Przetargi.pl
Budowa instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynem energii na terenie zajezdni komunikacji publicznej

Komunikacja Beskidzka S.A. ogłasza przetarg

  • Adres: 43-300 Bielsko-Biała, Legionów 54
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33/ 829 53 18
  • Data zamieszczenia: 2024-05-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komunikacja Beskidzka S.A.
    Legionów 54
    43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    tel. 33/ 829 53 18
    REGON: 937
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bzpg.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynem energii na terenie zajezdni komunikacji publicznej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynem energii na terenie zajezdni komunikacji publicznej, obejmująca budowę wiaty pod panele fotowoltaiczne wraz z instalacją fotowoltaiczną o mocy zainstalowanej elektrycznej 170 kW, rozbudowa instalacji kanalizacji deszczowej odprowadzającej wodę z powierzchni instalacji, montaż magazynu energii, montaż tablicy informacyjnej o ilości produkowanej i zużywanej energii OZE oraz montaż tablic informacyjnych na terenie zajezdni Komunikacji Beskidzkiej S.A., w Bielsku Białej przy ulicy Legionów 54, stanowiącej własność Spółki. Zamówienie udzielone będzie w jednej części. Zadanie dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w załączniku nr 7 do SWZ (Opis przedmiotu zamówienia wraz z dokumentacją techniczną).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą w kwocie 20 000,00 zł.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:1) PieniądzuWadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego:ING Bank Śląski S.A.53 1050 1070 1000 0001 0004 1078Za termin wniesienia wadium uznaje się datę wpływu środków na w/w rachunek.2) Gwarancjach bankowych;3) Gwarancjach ubezpieczeniowych;4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 2080).3. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2 ppkt 2 – 4 należy złożyć wraz z ofertą przez platformę zakupową – w wydzielonym odrębnym pliku (wystawione na Zamawiającego) Wykonawca winien złożyć oryginał w postaci elektronicznej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału Wykonawca zobowiązany jest:1) wykazać wykonane roboty budowlane, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączyć dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.*okres liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofertNiezbędne doświadczenie wykonawcy umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości: w wykazie należy wskazać i załączyć dowody, dla:a) minimum 1 roboty budowlanej obejmującej swoim zakresem: budowę nowej instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 120kWp lub rozbudowę istniejącej instalacji fotowoltaicznej o min. 120 kWporazb) minimum 1 roboty budowlanej obejmującej swoim zakresem wykonanie konstrukcji stalowej (np. wiaty stalowej) o min. tonażu min. 25t i wartości co najmniej 400 000,00 zł brutto.W przypadku powołania się przez wykonawcę na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.Wykonawca może wykazać ww. roboty budowlane wykonane w ramach 1 zamówienia.W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane w walutach innych niż PLN, dane finansowe winny być przeliczone przez Wykonawcę na PLN wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP); jeżeli w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP Narodowy Bank Polski nie opublikuje tabeli kursów NBP, Wykonawca winien przyjąć kurs przeliczeniowy wg ostatniej tabeli kursów NBP, opublikowanej przed dniem zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP.2) wykazać wykonane dostawy, nie wcześniej niż w okresie *3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy*okres liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofertNiezbędne doświadczenie wykonawcy umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości: w wykazie należy wskazać i załączyć dowody dla co najmniej 1 dostawy wraz z montażem magazynu energii o minimalnej pojemności 200kWh.W przypadku powołania się przez wykonawcę na doświadczenie w realizacji dostaw wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy dostaw, w których wykonaniu wykonawca bezpośrednio uczestniczył.3) wykazać, że skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;Niezbędne kwalifikacje zawodowe osób skierowanych do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości: w wykazie należy wskazać co najmniej:a) 1 osobę, która pełnić będzie funkcję Kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej co najmniej w ograniczonym zakresie lub ważne uprawnienia im odpowiadające, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa;b) 1 osobę, która pełnić będzie funkcję Kierownika robót elektrycznych posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub ważne uprawnienia im odpowiadające, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa;c) 1 osobę, która pełnić będzie funkcję Kierownika robót sanitarnych posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych co najmniej w ograniczonym zakresie lub ważne uprawnienia im odpowiadające, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa;d) 1 osobę, która będzie pełnić funkcję Instalatora OZE posiadającą ważny certyfikat potwierdzający posiadanie kwalifikacji uprawniających do instalowania odnawialnych źródeł energii (art. 136 i art. 145 ustawy z dnia 20 lutego 2015r. o odnawialnych źródłach energii).Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia powyższych funkcji w przypadku posiadania przez poszczególne osoby wymaganych kwalifikacji.Mając na uwadze obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego, w przypadku osób spoza Polski możliwe jest uzyskanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych, nabytych w Państwach Członkowskich UE, po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015r. (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 334) o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie sprawdzenia przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów wg formuły „spełnia - nie spełnia".
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-05-22

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach