Przetargi.pl
Budowa EKOparku przy ul. Gierdziejewskiego w Warszawie-etap II”. Zadanie realizowane w ramach zadania inwestycyjnego pn. Utworzenie EKOparku przy ul.Gierdziejewskiego w Warszawie-etap II.

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy Urząd Dzielnicy Ursus ogłasza przetarg

  • Adres: 02-495 Warszawa, Plac Czerwca 1976 roku nr 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 60 00 , fax. 22 443 60 11
  • Data zamieszczenia: 2018-09-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy Urząd Dzielnicy Ursus
    Plac Czerwca 1976 roku nr 1 -
    02-495 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 60 00, fax. 22 443 60 11
    REGON: 01525966001220
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursus.warszawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa EKOparku przy ul. Gierdziejewskiego w Warszawie-etap II”. Zadanie realizowane w ramach zadania inwestycyjnego pn. Utworzenie EKOparku przy ul.Gierdziejewskiego w Warszawie-etap II.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Budowa EKOparku przy ul. Gierdziejewskiego w Warszawie-etap II”. Zadanie realizowane w ramach zadania inwestycyjnego pn. Utworzenie EKOparku przy ul. Gierdziejewskiego w Warszawie-etap II Kody CPV: 45111300-1 Roboty rozbiórkowe 45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45112720-8 Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych 77310000-6 Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 45231400-9 Roboty budowalne w zakresie budowy linii energetycznych Termin wykonania zamówienia: rozpoczęcie: 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy zakończenie: do dnia 15.08.2019 Okres gwarancji: zgodny z kryterium oceny oferty Realizacja zadania obejmuje budowę EKOparku w ramach zadania pn. „Utworzenie EKOparku przy ul. Gierdziejewskiego w Warszawie-etap II”. Łączna powierzchnia terenu inwestycji wynosi 37 821,20 m2 i jest zlokalizowana na działkach nr 82, 86, 85, 80/5, 80/6, 87 z obrębu 2-09-05 położonych przy ul. Gierdziejewskiego i Warszawskiej w Dzielnicy Ursus. Dokumentacja projektowa składa się z: - projektu budowlanego, obejmującego dz. ew. nr 82, 86, 80/5, 80/6, 85, 87, - uzupełnienia do projektu, obejmującego dz. ew. nr 85, 87, 80/6 - załącznika pn. Remont istniejącej nawierzchni, obejmującego dz. ew. nr 138 - projektu instalacji elektrycznych W zakres realizowanych prac na terenie opracowania wchodzą: • rozbiórki istniejących nawierzchni i elementów małej architektury oraz uporządkowanie terenu, • remont istniejących nawierzchni i elementów małej architektury, • gospodarka drzewostanem: wycinka drzew w złym stanie fitosanitarnym oraz drzew kolidujących z złożeniami projektu, nasadzenia drzew i krzewów, założenie trawnika z siewu, założenie łąki kwietnej, • budowa nowych nawierzchni (nawierzchnia mineralna, nawierzchnia drewniana, parking, nawierzchnia z betonu szczotkowanego i kostki bazaltowej), • budowa Street Workout-u, • budowa wybiegu dla psów, • budowa ścieżek parkowych, • montaż elementów małej architektury (ławki, kosze na śmieci, drewniane platformy wypoczynkowe, stojaki na rowery, tablica informacyjna, urządzenia Street Workout, urządzenia wybiegu dla psów), • budowa instalacji elektroenergetycznej, oświetlenia parkowego oraz instalacji fotowoltaicznej • demontaż istniejących linii oświetleniowych oraz istniejącego przyłącza energetycznego. Gospodarka drzewostanem Projekt przewiduje wycinkę drzew w złym stanie fitosanitarnym oraz drzew kolidujących z jego złożeniami. Roboty związane z usunięciem drzew obejmują wycięcie i wykarczowanie, wywiezienie pni, karpiny i gałęzi poza teren budowy, zasypanie dołów oraz ewentualne przerobienie na miejscu gałęzi. Wskazane jest przerobienie gałęzi na korę drzewną za pomocą specjalistycznego sprzętu, w sposób odpowiadający zaleceniom producenta sprzętu. Ilość drzew przewidzianych do wycinki i wykarczowania – 58 szt. Ilość drzew przewidzianych do cięć sanitarnych i formujących – 116 szt. Trzebież odrostów o samosiewek o obwodach poniżej 50 cm mierzonych na wysokości 5 cm - 872 m2 Ilość krzewów przewidzianych do wycinki i wykarczowania – 10 m2. Rozbiórki i uporządkowanie terenu. W ramach prac inwestycyjnych przewidziana jest rozbiórka następujących elementów: • nawierzchni z płyt betonowych • ławek • koszy na śmieci Roboty rozbiórkowe będą prowadzone mechanicznie i ręcznie. Można je wykonywać przy użyciu dowolnego sprzętu zaakceptowanego przez Inspektora Nadzoru. Rozbiórkę elementów betonowych można przeprowadzić ręcznie przy pomocy sprzętu mechanicznego – młotów pneumatycznych z wymiennymi ostrzami. Po zakończeniu prowadzenia robót rozbiórkowych, usunąć pozostałości i oczyścić teren. Elementy przewidziane do rozbiórki: - nawierzchnia betonowa – 1157,20 m2 - ławki parkowe - 8 szt. - kosze na śmieci – 3 szt. Instalacja elektroenergetyczna, oświetlenie terenu oraz instalacja fotowoltaiczna Przedmiotem dokumentacji jest: • budowa oświetlenia parkowego, • budowa oświetlenia parkowego LED na słupach stalowych ocynkowanych malowanych na kolor RAL 9016 o wysokości 5,0m ze zmienną krzywizną oraz z własnym fundamentem betonowym wraz z oprawami 2xLED 35W w kolorystyce RAL 9016, łącznie – 32 szt., • budowa linii kablowej oświetleniowej doziemnej kablem YKYżo 5x6 mm2, • budowa ZK-1 dla gniazd AC230V na potrzeby zasilania FAST FOOD w rejonie planowanego parkingu wraz linią kablową doziemną kablem YKYżo 5x6 mm2, • budowa przyłącza energetycznego z istniejącego słupa energetycznego NN do projektowanej szafki zintegrowanej ZK+SL+SOK kablem YAKXS 4x35 mm2, • budowa przyłącza energetycznego kablowego do budynku przy ul. Czerwona Droga 1 kablem YAKXS 4x25 mm2, • demontaż istniejących linii oświetleniowych wraz ze słupami i oprawami na terenie oraz istniejącego przyłącza energetycznego napowietrznego do budynku przy ul. Czerwona Droga 1 • budowa masztu i fundamentu w wykonaniu specjalnym pod projektowane moduły fotowoltaiczne (12 szt. o mocy łącznej 3,3kWp) wraz z rozdzielnicą RPV i falownikiem, • budowa linii kablowej doziemnej zasilającej moduły fotowoltaiczne kablem YKYżo 5x4 mm2. Ukształtowanie terenu i roboty ziemne Należy przygotować teren – uprawić ręcznie (ok. 50%) i mechanicznie (ok. 50%), wybrać gruz i części podziemne chwastów stałych. • teren należy zniwelować, likwidując istniejące nierówności terenu i zachowując naturalne ukształtowanie; niwelatę terenu należy dowiązać do terenów sąsiadujących • podczas prac ziemnych istnieje prawdopodobieństwo wykopania przez Wykonawcę znacznej ilości resztek pobudowlanych (również dużych elementów betonowych). Wykonawca jest zobowiązany usunąć wykopane elementy z placu budowy, a nierówności terenu powstałe w wyniku przeprowadzonych prac uzupełnić ziemią żyzną, zagęścić oraz wyrównać Teren opracowania odwadniany będzie poprzez powierzchniowy spływ wody bezpośrednio w tereny w tym do specjalnych niewielkich zagłębień terenowych (ok. 0,3 do 0,5m) z odpowiednio dobraną szatą roślinną odporną na czasowe zalewanie oraz ze specjalnie przygotowana warstwa wegetacyjna gruntu (przepuszczalną). Wody opadowe na terenie opracowania będą w całości zatrzymane w gruncie. Nie przewiduje się odprowadzenia wód opadowych do kanalizacji. Na nawierzchniach w celu ich odwodnienia formowane będą spadki poprzeczne jednostronne lub dwustronne w kierunku zieleni, 1-3% w zależności od typu nawierzchni. Projektowane nawierzchnie są przepuszczalne za wyjątkiem betonowych nawierzchni placów wejściowych, które odprowadzają wodę powierzchniowo na sąsiadujące tereny przepuszczalne dzięki nadaniu konstrukcji pochyleń poprzecznych i podłużnych. Nawierzchnie, ścieżki parkowe 1. Nawierzchnia mineralna dwuwarstwowa. Ścieżki piesze zostały zaprojektowane w lokalizacji istniejących przedeptów jako ścieżki mineralne z obrzeżem stalowym o łącznej powierzchni– 450,00 m2. Konstrukcja nawierzchni: • Warstwa ścieralna 0/8 - 3cm • Warstwa dynamiczna mieszanka żwirowo-kamienna 0/16mm -5cm • Podbudowa z tłucznia kamiennego 0-31,5mm z - 20 cm (konstrukcja wzmocniona) • Warstwa odsączająca z piasku grubego - 10cm na gruncie stałym • Obrzeże z płaskownika stalowego (na dojeździe do posesji w środku parku obrzeże betonowe) Wymagania ogólne dotyczące materiałów: Rodzaj kamienia : kamień naturalny, Kolor: szary, Postać ziaren: łamane Powierzchnia: szorstka Gęstość wg metody Proctora (P PR ) g/cm 3 2,014 Optymalna zawartość wody (wP R ) % 11,5 Przepuszczalność wody „k” cm/s 14,0 x 10 -4 1,0 x 10 -4 Wytrzymałość powierzchni na ścinanie kN/m 2 51,4 50,0 2. Nawierzchnia z betonu szczotkowanego wylewanego na miejscu. Nawierzchnia wejścia do parku od strony ul. Czerwona Droga oraz wjazd na parking i łącznik z ulicą Gierdziejewskiego. Powierzchnia – 861,00 m2 Konstrukcja nawierzchni: • Warstwa ścieralna z betonu cementowego c30/37, datowana. Faktura - beton szczotkowany. Przed wbudowaniem należy wykonać próbki i przedstawić do akceptacji nadzoru autorskiego (regularne pasy podłużne) – grubość warstwy 15cm, • Podbudowa z kruszywa kamiennego łamanego 0/63,5, stabilizowanego mechanicznie - grubość warstwy 15cm, • Warstwa odsączająca - podsypka piaskowa stabilizowana mechanicznie - grubość warstwy - 15cm. 3. Nawierzchnie z płyt ekologicznych wypełnionych grysem bazaltowym. Miejsca postojowe zaprojektowane zostały z płyt ekologicznych wypełnionych grysem bazaltowym ze spoiną żywiczną, umożliwiając sprawny odpływ wody do ziemi. Zewnętrzne strony nawierzchni (za wyjątkiem styku z drogą manewrową) ograniczone obrzeżem betonowym 8x30 na ławie z oporem. Wjazd na parking z betonu szczotkowanego. Powierzchnia – 188,00 m2 Konstrukcja nawierzchni: • Warstwa ścieralna z płyt ekologicznych o wymiarach 54,7x32,7x10cm, wypełnionych grysem bazaltowym o frakcji 0/16mm z dodatkiem żywic epoksydowych, • Podsypka piaskowa - warstwa 4cm, • Podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej C90/3, MN 4/31,5 - grubość warstwy 15cm, • Grunt podłoża dostosowany do G1 (ewentualna wymiana gruntu). 4. Nawierzchnia z kamienia naturalnego (kostka bazaltowa) Nawierzchnię wejścia do parku od strony ul. Czerwona Droga, będąca kontynuacją wejścia do parku etap I należy wykonać z betonu szczotkowanego połączonego z kostką bazaltową. Powierzchnia – 41,00 m2 Konstrukcja nawierzchni analogicznie do etapu I. Wypełnienie przestrzeni między kamieniami fugą epoksydową o następujących parametrach: -wytrzymałość na ściskanie po 48 h (metoda badań wg PN-B-04500: 1985) ≥ 25 MPa -wytrzymałość na ściskanie po 28 dniach (metoda badań wg PN-B-04500: 1985) ≥ 30 MPa -wytrzymałość na zginanie ≥ 8 MPa -punkt mrozoodporny: odporność na działanie mrozu ≥ F150. 5. Nawierzchnia drewniana. Nawierzchnia drewniana jako ścieżki na powierzchni gruntu oraz trapy (kładki –wyniesione nad poziom gruntu maksymalnie 40 cm) z modrzewia syberyjskiego ryflowanego w kolorze naturalnym. Deski oraz wszystkie drewniane elementy konstrukcyjne należy zabezpieczyć wysokiej jakości olejem w kolorze naturalnym. Malowanie olejem – minimum 2 razy. 6. Nawierzchnia tarasów drewnianych (analogicznie do etapu I inwestycji). Tarasy - nawierzchnia z desek pomostowych drewnianych modrzewiowych impregnowanych ciśnieniowo i ryflowanych grubości 4cm i szerokości 14 cm na podkonstrukcji drewnianej z legarów modrzewiowych impregnowanych ciśnieniowo o przekroju 10x10cm posadowionych na bloczkach betonowych 24x24x12cm; cała powierzchnia pod trapami wymieniona na podsypkę żwirową zagęszczoną mechanicznie o miąższości ok. 40cm (podsypka żwirowa frakcja 6-16 mm). Bloczki betonowe układane bezpośrednio na podsypce żwirowej. Legary mocowane do bloczków betonowych za pomocą kątowników (łącza ciesielskie) Drewno – modrzew impregnowane ciśnieniowo Deski tarasów ryflowane. Konstrukcja posadowienia zagłębiona, aby powierzchnia tarasów była w poziomie terenu. Ramowanie w zależności od lokalizacji: murkami betonowymi, obrzeżem stalowym lub fundamentami ławek. Powierzchnia tarasów drewnianych – 111,00m2 Powierzchnia trapów (kładek) – 96,00 m2 7. Nawierzchnia na wybieg dla psów. Dla wybiegu dla psów zaprojektowano nawierzchnię z maty ażurowej wykonanej z gumy/SBR wypełnionej ziemią i przerośniętej trawą. Rozwiązania konstrukcyjne: • mata ażurowa przerośnięta trawą – 2,2 cm • ziemia żyzna – 4 cm • geowłóknina F250 • kruszywo łamane frakcja 4-31,5mm – 15 cm • warstwa odsączająca, pospółka – 10 cm Powierzchnia – 833,70 m2 8. Nawierzchnia pod Street Workout. Ekologiczna nawierzchnia bezpieczna. Nawierzchnia amortyzująca upadki i chroniąca przed urazami, zmiękczone technologicznie wzdłuż włókien zrębki drewna o frakcji 5-50mm. Impregnowany naturalnymi barwnikami, wolne od toksyn. Obramowanie nawierzchni przy pomocy obrzeży gumowych. Powierzchnia – 327,50 m2 9. Obrzeża stalowe. Obrzeże stalowe należy wykonać z płaskownika 5x150mm, stal min. St0S, powierzchnia płaskownika zabezpieczona antykorozyjnie (ocynk), płaskowniki kotwione co 100cm przyspawanymi do płaskownika, żebrowanymi kotwami stalowymi ø10mm dł. 400mm. Kotwienie do fundamentów punktowych z betonu C12/15 o F=0,1m2 o wymiarach 15x15x38cm. Fundament posadowiony na zagaszonej mechanicznie podsypce piaskowej – warstwa gr. 10cm. Górne krawędzie płaskownika zaokrąglone r=0,5mm; cynkowanie po zaokrągleniu krawędzi. Łączenie sąsiednich odcinków blach płaskowników w sposób niewidoczny. Elementy łączące ukryte, poniżej poziomu terenu. Łączenie na płaskowniki stalowe zabezpieczone antykorozyjnie. Obrzeża stalowe: 320,00 mb. Elementy małej architektury. Na terenie opracowania zaprojektowano następujące elementy małej architektury: -Ławki– 22 sztuki, -Drewniane platformy wypoczynkowe– 9 sztuk, -Kosz na śmieci– 25 sztuki, -Stojak na rowery– 6 sztuk, -Ogrodzenie wybiegu dla psów– 195 mb, w tym 4 furtki, wysokość 1,20m, -Tablica informacyjna – 5 sztuk. Uzupełnienie do Projektu Budowlanego Tom I i II (dz. ew. nr 85, 87, 80/6): Zaprojektowano remont istniejących nawierzchni poprzez rozbiórkę istniejących płyt betonowych i zastąpienie ich nawierzchnią mineralną oraz nawierzchnią betonową (łączna powierzchnia opracowania 8 346,20 m2). Remont istniejącej nawierzchni i elementów małej architektury. Projekt przewiduje rozbiórkę następujących elementów: • nawierzchnia z płyt betonowych-357,11 m2, • ławki parkowe- 2 szt., • kosze na śmieci-1 szt. Remont nawierzchni będzie polegać na wymianie istniejącej nawierzchni przeznaczonej do rozbiórki na nawierzchnię mineralną oraz nawierzchnie z betonu szczotkowanego. Nawierzchnia mineralna z obrzeżem stalowym została zaprojektowana w lokalizacji istniejących przedeptów. Istniejąca droga wykonana z płyt betonowych została zmieniona na nawierzchnię z betonu szczotkowanego. 1. Nawierzchnia mineralna. Nawierzchnia mineralna z obrzeżem stalowym została zaprojektowana w lokalizacji istniejących przedeptów. Powierzchnia – 242,30 m2 2. Nawierzchnia z betonu szczotkowanego wylewanego na miejscu. Istniejąca droga wykonana z płyt betonowych została zamieniona na nawierzchnię z betonu szczotkowanego a jej przebieg został usystematyzowany. Powierzchnia – 120,00 m2 3. Drewniane podesty. Materiały: drewno modrzew syberyjski ryflowany, olejowany min. 2 razy olejem w kolorze naturalnym Powierzchnia 137,20 m2 Mała architektura. Na terenie objętym remontem zaprojektowano następujące elementy małej architektury: -Ławki– 5 sztuk, -Kosz na śmieci– 6 sztuki. Remont istniejącej nawierzchni (dz. ew. nr 138). Przedmiotem opracowania jest remont istniejącej nawierzchni, towarzyszący utworzeniu EKOparku na terenie dz. ew. 138 z obrębu 2-09-05 położonej przy ul. K. Gierdziejewskiego i Warszawskiej o łącznej powierzchni 8 596,00 m2. Remont nawierzchni polegał będzie na wymianie istniejącej nawierzchni wykonanej z płyt betonowych na nawierzchnię z betonu szczotkowanego. Nawierzchnia nie wymaga obrzeża. Powierzchnia – 69,00 m2. KLAUZULE SPOŁECZNE 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osoby/osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: wykonanie robót brukarskich. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpisu osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112720-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 80 000,00 zł ( słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100 zł) 2. Termin wniesienia wadium upływa dnia 18.09.2018 roku o godz. 10:00 3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. do dnia 17.10.2018 roku; 4. Termin związania ofertą wynosi 30 dni, bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. II. Formy i miejsce wnoszenia wadium 1. Wadium może być wnoszone zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych w jednej lub kilku następujących formach: 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego: w pieniądzu - przelewem na rachunek zamawiającego; Numer rachunku zamawiającego: Bank Handlowy w Warszawie S.A. Nr konta: 32 103015080000000 550030136 O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego 3. Wadium wnoszone w jednej lub kilku dopuszczalnych formach wykonawca dołącza do oferty w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem, oryginał składa w kasie Urzędu Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy Plac Czerwca 1976 r. Nr 1; - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w kasie Urzędu m. st. Warszawy Dzielnicy Ursus, Plac Czerwca 1976r. Nr 1 w godz.: poniedziałek - piątek: 8 00 – 15 30 4. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z przepisami art. 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodne z art. 46 ust. 4a lub 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniana tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oferta, sporządzona według wzoru formularza – stanowiącego załącznik nr 5 do S.I.W.Z.; 2) Wadium wnoszone w jednej lub kilku dopuszczalnych formach wykonawca dołącza do oferty w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem (potwierdzenie przelewu), oryginał poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, składa w kasie Urzędu Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy Plac Czerwca 1976 r. Nr 1, 02-495 Warszawa. 3) Zobowiązanie podmiotu do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, na zdolnościach lub sytuacji, którego wykonawca będzie polegał lub innych dokumentów lub oświadczeń w przypadku realizacji zamówienia lub części zamówienia przy użyciu innych podmiotów, powinno być załączone do oferty. Na podstawie zobowiązania lub innych dokumentów lub oświadczeń, zamawiający dokona oceny, czy wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia publicznego oraz oceni, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy inne podmioty, na zdolności, których wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, realizują roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą 4) Pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii pełnomocnictwa powinno być załączone do oferty i w szczególności zawierać wskazanie; - postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy; - wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu i siedziby; - ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania; - dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji wykonawców. 5) W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres w tym podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy. W przypadku ustanowienia pełnomocnika, do oferty powinno być dołączone pełnomocnictwo złożone w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty. III. Informacje o poleganiu na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; 1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu własnym wykonawcy, o którym mowa w części IV.I pkt 1-2 S.I.W.Z. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. Zamawiający ocenia, czy udostępnione wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 ustawy PZP. 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane do realizacji, których te zdolności są wymagane. 6. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nie udostępnienia tych zasobów, chyba że za nie udostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 2 niniejszej S.I.W.Z., nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o której mowa w pkt 2 niniejszej S.I.W.Z. IV. Udział w realizacji i zmiana podwykonawców; 1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu wykonawcy, o którym mowa w części IV.I. S.I.W.Z. 2. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust.1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 4. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 5. Zamawiający zastosuje przepisy art. 36ba. ust. 1 i 2 wobec dalszych podwykonawców, 6. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. V. Podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia; 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy występujący wspólnie, których oferta spełnia wymagania określone w niniejszej S.I.W.Z. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składają; 1) Oświadczenie własne wykonawcy, wymienione w części IV pkt.I.1a S.I.W.Z., składa pisemnie, każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania. Oświadczenie własne wykonawcy, wymienione w części IV pkt.I.1b S.I.W.Z., składa pisemnie, ten z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, którego spełnianie warunków dotyczy. 2) Dokumenty wymienione w części IV pkt II.2 S.I.W.Z, winien przedłożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, w odniesieniu do tych podmiotów tak aby samodzielnie potwierdzić brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 3) Dokumenty wymienione w części IV pkt II.4 S.I.W.Z, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, muszą przedłożyć tak, aby potwierdzić spełnienie warunków. 3. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie poświadczona kopia pełnomocnictwa powinny być załączone do oferty i w szczególności zawierać wskazanie: a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, b) wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu i siedziby, c) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania, d) dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji wykonawców. VI. Dokumenty podmiotów zagranicznych 1) Jeżeli wykonawca, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w przypadku braku dokumentów wymienionych w część IV.II pkt 2 od ppkt. 1-3 S.I.W.Z. wg rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126), zamiast tych dokumentów składa dokument lub dokumenty inne równoważne wystawione w kraju, w którym podmiot, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 2) Jeżeli wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w część IV.II pkt 3 od ppkt. 1-3 S.I.W.Z. wg rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126), zamiast tych dokumentów składa dokument lub dokumenty dla tych podmiotów wystawione w kraju, w którym podmiot, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4) informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawione na wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; aktualnych na dzień złożenia dokumentów i oświadczeń; 5) wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument informacja z Krajowego Rejestru Karnego, składa dokument, o którym mowa w pkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby - wystawione na wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, aktualnych na dzień złożenia dokumentów i oświadczeń. 6) Pozostałe dokumenty i oświadczenia wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa zgodnie z wytycznymi w S.I.W.Z.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach