Przetargi.pl
Budowa drogi na terenach inwestycyjnych w rejonie ul. Północnej

Miejski Zarząd Dróg Opole ogłasza przetarg

  • Adres: 45512 Opole, ul. Obrońców Stalingradu
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4543767, 4536602 , fax. 77 4536602 w.102
  • Data zamieszczenia: 2016-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Dróg Opole
    ul. Obrońców Stalingradu 66
    45512 Opole, woj. opolskie
    tel. 77 4543767, 4536602, fax. 77 4536602 w.102
    REGON: 53054601300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi na terenach inwestycyjnych w rejonie ul. Północnej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pod nazwą Budowa drogi na terenach inwestycyjnych w rejonie ul. Północnej. Lokalizacja: Opole, Półwieś - rejon ul. Północnej na działkach nr 9/41 (po podziale 9/48,9/49), 9/19 (po podziale 9/46, 9/47), 9/21, 9/22, 11/8, 12/19, 12/12, 12/9, 11/7, 12/41, 12/40, 12/3, 11/12, 12/38, 12/39, 11/3, 11/13 k.m. 62 obręb Półwieś. W zakres zadania wchodzi wykonanie m.in. następujących robót budowlanych: - budowa drogi o nawierzchni asfaltowej szer. 7 m wraz z placem do zawracania o nawierzchni z kostki betonowej; - likwidacja odcinka rowu; - wykonanie odcinka rowu po nowej trasie; - oczyszczenie i przeprofilowanie istniejącego rowu; - budowa wzdłuż drogi oświetlenia ulicznego – zabudowa 8 szt. nowych stanowisk słupowych z oprawami oraz linii zasilającej kablowej; - usunięcie kolidujących z inwestycją drzew i krzewów. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało ponadto: – zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej (nadzoru geodezyjnego) w trakcie realizacji robót na zadaniu inwestycyjnym oraz wykonanie pomiarów geodezyjnych powykonawczych wraz z opracowaniem mapy geodezyjnej powykonawczej i przekazaniem Zamawiającemu przyjętych do Miejskiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Opolu map geodezyjnych powykonawczych, tj. dostarczenie Zamawiającemu powykonawczej dokumentacji geodezyjnej zgodnej z wymogami obowiązującego prawa polskiego (w tym: sporządzenie geodezyjnych map powykonawczych w 3 egz. dla każdej z występujących branż oraz szkiców (inwentaryzacji sieci uzbrojenia terenu), sporządzenie mapy powykonawczej w formie elektronicznej, tj. skanowanie mapy do formatu TIFF lub pdf oraz format dxf); „Wykonawca prac geodezyjnych zobligowany jest przekazać do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wraz z operatem technicznym z pomiaru, listę utworzonych i zmodyfikowanych w bieżącym zleceniu obiektów, będących treścią baz danych , o których mowa w art. 4 ust. 1a, 1b i 1ba ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz, wykorzystując listę obiektów, wygenerowane pliki danych z roboczej bazy danych, o których mowa w §71 ust. 2 pkt. 6 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9.11.2011r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz.U. z 2011r. Nr 263 poz. 1572), w natywnym formacie oprogramowania Geo-Info firmy Systherm w wersji posiadanej przez Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Opolu. Eksport winien zawierać dane bieżących obiektów wraz z obiektami usuniętymi. Operat techniczny, należy przekazać w formie elektronicznej jako wielostronicowy plik tiff z zastosowaniem kompresji jpeg, zachowując pełną czytelność dokumentów oraz (jeżeli została wykonana) w formie analogowej. W przypadku skanowania dokumentów należy, zależnie od zastosowanych barw na oryginale skanowanego dokumentu, zeskanować dokument jako plik kolorowy, czarnobiały, bądź w odcieniach szarości. Pliki powinny mieć rozdzielczości 300 dpi. Nazwy plików winne być określane wg zasady: a) Początek nazwy poszczególnych plików równoznaczny z numerem zgłoszenia pracy geodezyjnej (np. GiK.6640.1.1111.2015) b) Następny element nazwy pliku występujący po podkreślniku to numer wyróżniający poszczególne dokumenty danego operatu tj.: 1-szkic polowy / zbiór szkiców polowych 2-wykaz współrzędnych / zbiór wykazów współrzędnych 3-protokół / zbiór protokołów 4-opis topograficzny / zbiór opisów topograficznych 5-sprawozdanie techniczne 6-mapa 21-pozostałe dokumenty.” – odtworzenie stałych znaków poziomej osnowy geodezyjnej (w razie potrzeby przeniesione ich w miejsca nie kolidujące z inwestycją), – wprowadzenia niezbędnych zmian ewidencyjnych działek; – wykonywanie na bieżąco badań geotechnicznych zagęszczenia gruntu oraz przekazywanie na bieżąco wyników badań Zamawiającemu; – przeprowadzenie przed przystąpieniem do wycinki oględzin pod kątem występowania gatunków chronionych, tzn. gdy będzie to konieczne zapewnienie nadzoru ornitologicznego, botanicznego (przyrodniczy). W przypadku stwierdzenia możliwości naruszenia zakazów wymienionych w art. 51 i 52 ustawy o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2013r. poz. 627, ze zm.), przed wykonaniem wycinki należy uzyskać stosowne zezwolenie właściwego organu ochrony środowiska, tj. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu, na realizację czynności zakazanych w stosunku do gatunków chronionych (Wymagania co do zawartości podania na wykonanie powyższych prac reguluje art. 56 ustawy o ochronie przyrody), – w zależności od potrzeby: opracowanie i uzyskanie zatwierdzenia we właściwym organie zarządzającym ruchem oraz wprowadzenie organizacji ruchu na czas prowadzenia robót (należy uwzględnić zakup, montaż i demontaż oznakowania, a następnie uwzględnić odzysk oznakowania, które pozostaje własnością Wykonawcy robót), – wykonanie planu BIOZ, – zapewnienie nadzoru nad istniejącymi urządzeniami i sieciami podziemnymi i nadziemnymi (na czas prowadzenia robót) poszczególnym ich użytkownikom i dostosowanie się do wymagań zawartych w uzgodnieniach/warunkach z właścicielami infrastruktury występującej na zadaniu oraz ponoszenia ewentualnych kosztów związanych z tym dostosowaniem, – przejęcie przez Wykonawcę wszelkich zobowiązań nałożonych na Zamawiającego (Inwestora) w uzgodnieniach/warunkach właścicieli/użytkowników występującej infrastruktury zgodnie z dokumentacją techniczno-projektową. Dokładny opis przedmiotu zamówienia zawiera: dokumentacja projektowa, przedmiary robót, specyfikacje techniczne wykonania robót, stanowiące szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. UWAGI: 1) Wskazane jest by Wykonawcy przed sporządzeniem ofert dokonali oględzin miejsca wykonania zamówienia, aby uwzględnić jego specyfikę w cenie swojej oferty. 2) W przypadku gdy Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę należy traktować, iż jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający wskazaniu takiemu dodaje wyrazy „lub równoważny”. 3) Oferta równoważna to oferta, która przedstawia przedmiot zamówienia o cechach technicznych, jakościowych lub funkcjonalnych odpowiadających cechom technicznym, jakościowym lub funkcjonalnym wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Wykonawca może złożyć ofertę z rozwiązaniem równoważnym, która przedstawia przedmiot zamówienia o cechach odpowiadających cechom lub lepszych od cech wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym (np. może oferować wykonanie robot budowlanych z zastosowaniem materiałów o parametrach lepszych niż wskazane przez Zamawiającego w opisie rozwiązania równoważnego). Rozwiązanie równoważne przyjęte przez wykonawcę nie może zmieniać założeń projektowych (nie może stanowić zmiany dokumentacji projektowej), na które Zamawiający nie wyraża zgody na obecnym etapie postępowania. Rozwiązanie równoważne winno być przez Wykonawcę szczegółowo opisane (wraz z załączeniem dokumentacji graficznej). Z opisu oraz załączonych dokumentów winno wynikać, iż rozwiązanie nie stanowi zmiany dokumentacji projektowej Zamawiającego. 4)Pozyskane z wycinki drewno podlega sprzedaży Wykonawcy prac i rozlicza się jako kompensatę za wykonane roboty. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność materialną za pozyskane drewno do czasu jego zagospodarowania. Zarządzenie w sprawie sposobu zagospodarowania drewna pozyskanego z terenów nieruchomości będących własnością Miasta Opola znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego – link bezpośredni: http://bip.um.opole.pl/?zarzadzenia=1&typ=0050&typ=50&rok=2016&mc=9&eid=6305 5. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody wyrządzone na działkach zniszczonych w trakcie prowadzenia robót. W takim przypadku, Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia szkody władającym terenem bez zbędnej zwłoki, bądź przez przywrócenie terenu do stanu poprzedniego, bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej. 6)Wykonawca podejmie wszelkie racjonalne kroki dla zabezpieczenia środowiska zarówno na terenie budowy, jak i poza nim, oraz dla ograniczenia szkód i uciążliwości dla ludzi i mienia, wynikłych z zanieczyszczenia, hałasu i innych skutków jego działań. 7)Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszystkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego, w tym również ustawy o odpadach i ustawy o ochronie przyrody. Wszelkie opłaty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji robót norm, określonych w odpowiednich przepisach dotyczących ochrony środowiska, poniesie Wykonawca. 8) Wykonawca uiści stosowne opłaty oraz uzyska na swój koszt wszelkie uzgodnienia i pozwolenia na wywóz nieczystości stałych i płynnych oraz odpadów, oraz bezpieczne, prawidłowe odprowadzanie wód gruntowych i opadowych z całego terenu budowy, lub miejsc związanych z prowadzeniem robót, tak, aby ani roboty, ani ich otoczenie nie zostały uszkodzone. 9) Wykonawca będzie odpowiedzialny za dostarczenie energii, wody i innych usług, których może potrzebować do wykonania robót objętych zamówieniem. W przypadku korzystania z dostawy energii, wody i innych usług z istniejących kontrolowanych źródeł, Wykonawca musi zastosować się do warunków przedstawionych mu przez kompetentne władze oraz musi zapłacić za korzystanie z mediów oraz uiścić wszelkie inne wymagane opłaty. Wykonawca, na własne ryzyko i koszt, dostarczy wszelką aparaturę konieczną do korzystania przez niego z tych usług i do pomiaru pobranych ilości. 10) Wykonawca ograniczy swoje działania do terenu objętego inwestycją. Wykonawca podejmie konieczne kroki dla utrzymania sprzętu Wykonawcy oraz personelu Wykonawcy na terenie Terenu Budowy i tych obszarów dodatkowych, z dala od terenów sąsiednich. 11) W trakcie wykonywania robót Wykonawca będzie utrzymywał teren budowy w stanie wolnym od wszelkich niepotrzebnych przeszkód i będzie składował lub pozbywał się wszelkiego zbędnego sprzętu Wykonawcy i nadwyżek materiałów. Wykonawca będzie usuwał z terenu budowy wszelkie szczątki, odpadki oraz elementy infrastruktury tymczasowej, które nie są już potrzebne. 12) Wykonawca na terenie budowy będzie prowadził gospodarkę odpadami. Każdy odpad musi być zagospodarowany zgodnie z obowiązującym prawem. 13) Wykonawca zaznajomi się z umiejscowieniem wszystkich istniejących instalacji, takich jak odwodnienie, linie i słupy telefoniczne i elektryczne, światłowody, wodociągi, gazociągi i podobne, przed rozpoczęciem jakichkolwiek wykopów lub innych prac mogących uszkodzić istniejące instalacje. 14) Każdorazowo przed przystąpieniem do wykonywania robót ziemnych, kontrolne wykopy będą wykonane w celu zidentyfikowania podziemnej instalacji, której uszkodzenie może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa ruchu. 15) Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie uszkodzenia dróg, rowów odwadniających, wodociągów i gazociągów, słupów i linii energetycznych, kabli, punktów osnowy geodezyjnej i instalacji jakiegokolwiek rodzaju spowodowane przez niego lub jego podwykonawców podczas wykonywania robót. Wykonawca niezwłocznie naprawi wszelkie powstałe uszkodzenia na własny koszt, a także, jeśli to konieczne, przeprowadzi inne prace nakazane przez Inspektora Nadzoru. 16) Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać wszelkie konieczne zgody i zezwolenia władz lokalnych, przedsiębiorstw i właścicieli, wymagane do niezbędnego zdemontowania istniejących instalacji, zamontowania instalacji tymczasowych, usunięcia instalacji tymczasowych i ponownego zamontowania istniejących instalacji, każdorazowo na podstawie uzgodnień poczynionych z Zamawiającym. 17) Dziennik Budowy zostanie przekazany Wykonawcy przez Zamawiającego będzie przechowywany na Terenie Budowy, a Kierownik Budowy będzie odpowiedzialny za jego prowadzenie zgodnie z polskim prawem budowlanym. Informacje będą wprowadzane do Dziennika Budowy jedynie przez osoby właściwie umocowane zgodnie z polskim prawem budowlanym. 18) Wykonawca zapewni, że robotami będą kierowały osoby posiadające aktualne uprawnienia budowlane, wymagane przez prawo budowlane dla poszczególnych specjalności i wymagane ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej oraz będące członkami właściwej izby samorządu zawodowego we wszystkich specjalnościach wynikających z dokumentacji techniczno-projektowej stanowiącej załącznik do SIWZ. 19) Roboty objęte są gwarancją wykonawcy i rękojmią za wady zgodnie z postanowieniami umowy. Okres gwarancji i rękojmi rozpoczyna się od daty wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane, określonej w protokole odbioru końcowego. Okres gwarancji wykonawcy i rękojmi dla niniejszego zadania wynosi 60 miesięcy. Gwarancja i rękojmia, w przypadku odstąpienia od umowy po zrealizowaniu przez Wykonawcę części robót wynosi 60 miesięcy. 20) Przed rozpoczęciem Robót Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego powiadomienia wszystkich zainteresowanych stron (właścicieli lub administratorów terenów, właścicieli urządzeń i istniejącego uzbrojenia podziemnego i naziemnego – np. energetyczne linie napowietrzne, jak również inne jednostki zgodnie z uzgodnieniami dokumentacji projektowej) o terminie rozpoczęcia robót oraz o przewidywanym terminie ukończenia robót, jak również uzgodnić terminy, technologię i ewentualny nadzór nad prowadzonymi robotami. Wykonawca we własnym zakresie uzyska uzgodnienia z właścicielami, administratorami lub posiadaczami terenów dla ich czasowego zajęcia na potrzeby prowadzenia robót oraz uwzględni w wartości oferty wszystkie koszty jakie poniesie z tego tytułu (tzn. wpłaci m.in. niezbędne kaucje gwarancyjne; odszkodowania za wyrządzone w trakcie realizacji robót szkody, itp.). 21) Powyższe zasady opisane w pkt. 20) stosuje się także w odniesieniu do terenów będących w posiadaniu osób prywatnych. 22) Odbiór końcowy zadania nastąpi po dokonaniu zgłoszenia zakończenia robót oraz po dostarczeniu Zamawiającemu przez Wykonawcę dokumentacji powykonawczej wykonanej w formie Operatu Kolaudacyjnego. 23) "Operat Kolaudacyjny” oznacza zbiór dokumentów budowy przygotowanych przez Wykonawcę, w szczególności: dokumentację powykonawczą z naniesionymi zmianami dokonanymi w toku wykonywania robót oraz geodezyjnymi pomiarami powykonawczymi zgodnie z art. 3 pkt. 14 oraz art. 57 Prawa Budowlanego, dokumenty potwierdzające, że wbudowane materiały zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami, wyniki badań, pomiarów i prób potwierdzających jakość wykonanych robót. 24) Odbiór ostateczny zadania nastąpi po przekazaniu Zamawiającemu przez Wykonawcę zatwierdzonej przez właściwy organ kopii mapy zasadniczej z naniesionym obiektem wytworzonym w ramach zrealizowanego zadania. 25) Zgodnie z zapisami art. 29 ust. 3a u.p.z.p. Zamawiający wymaga w niniejszym zamówieniu na roboty budowlane, aby osoby wykonujące czynności polegające na wykonaniu robót związanych z realizacją: - robót budowlanych, były zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.) Powyższe wymagania zostały określone we wzorze umowy i dotyczą w szczególności: a) sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa z art.29 ust. 3a ustawy Pzp; b) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art.29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań; Powyższy wymóg nie jest skuteczny w przypadku gdy ww. czynności (przez cały okres realizacji zamówienia) będą powierzone osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, które ww. czynności będą wykonywać osobiście na podstawie łączącego je z Wykonawcą stosunku cywilnoprawnego. Wymaganie dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę nie dotyczy osób wykonujących czynności kierownika budowy/robót. Zgodnie z art. 12 ustawy Prawo budowlane działalność obejmująca kierowanie robotami budowlanymi może wykonywać osoba pełniąca samodzielną funkcję techniczną w budownictwie. Samodzielna funkcję w budownictwie mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające uprawnienia budowlane. Uprawnienia budowlane przyznawane są imiennie. W związku z powyższym do pełnienia funkcji kierownika budowy/robót nie jest wymagane nawiązanie stosunku pracy pod kierownictwem pracodawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1)Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 10.000,00 zł 2) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku formach podanych w art. 45 ust. 6 Prawa. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 79 1160 2202 0000 0002 1551 6019. w Banku Millenium. Kserokopię polecenia przelewu załącza się do oferty. 4) W przypadku wniesienia wadium w poręczeniach lub gwarancjach, oryginał poręczenia lub gwarancji należy dołączyć do oferty wraz z kopią poręczenia lub gwarancji poświadczoną za zgodność z oryginałem. Zaleca się aby oryginał poręczenia lub gwarancji nie był trwale zszyty/zbindowany z ofertą. 5) Poręczenie lub gwarancja powinny zawierać zapis uwzględniający wszystkie warunki zatrzymania wadium, określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa. Powinny również zawierać oświadczenie o bezwarunkowym zobowiązaniu do zapłaty wskazanej kwoty. W przeciwnym wypadku poręczenie lub gwarancja nie będzie spełniała wymagań Zamawiającego. 6) Beneficjentem gwarancji jest Miejski Zarząd Dróg Opole, ul. Obrońców Stalingradu 66, 45-512 Opole. 7) Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje w przypadkach określonych w art. 46 Prawa.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach