Przetargi.pl
Budowa infrastruktury sportowej przy Szkole Podstawowej nr 5 im. Mikołaja Kopernika w Łasku wraz z dostosowaniem obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych w ramach projektu pn. "Rozbudowa placówek oświatowych w Gminie Łask"

Gmina Łask ogłasza przetarg

  • Adres: 98-100 Łask, ul. Warszawska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 436 768 300 , fax. 436 768 388
  • Data zamieszczenia: 2020-09-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łask
    ul. Warszawska 14
    98-100 Łask, woj. łódzkie
    tel. 436 768 300, fax. 436 768 388
    REGON: 73093451300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lask.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa infrastruktury sportowej przy Szkole Podstawowej nr 5 im. Mikołaja Kopernika w Łasku wraz z dostosowaniem obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych w ramach projektu pn. "Rozbudowa placówek oświatowych w Gminie Łask"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę nowej infrastruktury lekkoatletycznej i sportowej wraz z robotami towarzyszącymi oraz dostosowanie obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych przy Szkole Podstawowej nr 5 im. Mikołaja Kopernika na ul. Inki Danuty Siedzikówny 1 w Łasku na działkach o nr 12/4, 12/2 obręb 15. 2. Na przedmiot zamówienia składa się realizacja zadań ściśle ze sobą powiązanych tj.: 1) Zadanie nr I: Budowa infrastruktury sportowej przy Szkole Podstawowej nr 5 im. Mikołaja Kopernika w Łasku wraz z dostosowaniem obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych. W ramach zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania następującego zakresu: • Zdjęcie darniny i humusu; • Wycinka drzew; • Rozebranie istniejących urządzeń boisk sportowych i elementów przeznaczonych do rozbiórki; • Makroniwelacja terenu, objętego zagospodarowaniem; • Budowa 3 – torowej, 200 – metrowej bieżni okólnej o nawierzchni poliuretanowej; • Budowa 3 – torowej, 100 - metrowej bieżni prostej o nawierzchni poliuretanowej; • Budowa wielofunkcyjnego boiska sportowego o nawierzchni poliuretanowej wewnątrz bieżni okólnej; • Budowa rozbiegu do skoku wzwyż, o nawierzchni poliuretanowej wewnątrz bieżni okólnej; • Budowa rozbiegu do skoku w dal wraz z ze skocznią, wewnątrz bieżni okólnej; • Budowa rzutni do pchnięcia kulą, wewnątrz bieżni okólnej, • Budowa piłkochwytów na boisku wewnątrz bieżni; • Budowa boiska do piłki siatkowej plażowej, wraz z piłkochwytami; • Budowa siłowni plenerowej dla niepełnosprawnych; • Budowa utwardzonych podjazdów do hali sportowej, dla osób niepełnosprawnych, • Remont ciągów pieszych; • Remont ciągów pieszo-jezdnych; • Dostawa i montaż trybuny modułowej; • Budowa ogrodzenia oddzielającego trybuny od bieżni; • Remont oświetlenia terenu; • Remont części istniejącej kanalizacji deszczowej; • Budowa drenażu odwadniającego; • Remont – wymiana ogrodzenia zewnętrznego na ogrodzenie panelowe; • Instalacja systemu monitoringu; • Dostawę i montaż nowych urządzeń i wyposażenia sportowego; • Dostawę i montaż elementów malej architektury; • Dokonanie nasadzeń kompensacyjnych. • Oznakowania terenu budowy tablicą informacyjną o dofinansowaniu projektu z Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WŁ 2014-2020 zgodnie z obowiązującym Podręcznikiem wnioskodawcy i beneficjenta programów polityk spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji. • Uzyskanie wszelkich niezbędnych zgód i decyzji umożliwiających użytkowanie obiektu tj. decyzji o użytkowaniu obiektu budowalnego kat. V. Realizacja zadania odbywać się będzie na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę znak: AB.6740.1.8.2020.JO3 decyzja nr 134/2020 z dn. 18 marca 2020 r. 2) Zadanie nr II: Budowa oświetlenia zewnętrznego projektowanego boiska i przebudowę przyłącza wodociągowego. Zakres robót przewidziany dla przedmiotowego zadania obejmuje: a) montaż przyłącza wodociągowego PE ø 110/6,6 /SDR17, PN10/ o długości 105,1m wraz z pracami towarzyszącymi. b) przebudowę i rozbudowę oświetlenia zewnętrznego przy Szkole Podstawowej nr 5 w Łasku. W zakres zadania wchodzi również uzyskanie wszelkich niezbędnych zgód i decyzji umożliwiających użytkowanie obiektu. Szczegółowy zakres robót i specyfikacja sprzętu oraz wyposażenia sportowego opisany został w dokumentacji projektowej. Szczegółowy zakres praw i obowiązków związanych z realizacją zamówienia określa wzór umowy Realizacja zadania odbywać się będzie na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę znak: AB.6740.1.225.2020.KZ48 decyzja nr 486/2020 z dn. 21.08.2020 r. Prace związane z realizacją zamówienia będą prowadzone w obrębie funkcjonującego obiektu szkoły podstawowej. Prace, składowanie i dowóz materiałów należy tak prowadzić, aby nie kolidowały z funkcjonującym obiektem. Zaleca się aby prace budowalne zaplanowane zostały w taki sposób aby zapewniony został dojazd do Sali gimnastycznej dla odpowiednich służb. W ramach prac demontażowych należy pozostawić do wykorzystania przez Zamawiającego 10 szt. paneli zdemontowanego odrodzenia (w stanie nadającym się do powtórnego zastosowania) w celu uzupełnienia ubytków ogrodzenia, które nie będzie wymieniane. Wykonawcę uznaje się za wytwórcę odpadów powstających w czasie realizacji robót budowlanych. Usunięcie odpadów, ich wykorzystanie lub unieszkodliwienie są obowiązkiem Wykonawcy zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Zamawiający nie będzie z tego tytułu ponosił żadnych kosztów w tym z tytułu opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska. Wartość materiałów pozyskanych z rozbiórki, w dobrym stanie technicznym i najadających się do ponownego wykorzystania należy wkalkulować w ofertę. Należy indywidualnie ustalić własne odległości wywozu odpadów w tym wywozu gruzu i złomu z rozbiórek oraz ziemi z wykopów i wkalkulować w ofertę jako opłaty za zagospodarowanie oraz utylizację odpadów. W zakres zamówienia wchodzi również dokonanie nasadzeń zastępczych (kompensacyjnych) w ilości 45 szt. Należy przyjąć, iż obwód pni drzew planowanych do posadzenia w ramach nasadzeń kompensacyjnych na wysokości 100 cm powinien mieć co najmniej 10 cm, oraz że drzewa należy opalikować (3 paliki połączone z pniem elastyczną taśmą umocowaną tuż pod koroną drzew). W związku z faktem, iż procedura uzyskania pozwolenia na wycinkę jest w trakcie w ofercie należy wziąć pod uwagę możliwość zmiany ilości, gatunków i obwodów nasadzanych drzew jeżeli w decyzji zezwalającej na wycinkę organ ją wydający narzuci inne parametry. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załączniki nr 6 i 7 do SIWZ. Przedmiary robót stanowią jedynie element pomocniczy do wyliczenia ceny ofertowej – załącznik nr 8 do SIWZ. 5. Jeżeli w dokumentacji stanowiącej załącznik nr 6 i 7 do SIWZ użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie rozwiązań równoważnych, o ile zapewnią one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z dokumentacją stanowiącą załącznik nr 6 i 7 do SIWZ. 6. Wszystkie wbudowane materiały i wyroby muszą posiadać niezbędne dopuszczenia wymagane Prawem Budowlanym. 7. Zamawiający przewiduje zmianę terminu zakończenia robót na etapie po wyborze oferty, a przed zawarciem umowy, w przypadku przedłużającej się procedury wyboru Wykonawcy, o okres liczony od dnia 23.10.2020 r. do dnia podpisania umowy. 8. Wymagania dla Wykonawcy dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę: 8.1 Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji umowy, o ile nie będą one wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej: • zdjęcie darniny i humusu; • wycinka drzew; • rozebranie istniejących urządzeń boisk sportowych i elementów przeznaczonych do rozbiórki; • makroniwelacja terenu, objętego zagospodarowaniem; • budowa bieżni okólnej; • budowa bieżni prostej; • budowa wielofunkcyjnego boiska sportowego; • budowa rozbiegu do skoku wzwyż; • budowa rozbiegu do skoku w dal wraz z zeskocznią; • budowa rzutni do pchnięcia kulą, wewnątrz bieżni okólnej • • budowa piłkochwytów na boisku; • budowa boiska do piłki siatkowej plażowej, wraz z piłkochwytami; • budowa siłowni plenerowej dla niepełnosprawnych; • budowa utwardzonych podjazdów do hali sportowej, dla osób niepełnosprawnych • remont ciągów pieszych; • remont ciągów pieszo-jezdnych; • montaż trybuny modułowej; • budowa ogrodzenia oddzielającego trybuny od bieżni; • remont oświetlenia terenu; • remont części istniejącej kanalizacji deszczowej budowa drenażu odwadniającego; • remont – wymiana ogrodzenia zewnętrznego; • instalacja systemu monitoringu; • montaż nowych urządzeń i wyposażenia sportowego; • montaż elementów malej architektury; • wykonanie nasadzeń kompensacyjnych; • montaż przyłącza wodociągowego wraz z pracami towarzyszącymi, przebudowę i rozbudowę oświetlenia zewnętrznego. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 8.2 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 8.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,  żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,  przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 8.3 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 8.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia:  wykaz osób, które realizują zamówienie wraz z oświadczeniem wykonawcy lub podwykonawcy, że są one zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby oraz imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;  poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 8.4 Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 8.1. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 8.1. czynności. 8.5 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212200-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zasady wnoszenia wadium 1.1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości 50 000,00 zł. 1.2. Wadium może być wniesione w jednej formie lub kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 1.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 84 1240 3288 1111 0000 2807 7394. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w terminie składania ofert znajdzie się (zostanie zaksięgowane) na koncie Zamawiającego. 1.4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału wraz z ofertą w jednym opakowaniu (oryginału prosimy nie złączać trwale z formularzem ofertowym) lub w postaci dokumentu elektronicznego za pośrednictwem skrzynki ePUAP lub na adres email: zp_oferta@lask.pl z zastrzeżeniem, że dokument będzie podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta tj. wystawcę gwarancji/ poręczenia. 1.5. Z treści wadium wnoszonego w innej formie niż pieniądz przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wynikać, że zabezpiecza ono ofertę składaną wspólnie. 1.6. Zamawiający zwraca, zatrzymuje oraz żąda ponownego wniesienia wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach