Przetargi.pl
Budowa drogi w leśnictwie Czeremcha

Nadleśnictwo Bielsk w Bielsku Podlaskim ogłasza przetarg

  • Adres: 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Studziwodzka 39
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7302652 , fax. 085 7302617
  • Data zamieszczenia: 2016-05-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Bielsk w Bielsku Podlaskim
    ul. Studziwodzka 39 39
    17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie
    tel. 085 7302652, fax. 085 7302617
    REGON: 05051181300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: leśnictwo

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi w leśnictwie Czeremcha
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Budowa drogi w leśnictwie Czeremcha odcinek od 2074 mb do 4424,80mb 3.1. Podstawowe parametry techniczne drogi - prędkość proj. - 30 kmh - kategoria ruchu - KR1, - podstawowa szerokość jezdni - 3,5 m, - szerokość mijanek - 3,5 m, - szerokość pobocza - 0,75 m. 3.2. Rozwiązania sytuacyjne 3.2.1. Jezdnia Oś jezdni w planie dostosowano do przebiegu istniejącej drogi. Osie składają się z elementów prostych i łuków kołowych. Załamania wyokrąglono łukami o promieniach od R=30 do R=2000m Zaprojektowano następujące pochylenia poprzeczne jezdni: - na odcinku prostym - daszkowe 4,0%; - na łukach o promieniu do 300 m - jednostronne 4,0% - na łukach o promieniu większym od 300 m - jak na odcinku prostym. Na łukach o promieniach mniejszych niż 300m przewidziano poszerzenia jezdni o wielkości zależnej od promienia łuku (zgodnie z tab. 6.1 Poradnika technicznego Drogi leśne. Zmianę szerokości jezdni oraz pochylenia poprzecznego z daszkowego na jednostronny należy wykonać na odcinku prostej przejściowej o długości: - 30m dla R<40m; - 25m dla R>40m. 3.2.2. Pobocza Zaprojektowano pobocza o szerokości 0,75m i następujących pochyleniach poprzecznych: - na odcinku prostym - 6,0%; - na łukach o promieniu do 300 m - zewnętrzne 4,0% wewnętrzne 6,0% - na łukach o promieniu większym od 300 m - jak na odcinku prostym. 3.2.3. Zjazdy z drogi pożarowej Zaprojektowano zjazdy o szerokości jezdni 3,5m z poboczami o szerokości 0,75m. Przecięcia krawędzi nawierzchni zjazdu i drogi należy wyokrąglić łukami kołowymi o promieniu nie mniejszym niż 3,0m (promienie łuków podano na planie sytuacyjnym dla każdego zjazdu. Pochylenie podłużne zjazdu w obrębie korony drogi należy dostosować do jej ukształtowania. Na długości nie mniejszej niż 5,0m od krawędzi korony drogi pochylenie podłużne nie powinno być większe niż 5%, a na dalszym odcinku - nie większe niż 12%. Zestawienie zjazdów przedstawiono w wykazie obiektów stanowiącym zał. 2 niniejszego opracowania. 3.2.4. Mijanki Zgodnie z wymaganiami odnośnie zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów w rozstawie do 300m zaprojektowano mijanki o szerokości 3,5m oraz długości min 23,0m. Lokalizację mijanek przedstawiono na planie sytuacyjnym, natomiast ich zestawienie przedstawiono w wykazie obiektów stanowiącym zał. 3 niniejszego opracowania. 3.2.5. Skrajnia drogi pożarowej Zachowano warunki skrajni drogowej dla drogi pożarowej: - minimalna szerokość wylesionego pasa - 6,00 m - wysokość skrajni - 4,50 m 3.3. Rozwiązania wysokościowe 3.3.1. Niweleta drogi Początek i koniec drogi dowiązano wysokościowo do istniejących dróg. Niweletę ukształtowano ze spadkami od 0,226% do 1,739%. W załamania wpisano łuki kołowe o promieniach od R=2000 m do R=28000 m w celu zapewnienia komfortu jazdy i prawidłowego odprowadzenia wód opadowych. Dla sumy lub różnicy spadków nie przekraczającej 1% łuki pionowe nie zawsze były stosowane. Na przeważającym odcinku niweletę wyniesiono nieznacznie ponad istniejący teren. 3.3.2. Skarpy Skarpy w nasypie należy ukształtować z pochyleniem 1:1,5 lub łagodniejszym. Koronę drogi w wykopie należy wynieść ponad dno wykopu na wysokość ok. 40cm, a skarpy ukształtować z pochyleniem nie większym niż 1:1,5. 3.4. Odwodnienie Wody opadowe z drogi pożarowej zostaną odprowadzone poprzez normatywne spadki poprzeczne i podłużne. W km 3+755 oraz 4+344,50m zaprojektowano przepusty z rur HDPE o średnicy 600mm Przepusty należy posadowić na ławie kruszywowej o grubości odpowiednio 45 cm i 85 cm. Materiał na ławę musi być mrozoodporny. Należy użyć mieszanek żwirowo-piaskowych średnica ziaren 0-32mm. Ławę należy wykonać w kierunku poprzecznym i podłużnym zgodnie z projektowanym pochyleniem przepustu. Na górze ławy ostatnie 5 cm pozostawić luźne stopień zagęszczenia Proctora 0.94) celem zagłębienia karbów konstrukcji. Skarpy wlotu i wylotu przepustu należy umocnić brukowcem gr. 16-20cm na podsypce cementowopiaskowej gr. 10 cm z wypełnieniem zaprawą cementową 150kg cementu na 1m? zaprawy z zalaniem spoin zaprawą marki 15 MPa. Szerokość brukowania 3,0m. Brukowanie skarp przepustu należy wykonać na całej wysokości skarpy oraz od krawędzi pobocza do krawędzi jezdni w celu poprawy prac utrzymaniowych poboczy podczas eksploatacji drogi. Wykonując zasypkę przepustu należy przestrzegać następujących zasad: - zasypka powinna być układana z obu stron przepustu warstwami grubości 10cm; - wskaźnik zagęszczenia zasypki powinien być zbliżony do 1,0; - grunt zasypki powinien być niewysadzinowy, możliwie jednorodny o średnicy ziaren 30mm. 3.5. Konstrukcja nawierzchni Przyjęto konstrukcję nawierzchni jezdni i poboczy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o grubości 25 cm po zagęszczeniu. Konstrukcja mijanek i zjazdów taka sama jak konstrukcja nawierzchni drogi. 3.6. Zjazd z drogi powiatowej nr 1769B Droga powiatowa na przedmiotowym odcinku posiada jezdnię o szerokości ok. 4,0 m o nawierzchni bitumicznej, pobocza gruntowe o szerokości od 1,0 do 2,0 m i pochyleniu ok. 6% oraz rów odwadniający po przeciwne stronie niż projektowany zjazd. W pasie drogowym, na wysokości projektowanego zjazdu, również po przeciwnej stronie, znajduje się wodociąg i kabel telefoniczny. Połączenie projektowanej drogi leśnej z istniejącą drogą powiatową zaprojektowano zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.2010r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43 poz. 430) dla zjazdu publicznego. Ze względu na zapewnienie przejezdności dla pojazdów straży pożarnej podczas wykonywania manewru skrętu w prawo zaprojektowano zjazd o szerokości jezdni 4,0m z poboczami o szerokości 0,75m. Przecięcia krawędzi nawierzchni zjazdu i drogi powiatowej wyokrąglono łukami kołowymi o promieniach 11,0m zgodnie z Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych. Pochylenie podłużne zjazdu wynosi 1,743%. Przyjęto konstrukcję nawierzchni dla obciążenia ruchem KR2. Woda opadowa odprowadzana będzie ze zjazdu, tak jak w chwili obecnej z drogi powiatowej po stronie projektowanego zjazdu- powierzchniowo, poprzez normatywne spadki podłużne i poprzeczne na przyległy teren. W celu zabezpieczenia skarpy zjazdu przed rozmywaniem przez wodę spływającą z nawierzchni bitumicznej skarpę po stronie południowej zjazdu należy umocnić brukiem. Całokształt rozwiązań projektowych przedstawiono w części rysunkowej niniejszego opracowania. Na czas prowadzenia robót w pasie drogowym drogi powiatowej opracowano projekt organizacji ruchu w formie odrębnego opracowania. 4.0 ZIELEŃ Zrealizowanie projektowanej inwestycji wymaga usunięcia części istniejącego drzewostanu kolidującego z budową drogi. 5.0 UWAGI DOTYCZĄCE REALIZACJI INWESTYCJI Geometria projektowanej drogi została opracowana w oparciu o aktualny wtórnik i pomiary w terenie. Współrzędne geodezyjne punktów głównych osi jezdni zostały podane na planie sytuacyjnym. Teren budowy powinien być zabezpieczony i zagospodarowany zgodnie z obowiązującymi przepisami budowlanymi i BHP. Wszystkie materiały użyte w czasie realizacji inwestycji oraz sposób ich wbudowania i odbioru powinny odpowiadać wymaganiom podanym w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych. Z uwagi na ograniczoną ilość środków finansowych projektowana droga została podzielona na dwa etapy realizacji, I etap od 20740mb do 4424,80mb objęty przetargiem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9. Wymagania dotyczące wadium. 9.1. Wykonawca składający ofertę wnosi wadium w wysokości 5 000,00 zł słownie : pięć tysięcy zł. 9.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku spośród następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego S.A. Białystok 52 2030 0045 1110 0000 0072 2110 z dopiskiem Wadium -budowa drogi Czeremcha . 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym , że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3. gwarancjach bankowych, 4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109 poz.1158 z póź.zm.) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. Decyduje termin wpływu kwoty wadium na rachunek zamawiającego tj. nie później niż do terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego pokój nr 11. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art.24 ust.2 pkt.2 ustawy a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art.24 ust.4 ustawy. 9.3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 9.4. Wykonawcy, biorący udział w postępowaniu otrzymają zwrot wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy pzp. 9.5. Wykonawca, który wniesie wadium w pieniądzu powinien podać rachunek bankowy na który należy zwrócić wniesione wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: gwarancja 48miesięcy-5% 60 miesięcy 10%
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bialystok.lasy.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach