Przetargi.pl
BUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ W SOŁECTWIE KRYRY – II ETAP – ODCINKI POZOSTAŁE W ZLEWNI PRZEPOMPOWNI ŚCIEKÓW P1, P2A I P2

Gmina Suszec ogłasza przetarg

  • Adres: 43-267 Suszec, ul. Lipowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 3 244 993 050 , fax. 324 493 051
  • Data zamieszczenia: 2020-01-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Suszec
    ul. Lipowa 1
    43-267 Suszec, woj. śląskie
    tel. 3 244 993 050, fax. 324 493 051
    REGON: 27625834500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.suszec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ W SOŁECTWIE KRYRY – II ETAP – ODCINKI POZOSTAŁE W ZLEWNI PRZEPOMPOWNI ŚCIEKÓW P1, P2A I P2
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    ZGODNIE Z PKT 3 SIWZ: 3. Opis przedmiotu zamówienia. 3.1 PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST: „Budowa kanalizacji sanitarnej w sołectwie Kryry – II etap – odcinki pozostałe w zlewni przepompowni ścieków P1, P2A i P2”, zwana dalej zamówieniem. 3.2 Przedmiot zamówienia obejmuje budowę sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w sołectwie Suszec w rejonie ulicy Garbarskiej oraz w sołectwie Kryry w rejonie ulic: Wyzwolenia, Owocowej i Herbowej. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie: 1. w zlewni przepompowni ścieków P1: a) sieci kanalizacji sanitarnej - kanałów głównych na odcinku od istniejącej studni S51 do studni S56 z rur kielichowych litych PVC-U SN8 SDR 34 fi 200x5,9mm, łączonych na uszczelki, o długości 260,00m wraz z wykonaniem 8 szt. studni kanalizacyjnych fi 425mm oraz 1 szt. studni kanalizacyjnej fi 1000mm, b) sieci kanalizacji sanitarnej – kanałów bocznych na odcinku: • od studni S52 do granicy działki nr 175/7 (obecnie w wyniku podziału działki nr 175/7 – do granicy działki nr 328/7), • od studni S55 do granicy działki nr 314/7 (działka nr 314/7 powstała w wyniku podziału działki nr 147/7), z rur kielichowych litych PVC-U SN8 SDR 34 fi 160x4,7mm, łączonych na uszczelki, o długości 21,00m wraz z wykonaniem 1 szt. studni kanalizacyjnej fi 425mm. W przypadku przewidzianej w projekcie konieczności zastosowania na kanale bocznym o średnicy 160mm rury ochronnej w granicy działki podmiotu przyłączanego, należy wykonać cały odcinek rury ochronnej łącznie z odcinkiem sieci fi 160mm i zakończyć ją korkiem na terenie nieruchomości gruntowej podmiotu przyłączanego. 2. w zlewni przepompowni ścieków P2A: a) sieci kanalizacji sanitarnej - kanałów głównych na odcinku od istniejącej studni S180 do studni S183 z rur kielichowych litych PVC-U SN8 SDR 34 fi 200x5,9mm, łączonych na uszczelki, o długości 110,40m wraz z wykonaniem 3 szt. studni kanalizacyjnych fi 425mm, b) sieci kanalizacji sanitarnej - kanałów głównych na odcinku od istniejącej studni S188 do studni S193 z rur kielichowych litych PVC-U SN8 SDR 34 fi 200x5,9mm, łączonych na uszczelki, o długości 182,90m wraz z wykonaniem 7 szt. studni kanalizacyjnych fi 425mm, c) sieci kanalizacji sanitarnej – kanałów bocznych na odcinku: • od studni S191 do granicy działki nr 964/219, z rur kielichowych litych PVC-U SN8 SDR 34 fi 160x4,7mm, łączonych na uszczelki, o długości 3,00m. W przypadku przewidzianej w projekcie konieczności zastosowania na kanale bocznym o średnicy 160mm rury ochronnej w granicy działki podmiotu przyłączanego, należy wykonać cały odcinek rury ochronnej łącznie z odcinkiem sieci fi 160mm i zakończyć ją korkiem na terenie nieruchomości gruntowej podmiotu przyłączanego. 3. w zlewni przepompowni ścieków P2: a) sieci kanalizacji sanitarnej – kanałów bocznych na odcinku: - od istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej fi 160mm na terenie działki nr 1611/30 do granicy działki nr 1163/30 przy ul. Wyzwolenia 118 w Kryrach, z rur kielichowych litych PVC-U SN8 SDR 34 fi 160x4,7mm, łączonych na uszczelki, o długości 10,00m wraz z wykonaniem 2 szt. studni kanalizacyjnych fi 425mm, b) sieci kanalizacji sanitarnej – kanałów bocznych na odcinku: - od istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej fi 160mm zakończonej na granicy działek o numerach: 1984/70 i 1982/70 (obecnie w wyniku podziału działki nr 1982/70 – zakończonej na granicy działek o numerach: 1984/70 i 2149/70), do granicy działki nr 2148/70 przy ul. Herbowej 3 w Kryrach (działka nr 2148/70 powstała w wyniku podziału działki nr 1982/70), z rur kielichowych litych PVC-U SN8 SDR 34 fi 160x4,7mm, łączonych na uszczelki, o długości 15,00m wraz z wykonaniem 1 szt. studni kanalizacyjnej fi 425mm. UWAGI: 1. Wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej obejmuje wykonanie kanałów głównych oraz kanałów bocznych (odcinków sieci kanalizacyjnej od kanału głównego do granic nieruchomości gruntowej podmiotu przyłączanego) i zakończenie kanałów bocznych korkiem w granicy nieruchomości gruntowej podmiotu przyłączanego. 2. Zamawiający jako rozwiązanie równoważne dopuszcza zastosowanie na studniach kanalizacyjnych włazów żeliwnych klasy D400. 3. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia przy opracowywaniu wyceny robót kosztów związanych z przywróceniem terenu do stanu sprzed rozpoczęcia robót budowlanych, w tym odbudowę zniszczonych nawierzchni utwardzonych. 4. Wykonawca zobowiązany jest do odtworzenia konstrukcji dróg w pasie przeprowadzonych robót. 5. Przejście poprzeczne siecią kanalizacji sanitarnej przez drogę powiatową ul. Wyzwolenia w sołectwie Kryry na odcinku pomiędzy studnią S180, a studnią S181 oraz przejście siecią kanalizacji sanitarnej pod siecią wodociągową fi 1200 przy ul. Garbarskiej w sołectwie Suszec na odcinku pomiędzy studnią S54, a studnią S55, należy wykonać metodą przewiertów z zastosowaniem rur ochronnych stalowych. 6. Oznaczenia charakterystycznych elementów, podane wyżej, zgodne są z projektem budowlanym. Koszty obsługi geodezyjnej, w tym koszty pomiaru geodezyjnego powykonawczego oraz koszty związane z zajęciem pasa drogowego w celu wykonania robót, niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, należy skalkulować w cenie ofertowej. 3.3 Zastosowane przez Wykonawcę materiały i wyroby budowlane powinny spełniać wszelkie wymogi ustawy Prawo Budowlane, to jest posiadać odpowiednie certyfikaty na znak bezpieczeństwa, być zgodne z kryteriami technicznymi określonymi na podstawie Polskich Norm, aprobat technicznych oraz zgodne z właściwymi przepisami i dokumentami technicznymi. W trakcie robót, przed przystąpieniem do montażu, instalacji, itp. Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów (kart technicznych, aprobat technicznych, certyfikatów, itp.), które pozwolą na ocenę zgodności wyrobów z projektem oraz ofertą Wykonawcy - Inspektor na tej podstawie wydaje zgodę na przystąpienie do danego zakresu robót. 3.4 Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki wykonawcy wymienione w istotnych postanowieniach umowy - stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany do ich uważnego przeanalizowania i zapoznania się z zakresem przedmiotu zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji w terenie. 3.5 Zamawiający zamierza zawrzeć z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach (WFOŚiGW) umowę pożyczki na dofinansowanie przedmiotu umowy. Jeżeli zamawiający otrzyma przedmiotowe dofinansowanie, lecz z przyczyn leżących po stronie WYKONAWCY termin zakończenia realizacji zamówienia nie zostanie dotrzymany i nie zostanie osiągnięty wymagany efekt rzeczowy i ekologiczny, WYKONAWCA ponosi odpowiedzialność za w/w szkodę względem ZAMAWIAJĄCEGO. 3.6 Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45232410-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni 3.7 Szczegółowy opis zamówienia stanowią: a) formularz przedmiaru robót - zał. 1.A, b) projekt budowlany wraz z projektami wykonawczymi (w tym informacja BIOZ) - zał. nr 8, i zwane są w dalszej treści SIWZ dokumentacją projektową, oraz c) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót- zał. nr 9. Uwagi: Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. W związku z powyższym, dla urządzeń technicznych, materiałów i rozwiązań, które w w/w dokumentacji projektowej lub w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały opisane poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający jest zobowiązany dopuścić rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W związku z powyższym, dla urządzeń technicznych, materiałów i rozwiązań, które w w/w dokumentacji projektowej lub w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały opisane poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych musi w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. 3.8 Zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia na roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.). Stosownie do powyższego wymogu: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) kierowanie i obsługa sprzętu, urządzeń i maszyn niezbędnych do realizacji zakresu robót objętych zał. 1.A do SIWZ, b) robót budowlanych objętych zakresem przedmiotu zamówienia, zgodnie z zał. 1.A do SIWZ, Powyższy wymóg nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście czynności wymienione w 3.8.1) pkt. a) i b), m.in. osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych itp. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w punkcie 3.8.1). Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności wskazane w pkt. 3.8.1): a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: - dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, - wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, - wykaz (lista) osób, których dotyczy oświadczenie wykonawcy, wraz ze wskazaniem rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu, - podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) w przypadku powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości co do treści przedstawionego mu oświadczenia, o którym mowa w pkt. 3.8.3) lit. a), Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego przedłożyć poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781), a także rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników, wynagrodzenia). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 4) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia: a) w przypadku nie przedstawienia zamawiającemu w wyznaczonym terminie informacji o których mowa w pkt. 3.8.3) lit. a), wykonawca będzie płacił każdorazowo zamawiającemu karę w wysokości 2.000,00 zł; b) w przypadku nie przedstawienia zamawiającemu w wyznaczonym terminie dokumentów o których mowa w pkt. 3.8.3) lit. b), wykonawca będzie płacił każdorazowo zamawiającemu karę w wysokości 2.000,00 zł c) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy; d) w przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w pkt. 3.8.3) lit. a) lub 3.8.3) lit. b), zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane w umowie w §11 istotnych postanowień umowy (zał. nr 7 do SIWZ), w tym jak za nienależyte wykonanie zamówienia; e) w przypadku nie wywiązania się wykonawcy z obowiązku zatrudniania osób wykonujących czynności opisanych przez Zamawiającego na umowę o pracę, wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej zamawiającemu, w wysokości 10% wynagrodzenia brutto wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232410-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYMAGANE DOKUMENTY: - WYMIENIONE W PKT.: 7.3 SIWZ - TŁUMACZENIA (JEŻELI DOTYCZY); 6.1.5 SIWZ - ZOBOWIAZANIE (JEŻELI DOTYCZY); 7.13 i 7.14 i 12.6 SIWZ - PEŁNOMOCNICTWA (JEŻELI DOTYCZY); 12.3 SIWZ - formularz oferty - ZAŁ. 1; 12.4 SIWZ - formularz PRZEDMIARU ROBÓT - ZAŁ. 1. A

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach