Przetargi.pl
Budowa drogi rowerowej w ul. Dworcowej oraz modyfikacja i przebudowa infrastruktury drogowej, pieszej ulicy Dworcowej w Białogardzie

Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogard ogłasza przetarg

  • Adres: 78-200 Białogard, 1-go Maja
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. (94) 3579 100, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-07-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogard
    1-go Maja 18
    78-200 Białogard, woj. zachodniopomorskie
    tel. (94) 3579 100, , fax. -
    REGON: 33092045200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.bialogard.info

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi rowerowej w ul. Dworcowej oraz modyfikacja i przebudowa infrastruktury drogowej, pieszej ulicy Dworcowej w Białogardzie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Zadanie inwestycyjne jest realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj” i obejmuje zaprojektowanie z pełnieniem nadzoru autorskiego i wybudowanie drogi rowerowej na ul. Dworcowej w Białogardzie poprzez modyfikację, przebudowę infrastruktury drogowej i pieszej ulicy Dworcowej na podstawie opracowanego programu funkcjonalno-użytkowego budowy drogi rowerowej na ulicy Dworcowej oraz programu funkcjonalno-użytkowego robót powiązanych, koniecznych do wykonania w związku z realizacją Projektu pn.: „Budowa drogi rowerowej na ulicy Dworcowej”, obejmujących przebudowę pozostałej infrastruktury ulicy Dworcowej. 2.2 Przedmiot zamówienia dotyczy: 2.2.1 Wykonania kompletnej dokumentacji budowlanej zawierającej wielobranżowy projekt budowlany, wykonawczy budowy drogi rowerowej i robót powiązanych polegających na przebudowie pozostałej infrastruktury ulicy Dworcowej, sporządzony na podstawie założeń i rozwiązań zawartych w Programach Funkcjonalo-Użytkowych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. z 2013 r. poz. 1129) oraz uzyskanie uzgodnień, pozwoleń i decyzji wymaganych prawem budowlanym niezbędnych do wykonania inwestycji. 2.2.2 Wybudowania w oparciu o opracowaną dokumentację zatwierdzoną pozwoleniem na budowę lub zgłoszeniem drogi rowerowej powiązanej z istniejącą infrastrukturą komunikacyjną miasta, przebudowę, modyfikację istniejących pieszych ciągów komunikacyjnych, parkingów i wybudowanie oświetlenia zewnętrznego oraz kanału technologicznego ulicy Dworcowej w Mieście Białogard. 2.3 Przedmiot niniejszego zamówienia w zakresie budowy drogi rowerowej jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 2 Gospodarka niskoemisyjna Działanie 2.3 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach strategii ZIT dla Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego, natomiast w zakresie robót powiązanych, tj. przebudowy istniejących pieszych ciągów komunikacyjnych, parkingów, wybudowaniu oświetlenia zewnętrznego oraz kanału technologicznego ulicy Dworcowej jest finansowany ze środków własnych Miasta Białogard. 2.4 Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w programach funkcjonalno-użytkowych, stanowiących załączniki nr 12 i 13 do SIWZ. 2.5 Do obowiązków Wykonawcy w zakresie prac projektowych (na koszt Wykonawcy) należy: 2.5.1 pozyskanie wszelkich niezbędnych materiałów do wykonania prac projektowych, w szczególności aktualnych map i opinii geotechnicznych, 2.5.2 wykonanie, zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, z przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi kompleksowej dokumentacji zawierającej, w szczególności:  opracowanie koncepcji projektowej z podaniem rozwiązań konstrukcyjnych i materiałowych oraz przedstawienie jej Zamawiającemu w terminie 30 dni od podpisania umowy,  wykonanie projektu budowlanego branży drogowej przebudowy ulicy Dworcowej zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi w tym zakresie,  wykonanie projektów budowlanych branży architektonicznej dla obiektów wchodzących w zakres przebudowy ulicy Dworcowej, zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi,  wykonanie projektów budowlanych branży elektrycznej oświetlenia zewnętrznego, przyłącza energetycznego i kanału technologicznego w ulicy Dworcowej,  wykonanie projektów budowlanych stałej organizacji ruchu,  wykonanie projektów budowlanych czasowej organizacji ruchu na czas trwania robót,  wykonanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,  uzyskanie w imieniu i na podstawie upoważnienia Zamawiającego uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych, pozwoleń na budowę lub zgłoszeń, wymaganych przepisami pozwalających na realizację robót oraz ponoszenie opłat z nimi związanych,  wykonanie projektów wykonawczych branży drogowej i dotyczących zakresu przebudowy ulicy Dworcowej zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi w tym zakresie,  wykonanie projektów wykonawczych branży architektonicznej dla obiektów wchodzących w zakres przebudowy ulicy Dworcowej, zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi,  wykonanie projektów wykonawczych branży elektrycznej oświetlenia zewnętrznego, przyłącza energetycznego i kanału technologicznego w ulicy Dworcowej,  zapewnienie wykonania i sprawdzenia (w przypadku takiego wymogu) projektu pod względem zgodności z przepisami prawa przez osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane,  wykonanie szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (sporządzonej na podstawie wydawanych przez GDDKiA ogólnych specyfikacji technicznych),  wykonanie przedmiarów i kosztorysów robót (kalkulacja uproszczona z podaniem parametrów cenotwórczych RMS) osobno dla budowy drogi rowerowej i zakresu powiązanego przebudowy ulicy Dworcowej, 2.5.3 przekazanie Zamawiającemu całości dokumentacji w formie papierowej i cyfrowej na nośnikach CD lub DVD (rysunki .dwg i .pdf, opisy .docx i .pdf, tabele .xls i .pdf) łącznie z pozwoleniem na budowę lub brakiem sprzeciwu do zgłoszenia do 30.10.2020 r. 2.5.4 złożenie w imieniu Zamawiającego do właściwych organów administracji publicznej stosownych wniosków, zgłoszeń, zawiadomień oraz uzyskanie pozytywnych pozwoleń, uzgodnień, braków sprzeciwu i decyzji niezbędnych do wykonania zadania inwestycyjnego, 2.5.5 pełnienie czynności nadzoru autorskiego określonych w art. 20 ust.1 pkt 4 ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.), w szczególności:  wyjaśnianie wątpliwości dotyczących rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej pojawiających się w toku realizacji inwestycji,  uzupełnianie szczegółów dokumentacji projektowej oraz wyjaśnianie wątpliwości w tym zakresie w toku realizacji inwestycji,  ścisła współpraca ze wszystkimi uczestnikami procesu budowlanego,  udział w komisjach odbiorowych i naradach technicznych na budowie,  wykonywanie czynności związanych ze sprawowaniem nadzoru autorskiego na każde wezwanie Zamawiającego,  bieżące monitorowanie realizowanych robót budowlanych i przybywanie na teren budowy bądź do miejsca wskazanego przez Zamawiającego na każde jego wezwanie, celem rozstrzygnięcia wszelkich pojawiających się w toku realizacji robót wątpliwości związanych z rozwiązaniami przyjętymi w dokumentacji (przyjazd na budowę powinien nastąpić w terminie 2 dni od daty zawiadomienia – telefon, mail, lub w innym umówionym z Zamawiającym terminie). 2.6 Do obowiązków Wykonawcy w zakresie realizacji robót budowlanych (na koszt Wykonawcy) należy, w szczególności: 2.6.1 zapewnienie wykonania i kierowania robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe; 2.6.2 sporządzenie - najpóźniej do dnia przekazania terenu budowy - planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w procesie robót budowlanych (BiOZ); 2.6.3 zapewnienie materiałów, energii (i innych mediów), urządzeń i sprzętu niezbędnego do wykonania przedmiotu umowy; 2.6.4 wykonanie robót pomiarowych, przygotowawczych, rozbiórkowych i demontażowych, m.in. rozbiórka ciągów komunikacyjnych o nawierzchni wraz z podbudową z betonowej kostki brukowej, rozbiórka krawężników betonowych, rozbiórka oświetlenia zewnętrznego ulicy, 2.6.5 wykonanie robót ziemnych – korytowanie, profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, wykonanie podbudowy oraz przygotowanie i wykonanie nawierzchni utwardzonych dróg rowerowych, chodników, parkingów z bezfazowej kostki betonowej oraz z kostki brukowej betonowej, 2.6.6 oznakowanie poziome cienkowarstwowe – malowanie trasy ścieżek na nawierzchni z kostki brukowej betonowej, malowanie oznakowania poziomego na drogach rowerowych przejazdów przez drogi kołowe o nawierzchni bitumicznej według stałej organizacji ruchu, 2.6.7 oznakowanie pionowe – wykonanie i zamontowanie na słupach oznakowania pionowego dróg rowerowych, przejazdów przez drogi kołowe według projektu stałej organizacji ruchu, 2.6.8 regulacja włazów, wpustów i studzienek, wymiana hydrantów naziemnych na podziemne, zagospodarowanie terenu przyległego wraz z nasadzeniami zieleni niskiej, obsianie i pielęgnacja trawników, 2.6.9 roboty elektryczne – wykonanie oświetlenia zewnętrznego ulicy z przyłączem energetycznym, wykonanie kanału technologicznego, 2.6.10 roboty architektoniczne – wykonanie i montaż obiektów małej architektury, 2.6.11 dostarczenie wszelkich niezbędnych fabrycznie nowych, pozbawionych wad, materiałów, stanowiących przedmiot zamówienia, w kolorystyce i kształcie uzgodnionym z Zamawiającym; 2.6.12 oznakowanie terenu budowy; 2.6.13 ochrona istniejących obiektów naziemnych oraz urządzeń uzbrojenia podziemnego, a w przypadku ich odkrycia zabezpieczenie przed uszkodzeniem i utrzymaniem w należytym stanie technicznym; 2.6.14 ochrona i zabezpieczenie drzew; 2.6.15 okazanie, na każde żądanie Zamawiającego, certyfikatów zgodności z normami, aprobatami lub specyfikacjami technicznymi, określonymi w SIWZ wraz z załącznikami, każdego używanego wyrobu; 2.6.16 zapewnienie na koszt własny bieżącej obsługi geodezyjnej przez osoby uprawnione; 2.6.17 wykonanie zabezpieczenia terenu budowy i jego zaplecza oraz ochrona terenu budowy; 2.6.18 zagospodarowanie odpadów powstałych przy realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami; 2.6.19 przeprowadzenie wszelkich wymaganych przepisami prób, sprawdzeń i odbiorów, koniecznych do uzyskania odbioru robót; 2.6.20 utrzymanie terenu wykonywania przedmiotu zamówienie w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, a w sytuacji powstania tych przeszkód, sporządzenie projektu organizacji ruchu i uzgodnienie go z właściwymi organami; 2.6.21 uczestniczenie w czynnościach odbioru końcowego; 2.6.22 w terminie nie późniejszym niż w dniu odbioru końcowego robót uporządkowanie terenu wykonywanych prac, jego zaplecza, jak również sąsiadujących nieruchomości zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenów dróg, nawierzchni lub instalacji; 2.6.23 uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń, uzgodnień i decyzji; 2.6.24 dostarczenie Zamawiającemu, wraz z wnioskiem o dokonanie końcowego odbioru robót:  dziennika budowy, oświadczenia kierownika budowy o zgodności wykonania prac z projektem budowlanym, obowiązującymi przepisami i normami, dokumentów potwierdzających dopuszczenie wbudowanych materiałów do obrotu, a także ich powszechnego stosowania w budownictwie, protokołów z przeprowadzonych przez Wykonawcę prób technologicznych i innych wymaganych badań, świadectw jakości, certyfikatów, atestów, planów i schematów instalacji - w jednym egzemplarzu,  kompletu dokumentacji powykonawczej, w szczególności: decyzji, zezwoleń i pozwoleń koniecznych do zrealizowania zamówienia, oraz projektów powykonawczych (z zaznaczeniem ewentualnych zmian w stosunku do projektu) - w dwóch egzemplarzach;  usunięcie wszelkich wad i usterek, stwierdzonych w trakcie realizacji zamówienia oraz w okresie gwarancyjnym; 2.6.25 informowanie Zamawiającego (lub zgłaszanie inspektorom nadzoru inwestorskiego) w terminie 2 dni od powzięcia wiadomości:  o terminie zakończenia robót podlegających zakryciu oraz robót zanikających. O ile Wykonawca nie dopełni tego obowiązku jest zobowiązany odkryć roboty lub wykonać odpowiednie odkrycia, otwory niezbędne do zbadania wykonanych robót, a następnie przywrócić je do stanu poprzedniego,  o konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych,  o dostrzeżonych brakach lub błędach w dokumentacji i związanej z tym konieczności dokonania zmiany i uzupełnień tej dokumentacji; 2.6.26 pełnienie funkcji koordynacyjnych i nadzorczych w stosunku do prac realizowanych przez podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt 8.1 SIWZ: w wysokości 15.000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100 złotych) 2. Wadium wypłacone zostanie nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 3. Wadium można wnieść w jednej z następujących form: 3.1 pieniądzu; 3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3.3 gwarancjach bankowych; 3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016, poz. 359). 4. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Białogardzie 85 8562 0007 0003 4308 2000 0040 z adnotacją wadium w postępowaniu nr IZP 271.1.6.2020. Dowodem wniesienia wadium może być potwierdzony odcinek wpłaty lub potwierdzony przez bank odcinek polecenia dokonania przelewu lub potwierdzony przez Wykonawcę inny dokument potwierdzający dokonanie wpłaty kwoty wadium załączony do oferty. 5. Wadium musi być wpłacone na tyle wcześnie, aby w terminie składania ofert kwota wadium znajdowała się na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. W przypadku wadium wnoszonego w innych formach niż pieniądz, należy oryginał dokumentu złożyć wraz z ofertą. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz - w postaci elektronicznej, poprzez wysłanie oryginału dokumentu wadialnego, tj. opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (wystawców dokumentu) na adres: um.sekretariat@bialogard.info przed upływem terminu składania ofert. W tytule wiadomości należy wpisać: wadium w postępowaniu nr IZP.271.1.6.2020. Dokumenty wadialne w postaci elektronicznej nie mogą zawierać postanowień uzależniających wygaśnięcie zobowiązań gwaranta/poręczyciela od zwrotu oryginału dokumentu wadialnego do jego wystawcy. 8. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: 8.1 nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji – poręczenia (Zamawiającego), gwaranta – poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji – poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 8.2 określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją – poręczeniem, 8.3 kwotę gwarancji – poręczenia, 8.4 termin ważności gwarancji – poręczenia, 8.5 zobowiązanie gwaranta – poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji – poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: 8.5.1 odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub 8.5.2 nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub 8.5.3 zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8.6 Zobowiązanie gwaranta – poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji – poręczenia jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z przepisem art. 46 ust. 1 lub 1a ustawy Pzp. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 1.1 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 11.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 11.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 11.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dowód wniesienia wadium. 1. Pełnomocnictwo do podpisania oferty w imieniu Wykonawcy (jeżeli dotyczy). 2. Zobowiązanie podmiotu trzeciego – zgodnie z załącznikiem nr 11 do SIWZ (jeżeli dotyczy). 3. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu w formie pisemnej lub elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem kwalifikowanym, oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach