Przetargi.pl
„Budowa i przebudowa Filii bibliotecznej w Lubzinie”

Gmina Ropczyce ogłasza przetarg

  • Adres: 39-100 Ropczyce, Krisego 1
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 2210 550 , fax. 017 2210555
  • Data zamieszczenia: 2022-08-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ropczyce
    Krisego 1
    39-100 Ropczyce, woj. podkarpackie
    tel. 017 2210 550, fax. 017 2210555
    REGON: 690581962
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa i przebudowa Filii bibliotecznej w Lubzinie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje rozbiórkę istniejącego budynku filii bibliotecznej oraz zaprojektowanie i budowę wraz z przebudową budynku filii bibliotecznej w Lubzinie, montażem elementów małej architektury, ogrodzeniem oraz miejscami parkingowymi.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w programie funkcjonalno – użytkowym stanowiącym załącznik Nr 2 do SWZ oraz wzorze umowy stanowiącej załącznik Nr 3 do SWZ.3. Warunki ogólne wykonania zamówienia.1/ Dokumentację projektową należy sporządzić zgodnie z obowiązującymi przepisami techniczno – budowlanymi oraz normami projektowymi przez osoby z odpowiednimi uprawnieniami. Dodatkowo wykonawca jest zobligowany do zapewnienia sprawdzenia dokumentacji projektowej zgodnie z wymaganiami Prawa Budowlanego w zakresie poprawności i kompletności zastosowanych rozwiązań oraz ich zgodności z aktualnie obowiązującymi przepisami techniczno – budowlanymi oraz normami.2/ Dokumentacja projektowa powinna dotyczyć rozwiązania zaakceptowanego przez inwestora w fazie uzgodnień i wyboru koncepcji architektonicznej. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu koncepcji architektonicznej, stanowiącej przedmiot dokumentacji projektowej. Obliguje się też projektanta bądź Wykonawcę do uzgadniania dokumentacji projektowej z Zamawiającym na poszczególnych etapach jej realizacji w formie konsultacji zamierzonych rozwiązań projektowych oraz ich modyfikacji wg wytycznych Zamawiającego o ile nie pozostają w sprzeczności z obowiązującymi przepisami budowlanymi, normami oraz programem funkcjonalno – użytkowym. 3/ Należy zapewnić osiągnięcie następujących celów:a) budynek dwukondygnacyjny (kondygnacje nadziemne).b) budynek o powierzchni zabudowy budynku ok. 220,0 m2 (dotyczy bryły głównej budynku).c) budynek o powierzchni wewnętrznej ok. 320,0 m2.d) powierzchnia użytkowa pomieszczeń bibliotecznych, obliczona zgodnie z objaśnieniami do sprawozdania biblioteki GUS K-03 (dział 2. Pozycja 4.) będzie wynosiła co najmniej 70,0 m2.e) dach dwu, cztero- lub wielospadowy, dopuszcza się zastosowanie dachów płaskich (w zależności od postanowień decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego, która narzuci rozwiązania).4/ Pod budowę i zagospodarowanie terenu przewidziana jest część działki nr ewid. 890 w Lubzinie. 5/ Wykonawca, w wyznaczonych terminach określonych w harmonogramie rzeczowo-finansowym sporządzonym przez siebie:a) wykona projekt rozbiórki i uzyska pozwolenie na rozbiórkę,b) wykona projekty architektoniczno-budowlane oraz uzyska wszystkie wymagane prawem budowlanym, zatwierdzenia, uzgodnienia i odstępstwa od warunków technicznych,c) wykona Projekty Techniczne i kosztorysy z przedmiarami,d) uzyska w imieniu Zamawiającego decyzję o pozwoleniu na budowę,e) zrealizuje roboty budowlane w oparciu o zatwierdzony projekt budowlany wykonany w oparciu o wybraną koncepcję,f) przygotuje w imieniu Zamawiającego materiały do odbioru obiektu i uzyskania decyzji administracyjnej dopuszczającej obiekt do użytkowania zgodnie z art. 55 ustawy Prawo budowlane i/lub zawiadomienia o zakończeniu budowy.4. W ramach umowy Wykonawca jest zobowiązany również m.in. do:1/ zapewnienia obsługi geodezyjnej, w tym przed przystąpieniem do wykonania robót do geodezyjnego wytyczenia robót i zgłoszenia przedstawicielowi Zamawiającego i Inspektorowi Nadzoru do odbioru,2/ wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej przedmiotu umowy, 3/ wykonania niezbędnych prób, badań, pomiarów, zabezpieczeń, włączeń i odbiorów technicznych wraz z opłatami jeżeli są wymagane,4/ usunięcia drzew i krzewów kolidujących z zadaniem,5/ wykonania dokumentacji fotograficznej stanu przed rozpoczęciem robót, w trakcie prac i po ich zakończeniu w wersji elektronicznej oraz jej udostępnianie na żądanie Zamawiającego,6/ utrzymania przejezdności ulic i dojazdów do posesji w okresie realizacji,7/ opracowania i uzgodnienia z zarządcami dróg projektów tymczasowej organizacji ruchu na czas częściowego zamknięcia dróg, uzyskanie jego zatwierdzenia oraz prawidłowe oznakowanie dróg w okresie realizacji robót,8/ uzyskanie odpowiednich zezwoleń na czasowe zajęcia pasa drogowego przed wykonaniem robót w pasie dróg gminnych wraz z poniesieniem kosztów z tym związanych,9/ wykonanie przebudowy infrastruktury kolidującej z realizowanymi robotami, 10/ uzgadniania wszystkich robót, realizowanych w rejonie istniejącego uzbrojenia terenu podziemnego i nadziemnego z ich właścicielami, uzyskiwanie protokołów wszystkich robót podpisanych przez przedstawicieli ich właścicieli,11/ zapewnienia niezbędnych nadzorów i odbiorów właścicieli sieci energetycznych, gazowych, telekomunikacyjnych, wodociągowych, kanalizacyjnych, itp., wraz z poniesieniem kosztów z tym związanych,12/ prowadzenia dokumentacji budowy,13/ przygotowania i przekazania Zamawiającemu dokumentów wymaganych do realizacji zamówienia, w tym oświadczenia kierownika budowy, o przyjęciu obowiązku kierowania budową, oświadczenia kierownika budowy stwierdzającego sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zaświadczenia o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa, przygotowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, itp. a także do wykonania niezbędnych prób, odbiorów, badań i sprawdzeń oraz wszelkich innych czynności i dokumentów koniecznych do rozpoczęcia użytkowania przedmiotu zamówienia.5. Szczegółowy zakres oraz warunki/sposób wykonania zamówienia określa specyfikacja warunków zamówienia, w tym program funkcjonalno-użytkowy, opis przedmiotu zamówienia oraz projekt umowy.6. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym m. in. przepisami BHP, PN przenoszącymi normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy, zasadami wiedzy technicznej, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót, należytą starannością, właściwą organizacją, bezpiecznie i dobrze jakościowo.7. Użyte przy realizacji robót materiały winny spełniać wymagania określone w art. 10 Prawa budowlanego oraz winny posiadać dokumenty potwierdzające dopuszczenie do użytkowania i spełnienie odpowiednich norm.8. Tam, gdzie w opracowaniach zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazano normy, o których mowa w art. 101 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza do zastosowania przy realizacji zamówienia materiałów i rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych, pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej specyfikacji, po akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza jednocześnie wszelkie ich odpowiedniki rynkowe nie gorsze niż wskazane.Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia i roboty budowlane spełniają określone przez Zamawiającego wymagania.Parametry wskazanego przez Zamawiającego standardu przedstawiają warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, funkcjonalne i inne cechy istotne dla przedmiotu zamówienia, natomiast wskazana marka lub nazwa handlowa określa klasę produktu, a nie konkretnego producenta.9. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za należyte zabezpieczenie terenu robót i odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu i osobom trzecim. Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu po zakończeniu robót.10. Zamawiający zaleca przed sporządzeniem oferty przeprowadzenie wizji lokalnej na terenie Inwestycji, z zastrzeżeniem, że sporządzenie oferty jest możliwe bez odbycia wizji lokalnej i tym samym Zamawiający nie narusza art. 9a ust. 2 ustawy Pzp ustalając termin składania ofert tożsamych z minimalnym terminem składania ofert określonych w ustawie Pzp.11. Przedmiot zamówienia nazywany jest w treści specyfikacji „przedmiotem zamówienia” lub „inwestycją”.12. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.), ustawie z dnia 23 kwietnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145) i ustawie z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Wykonawca musi zapewnić wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.13. Wymagany okres gwarancji min. 36 miesięcy liczony od daty protokolarnego końcowego odbioru przedmiotu zamówienia.14. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w postanowieniach umowy stanowiącej Załącznik nr 3 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach