Przetargi.pl
Budowa kontenerowej stacji podnoszenia ciśnienia ze stalowym zbiornikiem wolnostojącym o poj. 150m3 wraz z przebudową niezbędnej infrastruktury, likwidacją stacji podnoszenia ciśnienia w istniejącym budynku technicznym oraz budową instalacji fotowoltaicznej do 50 kW

Gmina Przecław ogłasza przetarg

  • Adres: 39-320 Przecław, ul. Jana Kilińskiego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 175 813 119 , fax. 175 813 116
  • Data zamieszczenia: 2020-07-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Przecław
    ul. Jana Kilińskiego 7
    39-320 Przecław, woj. podkarpackie
    tel. 175 813 119, fax. 175 813 116
    REGON: 54412500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bipgminaprzeclaw.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kontenerowej stacji podnoszenia ciśnienia ze stalowym zbiornikiem wolnostojącym o poj. 150m3 wraz z przebudową niezbędnej infrastruktury, likwidacją stacji podnoszenia ciśnienia w istniejącym budynku technicznym oraz budową instalacji fotowoltaicznej do 50 kW
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Inwestycja zlokalizowana jest na obszarze działki nr ewid. 139/5, obręb: 0067 Przecław w miejscowości Przecław. W ramach zadania Budowa kontenerowej stacji podnoszenia ciśnienia ze stalowym zbiornikiem wolnostojącym o poj. 150m3 wraz z przebudową niezbędnej infrastruktury, likwidacją stacji podnoszenia ciśnienia w istniejącym budynku technicznym oraz budową instalacji fotowoltaicznej do 50 kW” planuje się wykonać:  kontenerową stację podnoszenia ciśnienia z przepompownią wody z zestawem hydroforowym i instalacjami sanitarnymi i elektryczną, pomieszczeniem chlorowni oraz agregatem prądotwórczym z układem samoczynnego załączania rezerwy. Wydajność przepompowni wody wyniesie 120,0m3/h. Ciśnienie wody na wyjściu z pompowni wynosić będzie H=42,0 m sł. Wody (4,2 bar).  zbiornik wyrównawczy o pojemności: V= 150 m3 – 1 szt. Kontenerowa stacja podnoszenia ciśnienia: Kontenerowa stacja podnoszenia ciśnienia będzie to budynek wolnostojący, parterowy z pomieszczeniami nieprzeznaczonymi na pobyt ludzi. Obiekt zaprojektowano jako rozwiązanie typowe, wykonane w technologii szkieletu stalowego. Okładziny ścian oraz dach przewidziano wykonać z płyty warstwowej z rdzeniem ze styropianu. Budynek posadowiony na płycie fundamentowej. Fundament pod kontenerową stację podnoszenia ciśnienia wykonany zostanie w postaci żelbetowej płyty fundamentowej, na warstwie wymienionego podłoża gruntowego. Zabezpieczenie hydroizolacyjne fundamentu zapewnione zostaną poprzez zastosowanie betonu wodoszczelnego. Konstrukcja obiektu - Konstrukcja nośna kontenerowej stacji podnoszenia ciśnienia zaprojektowana została jako rozwiązanie typowe, dostarczane na plac budowy przez producenta w całości lub częściach. Konstrukcję budynku stanowi układ ramowy, wykonany z profili stalowych. Ściany zewnętrzne - Obudowa ścian zewnętrznych wykonana zostanie z płyty warstwowej z rdzeniem ze styropianu gr. 10 cm i współczynniku przenikania ciepła Uc≤0,40 W/(m2•K). Płyty warstwowe z krytym zamkiem mocowane będą do konstrukcji stalowej kontenera za pomocą systemowych łączników samowiercących, zgodnie z wytycznymi producenta płyt. Ściany wewnętrzne Obudowa ścian wewnętrznych z płyty warstwowej z rdzeniem ze styropianu gr. 10 cm i współczynniku przenikania ciepła Uc≤0,40 W/(m2•K). Płyty warstwowe z krytym zamkiem mocowane będą do konstrukcji stalowej kontenera za pomocą systemowych łączników samowiercących, zgodnie z wytycznymi producenta płyt. Posadzka przyziemia Powierzchnia projektowanego fundamentu zatarta zostanie na gładko oraz zabezpieczona systemową posadzką epoksydową w kolorze szarym. Dach kontenerowej stacji podnoszenia ciśnienia zaprojektowano jako płaski z płyty warstwowej z rdzeniem ze styropianu gr. 15 cm i współczynniku przenikania ciepła Uc≤0,27 W/(m2•K). Na dach zastosowane zostaną płyty warstwowe z krytym zamkiem, mocowane do konstrukcji stalowej kontenera za pomocą systemowych łączników samowiercących, zgodnie z wytycznymi producenta płyt. Rynny i rury spustowe Rynna Ø100 mm i rura spustowa Ø90 mm wykonane zostaną z blachy stalowej ocynkowanej i powlekanej grubości minimum 0,5 mm. Obróbki blacharskie i parapety zewnętrzne wykonane zostaną z blachy stalowej ocynkowanej i powlekanej grubości minimum 0,5 mm. Stolarka okienna z PVC, uchylno-rozwieralna o współczynniku przenikania ciepła Uw ≤ 1,1 W/(m2•K). Ślusarka drzwiowa Drzwi wejściowe stalowe pełne wraz z ościeżnicą, ocieplane pianką PUR o współczynniku przenikania ciepła Uw ≤ 1,5 W/(m2•K). Wentylacja Wentylacja grawitacyjna i mechaniczna. Zadaszenia nad wejściami Zadaszenia nad wejściami przewiduje się jako rozwiązania typowe dostarczane wraz z kontenerową stacją podnoszenia ciśnienia. Zadaszenia o szerokości co najmniej o 30 cm większej od szerokości drzwi i wysięgu minimum 80 cm. Kontenerowa przepompownia wody składa się z następujących pomieszczeń: • pomieszczenie główne z zestawem 5 pomp • pomieszczenie z dozownikiem podchlorynu sodu • pomieszczenie sanitarne-toaleta • pomieszczenie z agregatem prądotwórczym Pomieszczenie główne z zestawem hydroforowym 5 pomp. W pomieszczeniu głównym zamontowany zostanie zestaw hydroforowy. Orurowanie wykonane będzie ze stali nierdzewnej. Do podłączenia zestawu zastosowano kompensatory gumowe zabezpieczające przed przesztywnianiem układu. Do odcinania urządzenia (na wejściu i wyjściu) zamontowano przepustnice odcinające. Na odcinku tłocznym zamontowany zostanie przepływomierz elektromagnetyczny. Dodatkowo na wyposażeniu pomieszczenia z zestawem pompowym znajdować się będą: - grzejnik elektryczny z termostatem – 1 szt., - osuszacz powietrza 1 szt. W posadzce wykonany zostanie wpust podłogowy. W pomieszczeniu pompowym zaprojektowany jest kompaktowy zestaw hydroforowy. Wydajność zestawu: Q = 120 m3/h Wymagane ciśnienie za zestawem: P= 4,2 bar Zasilanie zestawu: zbiornik wyrównawczy – praca z napływem na ssaniu pomp – (należy utrzymywać maksymalny poziom napełnienia zbiorników). • Ilość pomp w zestawie hydroforowym: 5 szt., • Łączna moc zainstalowana w zestawie: n = 5 x 5,5 kW = 27,5 kW, • Typ sterowania: płynne z regulacją obrotów każdej pompy, • Ilość przetwornic częstotliwości: 5 szt., • Rozruch pomp: łagodny – falownikiem, • Zabezpieczenie przed suchobiegiem: na wyposażeniu zestawu, Zestaw hydroforowy wykonany jest w oparciu o pięć pomp pionowych – wielostopniowych z silnikami Ns=5,5kW. Są to wysokosprawne pompy pionowe z uszczelnieniem mechanicznym wału i silnika; płaszczem zewnętrznym, wałem, wirnikami, komorami pośrednimi wykonanymi są ze stali nierdzewnej. Stopa pompy wykonana jest z żeliwa szarego. Pompy w zestawie zabudowane są na podstawie wykonanej ze stali kwasoodpornej, wyposażonej w wibroizolatory, które zapobiegają przenoszeniu drgań, a jednocześnie dają możliwość poziomowania układu. Wszystkie pompy wyposażone są w armaturę zaporową z dyskiem żeliwnym oraz zawory zwrotne. Sterowanie zestawem odbywać się będzie poprzez rozdzielnię zasilająco – sterującą SZH (zgodnie z PN-92/E-08106) o stopniu ochrony IP 54 posiadającą obudowę metalową - malowaną proszkowo. Elementem zarządzającym pracą układu jest przemysłowy sterownik mikroprocesorowy z panelem kolorowym, dotykowym minimum 7’’ z webserwerem i archiwizacją danych na pamięci zewnętrznej. Wejścia analogowe sterownika zabezpieczono zewnętrznymi separatorami sygnałów, wejścia i wyjścia cyfrowe separowane za pomocą przekaźników interfejsowych. Sterownik współpracuje z przetwornicami częstotliwości do regulacji obrotów pomp. Na szafie sterującej zestawów zabudowane będą: rozłącznik główny, przełączniki włącz/wyłącz pompę z pracy, otwórz-zamknij przepustnice na wejściu oraz wyjściu z pompowni oraz panel operatorski, kolorowy, dotykowy z poziomu którego odbywa się programowanie zestawów hydroforowych. Układ sterowniczy posiadał będzie wszystkie niezbędne zabezpieczenia od strony elektrycznej silników pomp, a także zabezpieczenie przeciwprzepięciowe klasy C z wymiennymi wkładkami warystorów. Pomieszczenie z dozownikiem podchlorynu sodu. Oddzielne pomieszczenie wyposażone zostanie: • w układ dozujący podchloryn sodu z elektroniczną, membranową pompą dozującą z silnikiem synchronicznym wraz ze zbiornikiem o pojemności 100 dm3. Pompa dozująca przy współpracy z przepływomierzem elektromagnetycznym zamontowanym na rurociągu napełniającym zbiorniki, umożliwia awaryjne automatyczne dozowanie podchlorynu sodu bezpośrednio na zbiornik. Dodatkowo pomieszczenie wyposażone zostanie w: • umywalkę wraz z przepływowym podgrzewaczem wody • grzejnik elektryczny z termostatem. • oczomyjkę stojącą • wentylator wywiewny współpracujący z zamkiem elektromagnetycznym w drzwiach • wentylację wywiewną. • wpust podłogowy. Dezynfekcja wody. Dezynfekcja wody gromadzonej w zbiorniku prowadzona będzie w sposób ciągły lub okresowy. Podchloryn sodu doprowadzony będzie rurociągiem tłocznym z polietylenu o średnicy Dz=10 mm z przepompowni wody do rurociągu zasilającego (Dz/DN= 160/150 mm) projektowanego zbiornika wody czystej o pojemności V= 150 m3. Instalacja technologiczna do dezynfekcji wody wchodzi w skład wyposażenia kontenera i stanowi dostawę przyszłego wykonawcy. Pomieszczenie sanitarne - toaleta. Pomieszczenie z oddzielnym wejściem wyposażono w: • umywalkę wraz z przepływowym podgrzewaczem wody • grzejnik elektryczny z termostatem. • wentylator wywiewny współpracujący z zamkiem elektromagnetycznym w drzwiach oraz wentylację wywiewną. • wpust podłogowy • miskę ustępowa stojącą Wolnostojący zbiornik o pojemności 150 m3 Wolnostojący zbiornik o pojemności 150 m3 przeznaczony będzie do gromadzenia wody uzdatnionej. Obiekt zaprojektowano jako rozwiązanie typowe, dostosowane do projektowanych wymagań technologicznych, wykonane w technologii stalowej. Zabezpieczenie termiczne zbiornika (ściany i dach) z płyt z wełny mineralnej, osłoniętej od zewnątrz powłoką z blachy stalowej trapezowej, ocynkowanej i powlekanej. Obiekt posadowiony na fundamencie palowym, zwieńczonym w górnej części płytą fundamentową. Fundamenty Fundament pod zbiornik o pojemności 150 m3 w postaci fundamentu palowego, zwieńczonego od góry żelbetową płytą fundamentową z betonu monolitycznego. Zabezpieczenie hydroizolacyjne fundamentu zapewnione poprzez zastosowanie betonu wodoszczelnego. Konstrukcja obiektu Konstrukcję nośną obiektu zaprojektowano jako rozwiązanie typowe, dostarczane na plac budowy przez producenta. Zbiornik należy wykonać z blachy stalowej czarnej oraz kształtowników stalowych. Hydroizolacja obiektu Warstwa hydroizolacyjna pod zbiornik stalowy zaprojektowana została w postaci warstwy z papy termozgrzewalnej, wykonanej na powierzchni płyty fundamentowej. Papa termozgrzewalna grubości 4 mm, na osnowie z włókniny poliestrowej o gramaturze minimum 230 g/m2. Izolacja termiczna zbiornika (ściany i dach) z płyt z wełny mineralnej o grubości 10 cm i współczynniku przewodzenia ciepła λ≤0,036 W/(m•K). Obudowa ścian zbiornika z blachy stalowej trapezowej, ocynkowanej i powlekanej. Obudowa dachu zbiornika z blachy stalowej trapezowej, ocynkowanej i powlekanej. Zbiornik od góry wyposażony w przykrycie stożkowe z zainstalowanym odpowietrzeniem. W przykryciu zamontowany właz do serwisowania zbiornika. Obróbki blacharskie i parapety zewnętrzne wykonane z blachy stalowej ocynkowanej i powlekanej grubości minimum 0,5 mm. Drabina włazowa wewnętrzna wykonana ze stali kwasoodpornej, ze szczeblami antypoślizgowymi. Drabina włazowa zewnętrzna stalowa ocynkowana, ze szczeblami antypoślizgowymi i koszem ochronnym. Parametry zbiornika: • Pojemność zbiornika-150 m3, • Kubatura brutto liczona zgodnie z normą PN-ISO-9836:1997-173,42 m3, • Średnica zewnętrzna-5,90m, Instalacja wewnętrzna zbiornika :  kolektor napełniający zbiornik  kolektor ssący  przelew  spust Kolektory wyprowadzone do ziemi, na głębokości do 1,6 m zabezpieczone zostaną termicznie pianką poliuretanową. Każdy kolektor, prócz przelewowego wyposażony zostanie w zasuwę odcinającą. Przelew i spust ze zbiornika podłączony zostanie do studzienki kanalizacyjnej. Orurowanie Wszystkie rurociągi technologiczne wewnątrz wykonane zostaną z rur i kształtek stalowych ze stali nierdzewnej. Opomiarowane przepływu: Zaprojektowano opomiarowanie przepływu ilości wody podawanej do sieci oraz na napełnianiu zbiornika w celu umożliwienia automatycznego chlorowania zbiorników przepływomierzem elektromagnetycznym z przetwornikiem. Opomiarowanie poziomu w zbiorniku. Zaprojektowano opomiarowanie ilości wody w zbiorniku za pomocą sondy analogowej zamontowanej w zbiorniku. Instalacje elektryczne W ramach zadania wykonane zostaną instalacje elektryczne wewnętrzne : • rozdzielnica RG, RE i układy złączowo-pomiarowe ZK-1/L/P.POŻ, ZK-1/P.POŻ • instalacje oświetlenia podstawowego i awaryjnego • instalacja gniazd ogólnego przeznaczenia, jednofazowych • linie kablowe zasilające rozdzielnice • instalacja uziemiania • instalacja fotowoltaiczna W rozdzielnicach RG, RE zaprojektowanych do wykonania w oparciu o typową rozdzielnicę zainstalowane zostaną wyłączniki silnikowe, wyłączniki instalacyjne zabezpieczające obwody jednofazowe i trójfazowe, wyłączniki różnicowoprądowe oraz ochronniki przeciwprzepięciowe. Na zewnętrznej ścianie budynku istniejącego i kontenera przewidziano przeciwpożarowy wyłącznik prądu. Całość instalacji elektrycznej wewnętrznej niskiego napięcia zostanie wykonana w układzie sieci typu TN-S o następujących parametrach: napięcie 230/400V, 50 Hz, L+N+PE oraz 3L+N+PE. Kanały i przewody elektryczne prowadzone będą przy pomocy listew i rur instalacyjnych instalowanych z osprzętem i stanowiących kompletny system instalacyjny. Oświetlenie podstawowe realizowane będzie za pomocą opraw. Oświetlenie awaryjne przewiduje się w oparciu o oprawy wyposażone w moduły awaryjne o czasie podtrzymywania 1 h. Instalacja siłowa obejmuje wewnętrzną instalację rozdzielczą. Zaprojektowano instalacje elektryczne zasilające i sterujące urządzeniami technologicznymi pompowni wody. Instalacja elektryczna technologiczna zestawu hydroforowego zasilana i sterowana będzie z szafy rozdzielczo sterującej. Istniejąca stara żeliwna rozdzielnia na piętrze zostanie zdemontowana a w jej miejsce powstanie szafa natynkowa min. 7x24 moduły. W obiekcie wykonany zostanie uziom otokowy z płaskownika 50x4mm. Uziom wykonany zostanie w postaci otoku przy budynku i połączony zostanie z zewnętrznymi słupami konstrukcyjnymi budynku. Na dachu budynku zamontowane zostaną zwody poziome niskie z drutu stalowego ocynkowanego o śr. 8 mm zainstalowanego tak by powstała siatka o maksymalnych wymiarach 15x15 m. Instalacja elektryczna wewnętrzna pracuje w układzie sieciowym TN-S. Jako podstawową ochronę od porażeń prądem elektrycznym stosuje się izolację roboczą i ochronną kabli, przewodów i urządzeń. Jako system dodatkowej ochrony przed porażeniem prądem elektrycznym w instalacji nN 400/230V zastosowane zostanie samoczynne szybkie wyłączenie zasilania za pomocą wyłączników nadmiarowo prądowych. Jako system ochrony dodatkowej zastosowane zostaną także grupowe wyłączniki różnicowoprądowe o prądzie zadziałania 30mA. Instalacja fotowoltaiczna W ramach zadania zaplanowano wykonanie instalacji fotowoltaicznej służącej do produkcji energii elektrycznej na potrzeby zasilania w energię elektryczną budynku i stacji podnoszenia ciśnienia. Instalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kW. Zadanie swoim zakresem obejmuje montaż modułów fotowoltaicznych (ok. 160 szt.), montaż inwertera, wykonanie instalacji prądu stałego DC systemu fotowoltaicznego, wykonanie instalacji prądu zmiennego strony AC systemu fotowoltaicznego z doprowadzeniem przewodów do rozdzielni głównej w budynku. Zestawy paneli fotowoltaicznych mocowane będą do konstrukcji dachu i na gruncie. Wykonawca jest zobowiązany, aby wszystkie elementy mające kontakt z wodą pitną posiadały atest PZH. Po wykonaniu robót Wykonawca jest zobowiązany do:  Wykonania rozruchu hydraulicznego i technologicznego całego układu stacji podnoszenia ciśnienia,  Wykonania badań fizykochemicznych i bakteriologicznych po zakończeniu prac, – jakość wody podawana na sieć zgodna z normami jakościowymi obowiązującymi,  Przeprowadzenia szkolenia personelu z obsługi urządzeń i całego ciągu technologicznego.  Rozruch instalacji fotowoltaicznej,  Przeprowadzenia szkolenia personelu z obsługi urządzeń instalacji fotowoltaiki. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: • Dokumentacja projektowa: Projekt budowalny budowy kontenerowej stacji podnoszenia ciśnienia ze stalowym zbiornikiem wolnostojącym o poj. 150m3 wraz z budową i przebudową odcinków sieci wodociągowej, budową zewnętrznych odcinków instalacji: elektroenergetycznej, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej ze zbiornikiem bezodpływowym, kanalizacji technicznej ze zbiornikiem bezodpływowym oraz likwidacją stacji podnoszenia ciśnienia w istniejącym budynku technicznym - Załącznik nr 8A, • Dokumentacja projektowa: Projekt wykonawczy budowy kontenerowej stacji podnoszenia ciśnienia ze stalowym zbiornikiem wolnostojącym o poj. 150m3 wraz z budową i przebudową odcinków sieci wodociągowej, budową zewnętrznych odcinków instalacji: elektroenergetycznej, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej ze zbiornikiem bezodpływowym, kanalizacji technicznej ze zbiornikiem bezodpływowym oraz likwidacją stacji podnoszenia ciśnienia w istniejącym budynku technicznym - Załącznik nr 8B, • Przedmiar robót: Budowa kontenerowej stacji podnoszenia ciśnienia ze stalowym zbiornikiem wolnostojącym o poj. 150m3 wraz z przebudową niezbędnej infrastruktury, likwidacją stacji podnoszenia ciśnienia w istniejącym budynku technicznym oraz budową instalacji fotowoltaicznej do 50 kW - Załącznik nr 8C, Przekazane przez zamawiającego przedmiary robót stanowią jedynie opis przedmiotu zamówienia, są elementem pomocniczym, a nie podstawą wyceny prac budowlanych, mają na celu ułatwić Wykonawcy sporządzenie oferty. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót wynikający z dokumentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. W/w zakres robót Wykonawca może ująć, jako odrębne pozycje kosztorysu ofertowego z kalkulacjami własnymi bądź uwzględnić w kosztach ogólnych kosztorysu ofertowego. W przypadku ich nie uwzględnienia w odrębnych pozycjach kosztorysu ofertowego Zamawiający uzna, że zostały uwzględnione w kosztach ogólnych kosztorysu ofertowego. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów lub urządzeń lub rozwiązań wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarach robót: a) Zamawiający, w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1, 3-5, 7-8 ustawy, wskazuje, że dopuszcza rozwiązanie równoważne opisywanym w zakresie przyjętych rozwiązań technicznych, użytych materiałów, wyrobów pod warunkiem, że zaproponowane w ofercie są równoważne z określonymi w dokumentacji projektowej. Równoważność oznacza, że produkty powinny posiadać właściwości funkcjonalne i jakościowe takie same lub nie gorsze niż określone w dokumentacji przetargowej, ale są jednocześnie oznaczone innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, b) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy inne prawa zastrzeżone lub wyłączne lub też określone jest pochodzenie przedmiotu zamówienia lub jego części – należy przyjąć, że Zamawiający, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie oferty równoważnych pod względem funkcjonalnym oraz o parametrach techniczno-użytkowych nie gorszych niż te podane w opisie przedmiotu zamówienia w dokumentacji projektowej. W przypadku złożenia oferty zawierającej zastosowanie rozwiązań równoważnych do opisywanych przez Zamawiającego, obowiązek udowodnienia ich równoważności z wymaganiami wskazanymi przez Zamawiającego, leży po stronie Wykonawcy. Do oferty wykonawca musi w takim przypadku załączyć zestawienie materiałów równoważnych wraz z innymi niezbędnymi dokumentami potwierdzającymi spełnienie w/w wymagań np. kart urządzeń, kart katalogowych, certyfikaty bezpieczeństwa, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, dokumentację techniczną rozruchową urządzeń (DTR), c) Za równoważny, pod względem funkcjonalnym, technicznym i użytkowym, w stosunku do wskazanego przedmiotu zamówienia, Zamawiający uzna takie, oferowane przez Wykonawcę produkty, które posiadają równoważną pod względem technicznym budowę i wyposażenie, a także takie możliwości funkcjonalne i parametry techniczne, co zawarte w opisie przedmiotu zamówienia produkty o podanych parametrach referencyjnych. d) Zamawiający dołożył wszelkich starań w celu zachowania warunków konkurencyjności. Jeżeli mimo to w tekście jakiegokolwiek rodzaju dokumentacji pojawiają się nazwy własne, oznaczenia lub parametry wskazujące na konkretny produkt należy zawsze traktować to, jako rozwiązanie przykładowe i można zastosować rozwiązanie równoważne na przyjętych wyżej warunkach. 4. Wykonawcy są zobowiązani dokonać wnikliwej analizy otrzymanych projektów technicznych, przedmiarów, a zauważone rozbieżności, roboty, które ich zdaniem powinny być ujęte w ofercie, są błędnie sprzedmiarowane lub są zbędne, zgłosić pisemnie w przewidzianym trybie Zamawiającemu. 5. Wszelkie zgłoszone uwagi, zastrzeżenia i nieścisłości zauważone w załączonej dokumentacji przetargowej jak również propozycje zastosowania równoważnych rozwiązań technicznych, materiałów, urządzeń i wyrobów zamawiający skonsultuje z właściwymi projektantami. 6. Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania na własny koszt placu budowy w tym zapewnienia energii elektrycznej i wody. 7. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy osoby wykonujące czynności opisane poniżej w ppkt 3 przy realizacji zamówienia. 1) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp: a) Wykonawca, w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy dostarczy Zamawiającemu kompletną listę pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia wraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te będą wykonywać oraz informacją o sposobie zatrudnienia tych osób. b) Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o każdym przypadku zmiany osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia lub zmiany sposobu zatrudnienia tych osób, nie później niż w terminie 3 dni od dokonania takiej zmiany. c) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący przedmiot umowy wskazani w liście pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. -Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495). 2) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontrolowania wypełniania przez Wykonawcę obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w szczególności poprzez zlecenie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy lub żądanie przedłożenia do wglądu dokumentów potwierdzających zatrudnienie na podstawie umowy pracę osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia. b) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. c) Za niedopełnienie wymogu obowiązku zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości po 500,00 złotych za każdy dzień roboczy, w którym osoba niezatrudniona przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wykonywała czynności przy realizacji zamówienia. Rodzaje czynności, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zostały wymienione poniżej w ppkt 3. d) Wykonawca, w trakcie realizacji umowy na każde wezwanie Zamawiającego zobowiązuje się przedstawić bieżące dokumenty potwierdzające, że Przedmiot Umowy jest wykonywany przez osoby będące zatrudnione na podstawie umowy o pracę. e) Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia w umowach z podwykonawcami stosownych zapisów, zobowiązujących do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez cały okres realizacji zamówienia, wszystkich osób wykonujących czynności wymienione w poniżej w ppkt 3 oraz umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli realizacji tego obowiązku. 3) Rodzaje czynności niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: Prace przy: robotach ziemnych, robotach fundamentowych, robotach izolacyjnych, wykonywaniu posadzki, robotach drogowych i nawierzchniach, robotach w zakresie instalacji elektrycznych i sanitarnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252120-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Etap I - Oświadczenia składane wraz z ofertą. 1. W celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu do oferty należy przedłożyć: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym przez zamawiającego potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu - wg wzoru na załączniku nr 2 i 3 do SIWZ, 2) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa powyżej w punkcie 1. 3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w w/w oświadczeniu. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5) Inne dokumenty jakie należy załączyć do oferty: a) Pełnomocnictwo /oryginał/ osoby lub osób podpisujących ofertę – jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączanych dokumentów, b) Zobowiązanie podmiotu trzeciego jeżeli dotyczy. Etap II - Oświadczenia składane po otwarciu ofert. 2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bipgminaprzeclaw.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekazał Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Zamawiający dla zachowania terminu 3 dni dopuszcza przesłanie oświadczenia najpierw w formie elektronicznej, a później niezwłoczne dostarczenie Zamawiającemu w formie pisemnej w oryginale. Etap III - Oświadczenia składane na wezwanie Zamawiającego. 3. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego należy przedłożyć następujące dokumenty (tylko Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona i oferta nie została odrzucona): 1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 4) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ; 5) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ 4. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o którym mowa wyżej, lub oświadczenia są niekompletne, zawiera błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 3 pkt 1–3 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w ust. 5 pkt 1 lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w ust. 5 pkt 1 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Inne dokumenty: 1) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza); 3) pełnomocnictwo ustanawiającego Pełnomocnika - gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego - w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj uprawnień, do których upoważniony jest Pełnomocnik, tj. np. podpisanie oferty, potwierdzenie za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, składanie oświadczeń woli i wiedzy itp. 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - jeżeli wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów. 7. Forma złożonych dokumentów: 1. Oświadczenia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 2. Dokumenty i inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 4. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 6. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 lub dokumentów, o których mowa w ust 2, 3, 4, 5 lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7. Dokumenty, o których mowa powyżej powinny być aktualne na dzień ich złożenia. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. 9. W przypadku posiadania oświadczenia lub dokumentu dotyczącego wykonawcy przez zamawiającego lub jego uzyskania za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych bazy danej, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 10. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń i dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach