Przetargi.pl
BUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ ŻYCHLIN – BRZOZA – KAFAR – WOLA BYKOWSKA, GMINA GRABICA, POWIAT PIOTRKOWSKI, WOJ. ŁÓDZKIE W FORMULE ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ

Urząd Gminy Grabica ogłasza przetarg

  • Adres: 97-306 Grabica, Grabica
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 6161188 , fax. 44 6161188
  • Data zamieszczenia: 2020-08-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Grabica
    Grabica 66
    97-306 Grabica, woj. łódzkie
    tel. 44 6161188, fax. 44 6161188
    REGON: 53542200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: grabica.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ ŻYCHLIN – BRZOZA – KAFAR – WOLA BYKOWSKA, GMINA GRABICA, POWIAT PIOTRKOWSKI, WOJ. ŁÓDZKIE W FORMULE ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. Budowa kanalizacji sanitarnej Żychlin – Brzoza – Kafar – Wola Bykowska, Gmina Grabica, powiat piotrkowski, woj. łódzkie z podziałem na: 1) Etap I – Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Żychlin, Brzoza, Władysławów wraz z modernizacją dwóch pompowni znajdujących się w Grabicy na odcinku o długości ok. 2,8 km 2) Etap II - Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Brzoza, Władysławów, Kafar, Wola Bykowska na odcinku o długości ok. 4,3 km 2. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do: 1) opracowania kompletnej dokumentacji projektowej (projektów budowlanych i wykonawczych), kosztorysu inwestorskiego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę lub zgłoszeniem robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę właściwemu organowi oraz pozostałej dokumentacji projektowej niezbędnej do zrealizowania inwestycji dla każdego z Etapów. Dokumentację projektowo - kosztorysową należy sporządzić na podstawie Programu funkcjonalno-użytkowego i jego Uzupełnienia stanowiących załącznik nr 9,10 do SIWZ i opisu niniejszego przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ. 2) sprawowania stałego nadzoru autorskiego, zgodnie z ustawą Prawo Budowlane. 3) wykonania wszelkich robót budowlanych dotyczących sieci kanalizacji sanitarnej wraz z odejściami bocznymi sieci do posesji prywatnych w granicach pasa drogowego oraz odejść zakończonych pompowniami przydomowymi na terenach prywatnych, tam gdzie brak będzie możliwości technicznych grawitacyjnego wpięcia w kanał główny wraz z pompowniami, zasilaniem energetycznym i innych czynności zgodnie z celem inwestycji, opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ i Programem funkcjonalno-użytkowym wraz z jego Uzupełnieniem, a także opracowaną przez Wykonawcę dokumentacją projektową niezbędną do pełnej realizacji i odbioru inwestycji zaakceptowaną przez Zamawiającego wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie lub dokonaniem zgłoszenia rozpoczęcia użytkowania do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego uzyskane bez sprzeciwu dla każdego z Etapów, 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia ujęty został w Programie Funkcjonalno-Użytkowym wraz z jego Uzupełnieniem stanowiący Załącznik nr 9,10 do SIWZ. 1. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m.in. : 1) Dokumentacja projektowa dla każdego Etapu, musi zawierać wszelkie przewidziane przez obowiązujące przepisy prawne opracowania składowe, a w szczególności: a) Projekt budowlany i wykonawczy - 4 egz. + wersja elektroniczna b) Przedmiar robót - 2 egz. + wersja elektroniczna c) Informacja dotycząca planu BIOZ - 2 egz. + wersja elektroniczna d) Kosztorys inwestorski - 2 egz. + wersja elektroniczna e) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - 2 egz. + wersja elektroniczna f) Projekt organizacji ruchu - 2 egz. + wersja elektroniczna g) Uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę lub dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę właściwemu organowi otrzymane bez sprzeciwu. 2) Opracowane projekty budowlane i wykonawcze winny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 1129 z późn. zm.), a także zawierać wszystkie elementy i rysunki wykonawcze niezbędne do kompletnej realizacji inwestycji zgodnie z przeznaczeniem, wymogami Prawa Budowlanego i przepisów wykonawczych. 3) Kosztorysy inwestorskie winny być wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. (Dz. U. z 2004r. Nr 130 poz. 1389) i stanowić odrębne opracowanie. 4) W ramach dokumentacji projektowej każdego z Etapów Wykonawca zobowiązany jest wykonać opracowania, o których mowa powyżej i Programie funkcjonalno-użytkowym wraz z jego Uzupełnieniem, w szczególności: a) opracowanie koncepcji prac projektowych/przebiegu sieci kanalizacji sanitarnej dla każdego z etapów, w szczególności związanych z trasowaniem sieci kanalizacyjnej, w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy i przedłożenia jej do akceptacji Zamawiającemu z zastrzeżeniem §3 ust. 3-4 projektu umowy. b) wykonanie badań geologiczno-inżynierskich i geotechnicznych gruntu. c) wykonanie aktualnych map do celów projektowych w skali 1:500 obejmujących przedmiotowy zakres opracowania kanalizacji sanitarnej, d) uzgodnienia z GDDKiA lokalizacji przebiegu rurociągu tłocznego pod autostradą A1 - w ramach Etapu I e) sporządzenie wykazu wszystkich właścicieli nieruchomości, przez które przebiega sieć kanalizacji, przyłącza oraz pozyskanie wypisów z rejestru gruntów. f) uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego dla każdego Etapu oraz pozwolenia wodno-prawnego (jeżeli będzie wymagane). g) opracowanie raportu oddziaływania inwestycji na środowisko (jeżeli będzie wymagany). h) uzyskanie zgód właścicieli, współwłaścicieli lub spadkobierców nieruchomości na przejście z projektowaną siecią kanalizacyjną przez ich teren oraz na lokalizację i przebieg przyłącza w formie podpisanych umów z załącznikiem graficznym o treści uzgodnionej z zamawiającym. i) konsultowania z Zamawiającym wszelkich rozwiązań technicznych i ekonomicznych, również w zakresie proponowanych materiałów uzyskania jego akceptacji; j) w przypadku zaprojektowania kanalizacji w pasie drogowym należy przewidzieć roboty odtworzeniowe i opracować projekt odtworzenia nawierzchni, jako odrębne opracowanie w uzgodnieniu z Zarządcą drogi, k) w przypadku zaprojektowania kanalizacji w terenach prywatnych należy przewidzieć roboty odtworzeniowe i przywrócenia do stanu przed rozpoczęciem budowy w uzgodnieniu z właścicielem nieruchomości, l) wystąpienia w imieniu Zamawiającego do Zakładu Energetycznego o przydział mocy dla obiektów pompowni ścieków. m) wystąpienie w imieniu Zamawiającego do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej o uzyskanie pozwolenia radiowego na używanie radiowych urządzeń nadawczo – odbiorczych na potrzeby instalacji radiowego monitoringu, n) wykonanie dla każdego etapu projektu budowlanego i wykonawczego/projektów budowlanych i wykonawczych budowy sieci kanalizacji sanitarnej z niezbędnymi przepompowniami ścieków oraz przebudową dwóch pompowni zlokalizowanych w Grabicy polegającą na wymianie pomp o mocy zapewniającej prawidłowy przepływ ścieków wynikający z koncepcji rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej dla Gminy Grabica w uzgodnieniu z zamawiającym i dostosowaniu szaf sterowniczych wraz z rozbudową istniejącej sieci radiokomunikacji lądowej do celów monitoringu i zdalnego sterowania urządzeń z aktualizacją istniejącego oprogramowania, o) wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego/projektów budowlanych i wykonawczych przyłączy i instalacji na terenach prywatnych jako odrębne opracowanie, p) opracowanie projektowe będzie przewidywać przełączenie istniejącej kanalizacji sanitarnej bloków w Woli Bykowskiej do nowo projektowanego kanału, również jako odejście do granicy pasa drogowego będącego w dyspozycji gminy – w ramach Etapu II, q) opracowanie projektowe sieci kanalizacji sanitarnej będzie przewidywać jej włączenie do istniejącej sieci. r) opracowanie instrukcji obsługi eksploatacyjnej przebudowanych i nowych przepompowni ścieków. s) dokumentacja projektowa winna przewidywać wykonanie oznakowania armatury sieci. t) opracowanie i wykonanie przedmiarów robót, kosztorysów inwestorskich i specyfikacji technicznej wraz z projektem organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. u) uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę lub dokonania zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę właściwemu organowi otrzymane bez sprzeciwu. Zamawiający wymaga uzyskania min. 2 pozwoleń na budowę lub zgłoszeń robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę właściwemu organowi dla każdego z Etapów. Dopuszcza się możliwość etapowego uzyskiwania pozwoleń na budowę lub dokonywania zgłoszeń dla pozostałego zakresu. v) uzyskanie wszystkich niezbędnych uzgodnień, pozwoleń i opinii wymaganych obowiązującymi przepisami, a nie wymienionych wyżej. w) wykonanie i opracowanie wszystkich innych niewymienionych wyżej dokumentów, niezbędnych do uzyskania pozwoleń na budowę lub dokonania zgłoszeń robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę właściwemu organowi, a także wykonanie i opracowanie innych dokumentów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania obiektu będącego przedmiotem zamówienia. x) w trakcie prac projektowych każdego Etapów z pisemnie informować jest zobowiązany Zamawiającego o stopniu zaawansowania prac w terminach miesięcznych oraz uzgadniać z Zamawiającym proponowane rozwiązania projektowe. y) dla każdego z Etapów przedłożyć Zamawiającemu gotowy projekt do akceptacji przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę lub przed dokonaniem zgłoszenia budowy. Zamawiający w terminie 7 dni sprawdzi zgodność projektu z SIWZ, umową i programem funkcjonalno-użytkowym i jego uzupełnieniem. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uzasadnione zastrzeżenia Zamawiającego, poprawiając i uzupełniając dokumentację w dodatkowym uzgodnionym przez strony terminie. z) Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnej oceny opracowanej dokumentacji każdego z Etapów przez niezależnego projektanta wyznaczonego przez Zamawiającego, w takim wypadku termin wskazany powyżej wydłuża się o czas niezbędny do jego weryfikacji, o którym Wykonawca zostanie powiadomiony na piśmie. aa) z chwilą wydania dokumentacji projektowej, Wykonawca przeniesie na Zamawiającego, w ramach wynagrodzenia, pełne autorskie prawa majątkowe do utworów (w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych) powstałych w wyniku wykonywania przedmiotu zamówienia na wszystkich polach eksploatacji zgodnie z §3 ust. 19-23 projektu umowy – załącznik nr 8 do SIWZ 5) Wykonawca zobowiązuje się w trakcie realizacji każdego z etapów inwestycji zapewnić sprawowanie nadzoru autorskiego przez autora dokumentacji projektowej wynikający z art. 20 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, w szczególności wyjaśniać wątpliwości dotyczące projektu i zawartych w nim rozwiązań, dokonywać niezbędnych poprawek, uzgadniać i oceniać zasadność wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, a zgłaszanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę w toku wykonywania robót budowlanych. W przypadku wystąpienia konieczności dokonywania zmian w dokumentacji projektowej powstałej w ramach realizacji niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się̨ do dokonywania tych zmian do czasu zakończenia robót budowlanych każdego z Etapów. Wykonywane przez Wykonawcę̨ uzupełnianie szczegółów opracowań́ projektowych i dokonywanie zmian w opracowaniach projektowych nie podlegają̨ odrębnemu wynagrodzeniu. 6) W ramach robót budowalnych każdego z Etapów wykonawca zobowiązany jest do: a) przejęcia terenu budowy oraz pisemnego powiadomienia właściwych organów o rozpoczęciu robót budowlanych. b) wykonania wszystkich badań potrzebnych dla udokumentowania wymaganej jakości wykonanych robót i wbudowanych materiałów. c) zorganizowania zaplecza budowy, podłączenia mediów we własnym zakresie i na swój koszt oraz pokrycia kosztów ich eksploatacji przez cały okres trwania budowy. d) wykonania oznakowania tymczasowego robót, utrzymania go w czasie ich trwania oraz jego demontaż po wykonaniu robót zgodnie z Projektem organizacji ruchu na czas wykonywania robót sporządzonym w ramach dokumentacji projektowej, e) zabezpieczenia terenu robót na czas ich wykonywania przed osobami postronnymi, a w szczególności do przeciwdziałania wypadkom z udziałem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w wyniku prowadzonych prac, od dnia przekazania placu budowy, f) dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymania terenu robót w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, g) natychmiastowego usunięcia w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez wykonawcę w trakcie realizacji robót, h) zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót. i) wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art.3 ust. 3 pkt.22 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą o odpadach (tj. Dz. U. z 2020 poz. 797 z późn. zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2019 poz. 1396 z późn. zm.). W cenie ryczałtowej Wykonawca ma obowiązek uwzględnić odległość i koszt wywozu, składowania oraz utylizacji odpadów. j) prowadzenia robót rozbiórkowych, montażowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401). k) sporządzenia i przekazania Zamawiającemu planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, sporządzonego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r. Nr 120, poz. 1126). Przekazanie planu BIOZ winno nastąpić w ciągu 14 dni od daty przekazania placu budowy dla każdego z Etapów. l) przed przystąpieniem do robót każdego z Etapów związanych z przedmiotową budową, należy sprawdzić u gestorów sieci infrastruktury technicznej aktualność występującego uzbrojenia w pasie robót i terenie, powiadomić ich o rozpoczęciu robót oraz zabezpieczyć uzbrojenie w ziemi na czas trwania budowy. m) wystąpienia z wnioskiem/wnioskami o pozwolenie na wycinkę drzew będących w kolizji z projektowaną kanalizacją, a po uzyskaniu pozwolenia na wycinkę usunięcia drzew we własnym zakresie, n) pełnej obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji zadania - pomiary inwentaryzacyjne winny objąć poza przedmiotem zamówienia także inne sieci uzbrojenia terenu znajdujące się w odkrywce, a niezgodne z lokalizacją uwidocznioną na mapach zasadniczych, o) przeniesienia na swój koszt znaków osnowy geodezyjnej w przypadku, gdy znaki te znajdują się na terenie realizowanych robót, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym i Powiatowym Ośrodkiem Geodezji w Piotrkowie Trybunalskim. p) uzyskania stosownych decyzji, wraz z poniesieniem kosztów ich uzyskania oraz wykonanie tych decyzji na swój koszt, między innymi:  związanych z realizację robót w pobliżu urządzeń wymagających stosownych decyzji,  zajęcie pasa drogowego,  innych – niezbędnych przy realizacji zadania. q) protokolarnego przekazania pasa drogowego po wykonanych robotach Zarządcom dróg, r) przekazania Zamawiającemu zdemontowanych pomp z zmodernizowanych pompowni w Grabicy w ramach Etapu I, s) wykonania oznakowania armatury sieci, t) wykonania rozruchu sieci kanalizacyjnej z pompowniami dla każdego Etapu, u) wykonania inspekcji CCTV kanałów wraz z oceną stanu technicznego, pełną dokumentacją zdjęciowo – filmową i pomiarem spadków dla każdego Etapu, v) aktualizacji istniejącego oprogramowania SCADA Wonderware InToch 10.0 na 500 zmiennych z I/O do najnowszej wersji z jednoczesnym rozszerzeniem do 1000 zmiennych z I/O, w) przeprowadzenia szkolenia obsługi i użytkowania pompowni, x) przeprowadzenia szkolenia obsługi i użytkowania systemu monitoringu w dyspozytorni na oczyszczalni, y) odtworzenia i przywrócenia o stanu przed rozpoczęciem budowy nawierzchni drogowej, prywatnych terenów i ogrodzeń; z) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt odbudowy (renowacji) zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji; aa) przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej po sprawdzeniu jej kompletności przez Inspektora Nadzoru, najpóźniej w terminie do dnia podpisania protokołu odbioru każdego z Etapów. bb) dokumenty odbiorowe Wykonawca jest zobowiązany przygotować odpowiednio posegregowane, opisane i wpięte w segregatory, itp. cc) sporządzenia i przekazania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla każdego z Etapów zgodnie z §10 ust.8 projektu umowy - załącznik nr 8 do SIWZ, dd) wykonania tablic informacyjnych i pamiątkowych w ilości 4-6 szt. zgodnie z wytycznymi WFOŚiGW w Łodzi, ee) uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie lub dokonania zgłoszenia rozpoczęcia użytkowania do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego bez sprzeciwu dla każdego z Etapów, 7) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej przez cały okres realizacji umowy oraz ubezpieczenia terenu budowy zgodnie z §13 projektu umowy – załącznik nr 8 do SIWZ, 8) Wykonawca sporządzi i przedłoży Zamawiającemu w terminie 30 dni od zawarcia umowy harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z §19 projektu umowy – załącznik nr 8 do SIWZ. 9) Wykonawca udzieli na przedmiot zamówienia gwarancji jakości na okres wskazany w ofercie i wydłuży okres rękojmi za wady fizyczne do okresu równego gwarancji od dnia odbioru końcowego (odbioru Etapu II). Termin ten stanowi kryterium oceny ofert, o którym mowa w pkt. XV SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów związanych z realizacją zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232440-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych zero groszy). W przypadku wniesienia wadium w innej walucie niż PLN należy stosować średni kurs NBP dla danej waluty, obowiązujący w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 31.08.2020 r. do godz. 10:00 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach (art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.): a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 4. Wadium w wysokości określonej w ppkt. 1 należy wnieść: a) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej o/Grabica Nr r-ku: 81 89730003 0090 0090 0068 0006. tytułem: WADIUM w postępowaniu znak ZP.271.1.6.2020/ Budowa kanalizacji – zaprojektuj i wybuduj. W przypadku wpłaty wadium w pieniądzu z konta prywatnego (brak nazwy firmy wykonawcy w nazwie konta), do tytułu przelewu należy dodać informację o nazwie wykonawcy, którego oferta zostaje zabezpieczona. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. b) w formie innej niż pieniądz (poręczeniach lub gwarancjach) oryginał dokumentu należy umieścić w ofercie bez zszywania jej z pozostałymi dokumentacji oferty, a do oferty załączyć kserokopię. W przypadku braku możliwości uzyskania niniejszych dokumentów w oryginale w formie papierowej wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może zostać złożone w postaci elektronicznej. Dokument podpisany kwalifikowalnym podpisem wystawcy dokumentu musi zostać złożony na adres poczty elektronicznej Zamawiającego: urzadgminy@grabica.pl przed terminem składania ofert. Należy pamiętać, że wniesienie dokumentu wadium w postaci elektronicznej powinno obejmować przekazanie tego dokumentu w takiej formie w jakiej został on ustanowiony przez gwaranta, tj. oryginału dokumentu. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SIWZ (tj. we właściwej formie, terminie i kwocie) zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b Pzp. 6. Wadium wnoszone w formach wskazanych w pkt. 3 lit. b) – e) musi zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Oferta, która nie będzie zabezpieczona przez cały okres związania ofertą nie będzie rozpatrywana, a Z treści gwarancji/poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 7. UWAGA! a) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej (art. 46 ust.4a ustawy Pzp). b) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:  zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny dokument zgodnie z pkt. V ppkt. 4 SIWZ – jeżeli dotyczy;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach