Przetargi.pl
Budowa dwóch placówek opiekuńczo-wychowawczych dla 14 dzieci

Powiat Gnieźnieński ogłasza przetarg

  • Adres: 62-200 Gniezno, ul. Papieża Jana Pawła II
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 4240706 , fax. 61 4240770
  • Data zamieszczenia: 2020-07-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Gnieźnieński
    ul. Papieża Jana Pawła II 9/10
    62-200 Gniezno, woj. wielkopolskie
    tel. 61 4240706, fax. 61 4240770
    REGON: ---00000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-gniezno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa dwóch placówek opiekuńczo-wychowawczych dla 14 dzieci
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania pn.: „Budowa dwóch placówek opiekuńczo – wychowawczych dla 14 dzieci”. W ramach zamówienia, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest zaprojektować i wybudować dwie placówki opiekuńczo- wychowawczych, każdy z nich dla 14 dzieci, wraz z zagospodarowaniem terenu. 2. Technologia budowy placówki opiekuńczo-wychowawczej w systemie szkieletu drewnianego lub murowana. Posadowienie budynku bezpośrednie na ławach fundamentowych żelbetonowych. Konstrukcję nośną budynku stanowić mają ściany szkieletowe, drewniane lub murowane, które przejmą siły pionowe i poziome i przekażą je bezpośrednio na układ fundament – podłoże gruntowe. Konstrukcja dachu drewniana z drewna impregnowanego w postaci kratownic. Warstwa pokrycia dachowego w postaci blacho dachówki. 3. Charakterystyka projektowanego jednego budynku: a) powierzchnia zabudowy: do 250 m2; b) powierzchnia użytkowa: do 245,00 m2; c) kubatura: do 1100 m3; d) wysokość budynku do 7,00 m; e) długość budynku: do 23,00 m; f) szerokość budynku: do 11,00 m, g) liczba kondygnacji budynku - 1 4. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) uzyskanie wszelkich niezbędnych i wszelkich wymaganych przepisami prawa dokumentów, uzgodnień, pozwoleń i decyzji (w tym mapy do celów projektowych), wykonanie ekspertyz, pomiarów i badań koniecznych do prawidłowej realizacji prac projektowych, wraz z uiszczeniem opłat z tym związanych; 2) wykonanie projektu budowlanego obejmującego: projekt zagospodarowania działki, projekt architektoniczno – budowalny oraz projekt techniczny, dla zadania pod nazwą „Budowa dwóch placówek opiekuńczo – wychowawczych dla 14 dzieci”; 3) uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych i wszelkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień, pozwoleń i decyzji, koniecznych do prawidłowej realizacji robót budowlanych, w tym pozwolenia na budowę; 4) przeniesienie majątkowych praw autorskich do projektu na Zamawiającego, w tym zależnych praw autorskich; 5) sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ); 6) wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanych i zatwierdzonych projektów; 7) sprawowanie nadzoru autorskiego; 8) wykonanie dokumentacji powykonawczej budynków, koniecznej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie i przekazanie jej Zamawiającemu; 9) uzyskanie niezbędnych odbiorów i pozwoleń po zakończeniu robót budowlanych, w tym sprawozdania z badania wody (mikrobiologia w zakresie podstawowym), wraz z pozwoleniem na użytkowanie – umożliwiających rozpoczęcie użytkowania budynku. 6. Szczegółowy opis oraz wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia zawierają: - Program Funkcjonalno - Użytkowy (PFU) - (załącznik nr 9 do SIWZ),, - Projekt umowy (załącznik nr 10 do SIWZ). 7. W przypadku wystąpienia w programie funkcjonalno-użytkowym nazw własnych, wyrobów, z podaniem nazwy, symbolu, nazwy producenta, danych technicznych i opisów technologii, przeznaczonych do wbudowania w ramach prac wykonawczych, stanowią przykładowe elementy, urządzenia, materiały jakie mogą być użyte przez Wykonawcę. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i produktów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane materiały i produkty będą odpowiadały pod względem parametrów równoważności materiałom i produktom wskazanym przez Zamawiającego. 8. W przypadku wystąpienia w programie funkcjonalno-użytkowym odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza się rozwiązania równoważne. 9. Wykonawca wykonując opisując przedmiot zamówienia powinien stosować się do wymagań dotyczących opisu przedmiotu zamówienia określonych w art. 29 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest w dokumentacji projektowej do opisania rozwiązań technologicznych i zastosowanych materiałów w sposób jednoznaczny i wyczerpujący za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń. W dokumentacji projektowej nie mogą być wskazane nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, sformułowania, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów lub utrudniać uczciwą konkurencję. W przypadku, gdy jest to uzasadnione specyfiką zamówienia i brakiem możliwości precyzyjnego określenia rozwiązań technologicznych oraz materiałów za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, Wykonawca może zastosować określenia wskazane w zdaniu poprzednim, pod warunkiem bezwzględnego zamieszczenia zapisu „lub równoważne”, wskazując jednocześnie na minimalne wymagania techniczne materiałów lub technologii równoważnych. Warunki dopuszczenia rozwiązań równoważnych powinna określać dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. 10. Każdorazowe użycie w dokumentacji projektowej znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretne podmioty wymaga dopuszczenia rozwiązań równoważnych, pisemnego uzasadnienia ze strony wykonawcy (wskazującego na specyfikę przedmiotu zamówienia oraz brak możliwości opisania przedmiotu zamówienia za pomocą obiektywnych parametrów) oraz opisu równoważności. Uzasadnienie składa się wraz z dokumentacją projektową pod rygorem nieodebrania dokumentacji. 11. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich robót budowlanych wynikających z opracowanej dokumentacji projektowej 12. Wymagania związane z zatrudnieniem Przez Wykonawcę osób na podstawie umowy o pracę: a) Wykonawca zobowiązany jest, aby w zakresie realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności wskazane poniżej były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks Pracy (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.), w szczególności prace fizyczne w zakresie następujących robót budowlanych: - przygotowanie terenu, prace przygotowawcze, - roboty ziemne, - roboty fundamentowe, - roboty montażowe, konstrukcyjne, - roboty dekarskie, - roboty w zakresie instalacji sanitarnych, - roboty w zakresie instalacji elektrycznych, - wykonanie przyłączy, - roboty w zakresie zagospodarowania terenu. b) Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy osób kierujących robotami, sprawujących samodzielne funkcje w budownictwie. c) Obowiązek określony w lit. a) dotyczy także podwykonawców lub dalszych podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy. d) Wykonawca, w terminie 7 dni od zawarcia umowy, przedkłada Zamawiającemu „Wykaz osób”, które wykonywać będą czynności określone w lit. a), wraz z oświadczeniem, że osoby te są zatrudnione na umowę o pracę. Wykonawca zobowiązany jest do aktualizacji wykazu i przekazywania jej Zamawiającemu w ciągu 7 dni od dnia dokonania zmiany osoby wskazanej w wykazie. Zmiana osób wymienionych w wykazie nie wymaga aneksu do umowy. e) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę o dokonywania ich oceny; - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogu; - przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. f) Sposób weryfikacji przez Zamawiającego spełnienia wymogu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę oraz sankcje z tytułu niedopełnienia tego wymagania został opisany w paragrafie 25 oraz 17 projektu umowy - załącznik nr 10 do SIWZ. 13. Gwarancja i rękojmia: Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane na okres minimum 60 miesięcy. Przedłużenie okresu gwarancji i rękojmi stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Terminy gwarancji i rękojmi liczone będą od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót oraz dostarczenia pozwolenia na użytkowanie całego obiektu. 14. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (kontraktowej i deliktowej) od wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności związanej z realizacją umowy na własny koszt na cały okres trwania umowy na sumę gwarancyjną nie niższą niż wartość podpisanej umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach: 1) w pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: PKO BP SA Oddział Gniezno 48 1020 4115 0000 9802 0004 1111 z dopiskiem „Wadium – nr sprawy WOA.272.11.2020.WI”. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego, (godzina i minuta, np. jeżeli termin składania ofert upływa o godz.9:30, a wadium wpłynie o godz. 9:32, Zamawiający uzna, że nie wpłynęło w terminie). 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - dokument potwierdzający wniesienie wadium należy złożyć w odrębnej kopercie w siedzibie Zamawiającego Starostwo Powiatowe w Gnieźnie, ul. Papieża Jana Pawła II 9/10, 62-200 Gniezno – Biuro Obsługi Interesanta (parter), najpóźniej w terminie składania ofert, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ, spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji powinien zawierać stwierdzenie, że jest ono nieodwołalne i że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczeń lub gwarancji konieczne jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 9. W przypadku, gdy wadium w formie gwarancji wnoszone będzie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z treści gwarancji powinno wynikać, że odnosi się ona zarówno do zleceniodawcy gwarancji, jak i do wszystkich pozostałych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 10. Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium zgodnie z postanowieniami art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie dokonuje opisu warunku udziału w postępowaniu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty każdy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć: 1) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy stanowiący - załącznik nr 1 do SIWZ, 2) zobowiązanie podmiotu trzeciego, (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 8 do SIWZ 3) stosowne pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy), - przypadku składania oferty wspólnej - pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie, - pełnomocnictwo do podpisania oferty, względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, 4) dowód wpłaty wadium. 2.Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych – wg. załącznika nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach