Przetargi.pl
BUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ W M. URZUT, GM. NADARZYN

Przedsiębiorstwo Komunalne Nadarzyn Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 05-830 Nadarzyn, ul. Graniczna
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 739 42 00, , fax. 22 739 73 59
  • Data zamieszczenia: 2018-07-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Komunalne Nadarzyn Sp. z o.o.
    ul. Graniczna 4
    05-830 Nadarzyn, woj. mazowieckie
    tel. 22 739 42 00, , fax. 22 739 73 59
    REGON: 146319317
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pkn.net.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Przedsiębiorstwo komunalne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ W M. URZUT, GM. NADARZYN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Urzut, która obejmuje: - budowę kanalizacji w m. Urzut obejmujące ul. Baletowa, Zgodna, odcinek ul. Echa Leśne, odcinek ul. Promyka, ul. Łączna, ul. Malownicza, ul. Różana zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną, załączoną do SIWZ, obejmującą swoim zakresem budowę: Lp. Kolektor Długość (m) Średnica/Materiał 1 K 14-17-15 153,00 DN 200 PVC lub PP 2 K16 (P6-U49) 125,00 DN 200 PVC lub PP 3 K 18 (P7-SR8) 658,00 DN 200 PVC lub PP 4 K19.1 (P8-U66-U97) 198,00 DN 200 PVC lub PP 5 K18.4 (U-65-U107) 137,00 DN 200 PVC lub PP 6 K18.3 (U62-U151) 88,00 DN 200 PVC lub PP 7 K18.1 (U50-U166) 324,00 DN 200 PVC lub PP 8 K19.1 (P8-U66-U97) 198,00 DN 200 PVC lub PP 9 K18.1.3 (U158-U172) 186,00 DN 200 PVC lub PP 10 K18.1.2 (U160-U1168) 107,00 DN 200 PVC lub PP 11 K18.1.4(U157-U1175) 48,00 DN 200 PVC lub PP 12 K18.2 (U55-SR9) 108,00 DN 200 PVC lub PP 13 K21 (P9-U221) 166,00 DN 200 PVC lub PP 14 K20 (P9-U177) K.20.2 (U177-U201) 169,00 DN 200 PVC lub PP 15 K.23 (P1-U228) 257,00 DN 200 PVC lub PP 16 Rurociąg tłoczny RT 7 1044,00 PE 110 17 Rurociąg tłoczny RT 6, 8, 9, 11 385,00 PE 110 18 Przyłącza grawitacyjne (od kanału 18.1 (U166-U166d, U163-U163a) 135,00 DN 160 PVC lub PP RAZEM 3917,00 - tłoczni ścieków wraz z wyposażeniem P5, P7 wraz z zasileniem kablowym, - przepompownię P6, P11 wraz z zasileniem kablowym, - w razie konieczności przebudowę istniejącego uzbrojenia w zakresie kolidującym z trasą projektowanych kanałów sanitarnych, - inne roboty towarzyszące wykonaniu powyższego zakresu. 2. Zakres robót budowlanych i zamówienia obejmuje: 1) budowę kanałów sanitarnych grawitacyjnych i ciśnieniowych wraz ze studniami zgodnie z dokumentacją projektową, stanowiącą załącznik do SIWZ; Rury i kształtki powinny być wykonane zgodnie z normą PN-EN 1852-1 bez dodatku substancji wypełniających. Wykonawca przedstawi wyniki badań (certyfikaty lub atesty) wykonane przez akredytowaną instytucję, że rury PVC lub PP i kształtki PVC lub PP w spełniają normę PN-EN 1852-1 (zgodnie z postanowieniami § 6 ust.1 pkt 8 i 9 umowy). Zastosowano rury i kształtki litego polipropylenu (materiał jednorodny) o sztywności obwodowej SN 8 i 10 kN/m2. Wykonawca przedstawi wyniki badań (certyfikaty lub atesty) wykonane przez akredytowaną instytucję, że rury i kształtki mają sztywność obwodową SN 8 i 10 kN/m2 (zgodnie z postanowieniami § 6 ust.1 pkt 8 i 9 umowy). Rury i kształtki muszą być ze sobą kompatybilne (tworzyć System). Rury PVC lub PP są rurami jednowarstwowymi i gładkościennymi zarówno od zewnątrz jak i od wewnątrz. Rury powinny posiadać sygnowany na wewnętrznej ścianie opis pozwalający określić producenta i podstawowe parametry techniczne metodą inspekcji telewizyjnej. Rury PVC lub PP powinny posiadać udowodnioną szczelności do min. 2,5 bar zgodnie z PN-EN 1277. Rury PVC lub PP posiadają szczelność na infiltrację wody gruntowej do 8 m słupa wody potwierdzoną przez akredytowaną instytucję badawczą. 2) budowę odgałęzień (części przyłączy) kanalizacji sanitarnej w liniach rozgraniczających dróg (do nieruchomości odbiorców oraz do dróg wewnętrznych), 3) budowę kompletnej tłoczni ścieków. Tłocznia-pompownia o średnicy 2, 5m i głębokości 5,7 m o parametrach pracy Q = 22,9 m3/h ; wysokości podnoszenia H = 10,0 m sł. H2O składa się ze zbiornika retencyjnego, wykonanego ze stali nierdzewnej, na którym umieszczone są dwa separatory, kolektor dopływowy, przelew awaryjny oraz rozdzielacz, armatura zwrotna i odcinająca. Do zbiornika retencyjnego podłączone są min. dwie pompy suchostojące. Orurowanie i elementy mocujące wykonane są ze stali nierdzewnej. Budowa tłoczni jest modułowa. Separatory znajdują się na zewnątrz zbiornika retencyjnego. Jeden separator współpracuje z jedną pompą. W trakcie pracy jednego zespołu, drugi może zostać odcięty i otwarty dla potrzeb serwisu. Stosowane są elementy standardowe / normowe/ handlowe. Pompy suchostojące wyposażone są w silniki suche, wykonane wg. normy IEC. Wielkość oczek sita w separatorze jest dokładnie dopasowana do swobodnego prześwitu pompy. Napływające przez kolektor ścieki surowe dostają się do separatorów poprzez rozdzielacz z przelewem awaryjnym. Poprzez klapę zwrotną wpadają na sito separatora, gdzie następuje separacja ciał stałych. Dodatkowo nad sitem znajduje się solidna i trwała klapa igłowa, wykonana w całości ze stali nierdzewnej, stanowiąca dodatkowy element separujący. Skratki pozostają w separatorze, a podczyszczony ściek przepływa poprzez jedną lub dwie pompy, pozostające w stanie spoczynku, napełniając szczelny zbiornik retencyjny. Sonda hydrostatyczna przekazuje informację o poziomie ścieków w zbiorniku. Inteligentna automatyka sterowania analizuje prędkość napełniania i odpowiednio włącza jedną z pomp. Dzięki odseparowaniu skratek wyeliminowane zostaje ryzyko zapchania pompy z wirnikiem kanałowym, który gwarantuje wysoką sprawność hydrauliczną instalacji. Po napełnieniu zbiornika retencyjnego uruchomiona zostaje jedna z pomp. Ścieki pobierane ze zbiornika przepływają z dużą prędkością przez separator, wypłukując z niego skratki. Ciśnienie powoduje otwarcie klapy igłowej i zamknięcie klapy zwrotnej, odcinającej dopływ surowych ścieków do separatora. W tym czasie ciągły dopływ ścieków do tłoczni jest realizowany poprzez drugi separator. Po otwarciu się klapy igłowej skratki spłukiwane są z dużym impetem z sita, a następnie wtłaczane poprzez zawór zwrotny do rurociągu tłocznego. Ze względu na krótki czas przebywania ścieków w komorze retencyjnej i dużą turbulencję nie ma możliwości tworzenia się pływających kożuchów czy odkładania osadów i tłuszczów. Sposób pracy tłoczni zapobiega zagniwaniu ścieków w komorze retencyjnej i powstawaniu odorów. Obniżenie poziomu ścieków w komorze do minimum powoduje wyłączenie pompy. Tłocznia wyposażona jest w dwie pompy i dwa separatory pracujące naprzemiennie i niezależnie. Napływ ścieków i ich odpompowanie mogą być realizowane jednocześnie, dzięki zastosowaniu dwóch oddzielnych ciągów. Rozwiązanie to umożliwia także odcięcie jednego ciągu dla potrzeb serwisu i jednoczesną pracę drugiego ciągu. Sterowanie pracą Pracą pompowni steruje układ automatyki, umożliwiający bezobsługową eksploatację, zabezpieczający pompy przed awarią oraz monitorujący ich pracę. System sterowania został zaprojektowany jako otwarty i umożliwia w zależności od potrzeb skonstruowanie indywidualnego algorytmu sterowania pompami. Tekstowy panel LCD umożliwia odczyt aktualnych stanów urządzenia, edytowania komunikatów ostrzeżeń, edytowania wielkości mierzonych, stanów liczników itp. oraz zmiany zadanych parametrów technologicznych. Komunikaty są wyświetlane w języku polskim. Na życzenie użytkownika możliwe jest rozbudowanie systemu o wiele opcji dodatkowych między innymi takich jak: • Telemetria, • Dwukierunkowe sterowanie (GPRS, radiowa lub kablowa), • Lokalne, zdalne sterowanie umożliwiające np. włączenie pomp bez konieczności otwierania szafy, • Łagodny rozruch i zatrzymanie pomp. Wyposażenie technologiczne tłoczni-pompowni W skład wyposażenia obsługowego tłoczni-pompowni wchodzą: • wentylator wywiewny (opcjonalnie), • rury wentylacyjne komory ściekowej i studni pompowni z PCV, • drabina zejściowa ze stali nierdzewnej (poręcze opcjonalnie), • podest obsługowy (opcjonalnie), • właz wejściowy, wykonany ze stali nierdzewnej, • oświetlenie wewnętrzne komory tłoczni, • krata antypoślizgowa na podłodze tłoczni (opcjonalnie), • pompka do wypompowywania ewentualnych rozlewów i kondensatu, • przepływomierz, • sonda hydrostatyczna, • układy dozowania chemii, w celu zapobiegania/eliminacji powstawania odorów w długich rurociągach tłocznych, • domek do zabudowy układów elektrycznych i ewent. dozowania chemii. Podstawowe elementy tłoczni są całkowicie odporne na korozję: komora zbiorcza wykonana ze stali nierdzewnej, separatory oraz orurowanie wykonane ze stali nierdzewnej. Tłocznia zbudowana jest z elementów handlowych, dostępnych na rynku np. możliwe jest zastosowanie typowej armatury a także istnieje pełna wymienność silników pomp, wykonanych wg normy IEC. Układ automatyki w wykonaniu krajowym może obejmować dowolny układ monitoringu pracy tłoczni z wykorzystaniem modemów GSM lub GPRS (Idea, Plus, Era) Armatura może być opcjonalnie wyposażona w napędy pneumatyczne, elektryczne lub ręczne. Zapewniony łatwy dostęp do każdego elementu składowego: pomp, separatorów i armatury. Separatory zlokalizowane są na zewnątrz komory zbiorczej a nie wewnątrz, jak w rozwiązaniach konkurencyjnych. Rozwiązanie to gwarantuje łatwość i komfort podczas prac kontrolnych i serwisowych. Zainstalowana armatura umożliwia oddzielne odcięcie każdego z separatorów a także każdej pompy i przeprowadzenie kontroli stanu technicznego lub prac remontowych, oczyszczenie względnie usunięcie przyczyny zakłócenia - bez przerwy w pracy całej pompowni. Podczas gdy jedna z pomp oraz separator są wyłączone i odcięte do prac konserwacyjnych, druga pompa i separator nadal pracują. Prace kontrolno-serwisowe nie powodują czasowego wyłączenia tłoczni z eksploatacji. Charakterystyka tłoczni P6 i pompowni P11 w Urzucie POMPOWNIA Rodzaj pompowni Srednica pionów, armatury DN mm Rzędna terenu m.n.p.m. Rzędna wierzchu górnej płyty m.n.p.m. Rzędna wierzchu włazu m.n.p.m. Rzędna dna zbiornika m.n.p.m. Rzędna dna dopływu m.n.p.m. Srednica dopływu PVC Dzew mm Średnica rurociągu tłocznego PE Dzew mm Rzędna osi rurociągu tłocznego m.n.p.m. Dane charakterystyczne pomp DNP RT RWGP RWW RDZ RDD DzewD DzewT RDT P1 tłocznia ścieków 100 148,00 148,20 148,20 143,17 144,37 200 110 146,80 Q = 23 m3/h, H= 9,8 m sł. H2O Ns= 2,2 kW P2 pompownia z pompami zatapialnymi 50 149,00 149,20 149,20 144,46 145,46 200 90 147,78 Q = 15,3 m3/h, H= 6,0 m sł. H2O Ns= 1,2 kW 4) włączenie tłoczni ścieków w istniejący system monitoringu. Powiadamianie o pracy pompowni należy wykonać w systemie GPRS (zmiana z systemu GSM). Koszty związane z wykonaniem, a także z włączeniem do istniejącego i pracującego już systemu Eksploatatora sieci Gminy Nadarzyn ponosi Wykonawca. Rury osłonowe dla przewodów elektrycznych i sterowania oraz poziome odcinki wywietrzników winny być co najmniej klasy „S” układane ze spadkami ku pompowni. W przypadku płytkiego posadowienia zastosować obsypkę piaskową stabilizowaną cementem. Rury wywietrznikowe należy wykonać ze stali nierdzewnej i montować na cokole betonowym w obudowie okratowanej wraz ze skrzynką sterowniczą. 5) zasilanie energetyczne kablowe przepompowni ścieków z uwzględnieniem aktualnych warunków przyłączenia i ustaleń nowych umów zawartych na ich podstawie (załączono do dokumentacji). Projekty zasilania energetycznego załączone do SIWZ obejmują całość zasilenia, w tym również zakres realizowany przez Zakład Energetyczny. Wykonawca wyceni i wykona zakres robót wynikający z aktualnych warunków przyłączenia i umów zawartych pomiędzy Gminą i Zakładem Energetycznym; 6) wszelkie roboty przygotowawcze i towarzyszące, w tym także koszty utylizacji odpadów jeśli takie powstaną; 7) rozbiórkę i odbudowę nawierzchni jezdni, chodników i poboczy. Wykonanie odbudowy nawierzchni drogowych wykonać na podstawie załączonego zestawienia przewidzianego rodzaju odtworzenia w poszczególnych ulicach. Wykonawca będzie ponadto zobowiązany do naprawy wszelkich uszkodzeń nawierzchni spowodowanych robotami i pracą sprzętu budowlanego Wykonawcy. Zamawiający zaleca wizję w terenie przed złożeniem oferty odnośnie stanu, rodzaju nawierzchni drogowej (ul. Różana – nawierzchnia destruktowa). 8) częściową wymianę gruntu (jeżeli zajdzie taka potrzeba) i wywózkę nadmiaru urobku na miejsce stałego składowania z uporządkowaniem terenu, 9) wykonanie przecisków, przewiertów zgodnie z dokumentacją. Poza odcinkami przewidzianymi w dokumentacji do wykonania w technologii bezwykopowej (przeciski z zastosowaniem rur ochronnych) Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie technologii bezwykopowej również na innych odcinkach i budowę kanałów metodą przewiertu sterowanego przy zastosowaniu rur PE SDR 11 (lub niższe) z co najmniej jedną – zewnętrzną powłoką ochronną (określanych przez producentów rur symbolami np.: RC, TS). Rury te muszą posiadać udokumentowaną przez producenta akceptację do stosowania do budowy w technologii przewiertu sterowanego. Należy zastosować rury z wbudowaną taśmą metalową lub wykonać zastępcze do taśmy sygnalizacyjnej oznakowanie rurociągu tłocznego. Przewidziane do zastosowania rury wymagają wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. Powyższe zapisy nie dotyczą rurociągów, których wykonanie już w projekcie przewidziane jest w technologii bezwykopowej. Odcinki te należy wykonać zgodnie z dokumentacją. Zastosowana technologia nie może powodować uszkodzeń budowli i urządzeń znajdujących się w sąsiedztwie prowadzonych prac. Wymagane jest stałe utrzymanie założonych spadków kanałów grawitacyjnych potwierdzone pomiarem geodezyjnym oraz inspekcją telewizyjną. 10) odwodnienie wykopów, a jeżeli zajdzie taka potrzeba z wywiezieniem wody. Nie dopuszcza się zrzutu wód z odwodnienia wykopów do kanalizacji sanitarnej. 11) W razie konieczności usunięcie wszelkich kolizji z siecią wodociągową, gazową, kanalizacyjną teletechniczną, energetyczną, wraz ze spisaniem protokołu odbioru od właściciela danej sieci. W przypadku zbliżenia nowo wybudowanych podziemnych urządzeń energetycznych i wodociągowych do projektowanej trasy kanalizacji sanitarnej Wykonawca musi przewidzieć wykonanie z uwzględnieniem zachowania szczególnej ostrożności, bez użycia sprzętu ciężkiego, ewentualnie wykopy ręczne. 12) ułożenie i zabezpieczenie odkrytych kabli energetycznych i telefonicznych w rurach ochronnych, 13) kompleksowa obsługa geodezyjna, w tym: wytyczenie, inwentaryzacja geodezyjna powykonawczą. Wykonawca winien zapewnić we własnym zakresie uprawnioną obsługę geodezyjną do wytyczeń, odtworzeń punktów stałych, osnowy itp., pomiarów, wykonania szkiców po wytyczeniu i inwentaryzacyjnych, do wykonania map inwentaryzacyjnych, bieżących rozwiązań w zakresie obsługi geodezyjnej w wypadku wystąpienia kolizji oraz niezgodności w terenie, współpracy z Powiatowym Oddziałem Geodezji oraz innych prac niezbędnych do wykonania robót budowlanych przedmiotowego zakresu. Koszt takiej obsługi całkowicie obciąża Wykonawcę. 14) wykonanie i uzgodnienie projektów organizacji ruchu na czas robót wg wymagań zarządzającego w drogach publicznych w których zlokalizowana jest kanalizacja oraz wykonanie tymczasowego oznakowania dróg i ulic na czas robót zgodnie z projektami organizacji ruchu. 15) uzyskanie zgody zarządzającego oraz poniesienie wszelkich kosztów związanych z zajęciem pasów drogowych gminnych jak i powiatowych na czas prowadzenia robót. Odtworzenie nawierzchni zgodnie z decyzjami drogowymi załączonymi do dokumentacji : lp Nazwa ulicy Nawierzchnia klasa drogi Kategoria ruchu konstrukcja nawierzchni 1 Echa Leśne bitumiczna L gminna KR2-b wg warunków technicznych dla dróg 2 Promyka bitumiczna L gminna KR3-a wg warunków technicznych dla dróg 3 Łączna do Chabrowej bitumiczna L gminna KR2-b wg warunków technicznych dla dróg 4 Malownicza bitumiczna L gminna KR2-b wg warunków technicznych dla dróg 5 Łączna od Chabrowej Baletowa, Zgodna, tłuczniowa dojazdowa gminna warstwa górna tłuczeń kamienny 4-31,5mm gr.7cm, warstwa dolna gr.15cm kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 31,5-63mm 6 Różana destrukt L gminna KR2-b warstwa górna destrukt asfaltobetonowy gr. 10 cm, wraz z jednowarstwowym powierzchniowym utrwaleniem gr. ok. 10 mm, warstwa wyrównawcza tłuczeń kamienny 4-31,5mm gr.7cm, warstwa dolna gr.15cm kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 31,5-63mm Uwaga: dla fragmentów ul. Przemysłowej, Promyka w obrębie przebudowy S8 odbudowa wg projektu przebudowy Drogi tłuczniowe, destruktowe : - warstwa górna - tłuczeń kamienny 4-31,5mm gr.7cm ; - warstwa dolna - gr.15cm kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 31,5-63mm, - warstwa destruktu : destrukt asfaltobetonu gr. 10 cm wraz z jednowarstwowym powierzchniowym utrwaleniem gr. ok. 10 mm. 16) zapewnienie wymaganych nadzorów specjalistycznych zgodnie z opinią ZUD i ST, 17) zapewnienie badań zagęszczenia gruntu w obecności Inspektora Nadzoru przez osoby uprawnione przedkładane odcinkami przed przystąpieniem do odtwarzania nawierzchni i stanowiące załączniki do protokołów częściowego odbioru robót. Wykonawca we własnym zakresie dokona badań zagęszczenia gruntu po zasypkach i w formie pisemnej w co najmniej 2 oryginalnych egzemplarzach przekaże je Zamawiającemu. W wypadku uzyskania złych wyników wskaźników zagęszczenia Wykonawca dokona na własny koszt ponownego odkopania i zasypki z zagęszczeniem aż do uzyskania właściwych parametrów zagęszczenia. Wyniki badań należy przedstawić do wglądu Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego przed odbiorem częściowym, a przedłożyć wraz z dokumentacją powykonawczą. W wypadku zastosowania technologii przewiertu sterowanego należy wykonać co najmniej po 1 badaniu w miejscach wykopów startowych i kontrolnych oraz przy studniach. Wskaźniki zagęszczenia gruntu w pasach drogowych zgodnie z wymogami Zarządców tych dróg, w pozostałym terenie nie mniej niż 1 badanie na 50 mb robót liniowych wykonywanych otwartymi wykopami oraz przy studniach. 18) zapewnienie terenu pod zaplecze budowy, czasowe składowanie ziemi, zagospodarowanie i zasilenie placu budowy i ponoszenie opłat z tym związanych. Wykonawca zobowiązany będzie do usuwania odpadów i przedstawienia Zamawiającemu karty przekazania odpadu. 19) zapewnienie maksymalnej ochrony istniejącego drzewostanu tzn. w pobliżu drzew oraz pod drzewami roboty wykonać metodami bezwykopowymi, w tym przewiertami sterowanymi. Wykonawca we własnym zakresie zapozna się z terenem i dokona aktualizacji w zakresie istniejącego zadrzewienia w celu zaplanowania i uwzględnienia w kosztach bezwykopowej technologii wykonania robót. 20) ponoszenie kosztów zużycia wszelkich mediów niezbędnych do wykonania robót, wykonania sprawdzeń oraz prób, 21) ubezpieczenie terenu robót i placu budowy. 22) wykonanie inspekcji telewizyjnej wykonanych kanałów grawitacyjnych. Zastosowany model kamery winien mieć obrotową głowicę. Nagranie monitoringu powinno być zarejestrowane i przekazane Zamawiającemu na płycie CD lub DVD w formacie avi, mpeg. Płyta winna być opisana – nazwa ulicy i numery studni ograniczających odcinek, dla których wykonano monitoring. Wykonany monitoring musi posiadać również opis, statystykę oraz grafikę spadku. Pozytywny wynik monitoringu będzie warunkiem odbioru robót i płatności. 23) wykonanie w 3 egz. dokumentacji powykonawczej (wykonanej w oparciu o uzyskane mapy inwentaryzacyjne i inne dokumenty niezbędne temu celowi), inwentaryzację geodezyjną powykonawczą w 3 egz. przekazać Zamawiającemu, 24) przygotowanie niezbędnej dokumentacji powykonawczej oraz przygotowanie i złożenie w imieniu Zamawiającego wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać wg projektów budowlanych, wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, uzgodnień, zawartych w opisie przedmiotu zamówienia załącznikach do SIWZ, 4. Na wykonane roboty Wykonawca udzieli co najmniej 36-miesięcznej rękojmi za wady licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót. 5. Jeżeli w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo tym podanym w dokumentacji projektowej i STWiOR. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art.30 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych). Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo tym podanym w dokumentacji projektowej i spełniać wymagania określone w warunkach technicznych oraz parametry techniczne określone w dokumentacji projektowej i STWiOR takie jak: 1) dla tłoczni ścieków: - ilość dopływających ścieków do tłoczni ścieków, - geometryczna wysokość podnoszenia, - średnica pompowni, - całkowita wysokość pompowni, - ilość pomp, - pobór mocy, - wykonanie zbiornika – polimerobeton, - wersja montażu w jezdni/ poza jezdnią, - wyposażenie dodatkowe, - długość i średnica rurociągu tłocznego współpracującego z pompownią. 2) dla kanałów wykonanych metodą przewiertów sterowanych: - rury PE100 SDR 11 RC o średnicy zewnętrznej zgodnej z projektem. Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o fakcie złożenia oferty równoważnej poprzez złożenie oświadczenia w formularzu oferty. 3) Dokumenty potwierdzające, że zaoferowane materiały i urządzenia spełniają wymogi równoważności tj.: wykaz innych niż w SIWZ materiałów i urządzeń oraz ich parametrów technicznych, karty katalogowe lub temu podobne dokumenty, Wykonawca opracuje we własnym zakresie i złoży Zamawiającemu na wezwanie, o którym mowa w rozdz. VIII ust. 3 SIWZ (art. 26 ust.2 ustawy Pzp). W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. 3.1. Na podstawie art. 29 ust.3a ustawy Pzp Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia – układanie przewodów kanalizacyjnych i zagęszczenie gruntu. 3.2. Wykonawca, przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu umowy i nie później niż 5 dni od zawarcia umowy, obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego, b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony), lub inne dokumenty. 3.3. Dokumenty stanowiące dowody zatrudnienia na umowę o pracę ww. osób mogą być przedstawione w formie anonimizowanych kopii, w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL, itp). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3.4. W trakcie realizacji zamówienia na każde żądanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty, stanowiące dowody zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę: a) o których mowa w ust. 3.2, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych. 3.5. W sytuacji gdy ww. osoby w okresie realizacji zamówienia rozwiążą umowę lub gdy uczyni to Wykonawca, zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby lub osób, inną osobę. 3.6. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności wymienione w ust. 3.1, skierowanych do realizacji przedmiotu umowy, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia tych osób oraz jako niewypełnienie wymagań umowy. 3.7. Z tytułu nie wywiązywania się z realizacji postanowień zawartych w ust. 3.1-3.6 Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 100,00 zł za każdą osobę i za każdy dzień wykonywania usług niezgodnie z umową. 3.8. W umowie z Podwykonawcą powinny znaleźć się odpowiednie zapisy dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 3.9. Składając ofertę Wykonawca złoży jedynie oświadczenie w zakresie zatrudnienia osób wykonujących czynności wymienione w ust. 8.1, przy realizacji niniejszego zamówienia, zawarte w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), natomiast dokumentację potwierdzającą spełnianie tych wymogów obowiązany będzie przedstawić zgodnie z postanowieniami ust. 3.1-3.6, a na etapie realizacji zamówienia, na żądanie Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 70.000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: Nr konta 18 8008 0008 2008 0090 0414 0003 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, z treści gwarancji lub poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Urzut". 9. Wadium musi obejmować termin związania ofertą. 10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 11. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.13. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, zawierające informacje wstępnie potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz oświadczenie Wykonawcy o wypełnieniu obowiązku informacyjnego zgodnie z RODO (załącznik nr 5 do SIWZ). 2) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1). Wykonawca do oferty załącza zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia zasobów, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w rozdz. VIII ust.2 SIWZ składa każdy z tych wykonawców. 5) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 6) Jeżeli wykazy, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 7) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 8) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są aktualne. 9) Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 10) Oświadczenia, o których mowa w SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 11) Dokumenty oraz uzupełnione dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 12) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7.2. Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Zamawiający wzywa Wykonawcę, który nie złożył oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VIII ust. 1 SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności nie podlegania wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.3. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.4. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw wykluczenia - wskazanych w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 7.5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach