Przetargi.pl
Budowa dróg gminnych: Jesionowa, Świerkowa i Polna

Gmina Miasto Wąbrzeźno ogłasza przetarg

  • Adres: 87-200 Wąbrzeźno, ul. Wolności
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 6884500 , fax. 56 6882748
  • Data zamieszczenia: 2017-03-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Wąbrzeźno
    ul. Wolności 18
    87-200 Wąbrzeźno, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 6884500, fax. 56 6882748
    REGON: 87111878000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa dróg gminnych: Jesionowa, Świerkowa i Polna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowlanej w zakresie przebudowy dróg gminnych. Zakres prac w ulicach Jesionowa, Świerkowa i Polna obejmuje m.in.: 1)rozebranie nawierzchni chodników i zjazdów z wywozem gruzu – 2966,0 m2; 2)mechaniczne rozebranie nawierzchni jezdni z mieszanek mineralno – bitumicznych i kostki betonowej sześciokątnej – 3.749,0 m2; 3)regulację pionową studzienek dla włazów kanałowych (istniejących) wraz z wymianą nakryw żelbetowych, założeniem pierścieni odciążających i wymianą włazów żeliwnych – 48 szt.; 4)regulację pionową studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych – 23 szt.; 5)wykop koryta pod konstrukcję drogi z wywozem urobku do 5 km – 1.020,0 m3; 6)formowanie i zagęszczanie nasypów spycharkami, piasek z dowozu – 457,0 m3; 7)wykonanie nowych studzienek ściekowych kompletnych z osadnikami o średnicy 500 mm z podłączeniem do sieci kanalizacji deszczowej – 15 szt.; 8)wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem Rm=2,5 MPa, grub. 15 cm – 5.889,0 m2; 9)wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grub. 15 cm (wjazdy, chodniki) – 2.176,0 m2; 10)wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grub. 20 cm (jezdnie) – 3.713,0 m2; 11)wykonanie nawierzchni z kostki brukowej fazowanej, jezdnie, chodniki (kolor szary) – 5.414,0 m2 , wjazdy (kolor czerwony), grubość kostki 8 cm – 475,0 m2; 12)ustawienie krawężnika betonowego (15x30x100 cm) na ławie betonowej – 1.520 mb. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz jego zakres stanowią: 1)szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót; 2)projekt budowlano – wykonawczy wraz z załącznikami; 3)przedmiar robót przekazany przez zamawiającego, stanowiący materiał dodatkowy (uzupełniający) ułatwiający wykonawcom skalkulowanie ryczałtowej ceny ofertowej. 3.Program zapewnienia jakości (PZJ) 1)Wykonawca jest zobowiązany opracować i przedstawić do akceptacji inżyniera/kierownika projektu program zapewnienia jakości. W programie zapewnienia jakości wykonawca powinien określić, zamierzony sposób wykonywania robót, możliwości techniczne, kadrowe i plan organizacji robót gwarantujący wykonanie robót zgodnie z dokumentacją projektową, SST oraz ustaleniami. 2)Program zapewnienia jakości powinien zawierać: a)organizację wykonania robót, w tym terminy i sposób prowadzenia robót, b)organizację ruchu na budowie wraz z oznakowaniem robót, c)sposób zapewnienia bhp w czasie trwania robót, d)wykaz zespołów roboczych, ich kwalifikacje i przygotowanie praktyczne, e)wykaz osób odpowiedzialnych za jakość i terminowość wykonania poszczególnych elementów robót, f)system (sposób i procedurę) proponowanej kontroli i sterowania jakością wykonywanych robót, g)wyposażenie w sprzęt i urządzenia do pomiarów i kontroli (opis laboratorium własnego lub laboratorium, któremu wykonawca zamierza zlecić prowadzenie badań), h)sposób oraz formę gromadzenia wyników badań laboratoryjnych, zapis pomiarów, nastaw mechanizmów sterujących, a także wyciąganych wniosków i zastosowanych korekt w procesie technologicznym, proponowany sposób i formę przekazywania tych informacji inżynierowi/kierownikowi projektu. Uwaga: Wykonawca będzie zobowiązany wykonać i uzgodnić tymczasową organizację ruchu na czas trwania robót. 4.Zgodnie z art. 31 ustawy Prawo zamówień publicznych szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączonych do SIWZ: 1)projekcie budowlanym; 2)przedmiarach robót; 3)specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 5.W przypadku określenia w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej oraz przedmiarze robót przedmiotu zamówienia przez wskazanie producenta, nazw własnych, znaków towarowych lub pochodzenia urządzeń i materiałów zamawiający informuje, że mają one jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych, jakościowych i funkcjonalnych. Przez produkty równoważne należy rozumieć urządzenia i materiały posiadające nie gorsze parametry techniczne i te same cechy funkcjonalne co wskazany konkretny z nazwy czy pochodzenia produkt. Jego jakość i parametry nie mogą być gorsze od wskazanych, a zastosowanie ich w żaden sposób nie może wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej. Wykaz zastosowanych i przyjętych przez wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń równoważnych musi zostać załączony do oferty. 6.Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia robót kolejno na poszczególnych ulicach tzn. rozpoczęcie robót na kolejnej ulicy będzie możliwe po zakończeniu robót na ulicy poprzedniej. 7.Podczas wykonywania robót budowlanych ruch pojazdów zaopatrzenia i maszyn budowlanych dopuszcza się tylko od strony ul. Wierzbowej. 8.Zamawiający zastrzega sobie obowiązek wykonania osobistego przez wykonawcę: 1)podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem Rm = 2,5 MPa, w gr. 15 cm – 5.889,0 m2; 2)podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grubością 15 cm (wjazdy) – 2.176,0 m2; 3)podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grubością 20 cm (jezdnia) – 3.713,0 m2; 4)nawierzchni z kostki brukowej fazowanej, chodniki, jezdnia (kolor szary), wjazdy (kolor czerwony), gr. kostki 8 cm – 5.889,0 m2. UWAGA: Pozostałe roboty mogą wykonać podwykonawcy. Preferowany wzór kostki betonowej - behaton. 9.Zamawiający, wymaga od wykonawcy oraz podwykonawcy, stosownie do art 29 ust. 3a ustawy Pzp, aby w zakresie realizacji zamówienia poniższe czynności były wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.) tj.: 1)rozebranie nawierzchni chodników i zjazdów z wywozem gruzu; 2)mechaniczne rozebranie nawierzchni jezdni z mieszanek mineralno – bitumicznych; 3)regulację pionową studzienek dla włazów kanałowych (istniejących) wraz z wymianą nakryw żelbetowych, założeniem pierścieni odciążających i wymianą włazów żeliwnych; 4)regulację pionową studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych; 5)wykop koryta pod konstrukcję drogi z wywozem urobku do 5 km; 6)wykonanie spycharkami nasypów z piasku wraz z jego dowozem; 7)wykonanie nowych studzienek ściekowych kompletnych z osadnikami o średnicy 500 mm; 8)wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem Rm=2,5MPa, grub.15 cm; 9)wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grub.15 cm (wjazdy, chodniki), 10)wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grub. 20 cm (jezdnie); 11)wykonanie nawierzchni z kostki brukowej fazowanej, jezdnie, chodniki (kolor szary), wjazdy (kolor czerwony), grubość kostki 8 cm; 12)ustawienie krawężnika betonowego (15x30x100 cm) na ławie betonowej. 10.Wykonawca najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem realizacji umowy jest zobowiązany do złożenia oświadczenia, że osoby, które będą wykonywać czynności wskazane w ust. 9 są zatrudnione na umowę o pracę. 11.Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie jakie czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 12.Zamawiający nie dopuści wykonawcy do realizacji zamówienia do momentu otrzymania oświadczenia, o którym mowa w ust. 11. Wynikłe z tego tytułu opóźnienie w realizacji przedmiotu umowy będzie traktowane, jako opóźnienie z winy wykonawcy. 13.W przypadku, gdy wykonawca będzie realizował zamówienie przy udziale podwykonawców, każdorazowo jest on zobowiązany do przekazania zamawiającemu, najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem realizacji robót przez podwykonawcę oświadczenia podwykonawcy o treści wskazanej w ust.11. 14.Każdorazowo na żądanie zamawiającego, w terminie wskazanym przez zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni roboczych, wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu: a)poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę kopie umów o pracę zawartych przez wykonawcę lub podwykonawcę z osobami skierowanymi do wykonywania prac określonych w ust. 9 (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, b)zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c)poświadczoną przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 15.Niezłożenie przez wykonawcę dokumentów w wyznaczonym przez zamawiającego terminie,o których mowa w ust. 9 - 14, w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 9 czynności. 16.W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 9 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a)przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia; b)w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 17.Zamawiającemu będzie przysługiwało prawo naliczenia kary w wysokości 1.000,00 zł w przypadku niedopełnienia przez wykonawcę wymogu, o którym mowa w ust. 9 za każdą osobę, wobec której wykonawca nie dopełnił obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 18.Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych). 2.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1)pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy zamawiającego Nr konta: Bank BGŻ BNP Paribas S.A. 47 2030 0045 1110 0000 0219 3690 z adnotacją: „Wadium przetargowe dla zadania pn. „Budowa dróg gminnych: Jesionowa Świerkowa i Polna”; 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej,z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas gdy przed upływem terminu składania ofert kwota wniesionego wadium będzie uznana na rachunku bankowym zamawiającego. Zaleca się, aby kopię dowodu wniesienia wadium dołączyć do oferty. 4.Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp. 5.Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądzu musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania wykonawcy złożoną przez niego ofertą. 6.W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz należy załączyć oryginał dokumentu gwarancyjnego do oferty nie spięty w całość z ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach