Przetargi.pl
Budowa magistrali wodociągowej Tolkmicko-Nowinka-Chojnowo. Etap 1: Tolkmicko-Nowinka.

Zakład Gospodarki Wodno-Ściekowej ogłasza przetarg

  • Adres: 82340 Tolkmicko, ul. Do Wałów
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 55 2316169, 2316242 , fax. 552 316 169
  • Data zamieszczenia: 2017-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarki Wodno-Ściekowej
    ul. Do Wałów 1
    82340 Tolkmicko, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 55 2316169, 2316242, fax. 552 316 169
    REGON: 17098845900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgws.pl, www.bip.zgws.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa magistrali wodociągowej Tolkmicko-Nowinka-Chojnowo. Etap 1: Tolkmicko-Nowinka.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia publicznego są roboty budowlane związane z realizacją zadania pn. „Budowa magistrali wodociągowej Tolkmicko – Nowinka – Chojnowo z przyłączami. Etap 1: Tolkmicko - Nowinka”  45.23.13.00-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków  45.23.21.00-3 Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów 2. Ogólne informacje o przedmiocie zamówienia Roboty budowlane w zakresie realizacji Etapu 1 (zakres: Tolkmicko – Nowinka) realizowane będą na podstawie zgłoszenia i obejmują budowę magistrali wodociągowej na trasie Tolkmicko-Nowinka wraz z przyłączami w msc. Nowinka oraz stacją podnoszenia ciśnienia wody (SPCW1 w Tolkmicku) oraz robotami towarzyszącymi, w m.innymi modernizacja zbiornika retencyjnego na działce nr 356 w Tolkmicku, zagospodarowanie terenu SPCW1, wykonanie nawierzchni z płyt drogowych. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia opisuje dokumentacja projektowa opracowana dla całego zadania (Budowa magistrali wodociągowej Tolkmicko – Nowinka – Chojnowo z przyłączami) przez Przedsiębiorstwo Elprojekt sp. z o.o.; 82-300 Elbląg ul. Junaków 3, a w tym: a) Projekt budowlany o nazwie opracowania: Magistrala wodociągowa Tolkmicko-Nowinka-Chojnowo Lokalne przewody wodociągowe Przyłącza wodociągowe do nieruchomości Budowa Stacji Podnoszenia Ciśnienia Wody (SPCW1-Tolkmicko, SPCW2-Nowinka) Włączenie do zbiornika wodociągowego z remontem → projektant: mgr inż. Paweł Borejko (ZAŁĄCZNIK B-1 do SIWZ) b) Projekt wykonawczy o nazwie opracowania: Budowa Stacji Podnoszenia Ciśnienia Wody (SPCW!0-Tolkmicko, SPCW2-Nowinka) Włączenie do zbiornika wodociągowego z remontem → projektant: mgr inż. Paweł Borejko (ZAŁĄCZNIK B-2 do SIWZ) c) Projekt budowlany o nazwie opracowania: Magistrala wodociągowa Tolkmicko-Nowinka-Chojnowo (dot. działek nr 74, 77 obreb geodezyjny Nowinka gmina Tolkmicko) → projektant: mgr inż. Paweł Borejko (ZAŁĄCZNIK B-3 do SIWZ) d) Rysunek: Przekrój konstrukcyjny nawierzchni (ZAŁĄCZNIK B-4 do SIWZ e) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (ZAŁĄCZNIK B-5 do SIWZ), w tym:  Ogólna Specyfikacja techniczna „Wymagania ogólne” (OST-0.0) - (ZAŁĄCZNIK B-5.1 do SIWZ),  Szczegółowa Specyfikacja techniczna – Zbiornik wodociągowy (SST-1.0) - (ZAŁĄCZNIK B-5.2 do SIWZ),  Szczegółowa Specyfikacja techniczna - Wodociąg (SST-2.0) - (ZAŁĄCZNIK B-5.3 do SIWZ),  Szczegółowa Specyfikacja techniczna – Zasilenie elektroenergetyczne dla SPCW (SST-3.0) - (ZAŁĄCZNIK B-5.4 do SIWZ) f) Przedmiar robót: „Budowa magistrali wodociągowej Tolkmicko – Nowinka – Chojnowo z przyłączami. Etap 1: Tolkmicko - Nowinka” → autor opracowania: Dawid Kołakowski (ZAŁĄCZNIK B-6 do SIWZ) UWAGA: 1) Projekty budowlane i wykonawcze oraz specyfikacje techniczne wykonani i odbioru robót budowlanych dotyczą całego zadania „Budowa magistrali wodociągowej Tolkmicko – Nowinka – Chojnowo z przyłączami”, którego przedmiot zamówienia jest Etapem 1. 2) Jeżeli w dokumentacji projektowej załączonej do niniejszej SIWZ opisano przedmiot zamówienia ze wskazaniem określeń/oznaczeń, o których mowa w art. 29 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, należy przyjąć że wskazaniu takiemu towarzyszy określenie „lub równoważny”. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi, to jest ofert w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót będą zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi, to jest takimi których parametry odpowiadają lub przewyższają parametry urządzeń lub materiałów wskazanych przykładowo w opisie przedmiotu zamówienia. 3) Przedmiar robót stanowiący ZAŁACZNIK B-6 - stanowi jedynie materiał pomocniczy do wyceny ofertowej przedmiotu zamówienia i tym samym wynagrodzenia ryczałtowego za wykonanie dzieła stanowiącego przedmiot niniejszego zamówienia. 4) Zamawiający sugeruje Wykonawcom przeprowadzenie we własnym zakresie i na własny koszt wizji lokalnej terenu do zainwestowania oraz zaleca wnikliwe zapoznania się ze wszystkimi warunkami realizacji zadania w celu: ـ gruntownej identyfikacji wszystkich uwarunkowań realizacyjnych przedmiotu zamówienia ـ złożenia prawidłowej i trafnej oferty gwarantującej, w przypadku jej wyboru przez Zamawiającego, wykonanie przedmiotu zamówienia w formie satysfakcjonującej Zamawiającego ـ przyjęcia na siebie wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności z tytułu realizacji wszystkich czynności objętych zamówieniem w zakresie, w jakim doświadczony wykonawca może i powinien przewidzieć. Rezygnacja z powyższego jest wyborem i ryzykiem Wykonawcy, jeśli niewłaściwie oceni szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia i jego wartość. 4. Warunki realizacji zamówienia: 1) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferta musi obejmować realizację całości zamówienia. 2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3) Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. 4) Na wykonawcy spoczywa obowiązek załatwienia niezbędnych formalności związanych ze wszelkimi kolizjami projektowanej sieci wodociągowej, w tym z zajęciem pasa drogowego. Koszty zajęcia pasa drogowego ponosić będzie wykonawca. 5) Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia z materiałów, które będą spełniać wszelkie wymogi Ustawy Prawo Budowlane (Art.10) tj. będą zgodne z kryteriami technicznymi określonymi w Polskich Normach w zharmonizowanych lub europejskich aprobatach, posiadać będą odpowiednie certyfikaty i znaki CE lub B. Dla potwierdzenia spełnienia jw. dla wszystkich materiałów przed ich wbudowaniem Wykonawca musi uzyskać akceptację inspektora nadzoru. 6) Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną inwestycji w trakcie realizacji inwestycji oraz sporządzi inwentaryzację geodezyjną powykonawczą. 7) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu pisemnej gwarancji jakości i rękojmi na okres minimum 36 miesięcy dla całości robót budowlanych licząc od dnia następnego po dacie bezwarunkowego odbioru końcowego. Wykonawca może udzielić dłuższego okresu gwarancji jakości i rękojmi niż wyżej określony wymagany minimalny okres. 8) Zamawiający wymaga akceptacji warunków umowy podanych w załączonym projekcie umowy. 9) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 10) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania firm podwykonawców. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo zawarte są w § 6 projektu umowy stanowiącego integralną część SIWZ. 11) Zamawiający informuje, że jeżeli powierzenie wykonania części zamówienia na roboty budowlane podwykonawcy nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany będzie zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający informuje, że powyższe zasady nie będą miały zastosowania wobec dalszych podwykonawców. 12) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.): a) obsługa urządzeń, maszyn i sprzętu budowlanego, b) wykonywanie pozostałych prac budowlanych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót przez cały okres wykonywania tych czynności w ramach zamówienia. 13) Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 14) Płatność wynagrodzenia nastąpi po wykonaniu przedmiotu zamówienia i dokonania przez Zamawiającego jego odbioru końcowego. 15) Informację o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art. 144 ust. 1 Ustawy Pzp określono w § 13 wzoru umowy (Załącznik Nr 10), które przytoczono poniżej: 1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 2. Zamawiający określa zakres przewidywanych zmian i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian: A. zmiana wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany przepisów dotyczących procentowej stawki podatku od towarów i usług: - zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia brutto oraz stawka i kwota podatku VAT określone w § 7 ust. 1, - zmiana wynagrodzenia nastąpi wyłącznie w stosunku do niezrealizowanej w dniu zmiany stawki podatku od towarów i usług części zamówienia, - do określonego w ofercie wynagrodzenia w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia zostanie zastosowana aktualnie obowiązującą stawka podatku od towarów i usług, - zmiana wynagrodzenia nastąpi o kwotę wynikającą z różnicy między dotychczasową, a nową stawką podatku od towarów i usług. B. zmiana terminu wykonania zobowiązań umownych w następujących sytuacjach: 1) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych Wad tej Dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy: - zmiana terminu nastąpi o czas niezbędny na wykonanie przedmiotowych robót, ustalony pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, ale nie dłuższy niż 50% terminu wykonania zamówienia, określonego w § 2, 2) działania „Siły Wyższej”, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności; Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę (wyjątek stanowią przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof). Wystąpienie tych zdarzeń lub okoliczności uniemożliwia wykonanie robót w sposób zgodny z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót w czasie dłuższym niż 7 dni roboczych: - udowodnienie spoczywa na stronie, która wnioskuje o zmianę terminu wykonania zamówienia, - zmiana terminu nastąpi o czas występowania tych zdarzeń lub okoliczności, a w uzasadnionych przypadkach również o czas niezbędny na usunięcie skutków tych zdarzeń lub okoliczności, ale nie dłuższy niż 10% terminu wykonania zamówienia, określonego w § 2, 3) wystąpienia na terenie budowy niewybuchów/niewypałów które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy: - zmiana terminu nastąpi o czas ich usunięcia z terenu budowy przez odpowiednie służby, (pod warunkiem, że wstrzymanie wykonania robót z tej przyczyny powoduje konieczność wstrzymania innych robót i uniemożliwia wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie – o tą konieczność występuje Wykonawca robót), 4) wystąpienia innych okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy. 3. W przypadku żądania zmian umowy ustala się następujący sposób postępowania: - Strona wnioskująca o zmianę jest zobowiązana przesłać projekt zmian do umowy (aneks) w terminie co najmniej 14 dni przed datą upływu terminu zakończenia umowy wraz z pisemnym uzasadnieniem. - druga ze Stron jest zobowiązana do udzielenia pisemnej odpowiedzi lub odesłania podpisanego aneksu do umowy przed terminem wykonania umowy. 4. W przypadku zmiany terminu umowy, Zamawiający nie będzie domagał się kar z tytułu niedotrzymania terminu przez Wykonawcę, a Wykonawca nie będzie ubiegał się od Zamawiającego zwrotu kosztów ogólnych poniesionych przez Wykonawcę, a wynikających z przedłużenia terminu. 5. Zmiana kierownika budowy nie wymaga zmiany umowy. Osoba zmieniająca musi spełniać warunki SIWZ - Wykonawca zawiadomi Zamawiającego i uzyska zgodę na dokonanie zmiany. 6. Strony zobowiązują się do niezwłocznego, wzajemnego, pisemnego powiadamiania się o zmianach dotyczących określonych w umowie adresów, bez konieczności sporządzania aneksu do niniejszej umowy. Korespondencję doręczoną na adresy do korespondencji wskazane w ust. 7, każda ze stron uzna za prawidłowo doręczoną w przypadku nie powiadomienia drugiej Strony o zmianie swego adresu. Każda ze stron przyjmuje na siebie odpowiedzialność za wszelkie negatywne skutki wynikłe z powodu nie wskazania drugiej Stronie aktualnego adresu. 7. Strony ustalają, że ich aktualne adresy do korespondencji są następujące: Zamawiający: Zakład Gospodarki Wodno-Ściekowej w Tolkmicku; 82-340 Tolkmicko, ul. Elbląska 43 (biuro ZGWS) e-mail: zgws@wp.pl; tel. 55 231 61 69 Wykonawca: ……………………………………………….
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232100-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2) dokumenty stanowiące dowód, w szczególności zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów. Uwaga: a) Dokumenty mają określać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. b) Zobowiązanie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR A-5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną