Przetargi.pl
Budowa Gminnego Centrum Ratownictwa w Maszewie

Gmina Maszewo ogłasza przetarg

  • Adres: 72-130 Maszewo, Plac Wolności
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-07-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Maszewo
    Plac Wolności
    72-130 Maszewo, woj. zachodniopomorskie
    REGON: 811684284
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.maszewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa Gminnego Centrum Ratownictwa w Maszewie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa Gminnego Centrum Ratownictwa w Maszewie według formuły „Zaprojektuj i wybuduj” na podstawie Programu Funkcjonalno – Użytkowego opracowanego przez Monika Plichta MP Architektura, ul. Katowicka 45/17, 61-131 Poznań.Gminne Centrum Ratownictwa w Maszewie zlokalizowane będzie na działkach o numerach ewidencyjnych 87/1, 87/2 oraz 688/2, Maszewo, obręb Maszewo-2, gmina Maszewo, powiat goleniowski, województwo zachodniopomorskie.Zadanie obejmuje wybudowanie budynku Centrum Ratownictwa, który będzie realizował funkcje związane z działalnością Straży Pożarnej, Policji oraz Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz wyposażenie w niezbędne meble i urządzenia funkcjonowania. Dla obsługi budynku planuje się dojazd na plac manewrowy, miejsca parkingowe, podstawowe elementy zagospodarowania terenu, takie jak dojścia i chodniki, a także maszt antenowy, wolnostojący agregat prądotwórczy i miejsce na odpady.Wielościenna bryła Centrum Ratownictwa zlokalizowana jest w centralnej części terenu objętego opracowaniem. Wjazd na teren obiektu zaprojektowany został od strony ulicy Nowogardzkiej. Dojazd dla pojazdów Ochotniczej Straży Pożarnej oraz Policji odbywać się będzie bezpośrednio z drogi publicznej – ulica Nowogardzka (dz. nr ewid. 177).Powstała w ten sposób przestrzeń wykorzystana zostanie jako plac postojowo-manewrowy dla wozów bojowych oraz ratowniczych. Od strony wschodniej (ulica 1 maja) zlokalizowano miejsca postoje dla samochodów osobowych oraz wejście do garaży i stref obsługi służb ratowniczych. Główne wejścia do budynku zlokalizowano w podcieniu od strony południowej (ulica Kwiatowa), wraz z miejscami postojowymi, w tym miejscem postojowym dla osób niepełnosprawnych. W strefie wejściowej dla służb Policji zlokalizowano poczekalnię dla interesantów oraz WC (strefa ogólnodostępna). W strefie komunikacyjnej po lewej stronie będzie wejście do pokoju dla interesantów, a w dalszej części pokoje dla służb Policji (strefa ograniczonego dostępu). Ze strefy komunikacyjnej jest bezpośrednie przejście do strefy socjalnej, w tym szatni, umywalni oraz WC, a także garażu jednostanowiskowego dla radiowozu. Z tej strefy możliwe będzie przejście schodami na pierwsze piętro budynku. W strefie wejściowej do Biura Centrum Kryzysowego przewidziano strefę komunikacyjną z windą oraz schodami. W części północnej Budynku Centrum Ratownictwa przewidziano strefę dla służb ratowniczych. W garażu przewidziano trzy miejsca parkingowe na trzy wozy bojowe oraz jedno miejsce parkingowe dla mniejszego pojazdu. Z garażu przewidziano bezpośrednie przejścia dla służb Straży Pożarnej. Strefa dla służb Ochotniczej Straży Pożarnej obejmuje głównie pomieszczenia bezpośredniej obsługi, w tym szatnie, umywalnię oraz pralnię. Dodatkowo przewiduje się pomieszczenie wielofunkcyjne pełniące rolę świetlicy.Na piętrze, dla celów obsługi działań służb Policji przewidziano sekretariat oraz pokój dla kierownika. Dodatkowo, na tym poziomie będzie kilka pomieszczeń służących zarówno zapewnieniu potrzeb socjalnych, jak i prawidłowości funkcjonowania systemów łączności. Będą tutaj pomieszczenia takie jak szatnia, umywalnia z WC, kotłownia oraz serwerownia i pomieszczenie socjalne dla potrzeb przygotowania oraz spożywania posiłków. Na piętrze drugiej części Budynku Centrum Ratownictwa wydzielono pokoje dla potrzeb zarządzania kryzysowego. Najważniejszym pomieszczeniem jest sala konferencyjna, w której organizowane będą np. narady koordynacyjnych. Dodatkowo, przewidziano biuro centrum kryzysowego, pomieszczenie socjalne oraz węzeł sanitarny. Dla potrzeb prawidłowości funkcjonowania centrum kryzysowego oraz integracji systemów łączności przewidziano serwerownię. Na piętrze znajdzie się również kotłownia/pom. gospodarcze. W części przewidzianej dla Policji zakłada się zatrudnienie 8-9 osób, natomiast w części Ochotniczej Straży Pożarnej przebywać będzie jednocześnie ok 15 osób. Sala konferencyjna na piętrze może pomieścić ok. 30 osób.Budynek Centrum Zarządzania Kryzysowego i budynek Posterunku Policji będą zasilane w ciepło z oddzielnych źródeł ciepła zlokalizowanych w pomieszczeniach kotłowni/technicznych każdego budynku. Dla każdego z dwóch budynków oddzielnie główne źródło ciepła za pomocą powietrznych pomp ciepła.W pomieszczeniach na parterze i piętrze należy wykonać ogrzewanie podłogowe o parametrach pracy 50/40ºC.Źródłem zasilania awaryjnego będzie agregat prądotwórczy o mocy dobranej do zapotrzebowanej mocy. Agregat prądotwórczy zostanie posadowiony na działce. Dla obiektu należy zaprojektować budowę mikro instalacji fotowoltaicznej typu ”On grid”. Należy przyjąć wariant połączonej z siecią dystrybucyjną z lokalnego OSD. System CCTV - System telewizji dozorowej obejmować będzie swoim zakresem ochronę wewnętrzną i zewnętrzną wybranych przestrzeni oraz wewnętrzną wybranych pomieszczeń. W ramach systemu przewiduje się montaż kamer monitoringu na wybranych słupach oświetleniowych oraz elewacji budynku. Instalacja kontroli dostępu do budynków - ma na celu niedopuszczenie osób nieupoważnionych do wejścia w obszary przeznaczone dla pracowników i ochrony. Instalacja dedykowana 230 V, instalacja logiczna - przewiduje się montaż instalacji okablowania strukturalnego (instalacja komputerowa).Budynek zostanie zaopatrzony w instalacje : instalacja kanalizacyjna sanitarna  instalacja kanalizacji deszczowej  instalacja wodociągowa  instalacja gazowa  instalacja wentylacji z rekuperacją  instalacja wody do celów p. poż.  instalacja co wraz z pompą ciepła  instalacja energetyczna  instalacja teletechniczna  instalacja sygnalizacyjna  instalacja odgromowa Powierzchnia zabudowy: ok. 638 m²Powierzchnia netto budynku: ok. 900 m²Powierzchnia użytkowa budynku: ok. 850 m²Wysokość budynku do kalenicy: max 8 m Wysokość budynku do okapu: max 6 m Ilość kondygnacji: 2
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45216110-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie 50.000,00 zł (słownie : pięćdziesiąt tysięcy złotych)2. z dopiskiem: Budowa Gminnego Centrum Ratownictwa w Maszewie3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 27.08.2024 r.4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy:6. Bank : Bank Spółdzielczy w Goleniowie Oddział w MaszewieNr rachunku : 26 9375 1054 6800 0231 3000 00407. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).8. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:9. nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Maszewo,10. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,11. kwotę gwarancji/poręczenia,12. termin ważności gwarancji/poręczenia,13. zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.14. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.15. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.17. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1) Sytuacji ekonomicznej i finansowej tj. posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych ).Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wg załącznika Nr 2 i dokumentów złożonych przez wykonawcę z banku lub SKOK, na zasadzie spełnia/nie spełnia.2) Zdolności technicznej lub zawodowej tj.a) doświadczenie :posiadają doświadczenie umożliwiające realizację zamówienia tzn. w okresie ostatnich siedmiu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie co najmniej : dwie usługi projektowe polegające na sporządzeniu kompletnej dokumentacji projektowej na wykonanie budowy budynku z instalacjami wewnętrznymi tj. elektryczne, wod. – kan., CO, wentylacji mechanicznej i klimatyzacji oraz teletechniczne, o wartości każdej zaprojektowanej inwestycji min. 6.000.000 zł brutto, dla których wydano ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę, dwie roboty budowlane polegające na wybudowaniu budynku z instalacjami wewnętrznymi tj. elektryczne, wod. – kan., CO, wentylacji mechanicznej i klimatyzacji oraz teletechniczne, o wartości każdej wykonanej budowy min. 6.000.000 zł brutto, dla których wydano ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia wg załącznika Nr 2 oraz wykazu wykonanych usług projektowych i wykonanych robót budowlanych wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie.Jeżeli wykonawca zamierza potwierdzić spełnianie warunku dokumentami wystawionymi dla konsorcjum, w którym był partnerem, z treści referencji lub innych dokumentów musi wynikać, jakie usługi lub roboty i o jakiej wartości były wykonane przez wykonawcę składającego ofertę.c) Osób zdolnych do wykonania zamówienia.Zespół projektowy w składzie : projektant branży konstrukcyjno – budowlanej ( Kierownik Zespołu projektowego ) - posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tej specjalności oraz minimum 5 lat doświadczenia w projektowaniu (licząc od daty uzyskania uprawnień), w tym projektowanie lub kierowanie zespołem projektantów przy opracowaniu dokumentacji projektowej dla budynku z instalacjami wewnętrznymi o wartości projektowanej inwestycji co najmniej 6.000.000 zł brutto, projektant branży drogowej – posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania w specjalności drogowej, lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tych specjalnościach oraz minimum 5 lat doświadczenia w projektowaniu (licząc od daty uzyskania uprawnień), projektant branży sanitarnej – posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tych specjalnościach oraz minimum 5 lat doświadczenia w projektowaniu (licząc od daty uzyskania uprawnień), projektant branży elektrycznej – posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tych specjalnościach oraz minimum 5 lat doświadczenia w projektowaniu (licząc od daty uzyskania uprawnień), projektant robót telekomunikacyjnych - posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane do projektowania w tych specjalnościach oraz minimum 5 lat doświadczenia w projektowaniu (licząc od daty uzyskania uprawnień),Zespół wykonawczy w składzie : Kierownik budowy – posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tej specjalności.Wymagane doświadczenie zawodowe: co najmniej pięć lat doświadczenia zawodowego (licząc od daty uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji obiektów budowlanych, w tym doświadczenie w kierowaniu minimum jedną robotą polegającą na budowie budynku wraz z instalacjami wewnętrznymi wartości robót nie mniejszej niż 6 mln zł brutto. Kierowanie powyższym zadaniem powinno obejmować pełny okres realizacji, tj. od dnia rozpoczęcia do dnia zakończenia zadania. Roboty powinny być zakończone najpóźniej w dniu składania ofert. Kierownik robót sanitarnych – posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tych specjalnościach oraz minimum 5 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót/budowy (licząc od daty uzyskania uprawnień) obejmującymi swoim zakresem realizację robót budowlanych, polegających na budowie lub przebudowie instalacji i sieci sanitarnych w budynkach, Kierownik robót elektrycznych – posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tych specjalnościach oraz minimum 5 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót/budowy (licząc od daty uzyskania uprawnień) obejmującymi swoim zakresem realizację robót budowlanych, polegających na budowie lub przebudowie instalacji i sieci elektrycznych w budynkach, Kierownik robót telekomunikacyjnych - posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności telekomunikacyjnej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tych specjalnościach oraz minimum 5 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót/budowy (licząc od daty uzyskania uprawnień).Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia wg załącznika Nr 2 oraz wykazu zdolnych do wykonania zamówienia, na zasadzie spełnia/nie spełnia.Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji pod warunkiem posiadania uprawnień i doświadczenia wymaganego dla danych funkcji, z wyłączeniem kierownika budowy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-29

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną