Przetargi.pl
„Budowa drogi leśnej L4P w Nadleśnictwie Kłodawa"

Nadleśnictwo Kłodawa ogłasza przetarg

  • Adres: 66-415 Kłodawa, ul. Gorzowska
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957 279 730 , fax. 957 279 730
  • Data zamieszczenia: 2019-04-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Kłodawa
    ul. Gorzowska 31
    66-415 Kłodawa, woj. lubuskie
    tel. 957 279 730, fax. 957 279 730
    REGON: 81053916600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Skarb Państwa -PGL Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa drogi leśnej L4P w Nadleśnictwie Kłodawa"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z Budową drogi leśnej na terenie Nadleśnictwa Kłodawa. Droga leśna oznaczona nr L4P przeznaczona jako dojazd do celów p.poż. Lokalizacja: Projektowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie woj. Lubuskiego, powiat gorzowski, Gmina Santok na dz. . ew. nr. 441,739/3,740,762/5,764,785,786,809,810,811 obr. Janczewo, 295/8,720,721,722,724,746,747,765,766,782/2,783 obr. Gralewo, 40 obr. Płomykowo Stan istniejący, położenie terenu Realizacja zamówienia polega na ujednoliceniu szerokości drogi do 3,5 m. wraz z budową mijanek oraz budowie nowej nawierzchni. Droga na całej długości obecnie posiada nawierzchnię gruntową o szerokości zmiennej od 2,5m do 3,5 m. Istniejące odcinki dróg leśnych przebiegają w terenie pagórkowatym. Planowana inwestycja znajduje się na obszarze Natura 2000, „Ostoja Barlinecka”, „Puszcza Barlinecka”, należy realizować ją z uwzględnieniu zakazów i wytycznych zawartych w Ustawie o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 roku (Dz. U z 2013, poz. 627 z p. zm.). Zgodnie z decyzją Wójta gminy Santok RGKROŚ.6220.1.2015. HG dniaj8.10.2015 postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zostało uznane jako bezprzedmiotowe. Teren na którym prowadzone będą prace nie jest objęty ochroną konserwatorską. Obiekt zlokalizowany jest poza obszarem zabudowanym, w pasie prac brak jest znanych i zaewidencjonowanych sieci podziemnych. Droga w złym stanie technicznym spowodowanym przez: brak pochyleń poprzecznych, brak wymaganej skrajni, brak mijanek (rozjeżdżone pobocza). W roku 2018 nadleśnictwo wykonało budowę przedmiotowej drogi na odcinku 2,1 km (w kilometrażu 0,00 km ; + 2,100 km.) Dane ogólne inwestycji: Długość realizowanego odcinka 1,57 km (kilometraż od 4,10 km do 5,67 km)- Stopień dostępności: droga leśna Prędkość projektowa 20-30 km/h Przekrój poprzeczny podstawowy- jezdnia o szer. 3,5 m Szerokość podstawowa jezdni wraz z mijanką 6,0 m. Szerokość poboczy 2x0,75 m. Kategoria ruch KR2 Obciążenie 100kN/oś Nawierzchnia tłuczniowa Projektowana droga ma przekrój jednostronny o pochyleniu poprzecznym daszkowym 3,0%, załamanie osi w planie powyżej 30wyokrąglono łukami kołowymi. Niweletę jezdni dostosowano do istniejącego ukształtowania terenu z korektami. Wzdłuż projektowanego odcinka zaprojektowano mijanki. Szerokość jezdni wraz z mijanki wynosi 6,0 m na odcinku prostym, na łuku wraz z poszerzeniem. W celu uzyskania jak najlepszych warunków widoczności odległości między mijankami zostały zagęszczone. Warunki geologiczne: Warunki wodne konstrukcji podłoża są dobre, w otworach badawczych nie stwierdzono wody. W podłożu stwierdzono występowanie gruntów niespoistych-piasków drobnych oraz namułów piaszczystych, przy cym bezpośrednio pod powierzchnią występują grunty niespoiste, w związku z tym podłoże istniejące zaliczono do niewysadzinowych. Dla realizowanego przedsięwzięcia grunt zaliczono do I kategorii geotechniczej. Opis planowanych prac: Projekt planowanej drogi zakłada przekrój jednojezdniowy o spadku dwustronnym wynoszącym 3%. Szerokość jezdni 3,5 m + mijanki, szer. poboczy 2x0,75 m.. Pochylenie poboczy 6-8%, pochylenie skarp 1:1,5. Podstawową nawierzchnię jezdni drogi leśnej zaprojektowano z kruszywa łamanego. Grubości poszczególnych warstw dla konstrukcji z kruszywa łamanego wg poniższego zestawienia: Górna warstwa: gr. 5 cm z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o frakcji 0/31,5 mm zamkniętego miałem kamiennym 0,075-4mm (pochodzenia skalnego, skała lita) Podbudowa zasadnicza: niesort kamienny 0/63 mm stabilizowany mechanicznie o gr. 20 cm. Podłoże i warstwy konstrukcyjnie jezdni należy zagęścić walem wibracyjnym lub płytą wibracyjną przy optymalnej wilgotności. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia drzew w pasie robót drogowych na własny koszt, transportując pozyskane drewno na wskazane miejsce (nie dalej iż 5 km) i pozostawiając do dyspozycji Zamawiającego. Pozyskane karpy pozostają do dyspozycji Wykonawcy, który zobowiązany jest je usunąć z terenu Zamawiającego przed ostatecznym odbiorem prac . Na każdym etapie prowadzonych prac Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania od Wykonawcy świadectw potwierdzających jakość wbudowanych materiałów wystawione przez niezależne laboratorium uprawnione do przeprowadzenia takich badań . Na etapie badania oferty dokument taki nie będzie wymagany. Po zakończeniu prac przed przystąpieniem do odbiorów końcowych Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia dokumentacji powykonawczej wraz z mapą powykonawczą, świadectwami przeprowadzonych badań oraz zastosowanych materiałów. Na etapie prowadzonych robót Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia Dziennika budowy. Dokładny opis techniczny przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja techniczna (Projekt budowlany) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót stanowiące wartość poglądową, które stanowią załącznik do niniejszej specyfikacji. Przedmiary stanowią rolę pomocniczą w celu ułatwienia oszacowania wartości zamówienia. Przed oszacowaniem oferty zaleca się dokonanie wizji lokalnej terenu objętego zamówieniem! Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: Operatorzy (kierowcy) sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia prac objętych zamówieniem tj.: a) równiarka samojezdna, b) wał, c) samochód ciężarowy samowyładowczy W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w/w czynności w trakcie realizacji zamówienia: oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących w/w czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Wszystkie wskazane w projekcie i załączonych materiałach stanowiących załączniki do niniejszej specyfikacji oznaczenia indywidualizujące opisywane materiały, urządzenia, technologie lub rozwiązania techniczne, w szczególności : znaki towarowe, patenty, nazwy producentów, oznaczenia modeli produktów lub urządzeń zawarte w opisach jak i na rysunkach mają charakter przykładowy i niewiążący. W każdym przypadku występowania w tekście lub opisie rysunku takiego oznaczenia indywidualizującego przyjąć należy w sposób dorozumiany, że występuje ono każdorazowo wraz ze zwrotem „lub równoważny”. Rozumieć przez to należy, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań, urządzeń lub materiałów równoważnych o nie gorszych niż opisywane w dokumentacji parametrach technicznych, spełniających obowiązujące przepisy prawa oraz normy, a także atesty i certyfikaty dopuszczające do stosowania na obszarze Unii Europejskiej. W przypadku zastosowania materiałów, rozwiązań lub urządzeń równoważnych Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że proponowane przez niego materiały, rozwiązania lub urządzenia równoważne spełniają wskazane w załączonej dokumentacji rozwiązania. Wykonawca po zakończeniu robót budowlanych realizowanego odcinka drogi będzie zobowiązany do wykonania prac naprawczych na odcinkach dróg dojazdowych zniszczonych przez Wykonawcę w trakcie prowadzonych prac.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233123-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000 PLN (słownie: pięć tysięcy zł 00/100 PLN). Wadium należy wnieść w terminie do dnia 17.04.2019 do godz. 10:00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ S.A. Oddział w Gorzowie Wlkp. 09 2030 0045 1110 0000 0038 9010; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.). Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.). Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.), lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa w pkt 9.4.1.a) SIWZ Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy pzp. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (zwane dalej „Rozporządzeniem”), dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Szczegółowy wykaz oświadczeń i dokumentów niezbędnych do udziału w postępowaniu znajduje się w SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach