powodujących powstawanie odpadów niebezpiecznych. Teren inwestycji nie jest położony na obszarze ochrony konserwatorskiej. Należy zachować wodowskaz na rzece Noteć (od strony dolnej wody). Most należy wyposażyć w geodezyjne znaki pomiarowe zgodnie z Rozporządzeniem o drogowych obiektach inżynierskich. Obszar inwestycji nie jest położony w granicach eksploatacji górniczej i jest poza zasięgiem szkód górniczych. 2. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej: a) Projekt wykonawczy branży geotechnicznej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. b) Projekt geotechniczny „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. c) Projekt wykonawczy branży drogowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. d) Projekt rozbiórki branży mostowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. e) Projekt wykonawczy branży mostowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. f) Projekt wykonawczy branży sanitarnej – przebudowa kanalizacji deszczowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. g) Projekt wykonawczy branży sanitarnej – budowa kanalizacji deszczowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. h) Projekt wykonawczy branży sanitarnej – przebudowa wodociągu „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. i) Projekt wykonawczy branży elektroenergetycznej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. j) Projekt wykonawczy branży telekomunikacyjnej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. k) Projekt budowlany wielobranżowy „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. l) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne branży telekomunikacyjnej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. m) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne branży elektroenergetycznej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. n) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne branży sanitarnej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. o) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne branży mostowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. p) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne branży drogowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. q) Projekt stałej organizacji ruchu „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. r) Projekt organizacji ruchu na czas robót „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. 3. Wytyczne dla oferenta: a) Szczegółowe informacje zawierają projekty wykonawcze i budowlany, projekt stałej organizacji ruchu, projekt organizacji ruchu na czas robót oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót branży drogowej i instalacyjnej elektrycznej natomiast przedmiary robót są elementami pomocniczymi. b) W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją inwestycji, w tym koszty konsultacji i bieżących uzgodnień z właścicielami sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, gazowej czy wodno-kanalizacyjnej, opłaty za zajęcie terenu na gruncie nie należącym do inwestora. c) Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia organizacji ruchu na czas prowadzonych robót zgodnie z otrzymanym projektem. d) Wykonawca jest zobowiązany do poniesienia kosztów i zapewnienia nadzoru ze strony gestorów sieci (wod.-kan., telekomunikacyjne, elektroenergetyczne i inne) zgodnie z warunkami uzgodnień i obowiązujących przepisów prawa. e) Zastosowane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. f) Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsca wykonywanych prac. W kwestii uczestnictwa w wizji lokalnej prosimy o kontakt z osobą wyznaczoną w SIWZ w sprawach merytorycznych. g) Do obowiązków Wykonawcy należy informowanie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac Zamawiającego, mieszkańców o utrudnieniach. Komunikat należy podać w formie ogłoszeń lub obwieszczeń. h) Wykonawca będzie zobowiązany do utrzymania ciągłego dojazdu służb komunalnych na teren Spółki Wodno Ściekowej – punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. i) W przypadku braku możliwości dojazdu pojazdu do odbioru odpadów komunalnych wykonawca będzie zobowiązany udzielić pomocy sprzętowej celem przetransportowania pojemników w miejsce ich odbioru przez specjalistyczne pojazdy. j) Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia gestorom sieci telekomunikacyjnej, wodociągowej, elektrycznej plac budowy celem sprawdzenia stanu technicznego w/w instalacji oraz wymiany uszkodzonych elementów lub usunięcia ewentualnych awarii. k) Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania od Zamawiającego akceptacji kształtu oraz kolorów materiałów brukarskich przed zamówieniem. l) Materiały pochodzące z rozbiórki nadające się do powtórnej eksploatacji np. zdemontowane elementy mostu zgodnie z dokumentacją techniczną, hydranty, kratki kanalizacyjne, włazy należy dostarczyć zabezpieczone przed uszkodzeniami w trakcie transportu na składowisko Zamawiającego. Materiały należy przekazać protokolarnie przy udziale inspektora nadzoru inwestorskiego. m) Wycinkę kolidującego zadrzewienia (drzew i krzewów) należy wykonać poza okresem lęgowym ptaków przypadającym od 1 marca do 31 sierpnia lub w czasie jego trwania po stwierdzeniu przez specjalistę ornitologa, najpóźniej 2 dni przed rozpoczęciem wycinki, braku występowania aktywnych lęgów w obrębie usuwanego drzewostanu. Koszt pracy ornitologa należy wliczyć w cenę ofertową zadania. n) Wycinkę drzew dziuplastych należy przeprowadzić po potwierdzeniu braku siedlisk bytowania gatunków chronionych owadów saproksylicznych, w tym pachnicy dębowej Osmoderma eremita. W przypadku potwierdzenia obecności gatunków chronionych owadów saproksylicznych, przed wycinką zabezpieczyć próchnowisko, a wyciętą kłodę pod nadzorem specjalisty przyrodnika, zabezpieczoną przed warunkami atmosferycznymi w pozycji pionowej ustawić w sąsiedztwie zadrzewień. Powyższe prace wraz z nadzorem specjalisty przyrodnika należy wliczyć w cenę ofertową zadania. o) Wykonawca jest zobowiązany do powiadomienia wszystkich właścicieli terenów lub urządzeń objętych terenem lub przedmiotem inwestycji o rozpoczęciu i zakończeniu prac zgodnie z warunkami uzgodnień załączonymi do dokumentacji technicznej i obowiązującymi przepisami. Wszelkich powiadomień należy dokonać w formie pisemnej. Kopie powiadomień z dowodami doręczenia, potwierdzone za zgodność z oryginałem należy przedłożyć do Urzędu Miejskiego w Kruszwicy. p) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z pracami budowlanymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w ilości osób niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: pracownik budowy – prace drogowe, mostowe, instalacyjne jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Szczegółowe wymagania w związku z art. 29 ust. 3a ustawy PZP zostały przedstawione w § 19 projektu umowy. q) Zamawiający wymaga przedłożenia kosztorysu ofertowego do umowy. r) Zamawiający wymaga przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego do umowy. s) Wykonawca w okresie 5 lat od protokolarnego odbioru przedmiotu zamówienia będzie zobowiązany do wykonania okresowej kontroli rocznej – przeglądu podstawowego każdego roku oraz okresowej kontroli pięcioletniej – przeglądu rozszerzonego. Koszt powyższych prac należy uwzględnić w cenie ofertowej. Przeglądy może przeprowadzić osoba posiadająca stosowne uprawnienia budowlane. Przeglądy należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i obowiązującymi wytycznymi i instrukcjami. Przeglądy podstawowe spełniają wymagania okresowych kontroli, określone w art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. Przeglądy rozszerzone spełniają wymagania okresowych kontroli, określone w art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. 4. Finansowanie zamówienia: 1. Zadanie jest realizowane z udziałem środków Funduszu Dróg Samorządowych – zadania mostowe. 2. Na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane (…).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach