Przetargi.pl
Budowa instalacji odnawialnych źródeł energii na potrzeby budynków użyteczności publicznej w gminie Wąsosz

Gmina Wąsosz ogłasza przetarg

  • Adres: 19-222 Wąsosz, pl. Rzędziana
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 862 731 001 , fax. 862 731 001
  • Data zamieszczenia: 2020-04-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wąsosz
    pl. Rzędziana 8
    19-222 Wąsosz, woj. podlaskie
    tel. 862 731 001, fax. 862 731 001
    REGON: 45066977200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ug-wasosz.pbip.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa instalacji odnawialnych źródeł energii na potrzeby budynków użyteczności publicznej w gminie Wąsosz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych, obejmujące w szczególności: 1) dostawę i montaż wraz z uruchomieniem instalacji fotowoltaicznych wraz z optymalizatorami mocy, o łącznej mocy 170,2 kWp; 2) montaż konstrukcji nośnej na gruncie lub dachach budynków; 3) montaż paneli fotowoltaicznych na gruncie lub dachu; 4) montaż instalacji odgromowej systemu fotowoltaicznego; 5) montaż inwertera i zabezpieczeń strony DC i AC; 6) połączenie modułów z inwerterem; 7) podłączenie instalacji do istniejącej instalacji elektrycznej w obiekcie; 8) sprawdzenie pracy układu; 9) wykonanie pomiarów na instalacji; 10) przeszkolenie wszystkich użytkowników z zasad obsługi, użytkowania, konserwacji i bezpieczeństwa związanych z użytkowaniem zainstalowanej instalacji PV; 11) opracowanie szczegółowych instrukcji obsługi i ich przekazanie użytkownikom; 12) uzyskanie w imieniu Zamawiającego wymaganych prawem uzgodnień, opinii i zgłoszeń dotyczących mikroinstalacji fotowoltaicznych; 13) podłączenie instalacji do sieci elektroenergetycznej wraz ze zgłoszeniem przyłączenia instalacji do sieci dystrybucyjnej PGE Dystrybucja S.A. na podstawie wytycznych dostępnych na stronie zakładu; 14) zapewnienie monitoringu pomiarów efektu ekologicznego wszystkich wykonanych instalacji w celu bieżącego monitorowania efektu ich pracy; 15) sporządzenie wykazu zastosowanych urządzeń z kartami gwarancyjnymi i dokumentacją techniczną tych urządzeń wraz z wykazem materiałów użytych do wykonania w/w zamówienia i ich atestami i deklaracjami zgodności; 16) wykonywanie przeglądów gwarancyjnych dla każdej wykonanej instalacji oraz odnotowanie w/w przeglądów w karcie przeglądów gwarancyjnych. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące instalacje: Dostawa i montaż wraz z uruchomieniem instalacji fotowoltaicznej wraz z optymalizatorami mocy, o łącznej mocy 170,20 kWp w tym: 1) Szkoła Podstawowa w Wąsoszu (budynek po gimnazjum), ul. Piaskowa 13, 19-222 Wąsosz – moc 39,96 kWp: — moduł fotowoltaiczny o mocy min. 370 Wp, — trójfazowy inwerter sieciowy 17 kW – 2 szt, — optymalizatory mocy, — infrastruktura towarzysząca; 2) Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Wąsoszu, ul Piaskowa 1, 19-222 Wąsosz – moc 11,10 kWp: — moduł fotowoltaiczny o mocy min. 370 Wp, — trójfazowy inwerter sieciowy 10 kW – 1 szt, — optymalizatory mocy, — infrastruktura towarzysząca; 3) SUW Ławsk, 19-222 Wąsosz, dz. nr 93/1, 93/1, 93/6 – moc 9,25 kWp: — moduł fotowoltaiczny o mocy min. 370 Wp, — trójfazowy inwerter sieciowy 9 kW – 1 szt, — optymalizatory mocy, — infrastruktura towarzysząca; 4) SUW Wąsosz, 19-222 Wąsosz, dz. nr 1720/7 – moc 32,56 kWp: — moduł fotowoltaiczny o mocy min. 370 Wp, — trójfazowy inwerter sieciowy 16 kW – 2 szt, — optymalizatory mocy, — infrastruktura towarzysząca; 5) SUW Zalesie, Zalesie 30A, 19-222 Wąsosz, dz. nr 110 – moc 29,60 kWp: — moduł fotowoltaiczny o mocy min. 370 Wp, — trójfazowy inwerter sieciowy 15 kW – 2 szt, — optymalizatory mocy, — infrastruktura towarzysząca; 6) Szkoła Podstawowa w Wąsoszu, ul. Piaskowa 31 19-222 Wąsosz – moc 39,96 kWp: — moduł fotowoltaiczny o mocy min. 370 Wp, — trójfazowy inwerter sieciowy 17 kW – 2 szt, — optymalizatory mocy — infrastruktura towarzysząca; 7) Urząd Gminy Wąsosz, pl. Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz – moc 7,77 kWp: — moduł fotowoltaiczny o mocy min.370 Wp — trójfazowy inwerter sieciowy 7 kW – 1 szt, — optymalizatory mocy — infrastruktura towarzysząca. 3. Przedmiot zamówienia szczegółowo opisuje SIWZ wraz z załącznikami, w tym projekty wykonawcze instalacji fotowoltaicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł. (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych), w terminie do dnia 28.05.2020 r. do godz. 10.00 . 2. Zasady wnoszenia wadium: 1) Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. 2) Wadium można wnieść w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) gwarancji bankowej, c) gwarancji ubezpieczeniowej, d) poręczeniu bankowym lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo– kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299). 3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 43 8768 0003 2605 5215 2000 0010 z dopiskiem: „Wadium - instalacje fotowoltaiczne ”. 4) Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 5) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami, wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym będzie ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy, wskazany przez Wykonawcę. 6) Dokument potwierdzający wpłatę wadium w formie przelewu bankowego Wykonawca dołącza do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przy użyciu platformy miniPortal. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego i musi obejmować cały okres związania ofertą UWAGA: Oryginał wadium, sporządzony w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta, nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta. 7) W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczeń, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 8) Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 9) Zasady wnoszenia niepieniężnych form wadium przez Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówień publicznych określone są na stronie Urzędu Zamówień Publicznych : https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/interpretacja-przepisow/pytania-i-odpowiedzi-dotyczace-nowelizacji-ustawy-prawo-zamowien-publicznych-2/zasady-wnoszenia-niepienieznych-form-wadium-przez-wykonawcow-ubiegajacych-sie-o-udzielenie-zamowien-publicznych-w-postepowaniach-wszczetych-po-dniu-17-pazdziernika-2018-r. 10) W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych beneficjentem gwarancji jest Zamawiający. Umowa gwarancyjna zawarta pomiędzy gwarantem a Wykonawcą winna określać gwarancję jako nieodwołalną i bezwarunkową w odniesieniu do prawa Zamawiającego do egzekwowania należności bez zwłoki tzn. na każde pisemne żądanie Zamawiającego. Termin ważności gwarancji (bankowych, ubezpieczeniowych) stanowiących wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 11) W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia bankowego niezbędne jest zawarcie umowy pisemnej pomiędzy poręczycielem, a osobą na rzecz której poręczenie zostało złożone (tzn. Zamawiającym ). Poręczenie dotyczy wypłaty dla Zamawiającego, jako beneficjenta poręczenia kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie. Termin ważności poręczenia bankowego stanowiącego wadium musi się pokrywać z terminem związania ofertą. 12) W przypadku wnoszenia wadium w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, podmiot potwierdza wartość poręczenia, co najmniej do wielkości ustalonego wadium. Poręczenie winno być ważne co najmniej do upływu terminu związania ofertą. Umowa poręczenia winna zawierać zobowiązanie poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 13) Oferta Wykonawcy, który nie złożył wadium w wymaganej wysokości, formie i terminie, dopuszczonych w SIWZ, zostanie odrzucona. 14) Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, na wniosek tego Wykonawcy zostanie przez Zamawiającego zaliczone na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 15) Wadium wnoszone przez konsorcjum (Wykonawców wspólnie składających ofertę) może być wniesione przez lidera lub innego członka konsorcjum (zgodnie z ustaleniami Wykonawców), składających ofertę wspólnie 16) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie: a) po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, b) po unieważnieniu postępowania. 17) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 18) Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca musi wnieść wadium w terminie ustalonym przez Zamawiającego. 19) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 20) Zamawiający zatrzymuje wadium, w przypadku: a) odmowy przez Wykonawcę podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) niewniesienia przez Wykonawcę w ustalonym terminie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) gdy zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, d) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ofertę stanowią: 1) pisemne oświadczenie Wykonawcy, o treści ujętej w załączniku nr 1 do SIWZ „Formularz oferty” (Zamawiający zaleca sporządzenie oferty na Formularzu oferty). Do oferty Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty (przedmiotowe środki dowodowe) potwierdzające parametry i jakość oferowanych urządzeń, takie jak: a) karty techniczne – dla oferowanego modułu fotowoltaicznego, optymalizatorów mocy oraz inwerterów fotowoltaicznych potwierdzające spełnianie parametrów zawartych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ; b) gwarancja producenta w zakresie zaproponowanych inwerterów fotowoltaicznych tj. oryginalne lub poświadczone za zgodność z oryginałem, oświadczenie producenta oferowanego w ofercie inwertera fotowoltaicznego w języku polskim, z informacją o długości udzielonej gwarancji producenta na zastosowany w niniejszym postępowaniu inwerter. W oświadczeniu musi znaleźć się nazwa niniejszego postępowania i nazwa oraz adres Zamawiającego; c) certyfikat potwierdzający pozytywny wynik testów zgodności modułów z normami IEC 61215, IEC 61730, IEC 61701 lub z normami równoważnymi wydany przez jednostkę oceniającą zgodność zgodnie z art. 30b ust. 1 ustawy Pzp; d) certyfikat potwierdzający pozytywny wynik testów odporności modułów na amoniak zgodnie z normą IEC 62716:2013 lub równoważną wydany przez jednostkę oceniającą zgodność zgodnie z art. 30b ust. 1 ustawy Pzp. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć aktualne na dzień składania ofert, pisemne oświadczenia, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: 1) nie podlega wykluczeniu, 2) spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca zobowiązany jest złożyć powyższe oświadczenie w formie jednolitego dokumentu zamówienia JEDZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach