Przetargi.pl
Budowa drogi leśnej nr 239 o nazwie WIADUKT w Leśnictwie Strzelnica

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kościerzyna ogłasza przetarg

  • Adres: 83-400 Kościerzyna, Marii Skłodowskiej-Curie 6
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-06-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kościerzyna
    Marii Skłodowskiej-Curie 6
    83-400 Kościerzyna, woj. pomorskie
    REGON: 190036743
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.koscierzyna.gdansk.lasy.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi leśnej nr 239 o nazwie WIADUKT w Leśnictwie Strzelnica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi leśnej nr 239 o nazwie WIADUKT na terenie Leśnictwa Strzelnica, o długości 0,640 km.Miejsce lokalizacji zamówienia publicznego:Przedmiotowa droga jest zlokalizowana, zgodnie z adresem leśnym, na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Gdańsku, w Nadleśnictwie Kościerzyna, w Leśnictwie Strzelnica. Zgodnie z powszechną ewidencją gruntów, przedmiot niniejszego zamówienia położony jest w Województwie Pomorskim, na terenie Powiatu Kościerskiego, na obszarze gminy Kościerzyna, w obrębie ewidencyjnym Rybaki, na działkach ewidencyjnych: 137, 138, 148/12. 2 W wyniku wybudowania drogi leśnej, o której mowa w pkt. 4.1 SWZ, przedmiot zamówienia (jezdnia, zjazdy, mijanki i pobocza) będzie miał następującą konstrukcję:- nawierzchnia z kruszywa łamanego 0/31,5 - gr. 10 cm- podbudowa z kruszywa łamanego 0/63 - gr. 10 cm- warstwa odcinająca - mieszanka niezwiązana CBR ≥25% - gr. 15 cm- wyprofilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.Projektowana droga w planie będzie przebiegała po istniejącym śladzie. Przebieg drogi został zaprojektowany w oparciu o mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych w skali 1:500. W miejscach, gdzie pozwalały na to warunki terenowe dokonano korekty łuków poziomych, które mieszczą się w przedziale od R=30 m do R=300 m. Droga będzie posiadała obustronne pobocza. Projektowaną geometrię drogi przedstawiono na rysunku – projekt zagospodarowania terenu.W celu umożliwienia wyminięcia się pojazdów zaprojektowano mijanki. Mijanki o nawierzchni z kruszywa łamanego o szerokości 2,5 m i długości 23,0 m ze skosami o długości 17,50 m. Odległość między mijankami dostosowana do warunków widoczności na drodze.Niweletę zaprojektowano w nawiązaniu do istniejącego poziomu terenu przy uwzględnieniu rzędnych istniejących zjazdów, mając na uwadze prawidłowe odwodnienie drogi.W ramach zadania zakłada się usunięcie warstwy humusu i karczowanie pni drzew i krzewów. Wycinki drzew kolidujących z projektowaną przebudową drogi dokona Inwestor w ramach prowadzonej gospodarki leśnej. Nie projektuje się nowej zieleniOdprowadzenie ścieków i ich oczyszczenie w przypadku projektowanej drogi nie występuje.Będzie miało miejsce jedynie odprowadzenie wód opadowych z powierzchni drogi. Wody opadowe z powierzchni drogi dzięki odpowiednim spadkom poprzecznym i podłużnym, odprowadzane będą powierzchniowo i zostaną zagospodarowane w pasie drogi. Rowy zostaną oczyszczone i wyprofilowane. Przebudowa drogi nie spowoduje zmiany w zakresie odprowadzenia wód opadowych w stosunku do stanu istniejącego. Wody opadowe zagospodarowane będą w całości na działkach inwestora, po których przebiega drogaRoboty przy przebudowie drogi będą wykonywane w sposób tradycyjny. Przewiduje się wykonanie następujących robót budowlanych:- wyznaczenie trasy- karczowanie pni- zebranie warstwy humusu- wykonanie robót ziemnych- wyprofilowanie skarp- profilowanie i zagęszczenie podłoża pod projektowaną konstrukcję nawierzchni- wykonanie warstwy odcinającej - mieszanka niezwiązana CBR ≥25% na jezdni, mijankach, zjazdach, poboczach- wykonanie warstwy podbudowy z kruszywa łamanego na jezdni, mijankach, zjazdach, poboczach- wykonanie warstwy nawierzchni z kruszywa łamanego na jezdni, mijankach, zjazdach poboczach- przywrócenie terenów przyległych do stanu pierwotnegoRoboty przygotowawcze obejmują wytyczenie trasy drogi, usunięcie humusu, wykarczowanie pni kolidujących z drogą wraz z ich wywiezieniem w miejsce wskazane przez Inwestora. Roboty ziemne zostaną ograniczone do niezbędnego minimum. Niweleta drogi zostanie dopasowane do istniejącej drogi gruntowej. Nasypy będą wykonane z gruntu pozyskanego z wykopu. Nadmiar gruntu zostanie wywieziony w miejsce wskazane przez inwestora lub rozplantowany wzdłuż projektowanej drogi.Roboty ziemne będą wykonane mechanicznie przy użyciu koparek, spycharek i samochodów do transportu. Po wykonaniu robót ziemnych należy dokonać profilowania i zagęszczenia gruntu pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni.Nawierzchnia jezdni, mijanek, zjazdów i poboczy będzie wykonana w dwóch warstwach z kruszywa łamanego i warstwy odcinającej. Roboty drogowe będą wykonane przy użyciu równiarek, rozkładarek, walców i pojazdów do transportu materiałów.3 Gwarancja jakości i rękojmia udzielone przez Wykonawcę na wykonany przedmiot zamówienia winny wynosić co najmniej 24 miesięcy i nie więcej niż 60 miesięcy. Zamawiający może wykorzystać niezależnie od uprawnień wynikających zgwarancji, uprawnienia z rękojmi w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 4.200,00 zł (słownie złotych: cztery tysiące dwieście 00/100).2 Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 4 lipca 2023 roku do godziny10:00,według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 299).3 Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 10 grudnia 2022 roku.4 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BNP PARIBASBANK POLSKA S.A. nr rachunku: 54 2030 0045 1110 0000 0040 3720 (w tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę isygnaturę postępowania). Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminuskładania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).5 Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentuelektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji orazpowinno zawierać:1) wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być: Nadleśnictwo Kościerzyna, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 6, 83-400 Kościerzyna;2) nazwę i adres siedziby Wykonawcy;3) kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia;4) bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemneżądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.6 Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.7 W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadiumnieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.8 Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia,wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolność techniczna lub zawodowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:a) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane – roboty drogowe polegające na przebudowie lub (i) budowie dróg, o wartości każda jedna robota co najmniej 180.000,00 zł brutto, odpowiadające swoim rodzajem robotom drogowym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, to znaczy, co najmniej wykonaniem robót ziemnych i nawierzchniowych.W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca nie może sumować robót o mniejszym zakresie rzeczowo-wartościowym.b) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże dysponowanie osobą skierowaną do realizacji zamówienia publicznego, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, czy też posiadającą odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.Sytuacja ekonomiczna i finansowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:a) Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dotyczącej sytuacji ekonomicznej.b) Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej, zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 70.000,00 zł.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-07-04

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach