Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w Gostyni w ramach Aglomeracji ul. Rybnicka od nr 185 do końca Aglomeracji – zadanie 4 oraz budowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w Gostyni na ul. Akacjowej.

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 43175 Wyry, ul. Dąbrowszczaków
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 256 800 , fax. 323 256 809
  • Data zamieszczenia: 2017-01-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    ul. Dąbrowszczaków 133
    43175 Wyry, woj. śląskie
    tel. 323 256 800, fax. 323 256 809
    REGON: 27104782700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wyry.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w Gostyni w ramach Aglomeracji ul. Rybnicka od nr 185 do końca Aglomeracji – zadanie 4 oraz budowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w Gostyni na ul. Akacjowej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w Gostyni w ramach Aglomeracji ul. Rybnicka od nr 185 do końca Aglomeracji – zadanie 4 oraz budowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w Gostyni na ul. Akacjowej”. Zamówienie obejmuje: a) budowę kanalizacji ciśnieniowej z rur PE-HD100PN16 (SDR 11) L = 5.165,21 m w tym: - rurociągu Ø 180 x 16,4 - L = 1.572,00 m - rurociągu Ø 140 x 12,7 - L = 288,00 m - rurociągu Ø 125 x 11,8 - L = 171,00 m - rurociągu Ø 110 x 10,0 - L = 536,55 m - rurociągu Ø 90 x 8,2 - L = 1.164,45 m - rurociągu Ø 50 x 4,6 - L = 1.433,21 m b) budowę studni węzłowych SW 29, 30, 30A, 31, 55, 56, 57 z kręgów betonowych Ø 2000 wraz z wyposażeniem - 7 szt. (przy studni SW 31 – armatura do płukania rurociągów); c) budowę studni węzłowych SW 1, 2 z kręgów betonowych Ø 1500 wraz z wyposażeniem - 2 szt.; d) dostawę i zabudowanie jednopompowych prefabrykowanych przydomowych pompowni ścieków - 63 kpl.; e) wykonanie zasilania energetycznego do pompowni ścieków z domowych instalacji elektrycznych; f) naprawę dróg po robotach kanalizacyjnych; g) rozruch technologiczny; h) roboty geodezyjne (wytyczenie, opracowanie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej zwierającej Inwentaryzację powykonawczą oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z Projektem zagospodarowania działki lub odstępstwach od tego projektu). Dokumentacja powykonawcza winna być wykonana zgodnie z wymogami Ośrodka Geodezyjnego w Mikołowie; i) uzyskanie, w imieniu i na rzecz Zamawiającego, pozwolenia na użytkowanie zrealizowanej kanalizacji. Krótka charakterystyka techniczna elementów systemu kanalizacji ciśnieniowej: a) rurociągi ciśnieniowe zbiorcze - rury PEHD PE100 PN16 SDR11 Ø 180/140/125/110/90, łączone za pomocą zgrzewania elektrooporowego lub doczołowego; głębokość ułożenia 1,6-1,4 m p.p.t. rurociągi ciśnieniowe przyłączeniowe od pompowni do połączenia z rurociągiem zbiorczym - rury PE100 PN 1,0 MPa Ø 50 mm; połączenia z rurociągiem zbiorczym za pomocą obejm z króćcem do zgrzewania (siodła); połączenie między rurami Ø 50 mm za pomocą złączek zaciskowych. b) studnie węzłowe SW 29, 30, 30A, 31, 55, 56, 57 zabudowane na rurociągach zbiorczych: z kręgów betonowych Ø 2000 mm i studnie węzłowe SW 1, 2 zabudowane na rurociągach zbiorczych: z kręgów betonowych Ø 1500 mm łączonych na uszczelki gumowe, część dolna prefabrykowana z B45, włazy żeliwne typ ciężki z otworami wentylacyjnymi śr. 600 mm – typ D400, przejścia przez ściany szczelne; armatura wewnątrz studni: zawory żeliwne zwrotne kulowe kołnierzowe, zasuwy żeliwne nożowe do zabudowy międzykołnierzowej typ E z napędem ręcznym, armatura poza studnią: zasuwa kołnierzowa miękkouszczelniona krótka F4. W bezpośredniej bliskości (na wylocie) SW 31 należy zamontować armaturę do płukania kanałów z prostym odejściem kołnierzowym DN 80 H = 1050 mm. Armaturę zabezpieczyć skrzynką uliczną z pokrywą ryglowaną. c) budowa i wyposażenie pompowni: - zbiornik z PE-HD DN = 0,80 m i H = 2,2 m z profilem wyporowym oraz skośnym dnem, - pompa wyporowa 5/4” z rozdrabniaczem U = 230 lub 400 V, obroty = 1400 1/min., Przyjęta w dokumentacji pompa posiada obudowę ze stali kwasoodpornej i nowoczesną konstrukcję rozdrabniacza, którą stanowi nieblokujący się wirnik o dużej średnicy z nożami tnącymi (efekt nożyc) współpracującymi ze skośnie ustawionymi zębami tarczy rozdrabniacza. Łopatki wirnika wytwarzają duży wir, który zapobiega osadzaniu się zanieczyszczeń na dnie zbiornika i dodatkowo napowietrza ścieki redukując procesy gnilne. - czujniki poziomu – pływaki, - skrzynka sterująca z PCV min. 54IP, z licznikiem czasu pracy pompy, montowana na ścianie domu lub na stojaku w pobliżu pompowni, - zawór zwrotny kulowy z wyczystką 5/4”, - zawór napowietrzający, - szybkozłącze elektryczne, - sterownik ciśnieniowy, - złącze hakowe, prowadnica złącza hakowego i uchwyt do wyciągania pompy z 0H18N9, - króciec z rury PCV Ø 160 dł. około 50 cm z zaślepką, w celu podłączenia przykanalika z budynku, d) zasilanie energetyczne pompowni: - zasilanie energetyczne skrzynki sterującej pracą pompy w pompowni zaprojektowano z domowych instalacji elektrycznych (400 V lub 230 V). Dla budynków zasilanych w energię, - elektryczną o napięciu 230V przewidziano zamontowanie pompy wyporowej jednofazowej, dla budynków wyposażonych w „siłę” przewidziano zamontowanie pompy wyporowej trójfazowej, - skrzynka sterująca: skrzynka z PCV z zamknięciem, w której znajduje się m.in.: wyłącznik główny, alarm dźwiękowy lub świetlny, zabezpieczenie różnicowo-prądowe pompy, zabezpieczenie różnico-prądowe sterowania, wyłącznik alarmu dźwiękowego lub świetlnego, czujnik kontroli i zaniku faz (w przypadku zasilania trójfazowego), układ rozruchowy (w przypadku zasilania jednofazowego), włącznik ręcznego spompowania zbiornika, zabezpieczenie przeciążeniowe, licznik czasu pracy pompy pozwalający na przybliżoną ocenę ilości odprowadzanych ścieków, - zastosować dodatkowe połączenie wyrównawcze pompy pomiędzy przepompownia i skrzynką sterującą, przewodem LGY-10 mm2 zakończonych końcówkami KOR-10 z otworem Ø 6mm lub Ø 8 mm. Przewód z końcówką po zaciśnięciu będą zacynowane i zabezpieczone osłoną termokurczliwą RCK z klejem 8/2. Długość przewodu prowadzonego od skrzynki do zbiornika powinna być taka, aby swobodny koniec w zbiorniku przepompowni być nie mniejszy niż 2,0 mb. Ze względu na charakter prowadzenia robót oraz uwarunkowania technologiczne zadanie inwestycyjne zostało podzielona na trzy podzadania: a) Podzadanie 4.1 – „Budowy kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w Gostyni w ramach Aglomeracji ul. Rybnicka od nr 185 do końca Aglomeracji” – uszczegółowienie zadania 4; obejmuje wykonanie robót budowlano - montażowych i towarzyszących związanych z budową kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej zgodnie z załączoną dokumentacją projektową opracowaną przez jednostkę projektową „ECON” M. Michalczyk. Wyciąg z przedmiotowej dokumentacji stanowi załącznik do niniejszego postępowania przetargowego. Zakres realizacji inwestycji obejmuje obszar ustanowionej Aglomeracji, od budynku przy ul. Rybnickiej 185 do końca Aglomeracji tj. do ul. Akacjowej w Gostyni. b) Podzadanie 4.2 – „Budowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w Gostyni na ul. Akacjowej”- obejmuje wykonanie robót budowlano - montażowych i towarzyszących związanych z budową kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej zgodnie z załączoną dokumentacją projektową opracowana przez jednostkę projektową „KRIS” E. Stec – Chopiak. Dokumentacja projektowa stanowi załącznik do niniejszego postępowania przetargowego. Zakres realizacji inwestycji obejmuje obszar wzdłuż ul. Akacjowej, od punktu zakończenia Podzadania 4.1. (rej. bud. nr 23) do końca ul. Akacjowej w Gostyni. c) Podzadanie 4.3 - obejmuje wykonanie robót budowlano - montażowych i towarzyszących związanych z budową kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w obszarze Aglomeracji w miejscowości Gostyń. Zakres obejmuje wykonanie 15 przyłączy, zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną na zlecenie właścicieli nieruchomości, stanowiącej załącznik do niniejszego postępowania przetargowego. Zakres realizacji inwestycji obejmuje nieruchomości zlokalizowane przy ul. Leśnej, Rybnickiej, Bojdoła, Tęczowej w Gostyni. Informacje dodatkowe: - Zadanie inwestycyjne będące przedmiotem zamówienia jest częścią wieloletniego przedsięwzięcia inwestycyjnego pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w miejscowości Gostyń na podstawie dokumentacji technicznej opracowanej przez ECON M. Michalczyk. - Zamawiający wybudował już w Gostyni, według w/w projektu, 35 km sieci ciśnieniowej wraz z 550 pompowniami ścieków. Ze względów eksploatacyjnych Zamawiający oczekuje, że wyposażenie pompowni będzie kompatybilne z istniejącym systemem kanalizacji. - Wykonanie przykanalików grawitacyjnych łączących budynek mieszkalny z pompownią ścieków należy do obowiązków mieszkańca. - W związku z planowaną budową osiedla domków jednorodzinnych na ul. Akacjowej projektant zalecił zwiększenie średnic rur: na ul. Akacjowej z Ø 90 na Ø 110 oraz na ul. Rybnickiej od SW 55 do SW 56 z Ø110 na Ø 140; zmiana średnic rur została uwzględniona w przedmiarach. - Zasilanie energetyczne pompowni należy wykonać z istniejącej tablicy pomiarowo-rozdzielczej w budynku mieszkalnym lub w innym miejscu wskazanym przez właściciela. W miejscu przyłączenia należy zainstalować zabezpieczenie S303C lub S301C w obudowie S-4 i wyprowadzić obwód w kierunku szafki sterowniczej pompowni przewodem YDYo 5 x 2,5 mm 2 układanym w listwie instalacyjnej w budynku - Ulica Rybnicka w Gostyni jest drogą powiatową z nawierzchnią asfaltową, ulica Leśna jest drogą gminną częściowo z nawierzchnią asfaltową, ul. Akacjowa jest drogą gminną z nawierzchnią żużlową. - Trasę kanalizacji zaprojektowano wzdłuż ulic, a także przez prywatne posesje, pola, łąki, ogrody przydomowe. - Termin wejścia w teren działek prywatnych Wykonawca winien odpowiednio wcześnie uzgodnić z właścicielem posesji. - Każdorazowo, gdy Wykonawca będzie wykonywał roboty w działkach prywatnych winien zapewnić mieszkańcom swobodny dojazd lub dojście do posesji. - Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia robót bez naruszania kamieni granicznych nieruchomości, a w razie wykopania kamieni – jest zobowiązany do odtworzenia granic (przez uprawnionego geodetę). - Wykonawca będzie zobowiązany naprawić uszkodzone i zdemontowane w trakcie robót ogrodzenia posesji i dreny, odtworzyć nawierzchnie dróg. - Na planowanym do budowy kanalizacji terenie, wzdłuż ul. Rybnickiej, wykonano 2 odwierty geotechniczne: nr 7 i nr 8. Wyniki badań geotechnicznych załączono do niniejszej SIWZ. - Wykonawca poniesie koszty zajęcia pasa drogowego, utylizacji gruzu. a) zarządcą drogi powiatowej (ul. Rybnicka) jest Powiatowy Zarząd Dróg w Mikołowie z/s 43-176 Łaziska Górne, ul. Chopina 8 tel. +48 (32) 22 44 409, b) na drogach gminnych naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego odbywa się na podstawie Uchwały Rady Gminy Nr XXXIII/287/2013 z dnia 24.10.2013r. c) Stawka za każdy dzień zajęcia 1m² pow. pasa drogowego na drogach gminnych wynosi: - przy zajęciu do 20% szerokości jezdni - 1,00 zł/m², - przy zajęciu powyżej 20% do 50% szerokości jezdni - 3,00 zł/m² (za całą zajętą szerokość), - przy zajęciu powyżej 50% szerokości jezdni - 6,00 zł/m² (za całą zajętą szerokość), - chodnik, plac, zatoka, pobocze - 1,00 zł/m², - pozostałe elementy pasa drogowego - 0,80 zł/m². W razie jednoczesnego zajęcia jezdni i pozostałej części pasa drogowego stawki opłat sumują się. B. Rozwiązania równoważne 1. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. 2. Tam, gdzie w dokumentacji projektowej zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionej dokumentacji projektowej. W przypadku urządzeń, których znaki towarowe podano w dokumentacji projektowej, poprzez równoważność zamawiający rozumie zastosowanie takich urządzeń, których parametry techniczne, np.: rodzaj materiału, moc, wydajność, wysokość podnoszenia, obroty, napięcie, ciśnienie lub inne, nie będą gorsze od urządzeń jakie zostały przyjęte w rozwiązaniach technologicznych. Parametry techniczne i jakościowe dla zastosowanych w dokumentacji technicznej materiałów są wartościami minimalnymi. 3. W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na rozwiązanie równoważne z opisanym przez zamawiającego, jest zobowiązany przedstawić dokumenty wykazujące, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania zamawiającego. Ponadto jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych pociąga za sobą konieczność dokonania zmian projektowych w dokumentacji załączonej do SIWZ, Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji zamiennej uwzględniającej wprowadzone zmiany na koszt własny i uzyskania jej akceptacji przez zamawiającego i autora projektu oraz o ile jest to niezbędne uzyskania również uzgodnień (zezwoleń, pozwoleń itp.) lub decyzji odpowiednich instytucji, podmiotów i organów administracyjnych. 4. Wykonawcy mogą składać oferty zawierające rozwiązania równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ – zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 Pzp. 5. W przypadku, gdy ze szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia wynika, że przedmiot zamówienia opisano przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 Pzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazu „lub równoważny”. 6. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 7. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. Dokumentacja projektowa udostępniona jest bezpłatnie w wersji elektronicznej na stronie zamawiającego www.wyry.pl. Papierowa wersja dokumentacji projektowej zostanie przekazana odpłatnie tym Wykonawcom, którzy wcześniej pisemnie, telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej złożą zamówienie. 1. Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z Ustawą z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2013 poz.1409), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. z 2003r. Nr 47, poz. 401), pozwoleniem na budowę, dokumentacją projektową i Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz obowiązującymi Polskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej. 2. Zamawiający żąda, by dostarczone materiały i urządzenia były nowe oraz posiadały wymagane deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, certyfikaty. 3. Wykonawca zobowiązany jest sprawdzić dokumentację projektową, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót przed terminem złożenia oferty. 4. W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych dokumentów obowiązuje następująca ważność: a) Dokumentacja projektowa dla każdego z PODZADANIA, b) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (zwana w dalszej części umowy SIWZ), c) Umowa, d) Oferta Wykonawcy, e) Karty materiałowej, f) Oświadczenia właściciela nieruchomości, g) Inne dokumenty stanowiące część Umowy. C. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Dokumentacja Projektowa oraz załącznik A do SIWZ tj. Uszczegółowiony opis przedmiotu zamówienia D. Kod przedmiotu zamówienia zgodnie z klasyfikacją Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 45 23 24 40 – 8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków 45 23 24 23 – 3 Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków Kody pomocnicze: 45 31 00 00 – 3 Roboty instalacyjne elektryczne 45 31 11 00 – 1 Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45 23 31 42 – 6 Roboty w zakresie naprawy dróg 45 23 32 00 – 1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni 71 35 32 00 – 9 Usługi opomiarowania E. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp 1. Zgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących bezpośrednie czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę (zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy). 2. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa z art. 29 ust. 3a Pzp. Z uwagi na charakter wykonywania robót budowalnych stanowiących przedmiot umowy (tj. w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy), zamawiający wymaga, aby robotnicy budowlani wykonujący roboty budowlane pod kierownictwem Kierownika Budowy lub Kierowników Robót, min. monterzy sieci i instalacji kanalizacyjnych, elektrycy oraz brukarze, przewidziani do realizacji zamówienia zatrudnieni byli przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w całym okresie realizacji umowy – min. 23 osoby. 3. Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym realizowane min. przez osoby wskazane w pkt. 2 z wyłączeniem czynności realizowanych przez Kierownika Budowy lub Kierowników Robót, wykonywane były przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 4. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Przed podpisaniem umowy zamawiający wymaga przedłożenia przez Wykonawcę oświadczenia o zatrudnieniu pracowników, o których mowa w pkt. 2 na umowę o pracę. Ww oświadczenie winno zawierać dane dotyczące: ilości pracowników, zakres obowiązków oraz określenie ilości osób otrzymujących minimalne wynagrodzenie zgodnie z ustawą z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. 2015 poz. 2008) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 września 2015r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2016r. (Dz. U. 2015 poz. 1385). 5. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Zmawiający może w każdym czasie realizacji umowy zwrócić się ponownie do Wykonawcy o przedłożenie aktualnego oświadczenia, o którym mowa w pkt. 3. 6. Sankcje za niespełnienie wymogu, o którym mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Sankcje za niespełnienie wymogu, o którym mowa w art. 29 ust. 3a Pzp zostały zawarte w ogólnych warunkach mowy stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ. F. Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp Zamawiający nie przewiduje wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp. G. Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 5 Pzp Mając na uwadze fakt, że roboty budowalne w zakresie opisanego przedmiotu zamówienia w rozdziale III. SIWZ nie wymagają konieczności dostosowania ich wykonania dla osób niepełnosprawnych (brak szczegółowych przepisów prawa regulujących te kwestie) nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust. 5 Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232440-8

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 90.000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804). 3. Wadium musi być wniesione do dnia 07.02.2017r. do godz. 10.30. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Tychy 69 8435 0004 0000 0000 6145 0023 z oznaczeniem: „Budowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w Gostyni w ramach Aglomeracji ul. Rybnicka od nr 185 do końca Aglomeracji – zadanie 4 oraz budowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w Gostyni na ul. Akacjowej”. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uzna wadium, które zostanie wniesione na rachunek bankowy zamawiającego do dnia 07.02.2017r. do godz. 10.30. Zaleca się aby do oferty dołączyć kopię polecenia przelewu. 5. Pozostałe formy wadium (oryginały dokumentów, o których mowa w pkt. 2b-e) należy złożyć do depozytu w kasie Urzędu Gminy Wyry przed terminem składania ofert. Godziny otwarcia kasy: a) poniedziałek 8.00-16.30 przerwa 12.00-13.00, b) wtorek - czwartek 8.00-15.00 przerwa 12.00-13.00, c) piątek 8.00-13.00 bez przerwy. 6. W przypadku uchybienia ww terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. 7. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki, o których mowa w art. 46 ust. 4a i ust 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej bądź ubezpieczeniowej nie może zawierać klauzuli identyfikującej, tzn. wprowadzającej wymóg, aby autentyczność osób podpisanych pod żądaniem wypłaty sumy gwarancyjnej została dodatkowo potwierdzona przez bank prowadzący rachunek bankowy Beneficjenta lub przez radcę prawnego, adwokata bądź notariusza. 8. W przypadku składania ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo. 9. Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a cyt. wyżej ustawy. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy tyko Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 17. Oferta Wykonawcy, który nie zabezpieczy uczestnictwa w postępowaniu akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach