Przetargi.pl
Budowa drogi leśnej w nr 74 w Leśnictwie Łukawa

Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Łagów ogłasza przetarg

  • Adres: 26-025 Łagów, Wola Łagowska 118
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 30 740 23 , fax. 041 30 74 760
  • Data zamieszczenia: 2014-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Łagów
    Wola Łagowska 118 118
    26-025 Łagów, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 30 740 23, fax. 041 30 74 760
    REGON: 29002006400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lagow.radom.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi leśnej w nr 74 w Leśnictwie Łukawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie dotyczy budowy drogi leśnej nr 74 w Leśnictwie Łukawa. Dane techniczne: klasa drogi - Leśna, prędkość projektowa - 30 km na h, nośność drogi 100 kN i nacisk na oś 50 kN, szerokość jezdni jednopasowej - 3,50 m, szerokość poboczy - 2 x 0,75 m, pochylenie poprzeczne jezdni - od 3 do 5 procent (spadek jednostronny), poboczy - 6 procent (jednostronny od drogi), promień łuków na skrzyżowaniach z drogami bocznymi - min. 11 m, promień łuków na zjazdach - min. 11,0 m, skrajnia (odstęp między koronami drzew o wysokości 4 m od poziomu ziemi) - 6 m. Droga w planie sytuacyjnym: Projekt budowlany zakłada budowę drogi leśnej nr 74 w Leśnictwie Łukawa (odcinek o długości 2615 mb) na działkach, których właścicielem jest Skarb Państwa - Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Łagów. Początek projektowanego odcinka znajduje się na skrzyżowaniu z drogą leśną u styku działek 294, 272.1, natomiast koniec to skrzyżowanie z drogą leśną (obręb działek o nr ewid. 348, 347, 361, 362). Droga przebiega po trasie istniejącej drogi z niewielkimi korektami. Droga w przekroju podłużnym: Niweletę jezdni wpisano w istniejącą konfigurację terenu i dopasowano do istniejącego zagospodarowania terenu. Niweleta projektowanych dróg przebiegać będzie powyżej istniejącego terenu. Spadki podłużne od 0,20 do 4,36 procent zgodnie z profilem podłużnym - rys. nr 3. Początek i koniec drogi nawiązuje wysokościowo do stanu istniejącego. Droga w przekroju poprzecznym i konstrukcja: Jezdnię o nawierzchni z kruszywa łamanego ograniczono obustronnie poboczem o szerokości 0,75 m utwardzonym kruszywem łamanym stabilizowanym mech. o ciągłym uziarnieniu 0-31,5 mm (w kolorze kontrastującym do koloru kruszywa zastosowanego do nawierzchni) i gr. 10 cm z jednoczesnym zabezpieczeniem opaską ziemną szer. 0,25 m od strony rowu z wcześniejszym uzupełnieniem pospółką do zakładanej niwelety. Założono przekrój o spadku jednostronnym o wartości 3 - 5 procent. Spadek poboczy 6 procent - jednostronny w kierunku od drogi. Na budowanym odcinku zgodnie z przekrojami konstrukcyjnymi po wykonaniu robót ziemnych (doprowadzenie do odpowiedniego profilu - warstwa wyrównawcza z gruntu piaszczystego dobrze zagęszczalnego lub istniejące podłoże) założono następujące konstrukcje jezdni: na odcinku od km 1+580 do km 2+430 (grupa nośności podłoża - G2, G3) ułożenie podbudowy pomocniczej z piasku stabilizowanego cementem o Rm = 2,5 MPa, następnie ułożenie warstwy podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o ciągłym uziarnieniu 0-63 mm i grubości 18 cm; następnie wykonać warstwę jezdną z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o ciągłym uziarnieniu 0-31,5 mm i grubości 9 cm. Na odcinku od km 0+000 do km 1+580 oraz od km 2+430 do km 2+615,77 (grupa nośności podłoża - G1) ułożenie warstwy podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o ciągłym uziarnieniu 0-63 mm i grubości 18 cm; a następnie wykonać warstwę jezdną z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o ciągłym uziarnieniu 0-31,5 mm i grubości 9 cm. Odwodnienie: Dla prawidłowego odwodnienia projektuje się odtworzenie rowów przydrożnych, które występują odcinkowo w następującym kilometrażu: rów prawostronny - od km 0+141,95 do km 0+200,00; od km 0+658,00 do km 0+749,25; od km 1+030,42 do km 1+059,37; rów obustronny - od km 0+200,00 do km 0+658,00; od km 0+749,25 do km 1+030,42; od km 1+378,28 do km 2+615,77. Szerokość dna rowu 40 cm. Skarpy i przeciwskarpy rowów umocnione brukowcem lub narzutem z kamienia łamanego układanego na betonie B10 i grubości 10 cm jedynie w obrębie wlotów i wylotów przepustów. W miejscach przekroczeń rowów z drogą oraz na zjazdach zaplanowano wykonanie przepustów. Przepusty zaprojektowano w kilometrażu zgodnie z planem sytuacyjnym. W km 0+469 oraz km 0+749 przewidziano odprowadzenie wód opadowych do zbiorników odparowujących. Szczegół zbiornika odparowującego pokazano na rysunku. Zestawienie powierzchni i długości: długość łączna drogi - 2.615,77 m powierzchnia jezdni - 9.772,00 m2; skrzyżowania i zjazdy - 3.574,00 m2 powierzchnia poboczy - 4.708,00 m2 powierzchnia mijanek - 1.038,00 m2 powierzchnia placów składowych - 3.185,00 m2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Projekt budowy drogi wraz z projektem wykonawczym tj.: opis techniczny, część rysunkowa (m.in. plan orientacyjny, projekt zagospodarowania terenu, profil podłużny, przekroje poprzeczne i konstrukcyjne, przekrój przez przepust pod jezdnią, przekrój przez przepust pod zjazdem, szczegół - mijanki, szczegół - zbiornik odparowujący), Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, Przedmiar robót, Opinia geotechniczna, Operat wodno-prawny, Obsługa geodezyjna przez uprawnionego geodetę zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych oraz sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej przyjętej przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej. Inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza powinna być sporządzona również w wersji elektronicznej (shp*) z podziałem powierzchni na działki. Inwentaryzację powykonawczą z potwierdzeniem przyjęcia jej do zasobów geodezyjnych we właściwym Starostwie Powiatowym, Wykonawca przedłoży w dniu odbioru ostatecznego robót. Wykonawca robót zobowiązany jest do opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, który w dniu przekazania placu budowy przekaże Zamawiającemu. Materiały użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą, polską aprobatą techniczną lub polską specyfikacją techniczną w przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Szczegółowe wymagania dotyczące materiałów określone są w istotnych postanowieniach umowy - załącznik nr 8 do SIWZ. Wykonawca udzieli 48 miesięcznej gwarancji jakości na wykonane niniejszej roboty budowlanej, licząc od dnia odbioru końcowego robót wg zasad i warunków wskazanych w załączniku nr 8 do SIWZ. Budowę drogi należy wykonać zgodnie z istotnymi postanowieniami projektu umowy, ostatecznym pozwoleniem na budowę, dokumentacją projektową, przepisami prawa i warunkami techniczno-budowlanymi, Polskimi Normami i sztuką budowlaną, gwarantującą wysoką jakość i terminowość realizacji Wykonując zlecone prace w ramach realizacji zamówienia wykonawca zobowiązany jest do zastosowania sprzętu, technologii, zapewniających ochronę środowiska naturalnego. Wykonawca przy pracach związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do pracy sprzętem sprawnym nie powodującym wycieku paliwa i olejów, wyposażonym w absorbenty oleju pozwalające na zbiór rozlanego oleju w przypadku awarii. Wykonawca przy pracach związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zobowiązany jest, do przestrzegania zasad, kryteriów i standardów zrównoważonej gospodarki leśnej FSC - www.fsc.pl oraz Polskich kryteriów i wskaźników trwałego i zrównoważonego zagospodarowywania lasów PEFC - www.pefc-polska.pl
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 30 000.00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy PLN) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007r, Nr 42,poz.275, z 2008r. Nr 116, poz. 730 i 732,Nr 227 poz. 1505 oraz z 2010r Nr 96 poz.620 z późn. zm) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ SA oddział w Kielce 52 2030 0045 1110 0000 0027 6880 z dopiskiem na blankiecie przelewu - wadium - Wadium do postępowania przetargowego na Budowę drogi leśnej w nr 74 w Leśnictwie Łukawa SAZ-2710-3.14 Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w formie oryginału w osobnej kopercie w siedzibie Zamawiającego w kasie, zaś kopię można dołączyć do oferty. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób czytelny umożliwiający identyfikację (np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Dowód potwierdzający wniesienie wadium można dołączyć do oferty. Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 12.11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 12.6 powyżej, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, do uzupełnienia dokumentów lub pełnomocnictw, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający także zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_radom/nadl_lagow/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach