Przetargi.pl
„Budowa drogi wewnętrznej na działce nr ewid. 398, obręb Spycimierz”

Gmina Uniejów ogłasza przetarg

  • Adres: 99-210 Uniejów, ul. Błogosławionego Bogumiła
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 632 888 192 , fax. 632 888 192
  • Data zamieszczenia: 2019-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Uniejów
    ul. Błogosławionego Bogumiła 13
    99-210 Uniejów, woj. łódzkie
    tel. 632 888 192, fax. 632 888 192
    REGON: 31101957900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uniejow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa drogi wewnętrznej na działce nr ewid. 398, obręb Spycimierz”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: „Budowa drogi wewnętrznej na działce nr ewid. 398, obręb Spycimierz”. 2. Szczegółowy opis robót zawierają: pomocniczy przedmiar robót, dokumentacja projektowa i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, które stanowią załączniki do SIWZ. Zamawiający zaleca wykonanie wizji lokalnej terenu budowy w ramach przeprowadzanego postępowania. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 3. Zakres robót obejmuje między innymi: - wykonanie koryta z profilowaniem i zagęszczeniem istniejącego podłoża gruntowego (z rozplantowaniem gruntu z wykopu na pozostałym obszarze biologicznie czynnym w granicach działki nr 398), - wykonanie warstwy podbudowy z mieszanki kamiennej, - wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego, - ułożenie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej, - wykonanie poboczy z kostki brukowej granitowej, mieszanki kamiennej, - roboty wykończeniowe, - oznakowanie pionowe. 4. Zamawiający informuje, iż słupki do znaków drogowych mają mieć średnice 70 mm, tablice do znaków drogowych mają być wykonane z blachy stalowej ocynkowanej ogniowo, podwójnie zaginane z folii odblaskowej II-ej generacji, grubość blachy 1,5 mm. 5. Zamawiający informuje, iż w wycenie należy uwzględnić 2 znaki D-1 z grupy średnie, 2 znaki A-7 z grupy średnie z folii odblaskowej typu 2, znak A-6b z grupy małe i znak A-6c z grupy małe. 6. W ramach zamówienia należy wycenić i wykonać 2 szt. tablic informacyjnych, które są wliczone w pozycje przedmiaru robót. Podstawowy zakres informacji do zamieszczenia na tablicy informacyjnej zostanie uzgodniony z Zamawiającym. Sugerowane wymiary tablicy 80x100 cm. Tablice informacyjne mają być jednostronne. Na tablicy informacyjnej ma być zamieszczona nazwa Programu i nazwa zadania oraz kwota dofinansowania. 7. Teren inwestycji znajduje się na obszarze stanowiska archeologicznego AZP 62-45. W przypadku znalezienia przedmiotu zabytkowego na etapie prowadzenia robót należy je natychmiast przerwać i poinformować o tym fakcie Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz inwestora, tj. Gminę Uniejów. 8. W przypadku znalezienia przedmiotu zabytkowego wykonawca robót zobowiązany jest do opracowania dokumentacji archeologicznej, konserwacji znalezionego przedmiotu zabytkowego, przygotowania materiałów potrzebnych do oddania znalezionego przedmiotu zabytkowego oraz jego ewentualnego dostarczenia. 9. W ramach zamówienia należy wykonać roboty budowlane określone w dokumentacji projektowej, pomocniczym przedmiarze robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz prace i czynności pomocnicze niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, tj. między innymi wykonanie wymaganych badań i sprawdzeń, wykonanie i utrzymanie zaplecza budowy, wykonanie dla potrzeb budowy przyłączeń do mediów i ponoszenie kosztów ich zużycia, a także wykonanie prac porządkowych terenu w rejonie realizacji robót. 10. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi szkice geodezyjne i oświadczenie geodety o złożeniu w państwowym zasobie geodezyjno-kartograficznym (Ośrodek Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej w Poddębicach) zawiadomienie o wykonaniu zgłoszonych prac geodezyjnych / kartograficznych. 11. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przy odbiorze robót (w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia) kosztorys powykonawczy z realizacji przedsięwzięcia. Kosztorys powykonawczy stanowi załącznik do protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 12. Zaleca się oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dokonanie wizji lokalnej w terenie, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie dokumentacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 13. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. 14. Wymagania jakościowe i materiałowe. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z użyciem materiałów i urządzeń własnych. Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów fabrycznie nowych, gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia atestów i certyfikatów na każde żądanie Zamawiającego. Wyroby budowlane muszą być dopuszczone do stosowania w budownictwie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp informuje, że jeżeli w SIWZ i jej załącznikach wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie materiałów lub urządzeń, nazwy ich producentów i dystrybutorów, nazwy własne produktów, pochodzenie urządzeń itd. To mają one charakter przykładowy. Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów techniczno-użytkowych przedmiotu zamówienia. Przywołane pozycje katalogów, nakładów rzeczowych w przedmiarach stanowią jedynie podstawę - wskazówki do ustalenia szczegółowego opisu i zakresu robót. Natomiast nie stanowią podstawy dla Wykonawcy do ustalenia nakładów rzeczowych i cen w jego ofercie. Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo i technologicznie równoważnych. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały czy urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Dopuszcza się zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w treści dokumentacji załącznikach do niego za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu. W związku z powyższym, w przypadku zaoferowania materiałów i urządzeń równoważnych do materiałów i urządzeń określonych w dokumentacji, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty szczegółowy opis oferowanych materiałów i urządzeń wskazując, że zaproponowane rozwiązania są równoważne pod względem technicznym, jakościowym i funkcjonalnym. Nie wykazanie materiałów i urządzeń równoważnych traktowane będzie, jako deklaracja zastosowania materiałów i urządzeń wymienionych w dokumentacji projektowej. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia. 15. Wykonawca udzieli minimum 60 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. Gwarancja jest udzielana na warunkach określonych we wzorze umowy. Na okres gwarancji wykonawca wydłuża termin rękojmi. 16. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 1) dostarczenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy, oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy, kopii zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzających wpis tej osoby na listę członków odpowiedniej izby oraz potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę kopii uprawnień budowlanych, 2) zapewnienia kierowania robotami budowlanymi przez pracowników Wykonawcy, posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz kwalifikacje zawodowe, 3) uzyskania każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany kierownika budowy w stosunku do osoby wskazanej w ofercie, 4) uzyskania na własny koszt ubezpieczeń i zabezpieczeń należytego wykonania umowy, 5) wykonania i ustawienia tablic informacyjnych wynikających z Prawa Budowlanego, 6) oznaczenia terenu budowy, odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, bhp, 7) zagospodarowania terenu budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 8) utrzymania porządku na terenie budowy w czasie realizacji inwestycji, 9) zgłaszania Zamawiającemu robót ulegających zakryciu lub zanikających, 10) przeprowadzania niezbędnych badań laboratoryjnych, 11) wywozu i utylizacji odpadów i gruzu. 17. Zamówienie będzie realizowane ze środków budżetu Gminy Uniejów i budżetu Państwa pochodzących ze środków Funduszu Dróg Samorządowych. 18. Informacje na temat powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli konieczność powierzenia podwykonawcom realizacji jakiegoś elementu zamówienia wynikła w trakcie realizacji zamówienia wymaga uzyskania pisemnej zgody Zmawiającego. Informacje dotyczące umowy o podwykonawstwo zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. 19. Przedmiar załączony do postępowania należy traktować pomocniczo.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów za zasadach określonych w art. 22a ustawy będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda złożenia do oferty (jeśli dotyczy): zobowiązania tych podmiotów oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 3 Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 4. 3. Pełnomocnictwo – jeśli dotyczy 4. Dokument z którego wynika prawo do podpisania oferty i innych dokumentów składanych wraz z ofertą (chyba że zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2017 poz. 570 z późn. zm.) o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach