Przetargi.pl
Budowa i odtworzenie infrastruktury dróg miejskich po wykonaniu kanalizacji sanitarnej i inwestycji towarzyszących w mieście Międzybórz

Gmina Międzybórz ogłasza przetarg

  • Adres: 56-513 Międzybórz, Kolejowa 13
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Międzybórz
    Kolejowa 13
    56-513 Międzybórz, woj. dolnośląskie
    REGON: 250854889
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.miedzyborz.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa i odtworzenie infrastruktury dróg miejskich po wykonaniu kanalizacji sanitarnej i inwestycji towarzyszących w mieście Międzybórz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Przedmiotem zamówienia jest Budowa i odtworzenie infrastruktury dróg miejskich po wykonaniu kanalizacji sanitarnej i inwestycji towarzyszących w mieście Międzybórz.Przedmiotem inwestycji jest remont w około 40 % wszystkich istniejących dróg w mieści Międzybórz. Budowa oraz odtworzenie poprzez ulepszenie nawierzchni dróg w celu zlikwidowania licznych wybojów oraz zniekształceń zarówno w profilu poprzecznym jak i podłużnym. Deformacje nawierzchni świadczą o utracie jej nośności braku prawidłowego odwodnienia bez zachowania spadków oraz wypiętrzone lub zniesione pobocza wpływają na degradację dróg co po budowie kanalizacji sanitarnej zwiększyło wzrost zanieczyszczeń nawierzchniowych i podbudowy drogowej, co wpłynęło na bezpieczeństwo w użytkowaniu dróg. Skanalizowanie miasta jest pozytywnym aspektem a co za tym idzie pozwala podnieść jakość ochrony środowiska na tym terenie. Konsekwencją jest modernizacja dróg. Budowa i odtworzenie nawierzchni jak również zapewnienie wjazdów do posesji prywatnych oraz zjazdów podwyższy jakość organizacji ruchu drogowego oraz bezpieczeństwa i komfortu dla mieszkańców około 3486 mb dróg do wykonania po budowie kanalizacji sanitarnej jest bezwzględna i nie podlegająca wątpliwości potrzebą dla miasta Międzybórz. Nawierzchnie asfaltowe, którymi zostaną pokryte drogi miejskie ożywią miasto oraz pozwolą na migrację młodego mobilnego pokolenia żyjącego w zdrowym środowisku. Podstawą budowy i odtworzenia infrastruktury drogowej miasta Międzybórz będzie wykonanie projektów drogowych oraz zatrudnienie nadzoru inwestorskiego jak również wykonanie prac budowlanych.”
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 15.1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 30.000,00 PLN15.2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia15.06.2023r, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.Bank Spółdzielczy w Oleśnicy o/ MiędzybórzNumer konta: 40 9584 1050 2008 0800 0101 0002Z adnotacją w tytule wpłaty: „Wadium na: Budowa i odtworzenie infrastruktury dróg miejskich po wykonaniu kanalizacji sanitarnej i inwestycji towarzyszących w mieście Międzybórz”b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 299).W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia15.3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 14.07.2023r.15.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 40 9584 1050 2008 0800 0101 0002 (w tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę i sygnaturę postępowania). Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).15.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji oraz powinno zawierać:wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, dla zadania p.n. Termomodernizacja budynku Przedszkola Publicznego w Międzyborzu, Termomodernizacja Szkoły Podstawowej im. Jerzego Badury w Międzyborzu,a) nazwę i adres siedziby Wykonawcy;b) kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia;c) bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.15.6. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.15.7. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.15.8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Sytuacja ekonomiczna lub finansowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:− Wykonawca na dzień wezwania posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2000 000 PLN,- posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z wykonywaniem działalności gospodarczej w przedmiocie zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 2 000 000.00 zł.Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.Wykonawca winien być zarejestrowany w obrocie gospodarczym.Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku udziału w tym zakresie.Zdolność techniczna lub zawodowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.1) Zamawiający wymaga przedłożenia wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:- min. 1 robotę budowlaną polegającą na remoncie, budowie lub przebudowie lub rozbudowie dróg o wartości brutto nie mniejszej niż 2 000.000,00 PLN, która została wykonana w sposób należyty, w tym zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona;2) Zamawiający wymaga przedłożenia wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi według obecnych przepisów Prawa Budowlanego lub odpowiadające im uprawnienia uzyskane według wcześniej obowiązujących przepisów Prawa Budowlanego, które zgodnie z przepisami pozwolą na zrealizowanie przedmiotowego zadania w specjalności: w specjalności inżynieryjnej drogowej która pełnić będzie funkcję kierownika budowy w wyżej wymienionej specjalności;Uwaga:1. Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.2. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12 a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2021, poz. 1646).3. Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.4. Osoba ta winna się legitymować doświadczeniem w kierowaniu robotami:Min 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie dróg o wartości brutto nie mniejszej niż 2 000.000,00 PLN zł brutto i która została wykonana w sposób należyty, w tym zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-06-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach