Przetargi.pl
Budowa i modernizacja infrastruktury edukacyjnej na terenie Szkoły Podstawowej w Łapanowie

GMINA ŁAPANÓW ogłasza przetarg

  • Adres: 32-740 Łapanów, Łapanów 34
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 6134057
  • Data zamieszczenia: 2024-06-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ŁAPANÓW
    Łapanów 34
    32-740 Łapanów, woj. małopolskie
    tel. 14 6134057
    REGON: 851660677
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lapanow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa i modernizacja infrastruktury edukacyjnej na terenie Szkoły Podstawowej w Łapanowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem inwestycji jest Budowa hali sportowej z przedszkolem oraz przewiązką łączącą istniejący budynek Szkoły Podstawowej, wiatą techniczną, altaną, układem komunikacyjnym w tym 11 miejsc postojowych oraz dwoma murami oporowymi na działce nr 218/4 oraz rozbudową drogi gminnej dz. nr 235 w miejscowości Łapanów, gmina ŁapanówSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa będące załącznikami do SWZ .Przedmiary dla zadania 1 mają charakter poglądowy, ułatwiający prace wyliczeniowe, ale należy wycenić wszystkie prace w oparciu o załączony projekt.Wykonawca którego oferta została wybrana przedłoży ( w porozumieniu z Zamawiającym) harmonogram rzeczowo - finansowy i kosztorys ofertowy w najpóźniej w dniu zawarcia umowy w celu rozliczania zaawansowania prac i płatności- 20%, 50%, 100% inwestycji. Wprowadzenie zmian w harmonogramie nie będzie traktowane jako zmiany umowy i nie będzie wymagało zawarcia aneksu do umowyZastosowane w dokumentacji nazwy producentów lub znaki towarowe służą tylko i wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia i określeniu standardów technicznych i funkcjonalnych oraz określeniu standardów jakościowych i technologicznych. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów nie gorszych pod względem posiadanych parametrów jakościowych i technicznych od produktów określonych za pomocą nazw producentów pod warunkiem, że oferowane produkty posiadają parametry techniczne i jakościowe co najmniej takie same lub lepsze jak produkty podane za pomocą nazw producenta w dokumentacji.UWAGA:1. Zalecane jest, aby Wykonawca przed złożeniem oferty odbył wizję w terenie w celu zaznajomienia się z sytuacją faktyczną oraz specyfiką obiektu i dokładnym zakresem prac.2. Prace muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, sztuką budowlaną oraz z zachowaniem wysokich standardów estetycznych, uwzględniających charakter obiektu. 3. Prowadzić roboty budowlane zgodnie z wymogami STWiORB4. W przypadku zajęcia terenu prywatnego (działek) przy prowadzeniu inwestycji wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zajętym terenem.5. Dokonać pomiarów geodezyjnych w celu wykonania prawidłowego wykonania prac.6. Wykonać prace przygotowawcze, zorganizować zaplecze techniczno - socjalne i teren budowy oraz wszystkie roboty towarzyszące niezbędne do kompleksowej realizacji przedmiotu umowy.7. Przygotować rozliczenie końcowe robót i sporządzenie operatu kolaudacyjnego, który ma zawierać: umowę, ofertę, umowy z podwykonawcami, kosztorys powykonawczy wraz z wycenionym wykazem elementów rozliczeniowych, protokoły odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, polisę ubezpieczeniową, protokół przekazania placu budowy, badania materiałów, wyniki pomiarów, wyniki badań laboratoryjnych, deklaracje zgodności materiałów, sprawozdania techniczne Wykonawcy, opinie technologiczną na podstawie wyników badań i pomiarów, operat geodezyjny powykonawczy wraz z oświadczeniem geodety o przedłożeniu do zasobów Starostwa Powiatowego w Bochni (dotyczy zadania nr 1), oświadczenie kierownika budowy o wykonaniu robót zgodnie z przepisami, wszelkich niezbędnych dokumentów do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu przez Zamawiającego (dotyczy zadania nr 1). Operat kolaudacyjny należy dostarczyć w dwóch egzemplarzach w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie *.pdf)Wymagania o których mowa w art. 95 Pzp.1. Ponieważ realizacja niniejszego zamówienia musi odbywać się poprzez wykonywanie czynności w warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy - na rzecz wykonawcy lub podwykonawcy, w miejscu i czasie wskazanym przez wykonawcę lub podwykonawcę - zamawiający, zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy pzp wymaga, zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie stosunku pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, czyli tzw. pracowników fizycznych w szczególności.:a) roboty ziemne, roboty budowlano-konstrukcyjne, roboty instalacyjne, roboty montażowe, roboty wykończeniowe 2. Wymóg nie dotyczy osób kierujących budową, osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, wykonujących usługi dostaw materiałów budowlanych, usług transportowych, sprzętowych i podobnych.3. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ustawy pzp. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia zamawiającemu, na jego wniosek w terminie określonym we wniosku, dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności, o których mowa powyżej dokumentów w szczególności pisemnego oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy potwierdzającego, że pracownicy wykonawcy lub podwykonawcy są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności wymienione w pkt. 1 wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.4. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ustawy pzp. zostały opisane w projekcie umowy będącym załącznikiem do SWZ.5. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa powyżej zostały określone w projekcie umowy będącym załącznikiem do SWZPrzedmiot zamówienia obejmuje 1 - "Modernizacja drogi gminnej nr 580203K Łapanów do pól w km od 0+000 do 0+225", 2 - "Modernizacja drogi gminnej nr 580217K Tarnawa - Nowa Wieś - Słupia w km od 2+010 do 2+560", 3 - "Modernizacja drogi gminnej nr 580197K Lubomierz - Zagórzany w km od 1+640 - 1+890", 4 - "Modernizacja drogi wewnętrznej w msc. Wolica (dz. nr 219/9, 219/7, 409/10, 222/3, 219/20, 219/21 w msc. Wolica, dz. nr 409/10 w msc. Łapanów) w km od 0+000 (skrzyżowanie z drogą powiatową nr 1961K) -0+325", 5 - "Modernizacja drogi wewnętrznej w msc. Zbydniów (dz. nr 116/2, 113/2, 104/2, 91/2) w km od 0+000 (skrzyżowanie z drogą gminną 580238K) - 0+330", 6 - "Modernizacja drogi wewnętrznej w msc. Kobylec (dz.338/2) w km 0+000 (skrzyżowanie z drogą powiatową nr 2017K) - 0+320", 7 - "Modernizacja drogi wewnętrznej w msc. Sobolów (dz. nr 120) w km 0+000 (skrzyżowanie z drogą powiatową 2084K) - 0+075", 8 - "Modernizacja drogi wewnętrznej w msc. Sobolów (dz. nr 290/19) w km 0+000 (skrzyżowanie z drogą gminną nr 580205K) - 0+114", 9 - "Modernizacja drogi wewnętrznej w msc. Tarnawa (dz. nr 754/1) w km 0+000 (skrzyżowanie z drogą gminną nr 580215K) - 0+250"10 - Przebudowa drogi gminnej nr 580244k na działkach nr 393/2, 396/28, 394 w miejscowości Kobylec wraz z budową kanalizacji deszczowej na działkach nr 393/2, 396/28, 394, 395, 401, 396/10, 400 i przebudową sieci teletechnicznej na działkach nr 393/2, 396/28, 393/14, 393/15, 396/2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa będące załącznikami do SWZ Wykonawca którego oferta została wybrana przedłoży kosztorys ofertowy (dla każdej drogi osobno) oraz harmonogram rzeczowo - finansowy w najpóźniej w dniu zawarcia umowy, przedstawiając rozbicie cenowe oferty w oparciu o ustaloną z Zamawiającym tabelom elementów scalonych w oparciu o opracowany przez Wykonawcę kosztorys ofertowy. Wprowadzenie zmian w harmonogramie nie będzie traktowane jako zmiany umowy i nie będzie wymagało zawarcia aneksu do umowy Zastosowane w dokumentacji nazwy producentów lub znaki towarowe służą tylko i wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia i określeniu standardów technicznych i funkcjonalnych oraz określeniu standardów jakościowych i technologicznych. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów nie gorszych pod względem posiadanych parametrów jakościowych i technicznych od produktów określonych za pomocą nazw producentów pod warunkiem, że oferowane produkty posiadają parametry techniczne i jakościowe co najmniej takie same lub lepsze jak produkty podane za pomocą nazw producenta w dokumentacji.UWAGA:1. Zalecane jest, aby Wykonawca przed złożeniem oferty odbył wizję w terenie w celu zaznajomienia się z sytuacją faktyczną oraz specyfiką obiektu i dokładnym zakresem prac.2. Prace muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, sztuką budowlaną oraz z zachowaniem wysokich standardów estetycznych, uwzględniających charakter obiektu. 3. Prowadzić roboty budowlane zgodnie z wymogami STWiORB4. W przypadku zajęcia terenu prywatnego (działek) przy prowadzeniu inwestycji wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zajętym terenem.5. Dokonać pomiarów geodezyjnych w celu wykonania prawidłowego wykonania prac.6. Wykonać prace przygotowawcze, zorganizować zaplecze techniczno - socjalne i teren budowy oraz wszystkie roboty towarzyszące niezbędne do kompleksowej realizacji przedmiotu umowy.7. Przygotować rozliczenie końcowe robót i sporządzenie operatu kolaudacyjnego, który ma zawierać: umowę, ofertę, umowy z podwykonawcami, kosztorys powykonawczy wraz z wycenionym wykazem elementów rozliczeniowych, protokoły odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, polisę ubezpieczeniową, protokół przekazania placu budowy, badania materiałów, wyniki pomiarów, wyniki badań laboratoryjnych, deklaracje zgodności materiałów, sprawozdania techniczne Wykonawcy, opinie technologiczną na podstawie wyników badań i pomiarów, operat geodezyjny powykonawczy wraz z oświadczeniem geodety o przedłożeniu do zasobów Starostwa Powiatowego w Bochni (dotyczy zadania nr 1), oświadczenie kierownika budowy o wykonaniu robót zgodnie z przepisami, wszelkich niezbędnych dokumentów do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu przez Zamawiającego (dotyczy zadania nr 1). Operat kolaudacyjny należy dostarczyć w dwóch egzemplarzach w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie *.pdf)Wymagania o których mowa w art. 95 Pzp.1. Ponieważ realizacja niniejszego zamówienia musi odbywać się poprzez wykonywanie czynności w warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy - na rzecz wykonawcy lub podwykonawcy, w miejscu i czasie wskazanym przez wykonawcę lub podwykonawcę - zamawiający, zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy pzp wymaga, zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie stosunku pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, czyli tzw. pracowników fizycznych w szczególności.:a) roboty drogowe 2. Wymóg nie dotyczy osób kierujących budową, osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, wykonujących usługi dostaw materiałów budowlanych, usług transportowych, sprzętowych i podobnych.3. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ustawy pzp. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia zamawiającemu, na jego wniosek w terminie określonym we wniosku, dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności, o których mowa powyżej dokumentów w szczególności pisemnego oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy potwierdzającego, że pracownicy wykonawcy lub podwykonawcy są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności wymienione w pkt. 1 wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.4. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ustawy pzp. zostały opisane w projekcie umowy będącym załącznikiem do SWZ.5. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa powyżej zostały określone w projekcie umowy będącym załącznikiem do SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolność techniczna lub zawodowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez wykazanie przez Wykonawcę, żeDla zadania nr 1:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie, przebudowie, remoncie, modernizacji budynku użyteczności publicznej o wartości tego zamówienia co najmniej 10.000.000 zł brutto. ( Wartość 10 000 zł należy wykazać w jednym zamówieniu)Zamawiający zastrzega, iż przez jedno zamówienie rozumie jedną wykonaną robotę budowlaną w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia. Zamawiający wymaga, aby warunek był spełniony w całości przez co najmniej jeden podmiot (jeden lub każdy z podmiotów musi posiadać wymagane doświadczenie). Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz robót dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca bezpośrednio uczestniczył.b) dysponuje osobami, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia, tj.: minimum 1 osobą zdolną do pełnienia funkcji Kierownika budowy, posiadającą wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami (bez ograniczeń) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń.Dla zadania nr 2:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie, przebudowie, remoncie, modernizacji dróg/drogi o wartości tego zamówienia co najmniej 450.000 zł brutto. ( Wartość 450 000 zł należy wykazać w jednym zamówieniu)Zamawiający zastrzega, iż przez jedno zamówienie rozumie jedną wykonaną robotę budowlaną w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia. Zamawiający wymaga, aby warunek był spełniony w całości przez co najmniej jeden podmiot (jeden lub każdy z podmiotów musi posiadać wymagane doświadczenie). Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz robót dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca bezpośrednio uczestniczył.b) dysponuje osobami, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia, tj.: minimum 1 osobą zdolną do pełnienia funkcji Kierownika budowy, posiadającą wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami (bez ograniczeń) w specjalności drogowej bez ograniczeń
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-05

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach