Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej w Zakościelnym - etap III

Gmina Urzędów ogłasza przetarg

  • Adres: 23250 Urzędów, ul. Rynek
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 822 50 42 , fax. 81 822 51 50
  • Data zamieszczenia: 2017-10-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Urzędów
    ul. Rynek 26
    23250 Urzędów, woj. lubelskie
    tel. 81 822 50 42, fax. 81 822 51 50
    REGON: 54908043729
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugurzedow.bip.lubelskie.pl zakładka ogłoszenia zkładka przetargi

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej w Zakościelnym - etap III
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa kanalizacji sanitarnej w Zakościelnym – etap III. Etap II został ukończony w 2015r. Zakres kanalizacji obejmuje obszar przepompowni nr 1. Sieć kanalizacji obejmuje działki według załączonego wykazu. 2. Zakres robót obejmuje: 1) sieć kanalizacyjna – 1743 m , w tym : zbiorcza sieć grawitacyjna o średnicy d=200 mm – 1588m przewody tłoczne o średnicy d=90 mm – 155 m przepompownia sieciowa – 1 szt. - roboty przygotowawcze i ziemne: roboty pomiarowe, wykopy, zabezpieczenie ścian wykopów, podsypka i obsypka piaskowa (871m3), zasypanie wykopów mechaniczne w gruncie kat. III-IV ( m3 – 3419), mechaniczne plantowanie terenu i przygotowanie podłoża spycharkami gąsiennicowymi (m2 – 1742); - roboty odwodnieniowe: igłofiltry o średnicy 32 mm w obsypce żwirowej do głębokości 6 m ( szt. 200), pompowanie wody z instalacji agregatem pompowo-próżniowym ( 60 godz.); - rurociągi kanalizacyjne grawitacyjne i tłoczne, kolizje, próby szczelności ( studnie rewizyjne z kręgów żelbetowych o średnicy 1200 mm ( szt. 62), studzienki kanalizacyjne systemowe z tworzywa sztucznego o średnicy 600 mm i średniej głębokości ≤ 2,00 m wyposażone w kinetę połączeniową dla rur PVC Dn 200 (szt.1), przewiert (mikrotuneling) o średnicy 300 mm ( 97 m), kanał z rur PVC o średnicy zewnętrznej 300 mm – rury osłonowe (66 m), kanały z rur PVC o średnicy 200 mm (1588 m), rurociąg tłoczny z rur polietylenowych (PE100 SDR17) o średnicy zewnętrznej 90 mm i kształtki (155 m), próba wodna szczelności kanałów rurowych o średnicy nominalnej 200 mm i próba wodna szczelności sieci o średnicy 90 mm. 2) Pompownie sieciowe - roboty budowlane: wykopy w gruncie kat. III_IV o głębokości do 3 m koparkami podsiębiernymi (m3 – 28,80), umocnienie grodzicami wykopów głębokości do 6 m gruntów nawodnionych kat. I-IV ( m2 – 54,00), roboty ziemne w gruncie kat. II-IV z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1km (m3 – 19,50), zasypanie wykopów spycharkami z zagęszczeniem mechanicznym ubijakami (m3 – 9,25), zakup i montaż pompowni ścieków P1 z wyposażeniem i sterowaniem (kpl – 1), ogrodzenie pompowni siatką powlekaną o wysokości 1,5 m na gotowych słupkach, oraz montaż furtki z siatki w ramach z kątownika 50x50x2 mm o wymiarach 1500 x 1500 mm (szt. - 1); - roboty elektryczne: ręczne kopanie i zasypywanie rowów dla kabli (m3 – 27), układanie kabli w rowach YAKY 4x35 mm (29 m), YKY 4x16 mm (62 m), układanie kabli o masie do 1kg/m na słupach betonowych (2 m), układanie kabli 4 x 16 mm w rurach ( 6 m) , montaż uziomów poziomych w wykopie do głębokości 0,8 m (86 m), układanie bednarki na słupie (2 m), montaż ogranicznika przepięć ETITE A 500/5 w liniach napowietrznych NN z przewodów izolowanych (2 szt.), złącza kablowe pomiarowe Zk 2+P – zdalny pomiar (kpl 1), złącza kablowe typu Zk 2+R technologiczne i placu budowy (kpl 1), badanie linii kablowej NN – kabel 4 – żyłowy (2 odc.), badania i pomiary instalacji piorunochronnej – każdy następny pomiar (szt. 1) Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie m. in.: 1) prac pomiarowych, przygotowawczych, prac zabezpieczających plac budowy, prac geodezyjnych związanych z wytyczeniem trasy przebiegu rurociągu; 2) oznakowanie i zabezpieczenie dróg publicznych w rejonie prowadzonych robót, opracowanie czasowej organizacji ruchu na czas budowy z uzyskaniem decyzji zatwierdzającej, opłaty za zajęcie pasa drogowego; 3) uporządkowanie terenu budowy, pasa drogowego itp. po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego. Doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego, oraz ewentualne odszkodowania należy ująć w kosztach wykonania robót; 4) naprawę zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót, gdy dotyczy, 5) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych odbiorów , a także prowadzenie pomiarów kontrolnych zgodnie z wymogami SST; 6) wykonanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej w 4-ch egzemplarzach zgodnie z art. 57 ustawy Prawo budowlane. Geodezyjną inwentaryzację powykonawczą opracować należy na aktualnym planie sytuacyjno-wysokościowym, wraz z zestawieniem ilości podstawowych robót; 7) rozruch mechaniczny i technologiczny; 8) sporządzenie dokumentacji powykonawczej z pełnymi i niezbędnymi pomiarami, certyfikatami zgodności, aprobatami technicznymi, deklaracjami zgodności i innymi dokumentami dopuszczającymi do stosowania na zastosowane materiały i urządzenia wraz z ich wykazem; 9) nadzór przedstawicieli służb technicznych zarządców sieci i urządzeń podziemnych, jeśli jest on wymagany. Wymagania stawiane wykonawcom w stosunku do przedmiotu zamówienia i szczegółowy zakres robót budowlanych , ilość, materiały, określają załączone do niniejszej siwz: projekty budowlano-wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, oraz przedmiary robót stanowiące załączniki nr 1a w niniejszym postępowaniu. Przed złożeniem oferty – zamawiający proponuje dokonanie wizji lokalnej w terenie i uwzględnienie ew. robót, które mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia, a nie są ujęte w przedłożonym przedmiarze robót, projekcie budowlano-wykonawczym, czy stwiorb. Do wykonania przedmiotu zamówienia wykonawcy obowiązani są zastosować materiały, urządzenia, prefabrykaty wysokiej jakości o parametrach techniczno - eksploatacyjnych, użytkowych nie gorszych niż określone w projektach budowlano-wykonawczych, oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Mają obowiązek posiadać w stosunku do zastosowanych materiałów, elementów prefabrykowanych, urządzeń odpowiednie dokumenty zezwalające na ich stosowanie w budownictwie m.in. atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości itp. , których okazania zamawiający może żądać przed wbudowaniem. Każdy rodzaj robót, w którym znajdują się nie zbadane i nie zaakceptowane materiały, wykonawca wykonuje na własne ryzyko, licząc się z jego nie przyjęciem i nie zapłaceniem. 2. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, w każdym przypadku, gdzie wskazano lub użyto w niniejszej siwz, dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, znaków towarowych, patentów, pochodzenia materiałów, urządzeń, oraz nazw producentów czy konkretnych modeli, należy rozumieć, że dopuszcza się stosowanie materiałów, urządzeń równoważnych o porównywalnych ( nie gorszych) parametrach technicznych, jakościowych, eksploatacyjnych i użytkowych niż te, które wskazano w projekcie, oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Parametry wskazane w ww. dokumentach będą traktowane jako minimalne, które wykonawca musi zaoferować w swojej ofercie. W szczególności nie dopuszcza się zmiany parametrów w zakresie funkcji – celu które dany materiał, element, system, urządzenie ma spełniać w realizowanym przedsięwzięciu, zmiany średnic, przekrojów konstrukcyjnych, grubości itp. gdy wynika to ze specyfiki przedmiotu zamówienia. Zaoferowane parametry np. pomp nie mogą powodować spadku sprawności, wzrostu mocy, oraz obniżenia parametrów hydraulicznych i eksploatacyjnych. Dane określone w dokumentacji projektowej, stwiorb są uważane za wartości docelowe, od których dopuszczalne są odchylenia w ramach określonego przez projektanta przedziału tolerancji. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe – Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów, urządzeń, prefabrykatów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów, a operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu parametrów określonych przez Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. 3. Zgodnie z art. 30 ust. 3 ww. ustawy Pzp, ilekroć w niniejszej siwz lub załącznikach - w opisie przedmiotu zamówienia wskazano określone normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne, lub systemy referencji technicznych – należy rozumieć, iż Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do projektu budowlanego, projektu wykonawczego oraz stwiorb (lub SST), jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał, urządzenie, wyrób jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim przypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby),urządzenia do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne. Wykonawca poda typ, wskaże producenta, koszt oraz określi jakie parametry techniczno-użytkowe posiada wskazany przez niego produkt równoważny w porównaniu do parametrów określonych przez zamawiającego w ww. dokumentach ( stwiorb, projekt budowlano-wykonawczy, opis techniczny) – porównanie w formie zestawienia parametrów wymaganych i oferowanych. Wykonawca podpisze umowę i zrealizuje zadanie zgodnie z zadeklarowanymi parametrami techniczno-użytkowymi, wskazanym producentem, jak w złożonej ofercie. W przypadku niezgodności z dokumentacją projektową , jak i złożoną ofertą – materiały, urządzenia, prefabrykaty będą zastąpione innymi, a roboty rozebrane na koszt wykonawcy. 4. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę a także Podwykonawcę na podstawie mowy o pracę osób wykonujących roboty ( czynności) w zakresie realizacji niniejszego zamówienia, wskazane przez zmawiającego, jeżeli ich wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 par. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 1502 ze zm.): 1) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę to: - wykonywanie robót budowlanych szczegółowo określonych w dokumentacji projektowej i stwiorb (lub SST) - niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia - tj. czynności tzw. pracowników fizycznych bezpośrednio zatrudnionych do wykonywania robót budowlanych związanych z przedmiotem zamówienia, z wyłączeniem kadry kierowniczej, osób kierujących budową, pracowników administracyjnych, a także wykonujących obsługę geodezyjną i dostawców materiałów; 2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy Prawo zamówień publicznych: – wykonawca w terminie do 5 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy, przedłoży zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych są zatrudnione na podstawie umowy o pracę zarówno przez wykonawcę jak i podwykonawców. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: - dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, - wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, ew. zajmowane stanowiska, - rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu, - podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 3) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez wykonawcę wymagań o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, a także sankcji z tytułu nie spełnienia tych wymagań: - w trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów np. kopii zanonimizowanych umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy, umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu, stanowisko, powinny być możliwe do zidentyfikowania, lub zaświadczeń właściwego oddziału ZUS, potwierdzających opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, poświadczonych za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę, lub kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika, pracowników przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowango w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, itp., b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia, d) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli. 5. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kar umownych w wysokości określonej w propozycji umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości 10 000 złotych, słownie: dziesięć tysięcy złotych. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr 10 8717 1022 2005 5000 0039 0005 z adnotacją: "wadium – budowa kanalizacji w Zakościelnym – etap III. Do oferty należy dołączyć dowód wpłaty wadium. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko¬wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać w szczególności następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta ( banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) , oraz wskazanie ich siedzib; b) określenie przedmiotu zamówienia; c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem; d) kwotę gwarancji lub poręczenia; e) termin ważności gwarancji; f) zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zawierające oświadczenie, jeżeli: - wykonawca , w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie; Wykonawca , którego ofertę wybrano : - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; oraz stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 10. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie, weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana będzie w oparciu o załączone oświadczenie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach