Przetargi.pl
Budowa elektrowni słonecznej o mocy 1 MWp w Gryźlinach

Fotowoltaika Gryźliny Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 11-034 Stawiguda, Gryźliny 64
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 523 28 72 , fax. 89 523 27 72
  • Data zamieszczenia: 2013-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Fotowoltaika Gryźliny Sp. z o.o.
    Gryźliny 64 64
    11-034 Stawiguda, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 523 28 72, fax. 89 523 27 72
    REGON: 28142325700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_olsztynski; http://bip.stawiguda.com.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa elektrowni słonecznej o mocy 1 MWp w Gryźlinach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane realizowane w systemie zaprojektuj-wybuduj pn.: Budowa elektrowni słonecznej o mocy 1 MWp w Gryźlinach , w ramach projektu inwestycyjnego pn. Odnawialne Źródła Energii - budowa elektrowni słonecznej o mocy 1 MWp na terenie lądowiska w Gryźlinach. 2.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, budowa, przyłączenie do krajowego systemu elektroenergetycznego elektrowni fotowoltaicznej o łącznej mocy 1 MW, wraz z uruchomieniem i uzyskaniem dokumentacji formalno-prawnej, wymaganej obowiązującymi przepisami prawa, niezbędnej do uruchomienia i eksploatacji elektrowni. 3.Przedmiot zamówienia będzie realizowany na działce 652/20 (opcjonalnie również na działce 652/21, w obszarze wyodrębnionym w decyzji o warunkach zabudowy) obręb 3 Gryźliny, gm. Stawiguda, powiat olsztyński, województwo warmińsko-mazurskie. Przedmiotowy obszar został wyodrębniony z terenu czynnego lądowiska samolotów lekkich i ultralekkich (byłe lotnisko wojskowe). Dojazd do terenu budowy drogą publiczną i wewnętrzną drogą na terenie lądowiska - brukowaną. Ewentualnej wizji lokalnej obszaru inwestycji można dokonać w dniach 19 i 20 grudnia 2013r. w godzinach od 10.00 do 15.00. Kontakt - biuro na terenie lądowiska w Gryźlinach. 4.Zakres zamówienia publicznego obejmuje w szczególności: 1)wykonanie dokumentacji projektowej (koncepcja, projekt budowlany, projekt wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, zwana dalej STWIOR), przedmiaru robót i kosztorysu ofertowego, 2)uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę, 3)wykonanie robót budowlanych na podstawie dokumentacji opracowanej przez Wykonawcę i rozruch elektrowni, 4)przyłączenie elektrowni do sieci elektroenergetycznej ENERGA-OPERATOR S.A., 5)uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. 5.Wykonanie dokumentacji projektowej obejmuje w szczególności: 1) aktualizację mapy sytuacyjno-wysokościowej,2)uzgodnienie z Zamawiającym lokalizacji tablicy informacyjnej i pamiątkowej informujących o dofinansowaniu inwestycji z funduszy UE i odpowiednio uwzględnienie w projekcie budowlanym (koszty wykonania i montażu tablic opłaci Zamawiający),3)realizację przez Wykonawcę wymagań określonych w warunkach i umowie przyłączenia elektrowni do sieci elektroenergetycznej wydanych 17.09.2013r. przez ENERGA OPERATOR S.A. Oddział w Olsztynie, stanowiących załącznik nr 11 do niniejszej SIWZ oraz opłacenie przez Wykonawcę kosztów przyłączenia elektrowni do sieci (zgodnie z treścią umowy o przyłączenie stanowiącej załącznik do ww. warunków),4)wykonanie, w miarę potrzeb, uzupełniających badań warunków gruntowo-wodnych na obszarze nieruchomości przeznaczonej pod zabudowę elektrownią, 5)weryfikację i akceptację przez Zamawiającego oraz Inspektora nadzoru inwestorskiego koncepcji rozmieszczenia urządzeń elektrowni i ich konfiguracji (koncepcja, za pośrednictwem Zamawiającego, zostanie również uzgodniona z zarządcą lądowiska w Gryźlinach oraz SP ZOZ Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym w Warszawie),6)weryfikację i akceptację przez Zamawiającego oraz Inspektora nadzoru inwestorskiego parametrów proponowanych przez Wykonawcę: urządzeń, osprzętu, okablowania, ogrodzenia i innych materiałów niezbędnych do wykonania robót budowlanych,7)uzyskanie przez Wykonawcę i na jego koszt wszelkich opłat, zezwoleń i uzgodnień projektu budowlanego wymaganych obowiązującym prawem, decyzjami i warunkami wydanymi dla przedmiotowej inwestycji (w szczególności warunkami i umową przyłączenia do sieci elektroenergetycznej wydanymi 17.09.2013r. przez ENERGA OPERATOR S.A. Oddział w Olsztynie, stanowiącymi załącznik Nr 11 do niniejszej SIWZ), niezbędnych do realizacji robót budowlanych i uruchomienia elektrowni po zrealizowaniu robót budowlanych,8)uwzględnienie w projektowaniu zabezpieczeń p-pożarowych elektrowni,9)ostateczną weryfikację projektu budowlanego przez Zamawiającego oraz Inspektora nadzoru inwestorskiego, przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowę elektrowni (wymagane jest złożenie dokumentacji Zamawiającemu w wersji elektronicznej oraz 1 egz. W wersji papierowej na co najmniej 7 dni przed określonym harmonogramem rzeczowo-finansowym terminem złożenia wniosku do organu administracyjnego,10)w przypadku wyodrębnienia z projektu budowlanego projektów wykonawczych - Wykonawca przedkłada do weryfikacji Zamawiającego i Inspektora nadzoru inwestorskiego te projekty oraz STWIOR przed uzyskaniem pozwolenia na budowę elektrowni,11)zobowiązanie Wykonawcy do wykonywania korekt dokumentacji projektowej wymaganych przez organ wydający pozwolenie na budowę oraz podmioty uzgadniające dokumentację, w tym także Zamawiającego i Inspektora nadzoru inwestorskiego,12)przeniesienie na Zamawiającego autorskich praw majątkowych, w tym praw zależnych, do wykonanej dokumentacji projektowej, z chwilą wydania tej dokumentacji Zamawiającemu, na wszystkich znanych w chwili odbioru dokumentacji polach eksploatacji..6.Wykonanie przedmiaru robót i szczegółowego kosztorysu obejmuje:1)opracowanie i przekazanie tych opracowań Zamawiającemu oraz Inspektorowi nadzoru inwestorskiego do weryfikacji, na co najmniej 10 dni przed rozpoczęciem robot,2)wniesienie przez Wykonawcę wszelkich uzgodnionych z Zamawiającym i Inspektorem nadzoru inwestorskiego korekt wymienionych opracowań,3)zobowiązanie Wykonawcy do opracowania szczegółowej kalkulacji polegającej na obliczeniu ceny kosztorysowej jako sumy iloczynu liczby jednostek przedmiarowych robót, jednostkowych nakładów rzeczowych i ich cen oraz doliczonych kosztów pośrednich i zysku z uwzględnieniem podatku od towarów i usług. W kalkulacji należy wyszczególnić wszystkie składniki cenotwórcze, w tym wartość roboczogodziny,4)deklarację Wykonawcy do przedłożenia Zamawiającemu kosztorysu ofertowego o wartości równej cenie podanej w ofercie przetargowej. 7.Uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę obejmuje w szczególności:1)złożenie, z upoważnienia Zamawiającego, wniosku przez Wykonawcę o wydanie pozwolenia na budowę do właściwego miejscowo organu administracyjnego oraz uzupełnianie dokumentacji na wezwanie tego organu,2)protokolarne przekazanie Zamawiającemu: a)2 egz. projektu budowlanego opieczętowanego przez organ wraz z pozwoleniem na budowę oraz 2 egz. w wersji elektronicznej na płycie CD w wersji edytowalnej (Autocad) i w wersji PDF,b)1 egz. projektu budowlanego w wersji papierowej odpowiadającemu treścią dokumentacji na którą uzyskano pozwolenie na budowę,c)3 egz. projektów wykonawczych w wersji papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej na płycie CD w wersji edytowalnej (Autocad) oraz w wersji PDF (o ile projekty wykonawcze zostały wyodrębnione z projektu budowlanego),d)2 egz. STWIOR w wersji papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej na płycie CD w wersji edytowalnej i PDF,e)2 egz. przedmiaru robót oraz kosztorysu inwestorskiego w wersji papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej na płycie CD w wersji ATH oraz PDF.3)uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę od właściwego miejscowo organu administracyjnego.8.Wykonanie robót budowlanych i dokonanie rozruchu elektrowni obejmuje w szczególności:1)uzyskanie prawomocności decyzji zezwalającej na rozpoczęcie robót budowlanych,2)zapewnienie kierownika budowy i kierowników robót w odpowiednich specjalnościach,3)opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) i harmonogramu robót budowlanych oraz przedłożenie tych opracowań do weryfikacji Zamawiającemu i Inspektorowi nadzoru budowlanego,4)złożenie właściwym miejscowo organom administracyjnym: wniosku o wydanie dziennika budowy oraz zawiadomienie o zamierzonym terminie rozpoczęcia budowy,5)protokolarne przejęcie od Zamawiającego, terenu budowy przy udziale Inspektora nadzoru inwestorskiego,6)umieszczenie na terenie budowy, w widocznym miejscu, tablicy informacyjnej i ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia oraz odpowiednie zabezpieczenie terenu budowy,7)sprawowanie nadzoru autorskiego Projektanta w okresie realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego,8)wytyczenie przez Wykonawcę granic nieruchomości ( celem właściwego umiejscowienia ogrodzenia elektrowni), 9)wykonanie robót budowlanych: prac ziemnych, montażowych, instalacyjnych, ogólnobudowlanych, uprzątnięcie i uporządkowanie terenu po wykonanych pracach budowlanych, dosianie trawy w miejscach ogołoconych z roślinności,10)przechowywanie na terenie budowy dziennika budowy, dokonywanie wpisów do dziennika budowy osób uprawnionych i zobowiązanych prawem do dokonywania wpisów,11)w przypadku konieczności zmiany projektu budowlanego:a)sporządzenie protokołu konieczności i uzyskanie zgody Zamawiającego, Inspektora nadzoru budowlanego, Projektanta i Instytucji udzielającej dofinansowania (w przypadku konieczności wniesienia zmian do wniosku o dofinansowanie),b)opracowanie dokumentacji zamiennej, a w przypadku wystąpienia istotnych zmian projektowych, dodatkowo, wystąpienie do organu administracyjnego o wydanie decyzji zmieniającej istniejące pozwolenie na budowę,12)dokonywanie zmian harmonogramu rzeczowo-finansowego za zgodą Zamawiającego i Inspektora nadzoru inwestorskiego,13)bieżące dostarczanie do weryfikacji Inspektora nadzoru inwestorskiego oraz Zamawiającego atestów wbudowywanych materiałów budowlanych, deklaracji zgodności, aprobat, DTR i innych dokumentów pozwalających na ocenę właściwości i parametrów elementów składowych elektrowni,14)zlecenie w trakcie realizacji robót budowlanych, na koszt Wykonawcy, wykonania ekspertyzy losowo wybranych przez Zamawiającego 5 modułów fotowoltaicznych w laboratorium wskazanym przez Zamawiającego,15)zabezpieczenie nieprzerwanych dostaw energii elektrycznej do elektrowni (wg wskazań ujętych w warunkach i umowie stanowiących załącznik Nr 11 do niniejszej SIWZ),16)zgłaszanie Zamawiającemu i Inspektorowi nadzoru gotowości do odbioru:a)robót zanikowych i ulegających zakryciu, b)robót częściowych - zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym,c)zakończonych wszystkich robót budowlanych,17)protokolarne odbiory przez Zamawiającego wykonanych robót budowlanych zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym, przy udziale Inspektora nadzoru inwestorskiego,18)dokonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji oraz rozruchu elektrowni pozwalających na eksploatację elektrowni (z uwzględnieniem warunków i umowy stanowiących załącznik Nr 11 do niniejszej SIWZ),19)protokolarny odbiór końcowy zakończonych robót budowlanych.9.Przyłączenie elektrowni do sieci elektroenergetycznej ENERGA-OPERATOR S.A, obejmuje w szczególności:1)wykonanie prac opisanych w warunkach i umowie, stanowiących załącznik Nr 11 do niniejszej SIWZ,2)opracowanie instrukcji ruchu i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci oraz współpracy elektrowni z siecią operatora,3)opracowanie instrukcji obsługi elektrowni na potrzeby Zamawiającego oraz przeszkolenie w zakresie bieżącej obsługi osób rekomendowanych przez Zamawiającego.10.Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie elektrowni obejmuje w szczególności:1)w przypadku nieistotnych zmian projektowych naniesienie na duplikacie projektu budowlanego dokonanych zmian, zatwierdzenie zmian przez Projektanta i przedłożenie Zamawiającemu - 3 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej, 2)wykonanie geodezyjnego pomiaru powykonawczego,3)skompletowanie i przekazanie do weryfikacji Inspektora nadzoru inwestorskiego oraz Zamawiającego protokołów badań, sprawdzeń, pomiarów i rozruchu instalacji, atestów wbudowanych materiałów ze wskazaniem źródła ich wytworzenia, deklaracji zgodności, dokumentacji gwarancyjnej, instrukcji obsługi i innych dokumentów niezbędnych do prawidłowej obsługi elektrowni oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie elektrowni,4)zgłoszenie zrealizowanej inwestycji odpowiednim służbom, instytucjom i organom administracyjnym, wg wskazań decyzji zezwalającej na budowę.11.Przedmiot zamówienia należy opracować z uwzględnieniem: 1)wymagań programu funkcjonalno- użytkowego stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ, oraz następujących załączników do programu funkcjonalno-użytkowego:a)wyników badań gruntowo-wodnych - załącznik Nr 8 do niniejszej SIWZ,b)decyzji o warunkach zabudowy - załącznik Nr 10 do niniejszej SIWZ,c)decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - załącznik Nr 9 do niniejszej SIWZ,d)warunków i umowy przyłączenia elektrowni do sieci elektroenergetycznej i umowy stanowiącej załącznik do warunków - załącznik nr 11 do niniejszej SIWZ,2)warunków wynikających ze wzoru umowy - załącznik Nr 6 do niniejszej SIWZ,3)wymagań Instytucji udzielającej dofinansowania opisanych w studium wykonalności inwestycji, którego wyciąg stanowi załącznik nr 12 do niniejszej SIWZ, w szczególności dotyczących osiągnięcia wskaźników produktu i rezultatu, 4)zobowiązań Wykonawcy wynikających ze złożonej oferty przetargowej,5)wymagań niniejszej SIWZ sygn.. FG.V.272.1.2013,6)przepisów obowiązującego prawa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452511002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 100.000,00 złotych (słownie: sto tysięcy złotych ), w terminie do dnia 10.01.2014r. do godz. 10.00.2.Wadium może być wnoszone w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej ( z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b, ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. 109, poz. 1158 z późn. zm. ), przy czym: 1)wadium wnoszone w formie pieniężnej powinno być wpłacone przelewem na konto Zamawiającego - Fotowoltaiki Gryźliny Sp. z o.o., w Warmińskim Banku Spółdzielczym w Jonkowie, nr konta: 44 8857 0002 3012 0164 7568 0001. Na przelewie należy umieścić informację: Wadium - przetarg na budowę elektrowni słonecznej w Gryźlinach. Wymagane dołączenie kopii wpłaty do oferty. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania na rachunku Zamawiającego;2)wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej i poręczeniach udzielanych przez podmioty, należy dołączyć do oferty w formie kopii, natomiast oryginał należy złożyć odrębnie. Adres złożenia: siedziba Starostwa Powiatowego w Olsztynie, Pl. Bema 5- Biuro Obsługi Interesanta (parter). Termin złożenia: do dnia 10.01.2014r., do godz. 10.00.3)w przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, termin ważności dokumentu stwierdzającego zabezpieczenie wadium nie może być krótszy niż termin związania z ofertą. Jeżeli termin ważności wadium będzie krótszy, to taka oferta podlega odrzuceniu ze względu na nieskutecznie wniesione wadium.3.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza oraz z wyjątkiem Wykonawcy, który w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy, nie złożył wymaganych dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.4.Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.5.Zgodnie z art. 46, ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.6.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.7.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.8.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 tej ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn niezależnych po jego stronie. 9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_olsztynski; http://bip.stawiguda.com.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną