Przetargi.pl
„Budowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych - Przebudowa alei Ptasiej w Kapalicy oraz odcinka drogi gminnej w Wagowie, gmina Pobiedziska”

Gmina Pobiedziska ogłasza przetarg

  • Adres: 62010 Pobiedziska, ul. Tadeusza Kościuszki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 618 977 100 , fax. 618 977 124
  • Data zamieszczenia: 2018-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pobiedziska
    ul. Tadeusza Kościuszki 4
    62010 Pobiedziska, woj. wielkopolskie
    tel. 618 977 100, fax. 618 977 124
    REGON: 53044200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pobiedziska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych - Przebudowa alei Ptasiej w Kapalicy oraz odcinka drogi gminnej w Wagowie, gmina Pobiedziska”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pod nazwą: „Budowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych - Przebudowa alei Ptasiej w Kapalicy oraz odcinka drogi gminnej w Wagowie, gmina Pobiedziska” . 2. Opis przedmiotu zamówienia wg kodów CPV .  45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne  45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg  45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli 3. Informacje ogólne: Projektowane odcinki dróg stanowią drogi gruntowe o ulepszonej nawierzchni. Taką funkcję pełnią od lat siedemdziesiątych XX wieku. W obecnej chwili posiadają nawierzchnię tłuczniową o szerokości od 4 do 6 m. W pasie drogowym usytuowane jest uzbrojenie techniczne telekomunikacyjne, wodociągowe, energetyczne. Projekt zakłada wyrównanie istniejącej nawierzchni tłuczniowej, zamknięcie jej warstwą bitumiczną – ścieralną i regulację pionową studni i włazów infrastruktury technicznej. 4. Na zamówienie pn. „Budowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych - Przebudowa alei Ptasiej w Kapalicy oraz odcinka drogi gminnej w Wagowie, gmina Pobiedziska” składa się realizacja 2 zadań: • Zadanie 1. Przebudowa alei Ptasiej w Kapalicy, gmina Pobiedziska • Zadanie 2. Przebudowa odcinka drogi gminnej w Wagowie, gmina Pobiedziska 5. Informacje szczegółowe: • Zadanie 1. droga gminna w Kapalicy, aleja Ptasia, od drogi powiatowej nr 2486P do granicy lasu (km 0+000,00 do km 0+508,00) (dz. nr 12/2, 4/2, 331/12 obr. Kapalica). • Zadanie 2. droga gminna w Wagowie, od drogi gminnej – byłej drogi wojewódzkiej nr 434 Łubowo - Kostrzyn do granicy lasu (km 0+000,00 do km 0+360,00) (dz. nr 11, 12/1 obr. Wagowo). Informacje szczegółowe dot. zadania 1 i 2 : a) Przekrój normalny Przekrój konstrukcyjny nawierzchni: Konstrukcja nawierzchni w obrębie pasów drogowych wygląda następująco:  warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S grubości 3 cm;  warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego AC 16 W średniej grubości 4 cm;  podbudowa z kruszywa naturalnego łamanego frakcji 0/31,5 mm grubości 10 cm wykonana jako warstwa wyrównawcza. b) Odwodnienie Odwodnienie powierzchniowe zabezpiecza się przez nadanie nawierzchniom spadków poprzecznych. c) Rozwiązania chroniące środowisko Z uwagi na lokalny, dojazdowy charakter dróg, ich otoczenie oraz niewielki, lekki ruch pojazdów, nie przewiduje się szczególnych rozwiązań z zakresu ochrony środowiska. Nie przewiduje się także powstania odpadów przy realizacji robót – technologia robót zakłada wbudowanie mieszanki mineralno-bitumicznej bezpośrednio z samochodów. Prace budowlane będą prowadzone w porze dziennej z niewielkimi utrudnieniami dla społeczności lokalnej. Dotychczasowy sposób użytkowania terenu pozostanie niezmieniony, poprawa jakości nawierzchni wpłynie na ograniczenie hałasu oraz zmniejszenie emisji spalin a zatem przebudowa przedmiotowych ulic nie spowoduje pogorszenia stanu środowiska. d) Ochrona punktów geodezyjnych Wykonawca robót ma bezwzględny obowiązek sprawdzenia położenia – lokalizacji punktów osnowy geodezyjnej oraz sprawdzenia lokalizacji reperów państwowych. Punkty te podlegają ścisłej ochronie i w przypadku kolizji z nimi poprzez prowadzenie robót, należy je zabezpieczyć lub przenieść w inne miejsce. W/w czynności należy wykonać z uzgodnieniu i przy wiedzy stosownych służb geodezyjnych. Zgodnie z zapisami niniejszej dokumentacji ochrona i zabezpieczenie punktów jest obowiązkiem Wykonawcy robót. 6. W zakresie przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie również: 1) wykonać geodezyjną inwentaryzację powykonawczą; 2) uwzględnić i ponieść koszty związane z zagospodarowaniem placu budowy obejmujące pomieszczenia socjalno-bytowe i sanitarne dla osób zatrudnionych, biorących udział w procesie technologicznym budowy; 3) na własny koszt zabezpieczyć dostawy mediów, w tym wody, do procesów technologicznych budowy jak i socjalno-bytowych osób zatrudnionych; 4) pokryć koszty związane ze zużyciem mediów, w tym energii elektrycznej i wody, dla procesów technologicznych budowy i socjalno – bytowych osób zatrudnionych; 5) opracować i uzyskać zatwierdzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy; 6) zapoznać się z terenem budowy przed zawarciem Umowy. 7. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia tj. robotników budowlanych wykonujących roboty budowlane pod kierownictwem Kierownika Budowy lub Kierownika robot, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U.2018.108 t.j.). Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji w której wykonawca lub podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnik spółki cywilnej). W takim przypadku Wykonawca musi udowodnić, że wynagrodzenie takiej osoby nie jest niższe niż określone w obowiązujących przepisach. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę zostały szczegółowo opisane we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ oraz rozdziale 26 SIWZ. 8. Szczegółowy zakres prac objętych przedmiotem zamówienia określony został w dokumentacji technicznej tj. 1) Projekt budowlano-wykonawczy (zwany dalej „Dokumentacją projektową”); 2) Ogólne Specyfikacje Techniczne (łącznie zwane dalej jako „Dokumentacja Techniczna”); 3) Przedmiar robót; 4) Kosztorys ofertowy; Uwaga! Przedmiar robót ma charakter wyłącznie pomocniczy przy sporządzeniu oferty z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Wykonawca zobowiązany będzie, w ramach zaoferowanej ceny, do wykonania wszelkich robót wynikających z załączonej i przekazanej Wykonawcy dokumentacji projektowej, w tym technicznej, z własnych materiałów i przy użyciu urządzeń własnych. 9. Pozostałe wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone we wzorze umowy. 10. Warunki rękojmi i gwarancji: 1) Na wykonany cały przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty na okres minimum 36 miesięcy. 2) Termin gwarancji liczony będzie od daty dokonania odbioru końcowego robót budowlanych. 3) Okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać, co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę i liczone będą od daty dokonania odbioru końcowego robót. 4) Zamawiający wymaga wydłużenia okresu rękojmi o okres trwania gwarancji. 11. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 12. W przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia (załącznikach do SIWZ) Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ. W przypadku, gdyby Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 ustawy Pzp należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. Stosowne dokumenty potwierdzające równoważność należy dołączyć do oferty. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości: • zadanie 1. – 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) • zadanie 2. – 3 000,00 zł. (słownie: trzy tysiące złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.275 z późniejszymi zmianami). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku: 13 1020 4027 0000 1302 1108 0068 PKO BP SA Poznań z dopiskiem: „Wadium przetargowe” „Budowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych - Przebudowa alei Ptasiej w Kapalicy oraz odcinka drogi gminnej w Wagowie, gmina Pobiedziska” . (ZP.271.26.2018.NB). 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 11). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 1. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 2) informacja o części zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy na formularzu oferty. Stosownie do dyspozycji art. 36 b ust. 1 Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia , których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę nazw firm podwykonawców. 3) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 7 pkt. 7.1, 7.2, 7.3. 4) w przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich zobowiązanie tych podmiotów 5) oświadczenie umożliwiające dokonanie oceny ofert w kryterium okres gwarancji na formularzu oferty. 6) pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7) jeżeli wykonawca oferuje rozwiązania równoważne przedkłada dokumenty o których mowa w pkt 3 (opis przedmiotu zamówienia)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach