Przetargi.pl
Budowa klimatyzacji w budynku SP Sośnicowice przy ul. Gimnazjalnej 6

Gmina Sośnicowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44-153 Sośnicowice, Rynek
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2387191 w. 330 , fax. 322 387 550
  • Data zamieszczenia: 2019-06-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sośnicowice
    Rynek 19
    44-153 Sośnicowice, woj. śląskie
    tel. 032 2387191 w. 330, fax. 322 387 550
    REGON: 53994000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://sosnicowice.i-gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa klimatyzacji w budynku SP Sośnicowice przy ul. Gimnazjalnej 6
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia są: 1. Roboty budowlane – wykonanie i uruchomienie nowej (nieużywanych i nieregenerowanych) instalacji klimatyzacyjnej budynku Szkoły Podstawowej w Sośnicowicach mieszczącej się przy ul. Gimnazjalnej 6 w Sośnicowicach. Zadanie polega na wykonaniu kompletnej instalacji klimatyzacji dla potrzeb ww. nieruchomości w oparciu o dokumentację projektową przekazaną przez Zamawiającego (dokumentacja w załączeniu) oraz wiedzę i doświadczenie wykonawcy. 2. Wykonanie w okresie trwania gwarancji minimum 2 przeglądów okresowych rocznie wszystkich zainstalowanych klimatyzatorów. 3. Wykonanie w okresie gwarancji minimum 2 razy w roku odgrzybienia instalacji klimatyzacyjnej. Do zakresu prac m.in. należy: 1. Wykonanie i uruchomienie nowej kompletnej instalacji klimatyzacji dla poszczególnych segmentów obiektu tj.: Etap I - piwnica wraz z parterem, Etap II - pierwsze piętro, Etap III - drugie piętro. Wszystkie pomieszczenia posiadają niezależny system klimatyzacji. W związku z powyższym należy uwzględnić etapowość wykonania poszczególnych segmentów i możliwość użytkowania poszczególnych segmentów przed zakończeniem realizacji pozostałych segmentów. 2. Rozruch i sprawdzenie poprawności działania zrealizowanej instalacji klimatyzacyjnej. Szczegółowy zakres robót został określony dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarem robót. II. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia 1. Wykonawca w oferowanej cenie zobowiązany jest uwzględnić wszystkie materiały i czynności, które są niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, a także zgodnie z własnym doświadczeniem i wiedzą techniczną. Wszystkie prace powinny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, p.poż, a także zgodnie z poleceniami Przedstawiciela Zamawiającego na budowie (inspektora nadzoru). 2. Dostarczone i zamontowane przez Wykonawcę urządzenia będą nowe, co oznacza że sprzęt będzie nieużywany i nieregenerowany. 3. Zakres przeglądów okresowych powinien być zgodny z wymogami określonymi przez producenta klimatyzatorów, przy czym koszty przeglądów gwarancyjnych instalacji klimatyzacyjnej przedstawione w ofercie Wykonawcy, muszą obejmować także wymianę części i podzespołów, których wymiana będzie konieczna dla prawidłowego ich funkcjonowania w okresie gwarancji. 4. Zakres i częstotliwość odgrzybiania – czyszczenia instalacji klimatyzacyjnej powinna być zgodna z wymogami określonymi przez producenta klimatyzatorów, przy czym koszty odgrzybiania instalacji klimatyzacyjnej przedstawione w ofercie Wykonawcy, muszą obejmować kompletną usługę. 5. W przypadku, gdy instalacja elektryczna zasilającą instalację klimatyzacyjną wymagała będzie budowy, rozbudowy lub przebudowy, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji projektowej tej instalacji. Projekt budowlany winien być sporządzony zgodnie z obowiązującym i przepisami prawa. W powyższej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu ww. dokumentacji, dokumentacji powykonawczej oraz protokołów potwierdzających wykonanie niezbędnych badań instalacji elektrycznej jako załącznik do Protokołu Odbioru. 6. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji powykonawczej wbudowanej instalacji klimatyzacji w obiekcie. 7. W zakresie konstrukcji wsporczej pod agregaty chłodnicze Wykonawca zobowiązany jest do doboru i wyliczenia konstrukcji mocowania urządzeń instalacji klimatyzacyjnej, przy czym koszty w ofercie winny zawierać koszty doboru i realizacji konstrukcji wsporczej wraz ze wszystkimi pracami budowlanymi z nim związanymi. 8. Dopuszczalne jest zaoferowanie urządzeń równoważnych. Przez równoważne należy rozumieć urządzenia o parametrach takich samych lub lepszych od opisanych w dokumentacji projektowej. W przypadku wątpliwości co do spełnienia przez zaoferowane urządzenie równoważności, udowodnienie równoważności leży po stronie Wykonawcy. 9. Wszystkie oferowane urządzenia muszą posiadać certyfikat CE i atest higieniczny PZH. 10. Wykonawca realizujący roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu zobowiązany jest: posiadać ważny certyfikat dla przedsiębiorców, wskazany w rozporządzeniu (WE) nr 303/2008 z dnia 2 kwietnia 2008 r. (Dz. Urz. UE L 335 z 03.04.2008, str. 3), zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2221 ze zm.). Wymagany okres gwarancji: Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie udzieli Zamawiającemu gwarancji zgodnie z oświadczeniem stanowiącym załącznik do umowy (załącznik nr 9 do SIWZ). Minimalny wymagany okres gwarancji na roboty objęte przedmiotem zamówienia wynosi 36 miesięcy licząc od daty wskazanej w protokole odbioru końcowego. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres, maksymalnie przedłużając okres minimalny o dodatkowe 24 miesiące, co będzie uwzględnione podczas oceny i badania ofert na zasadach określonych w rozdziale KRYTERIA OCENY OFERT (rozdział 13 SIWZ). Wykonawca składając ofertę akceptuje oświadczenie gwarancyjne stanowiące załącznik do umowy (załącznik nr 5 do SIWZ), w którym określono zakres gwarancji i uprawnienia Zamawiającego oraz obowiązki gwaranta. UWAGA: Udzielając gwarancji, wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w zakresie i na zasadach określonych przez producenta danego materiału lub urządzenia w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien te koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się w okresie trwania gwarancji wszystkich zainstalowanych klimatyzatorów oraz odgrzybienie – czyszczenie instalacji klimatyzacyjnej – w okresie nieobecności uczniów w szkole tj. w okresie ferii zimowych wyznaczonych dla województwa śląskiego w poszczególnych latach, oraz w okresie przerwy wakacyjnej. Opis sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o prace przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający określa następujące warunki związane z koniecznością zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób realizujących zamówienie: 1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia roboty ogólnobudowlane oraz roboty instalacyjne, które polegają na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.), 2. Wykonawca składa oświadczenie, że osoby wykonujące czynności określone przez Zamawiającego są zatrudnione na podstawie umowy o pracę - w terminie do 5 dni licząc od dnia podpisania umowy. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy, 3. W trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy w zakresie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 4. Powyższy wymóg nie dotyczy osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie tj. kierowników budowy, kierowników robót, 5. W trakcie realizacji przedmiotu umowy, na każde wezwanie Zamawiającego w terminie wyznaczonym w wezwaniu, a jeśli termin nie zostanie wyznaczony – w terminie 5 dni roboczych od przekazania wezwania, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu żądane przez niego dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę. Dowodami mogą być: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy/Dalszego Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy/Dalszego Podwykonawcy, b) poświadczona za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako RODO) i ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 6. Wykonawca lub Podwykonawca/Dalszy Podwykonawca zatrudni osoby wykonujące czynności wskazane powyżej na cały okres realizacji przedmiotu umowy. 7. W przypadku rozwiązania/wygaśnięcia stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca lub Podwykonawca/Dalszy Podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia od następnego dnia po ustaniu stosunku pracy innej osoby na to samo stanowisko pracy. Jednocześnie w dniu rozpoczęcia pracy przez nowo zatrudniona osobę Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu aktualne oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę wszystkich osób. 8. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej określonej w § 11 ust. 7 wzoru umowy (stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 9. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45331200-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają certyfikat dla przedsiębiorców, o którym mowa odpowiednio w rozporządzeniu (UE) 2015/2067 albo w rozporządzeniu (WE) nr 304/2008., zgodnie z treścią art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2221 ze zm.). Warunek posiadania certyfikatu musi spełniać każdy z podmiotów występujących wspólnie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) formularz ofertowy – Załącznik 1 do SIWZ - wypełniony i podpisany. Upoważnienie osób do podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów rejestrowych dołączonych do oferty. W przeciwnym wypadku do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, c) kosztorys uproszczony, d) zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy) - wzór stanowi ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ. Pisemne zobowiązanie (lub inne dokumenty) muszą zawierać informacje dotyczące co najmniej: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywania, - zamówienia publicznego, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, 5) Dokumenty dotyczące grup kapitałowych (art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - o treści ZAŁĄCZNIKA NR 6. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach