Przetargi.pl
Budowa małej elektrowni wodnej na istniejącym progu piętrzącym z niezbędną infrastrukturą na rzece Orzyc

Miasto Maków Mazowiecki ogłasza przetarg

  • Adres: 06-200 Maków Mazowiecki, ul. Moniuszki
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 297 171 002 , fax. 297 171 507
  • Data zamieszczenia: 2020-01-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Maków Mazowiecki
    ul. Moniuszki 6
    06-200 Maków Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 297 171 002, fax. 297 171 507
    REGON: 55066830900000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa małej elektrowni wodnej na istniejącym progu piętrzącym z niezbędną infrastrukturą na rzece Orzyc
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz budowa małej elektrowni wodnej korzystającej z wód rzeki Orzyc przy istniejącym progu piętrzącym w km 24 + 100 wraz z infrastrukturą towarzyszącą. ETAP I Zadanie 1: Opracowanie dokumentacji projektowej Sporządzenie kompletnej dokumentacji projektowej oraz podjęcie wszelkich niezbędnych działań administracyjnych wraz z uzyskaniem stosownych decyzji i pozwoleń dla realizacji wszystkich elementów składowych planowanej inwestycji, tj.: - wykonanie odmulenia zbiornika wodnego, - wykonanie turystycznego zagospodarowania zalewu, - wykonanie infrastruktury hydrotechnicznej, - wykonanie instalacji OZE, - wykonanie remontu przepompowni, - wykonanie remontu budynku nieczynnej MEW. ZAKRES PRAC PROJEKTOWYCH Wykonanie odmulenia zbiornika wodnego w Makowie Mazowieckim Zakres prac obejmuje sporządzenie dokumentacji projektowej oraz podjęcie wszelkich niezbędnych działań administracyjnych wraz z uzyskaniem stosownych decyzji i pozwoleń koniecznych do realizacji odmulenia zbiornika wodnego w Makowie Mazowieckim, w tym: - uzyskanie aktualnych materiałów do projektowania, - uzyskanie aktualnych materiałów własnościowych (wypisy z rejestru gruntów), - opracowanie Operatu wodnoprawnego i Instrukcji Gospodarowania Wodą ze wszystkimi uzgodnieniami wynikającymi z przepisów ustawy Prawo wodne z uzyskaniem prawomocnej decyzji wodnoprawnej, w tym m. in. uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego na: - usługi wodne obejmujące pobór wód powierzchniowych zgodnie z art. 35, ust. 3, pkt 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, - usługi wodne obejmujące odprowadzanie do wód lub do ziemi wód pobranych i niewykorzystanych zgodnie z art. 35, ust. 3, pkt 9 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, - opracowanie projektu budowlanego do zgłoszenia zamiaru wykonywania robót budowlanych, - wykonanie zgłoszenia remontu zbiornika wodnego, - opracowanie lub pozyskanie innych, nieujętych w niniejszym PFU wymaganych Prawem Budowlanym, Prawem Ochrony Środowiska, Prawem Wodnym oraz innymi obowiązującymi przepisami, dokumentacji oraz decyzji. Wykonanie remontu przepompowni Zakres prac obejmuje sporządzenie dokumentacji projektowej oraz podjęcie wszelkich niezbędnych działań administracyjnych wraz z uzyskaniem stosownych decyzji i pozwoleń koniecznych do wykonania remontu przepompowni, w tym: - uzyskanie aktualnych materiałów do projektowania, - uzyskanie aktualnych materiałów własnościowych (wypisy z rejestru gruntów), - wykonanie ekspertyzy technicznej budynku przepompowni, - wykonanie audytu energetycznego budynku w związku z pracami remontowymi, - opracowanie projektu budowlanego do zgłoszenia zamiaru wykonywania robót budowlanych, - wykonanie zgłoszenia remontu przepompowni, - opracowanie projektu wykonawczego dla każdej z branż wzajemnie ze sobą skoordynowanych, - sporządzenie dokumentacji techniczno-rozruchowej, - opracowanie lub pozyskanie innych, nieujętych w niniejszym PFU wymaganych Prawem Budowlanym, Prawem Ochrony Środowiska, Prawem Wodnym oraz innymi obowiązującymi przepisami, dokumentacji oraz decyzji. Wykonanie infrastruktury hydrotechnicznej Zakres prac obejmuje sporządzenie dokumentacji projektowej oraz podjęcie wszelkich niezbędnych działań administracyjnych wraz z uzyskaniem stosownych decyzji i pozwoleń koniecznych do wykonania infrastruktury hydrotechnicznej w obrębie jazu piętrzącego w km 24+100 rzeki Orzyc, w tym: - uzyskanie aktualnych materiałów do projektowania, - uzyskanie aktualnych materiałów własnościowych (wypisy z rejestru gruntów), - opracowanie Operatu wodnoprawnego i Instrukcji Gospodarowania Wodą ze wszystkimi uzgodnieniami wynikającymi z przepisów ustawy Prawo wodne wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji wodnoprawnej, w tym m. in. uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego na: - wykonanie urządzeń wodnych z art. 389, pkt 6 w związku z art. 16 pkt 65 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, - usługi wodne obejmujące piętrzenie wód powierzchniowych oraz korzystanie z tych wód zgodnie z art. 389 pkt 1 w związku z art. 35, ust. 3, pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, - usługi wodne obejmujące korzystanie z wód do celów energetyki, w tym energetyki wodnej zgodnie z art. 389 pkt 1 w związku z art. 35, ust. 3, pkt 6 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, - szczególne korzystanie z wód poprzez zapewnienie wody dla funkcjonowania urządzeń umożliwiających migrację ryb zgodnie z art. 389 pkt 2 w związku z art. 34 pkt 11 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, - pozyskanie warunków przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, - pozyskanie uzgodnienia w zakresie przebudowy istniejącego rurociągu kanalizacji sanitarnej z Miejskim Przedsiębiorstwem Usług Komunalnych, - dokonanie wszelkich formalności i pozyskanie niezbędnych uzgodnień związanych z przebudową sieci kanalizacji sanitarnej i teletechnicznej, - pozyskanie uzgodnienia realizacji inwestycji z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, - opracowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę, - opracowanie projektu wykonawczego dla każdej z branż wzajemnie ze sobą skoordynowanych, - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, - opracowanie specyfikacji technicznych STWiORB, - opracowanie kosztorysów inwestorskich i przedmiarów, - opracowanie lub pozyskanie innych, nieujętych w niniejszym PFU wymaganych Prawem Budowlanym, Prawem Ochrony Środowiska, Prawem Wodnym oraz innymi obowiązującymi przepisami, dokumentacji oraz decyzji. Wykonanie instalacji OZE Zakres prac obejmuje sporządzenie dokumentacji projektowej oraz podjęcie wszelkich niezbędnych działań administracyjnych wraz z uzyskaniem stosownych decyzji i pozwoleń koniecznych do wykonania instalacji OZE, w tym: - uzyskanie aktualnych materiałów do projektowania, - uzyskanie aktualnych materiałów własnościowych (wypisy z rejestru gruntów), - opracowanie projektu budowlanego, - uzyskanie pozwolenia na budowę, - opracowanie projektu wykonawczego dla każdej z branż wzajemnie ze sobą skoordynowanych, - opracowanie specyfikacji technicznych STWiORB, - opracowanie kosztorysów inwestorskich i przedmiarów, - wykonanie niezbędnych formalności związanych z zamiarem sprzedaży energii elektrycznej pochodzącej z OZE (uzyskanie koncesji) wraz z określeniem odpowiedniej formy sprzedażowej (aukcje OZE/taryfy gwarantowane), - sporządzenie dokumentacji techniczno-rozruchowej, - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, - opracowanie lub pozyskanie innych, nieujętych w niniejszym PFU wymaganych Prawem Budowlanym, Prawem Ochrony Środowiska, Prawem Wodnym oraz innymi obowiązującymi przepisami, dokumentacji oraz decyzji. Wykonanie turystycznego zagospodarowania terenu Zakres prac obejmuje sporządzenie dokumentacji projektowej oraz podjęcie wszelkich niezbędnych działań administracyjnych wraz z uzyskaniem stosownych decyzji i pozwoleń koniecznych do realizacji turystycznego zagospodarowania terenu, w tym: - uzyskanie aktualnych materiałów do projektowania, - uzyskanie aktualnych materiałów własnościowych (wypisy z rejestru gruntów), - wykonanie oceny stanu technicznego obwałowania rzeki Orzyc, - opracowanie Operatu wodnoprawnego i Instrukcji Gospodarowania Wodą ze wszystkimi uzgodnieniami wynikającymi z przepisów ustawy Prawo wodne wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji wodnoprawnej, - opracowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę, - opracowanie projektu wykonawczego dla każdej z branż wzajemnie ze sobą skoordynowanych, - opracowanie specyfikacji technicznych STWiORB, - opracowanie kosztorysów inwestorskich i przedmiarów, - opracowanie lub pozyskanie innych, nieujętych w niniejszym PFU wymaganych Prawem Budowlanym, Prawem Ochrony Środowiska, Prawem Wodnym oraz innymi obowiązującymi przepisami, dokumentacji oraz decyzji. Wykonanie remontu istniejącej MEW Zakres prac obejmuje sporządzenie dokumentacji projektowej oraz podjęcie wszelkich niezbędnych działań administracyjnych wraz z uzyskaniem stosownych decyzji i pozwoleń koniecznych do wykonania remontu istniejącej MEW w obrębie jazu piętrzącego w km 24+100 rzeki Orzyc, w tym: - uzyskanie aktualnych materiałów do projektowania, - uzyskanie aktualnych materiałów własnościowych (wypisy z rejestru gruntów), - opracowanie ekspertyzy technicznej istniejącego budynku MEW, - pozyskanie uzgodnienia realizacji inwestycji z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, - opracowanie projektu budowlanego do zgłoszenia zamiaru wykonywania robót budowlanych, - wykonanie zgłoszenia remontu istniejącej MEW, - opracowanie projektu wykonawczego dla każdej z branż wzajemnie ze sobą skoordynowanych, - opracowanie lub pozyskanie innych, nieujętych w niniejszym PFU wymaganych Prawem Budowlanym, Prawem Ochrony Środowiska, Prawem Wodnym oraz innymi obowiązującymi przepisami, dokumentacji oraz decyzji. Przeprowadzenie procedury kredytowej Zakres prac obejmuje przeprowadzenie procedury kredytowej, w skład której wchodzi: rozeznanie rynku kredytowego, skompletowanie wymaganych dokumentów, wykonanie niezbędnych opracowań w ramach procedury kredytowej oraz rozpoznanie ofert jednostek kredytujących i przedstawienie ich Zamawiającemu będącemu Kredytobiorcą. Zestaw dokumentów wymagany do skompletowania przez Wykonawcę powinien zawierać co najmniej: - Biznesplan inwestycji, - Wymagane decyzje administracyjne w zakresie ochrony środowiska, w skład których wchodzą m.in.: wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzja o warunkach zabudowy, decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, decyzja udzielająca pozwolenia wodnoprawnego oraz inne decyzje i uzgodnienia wymagane prawem ochrony środowiska. - Prawomocna decyzja udzielająca pozwolenia na budowę lub zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych właściwemu organowi zgodnie z obowiązującym stanem prawnym, - Umowy z dostawcami/wykonawcami robót, w tym: gwarancje dobrego wykonania kontraktu, gwarancje techniczne urządzeń oraz umowy serwisowe, - Harmonogram rzeczowo - finansowy inwestycji podpisany przez Kredytobiorcę oraz inspektora nadzoru (jeśli rodzaj inwestycji tego wymaga), - Dokumenty potwierdzające aktualne zaawansowanie rzeczowe i finansowe inwestycji – protokoły, faktury, przelewy itp. - Dokumenty potwierdzające prawo własności, użytkowania wieczystego lub dzierżawy nieruchomości, na której realizowana będzie inwestycja, tj. aktualny wypis z księgi wieczystej lub umowa dzierżawy na okres dłuższy niż okres kredytowania (w formie aktu notarialnego). Oprócz umowy dzierżawy Kredytobiorca powinien przedstawić umowy służebności praw przejścia przez teren do obiektów inwestycji, niezbędnych na potrzeby prawidłowego funkcjonowania realizowania inwestycji. - Referencje planowanej do zastosowania technologii. Dodatkowo – dane eksploatacyjne z istniejących podobnych inwestycji. - Raport oddziaływania na środowisko (jeżeli był wymagany) lub informacja o wpływie przedsięwzięcia na środowisko, stanowiąca podstawę uzyskania decyzji środowiskowej (jeżeli dotyczy). - Warunki techniczne przyłączenia do sieci elektroenergetycznej. - Projekty budowlane – instalacja, przyłącza (do wglądu). - Umowa przyłączeniowa do sieci elektroenergetycznej. - Umowa służebności przesyłu energii (jeśli dotyczy). - Promesa koncesji/koncesja na wytwarzanie energii elektrycznej wydane przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. - Dokument potwierdzający uczestnictwo w systemie wsparcia - wygranie aukcji na sprzedaż energii odnawialnej wydany przez Urząd Regulacji Energetyki/system FIT/FIP. - Umowa na sprzedaż całej wyprodukowanej energii elektrycznej (ilość i wartość energii) – potwierdzające dane ujęte w biznesplanie (na etapie oceny wniosku dopuszcza się przedstawienie listu intencyjnego). - Polisy ubezpieczeniowe realizowanej inwestycji oraz mienia Kredytobiorcy, od wszystkich rodzajów ryzyk (w tym: od ognia i zdarzeń losowych, rabunku, wandalizmu, kradzieży, ryzyk nieprzewidzianych, od utraty zysku spowodowanej zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej) w trakcie realizacji i eksploatacji inwestycji. - Informacje dotyczące parametrów technicznych instalacji (na podstawie dokumentacji projektowej) wraz z opracowaniem dot. prognozowej wielkości produkcji energii elektrycznej i z danymi stanowiącymi podstawę wyliczeń. - Oraz wszelkie inne dokumenty wymagane przez daną jednostkę udzielającą kredytu. UWAGA ! Zakres opracowania projektowego obejmuje całe zadanie inwestycyjne planowane do zrealizowana, jednakże część wykonawcza obejmuje jedynie część dokumentacji – zadania wskazane poniżej. Zadanie 2: Wykonanie prac budowlanych związanych z drenażem brzegów rzeki Orzyc Zabezpieczenie obszaru w pobliżu jazu piętrzącego przed wystąpieniem lokalnych przesięków i przecieków. Parametry techniczne drenażu zostaną ustalone na etapie dokumentacji projektowej w oparciu o wyniki badań geotechnicznych. Zakłada się drenaż francuski z zastosowaniem rur drenarskich o minimalnej średnicy DN 100 w zasypce żwirowej szczelnie zawiniętej w geowłókninie. Drenaż wykonany ze spadkiem w kierunku stopnia wodnego, gdzie przewiduje się wykonać wyloty drenarskie do stanowiska dolnego rzeki Orzyc. Zadanie 3: Wykonanie prac budowlanych związanych z odwodnieniem Parku Sapera 1. Udrożnienie i regulacja rowu melioracyjnego znajdującego się w centralnej części parku oraz doprowadzenie go ze spadkiem w kierunku południowego obwałowania, gdzie przewiduje się wykonać przepust wyposażony w klapę zwrotną, odprowadzający wodę do rzeki Orzyc poniżej jazu piętrzącego. Zabezpieczenie rowu planuje się wykonać za pomocą gabionów lub płyt ażurowych. Długość rowu wraz z przepustem wyniesie około 250 metrów. 2. Udrożnieni i regulacja rowu melioracyjnego biegnącego wzdłuż wschodniego obwałowania parku o długości około 290 metrów oraz zabezpieczenie skarp za pomocą gabionów lub płyt ażurowych. Zadanie 4: Wykonanie prac budowlanych związanych z remontem budynku przepompowni Remont budynku przepompowni polegać będzie przede wszystkim na odnowieniu budynku oraz wzmocnieniu jego konstrukcji, pracami remontowymi zostaną objęte również elementy branży elektrycznej, grzewczej, wentylacyjnej, wodociągowej oraz kanalizacyjnej. Przewiduje się montaż dwóch zatapialnych pomp zasilających zbiornik wodny oraz rurociągów tłocznych. Wykonanie nowej instalacji elektrycznej w budynku celem podłączenia pomp. Montaż instalacji fotowoltaicznej działającej jako wsparcie w zapotrzebowaniu na energię elektryczną budynku. Oczyszczenie i odmulenie kanału doprowadzającego wodę do przepompowni oraz obsadzenie kanału roślinnością. ETAP II Zadanie 1: Wykonanie prac budowlanych związanych z przebudową stopnia wodnego oraz budową przepławki Przebudowa stopnia wodnego w zakresie nowego piętrzenia wód na rzece Orzyc wraz z przebudową kładki dla pieszych na nową z drewna klejonego warstwowo, filarami, przyczółkami i progiem jazu z betonu hydrotechnicznego. Umocnienie dna i skarp w obrębie jazu narzutem kamiennym lub materacami siatkowo – kamiennymi na geowłókninie separacyjnej. Umożliwienie migracji ryb oraz innych organizmów wodnych w górę rzeki w miejscu występowania jazu piętrzącego. Przepływ Qmin=0,14 m3/s, długość komór 1,90 m, szerokość komór 1,20 m oraz prędkość przepływu 0,40 – 2,00 m/s. Zadanie 2: Wykonanie prac budowlanych związanych z budową Małej Elektrowni Wodnej w obrębie stopnia wodnego Mała elektrownia wodna będzie złożona z kanału dopływowego, dwóch żelbetowych komór turbin, budynku MEW, kanału odpływowego i przyłącza elektrycznego. Budynek o konstrukcji mieszanej żelbetowo – murowanej dostosowany do montażu turbozespołu i produkcji energii elektrycznej. Ściany części podziemnej z betonu hydrotechnicznego, ściany części nadziemnej murowane z betonu komórkowego i dach dwuspadowy. Zadanie 3: Wykonanie prac budowlanych związanych z instalacją OZE Wyposażenie technologiczne ujęcia: zastawki remontowe, zamknięcie główne, kraty wlotowe oraz kładka z krat pomostowych. Wyposażenie technologiczne budynku MEW: dwa turbozespoły typu Kaplan o pionowej osi obrotu wirnika (moc jednej turbiny: 60 kW i przełyk: 4,0 m3/s każdy), generator, szafy sterownicze, przepływomierz i suwnica. Instalacja fotowoltaiczna powinna składać się z modułu polikrystalicznego o mocy modułu 320 W – moc instalacji 5 kW. Instalacja wiatrowa powinna składać się z turbiny pionowej o mocy 2 kW mocowanej do słupa lub masztu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45251120-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 150.000,00 złotych (słownie złotych: sto pięćdziesiąt tysięcy). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub w kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 z późn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Krasnosielcu - Nr 94891700010012558520000040 z dopiskiem „Wadium w postępowaniu WIK.271.1.2020”. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Makowie Mazowieckim pok. 19 lub dołączyć do oferty. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: - odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Zobowiązanie do oddania do dyspozycji zasobów – jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów (załącznik nr 6a do SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach