Przetargi.pl
Budowa krytej pływalni przy Szkole Podstawowej Nr 2 w Hrubieszowie

Gmina Miejska Hrubieszów ogłasza przetarg

  • Adres: 22-500 Hrubieszów, ul. mjr H. Dobrzańskiego "Hubala"
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 084 6962380 w. 56 , fax. 846 962 380
  • Data zamieszczenia: 2019-08-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Hrubieszów
    ul. mjr H. Dobrzańskiego "Hubala" 1
    22-500 Hrubieszów, woj. lubelskie
    tel. 084 6962380 w. 56, fax. 846 962 380
    REGON: 95036888800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://umhrubieszow.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa krytej pływalni przy Szkole Podstawowej Nr 2 w Hrubieszowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa krytej pływalni przy Szkole Podstawowej Nr 2 w Hrubieszowie”. Celem przedsięwzięcia jest realizacja budynku i elementów infrastruktury, stanowiących kompletny funkcjonalnie obiekt z punktu widzenia potrzeb i zamówienia Inwestora. Będzie to kryta pływalnia składająca się z hali basenowej oraz strefy wejściowej z szatniami, małą gastronomią i węzłami sanitarnymi a także niezbędnymi pomieszczeniami technicznymi i administracyjno – biurowymi. W hali basenowej znajdzie miejsce basen pływacki i do nauki pływania, basen rekreacyjny i brodzik dla dzieci oraz saunarium. Należy przewidzieć możliwość przejścia ze strefy wejściowej do sąsiadującej z projektowaną pływalnią sali sportowej. Szczegółowe założenia: Należy przewidzieć lokalizację krytej pływalni wraz z zewnętrzną obsługą komunikacyjną na działce nr 67/8, biorąc pod uwagę dowiązanie przestrzenne do istniejącej hali sportowej oraz zespołu boisk w południowej części terenu. Elementy strefy hali basenowej: • pełnowymiarowa 25 metrowa niecka sportowa wykonana ze stali nierdzewnej • niecka do nauki pływania ze stali nierdzewnej • niecka rekreacyjna żelbetowa z atrakcjami wodnymi wyłożona mozaiką • wydzielona wanna SPA • wewnętrzna zjeżdżalnia z wanną hamowną • wodny plac zabaw dla dzieci wyłożony mozaiką • pomieszczenie ratowników • pomieszczenia magazynowe i techniczne. Elementy strefy odnowy biologicznej: • sauna parowa • sauna sucha • wypoczywalnia z lampami IR • natryski • basenik do schładzania • pomieszczenia techniczne i sanitarne. Elementy strefy hallu wejściowego: • hall wejściowy z przeszkleniem i przejściem na halę basenową oraz przejściem do istniejącej obok hali sportowej • stanowiska kasowe z szatnią na okrycia wierzchnie • mała gastronomia z barem i automatami • szafki na obuwie • węzły sanitarne. Elementy strefy szatni i natrysków: • hall suszarkowy • śluzy [kabiny] do przebierania • szatnia ogólna z szafkami z zamkami elektronicznymi obsługiwanymi transponderami • natryski z węzłami sanitarnymi • wydzielona szatnia dla osób niepełnosprawnych. Obiekt posiadał będzie własną kotłownię gazową i zasilany będzie w energię elektryczną z wbudowanej stacji transformatorowej. Funkcjonował będzie w oparciu o własne przyłącza kanalizacji sanitarnej, wody, gazu i energii elektrycznej, według wydanych przez odpowiednie instytucje zapewnień i warunków technicznych. Zakłada się też wykorzystanie dodatkowego źródła ciepła w postaci paneli solarnych zainstalowanych na dachu hali basenowej a w kotłowni przewidziano możliwość zainstalowania w przyszłości gazowego monobloku kogeneracyjnego. Obsługa komunikacyjna dla ruchu pieszego od strony ulicy Stefana Żeromskiego a dojazd techniczny od strony wschodniej poprzez istniejącą drogę gminną. Teren w obszarze opracowania nie znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej, ani w strefie szczególnej ochrony środowiska przyrodniczego. 2. Planowany zakres robót wynika bezpośrednio z wielobranżowego projektu budowlanego i obejmuje: -wykonanie robót budowlanych (roboty ziemne, fundamenty, elementy konstrukcyjne, kominy, stropy, stropodachy, schody, izolacje przeciwwilgociowe, izolacje termiczne, ściany działowe, stolarkę okienną i drzwiową, podokienniki i parapety, tynki i okładziny wewnętrzne, tynki i okładziny zewnętrzne, elementy ślusarskie i wykończeniowe, malowanie, chodniki, plac manewrowy, stanowiska parkingowe); -wykonanie instalacji sanitarnych wewnętrznych i zewnętrznych (wentylacja, centralne ogrzewanie i ciepło technologiczne, instalacja wod.-kan., kanalizacja deszczowa, przyłącza sanitarne wod.-kan.); -wykonanie instalacji elektrycznych (wewnętrzna instalacja elektryczna, zabezpieczenia, instalacje niskoprądowe); -wykonanie instalacji technologii basenowej (technologia uzdatniania wody basenowej) -wykonanie instalacji solarnej -obsługę geodezyjną -wykonanie instrukcji p.poż, zakup gaśnic, kocy p.poż, innego wyposażenia wg wytycznych p.poż, założenie książki eksploatacji obiektu oraz książki obiektu budowlanego. -uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie od właściwego organu nadzoru budowlanego (obecnie PINB w Hrubieszowie) Gmina Miejska Hrubieszów posiada prawo do dysponowania nieruchomością wynikające z prawa własności, dysponuje projektem budowlanym oraz uzyskała pozwolenie na realizację inwestycji. Charakterystyczne parametry techniczne obiektu: -Powierzchnia zabudowy projektowanej pływalni: 1.735,88 m2 -Powierzchnia netto projektowanej pływalni: 3.214,54 m2 -Powierzchnia wewnętrzna: 3.284,31 m2 -Kubatura brutto projektowanej pływalni: 22.699,40 m3 -Kubatura netto projektowanej pływalni: 16.248,05 m3 -Wysokość: 12,00 m - Liczba kondygnacji: 2: w tym 1 podziemna i 1 nadziemna Uwaga: 1)Wykonawca oznakuje informacyjnie: ciągi komunikacyjne, wyjścia ewakuacyjne, oznakowanie pomieszczeń, tablicę zbiorczą. 2)Wszystkie oznakowania mają spełniać wymagania programu „Dostępność Plus” dostępnego pod adresem: https://www.ncbr.gov.pl/fileadmin/POIR/3_1_1_1_2019/Dok_dodatkowe/16_Program_Dostepnosc_Plus.pdf 3.Na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik Nr 1 do SIWZ, opisujący zakres wykonywanych robot będących przedmiotem zamówienia składają się: - Projekt budowlany zmian; -Projekty wykonawcze; -Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR); - Przedmiary robót; -Tabela równoważności. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. 4.Rozwiązania równoważne. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną. 5.Gwarancja. Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 60 miesięcy (termin minimalny) do 78 miesięcy (termin maksymalny) od daty otrzymania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych. 6.Ubezpieczenie. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę posiadania ubezpieczenia zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego w § 11 projektu umowy. 7.Podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 1)jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik nr 3 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 2)w przypadku podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile będą znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy Zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację przedmiotu zamówienia. 3)jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są w § 14 Projektu umowy. 8.Klauzula zatrudnienia. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych, operatorzy sprzętu i prace fizyczne instalacyjno-montażowe objęte zakresem zamówienia, określonym w pkt. 2.2 SIWZ. (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są § 13 Projektu umowy stanowiącym (Załącznik Nr 2 do SIWZ). 9.Zamawiający informuje, iż zamówienie jest realizowane w ramach zadania „Budowa krytej pływalni przy Szkole Podstawowej Nr 2 w Hrubieszowie” i współfinansowane jest ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach Programu Sportowa Polska – Program Rozwoju Lokalnej Infrastruktury Sportowej, Umowa Nr 2019/0013/1393/SubA/DIS/SP/18
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 200.000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych), 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: PEKAO S.A. I O/Hrubieszów nr rachunku: 66 1240 2829 1111 0000 4027 0267 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: WIR.ZP.271.11.2019”. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach