Przetargi.pl
Budowa drogi - "Pierścień Księżnej Salomei" - obszar Gmina Góra Świętej Małgorzaty

Gmina Góra Świętej Małgorzaty ogłasza przetarg

  • Adres: 99-122 Góra Świętej Małgorzaty, Góra Świętej Małgorzaty 44
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-03-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Góra Świętej Małgorzaty
    Góra Świętej Małgorzaty 44
    99-122 Góra Świętej Małgorzaty, woj. łódzkie
    REGON: 611015655
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.goraswmalgorzaty.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi - "Pierścień Księżnej Salomei" - obszar Gmina Góra Świętej Małgorzaty
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa drogi - "Pierścień Księżnej Salomei" - obszar Gmina Góra Świętej Małgorzaty.”4.2. Opis inwestycji ujęty w we wniosku w programie POLSKI ŁAD:W ramach przedmiotowego zadania Beneficjent projektuje w formule "zaprojektuj iwybuduj" budowę drogi - szlaku pieszo-rowerowego wraz z niezbędną infrastrukturą i oświetleniem. Budowa tej drogi stanowi odpowiedź na zgłaszane przez mieszkańców i turystów zapotrzebowanie dotyczące nieutrudnionego i bezpiecznego przemieszczania się w ramach tzw. "Pierścienia Salomei". Inwestycji, realizowanej indywidualnie, ale w jednym celu przez dwa samorządy: Gminę Góra Świętej Małgorzaty i Miasto Łęczycę. Szlak nazwany "Pierścieniem Salomei", ponieważ kształtem ścieżka ta przypomina pierścień. Na terenie Gminy Góra Świętej Małgorzaty komunikacja rowerowa i pieszorowerowa, staje się coraz bardziej popularna, szybsza i wygodniejsza niż użycie samochodu. Dlatego też powinna się stać integralną częścią infrastruktury drogowej i jednym z jej elementów, obok transportu zbiorowego, umożliwiającym bardziej zrównoważoną mobilność mieszkańców. Na terenie Gminy Góra Świętej Małgorzaty w ramach przedmiotowego projektu planuje się około 2,4 kilometrowej drogi, w konstrukcji zgodnej z przyjętą koncepcją budowy, która zoptymalizuje walory tegoż przedsięwzięcia. Trasa wyposażona zostanie w niezbędną, małą architekturę, m.in. ławeczki, latarnie, kosze na śmieci, stojaki na rowery, tablice informacyjne. Trasa drogi na terenie Gminy Góra Świętej Małgorzaty rozpoczynać się będzie od mostu na rzece Bzurze i zmierzać w kierunku Archikolegiaty w Tumie, łącząc się z istniejącą drogą do Skansenu w Kwiatkówku. Następnie droga zmierzać będzie do grodziska w Tumie i kończyć się na rzece Bzurze na wysokości osiedla "Waliszew" w Łęczycy. Dzięki temu zadaniu, sieć dróg - traktów pieszo-rowerowych na terenie naszej gminy stanie się bardziej spójna, obejmie większy zasięg oraz ominięte zostaną przeszkody komunikacyjne. Realizacja projektu przyczyni się do rozwiązywania problemów zdiagnozowanych w obszarze transportu indywidualnego, tj. m.in. narastającej intensywności ruchu samochodowego, hałasu, korków, zanieczyszczenia powietrza związanego z dużą emisją spalin, niebezpieczeństwa ruchu drogowego, zagrożenia wypadkiem, z powodu niewystarczającego poziomu rozwoju infrastruktury dedykowanej rowerzystom i pieszym. Droga, która powstanie będzie użytkowana w różnych celach: turystycznych, sportowych, rekreacyjnych, przyrodniczych, naukowych, jak również służyć będzie jako dojazd do pól i łąk.4.3. Zakres świadczenia wykonawcy obejmuje:1) Opracowanie Dokumentacji Projektowej zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym – dalej PFU (zał. Nr 1 do SWZ) zawierającej:a) projekt budowlany opracowany zgodnie z ustawą Prawo budowlane, Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego - w formie papierowej (5 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);b) projekty wykonawcze dla całego zakresu zamówienia opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. poz. 2454). - w formie papierowej (5 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);c) kosztorys inwestorski opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);d) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego – w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze). 2) uzyskanie wymaganych prawem decyzji, opinii, uzgodnień i sprawdzeń Dokumentacji Projektowej dla planowanego przedsięwzięcia (PFU przewiduje tryb realizacji inwestycji na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych);3) w zależności od zapisów PFU - uzyskanie decyzji ZRID lub ewentualnie pozwolenia na budowę lub dokonanie zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych (zgodnie z przesłankami wynikającymi z Prawa budowlanego),4) wykonanie prac budowlanych na wykonanej Dokumentacji Projektowej opracowanej zgodnie z PFU stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ w tym:- budowę drogi o długości około 2.252 m, w dwóch odcinkach :a) odcinek I – od Kolegiaty w Tumie do rzeki Bzura o długości ok. 1.022 m,b) odcinek II – od skrzyżowania w km 0+163,53 do rzeki Bzura o długości ok. 1.230 m,- wykonanie jezdni o szerokości 3,50 m o nawierzchni bitumicznej i klasie technicznej drogi D z prędkością projektową 30 km/h oraz mijanki i poszerzenia w obrębie łuków i skrzyżowań zapewniające lepszą widoczność;- obustronne pobocza o nawierzchni z kruszywa naturalnego oraz szerokości 0,75 m;- budowę zjazdów o nawierzchni kruszywowej do każdej działki;- zabezpieczenie m.in. infrastruktury elektroenergetycznej, wodociągowej, teletechnicznej i gazowej, przebiegających w obrębie działek;- wzdłuż drogi zamontowanie autonomicznego oświetlenia na słupach ze sterowaniem za pomocą zegara astronomicznego;- w zakresie małej architektury: ławki, tablice, kosze na śmieci, stoły wypoczynkowe z siedziskami, stacje obsługi rowerów, gry terenowe. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i jego zakres przedmiotowy, w tym zakres prac projektowych oraz robót określa Program funkcjonalno-użytkowy (dalej zwany również: „PFU”) - Załącznik Nr 1 do SWZ oraz wzór umowy - Załącznik Nr 2 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 30 000,00 PLN(słownie: trzydzieści tysięcy 00/100 zł).12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Spółdzielczy w Poddębicach Oddział w Górze Świętej MałgorzatyNr: 85 9263 0000 0600 0101 2006 0107z adnotacją: „Wadium – Znak sprawy : GL. 271.2.2023”.12.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.12.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.12.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowei płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodniez obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.12.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowaw art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.12.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie6.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niżw okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:a) co najmniej jedno zamówienie wykonane w formule ,,zaprojektuj i wybuduj” które:polegało na wykonaniu dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zgodnie z art. 11a ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych obejmującej budowę lub przebudowę drogi o nawierzchni bitumicznej lub betonowej lub mineralno-bitumicznej o długości minimum 1,2 kmorazobejmowało wykonanie na jej podstawie robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej lub betonowej lub mineralno-bitumicznej o długości minimum 1,2 km.lubb) co najmniej jedno zamówienie, które polegało na wykonaniu dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zgodnie z art. 11a ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, obejmującej budowę lub przebudowę drogi o nawierzchni bitumicznej lub betonowej lub mineralno-bitumicznej o długości minimum 1,2 kmorazco najmniej jedno zamówienie, które polegało na wykonaniu robót budowlanych obejmujących budowę lub przebudowę drogi o nawierzchni bitumicznej lub betonowej lub mineralno-bitumicznej o długości minimum 1,2 km.2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:a) min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności inżynieryjnej-drogowej, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia,b) min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej-drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówieniaDODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓWUDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót (w tym rodzaj nawierzchni zastosowanej na drodze oraz jej długość), aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.2) Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu.3) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2021 r, poz. 2351 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu.4) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach