Przetargi.pl
Budowa dróg dla rowerów dochodzących do węzłów przesiadkowych komunikacji miejskiej – jako niezbędny, uzupełniający element projektu - zaprojektuj i wybuduj

Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza ogłasza przetarg

  • Adres: 95-200 Pabianice, ul. Zamkowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 422 254 600 , fax. 422 254 669
  • Data zamieszczenia: 2020-07-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza
    ul. Zamkowa 16
    95-200 Pabianice, woj. łódzkie
    tel. 422 254 600, fax. 422 254 669
    REGON: 51691000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.um.pabianice.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa dróg dla rowerów dochodzących do węzłów przesiadkowych komunikacji miejskiej – jako niezbędny, uzupełniający element projektu - zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest: 2.1.1. Prace projektowe: 1) Wykonanie projektu koncepcyjnego (schematów układów i połączeń, zagospodarowania terenu, itp.). 2) Wykonanie prac przedprojektowych w tym: · wykonanie niezbędnych badań geologicznych i opinii geotechnicznej lub dokumentacji geologiczno-inżynierskiej, · wykonanie pomiarów geodezyjnych i uzyskanie na swój koszt aktualnych map do celów projektowych na obszar objęty kontraktem, · uzyskanie wyrysów i wypisów z rejestru gruntów, · uzyskanie wytycznych Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 282). · wykonanie inwentaryzacji istniejących urządzeń i sieci w zakresie potrzebnym do sporządzenia projektu budowlanego i wykonawczego, · w razie potrzeby wykonanie inwentaryzacji zieleni (zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 55). 3) Wykonanie projektów rozbiórek niezbędnych dla realizacji przedmiotowego zadania tj.: · rozbiórki istniejących elementów infrastruktury będących w kolizji z projektowanymi DDR, · demontaż istniejących nawierzchni utwardzonych. 4) Wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego obiektu budowlanego, 5) Wykonanie innych opracowań wymaganych dla uzyskania pozwolenia na budowę: · informacja BIOZ, · pozwolenie na wycinkę drzew niezbędne dla realizacji przedmiotowego zadania, · pozwolenie wodno-prawne i operat wodno-prawny; · uzgodnienie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków; · uzyskanie pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na przeprowadzenie nadzorów archeologicznych. 6) Wykonanie projektów tymczasowej organizacji ruchu z pozytywną oceną jednostek zarządzających drogami i organu policji wraz z zatwierdzeniem przez Zarządców ruchu. 7) Wykonanie projektów stałej organizacji ruchu z pozytywną oceną jednostek zarządzających drogami i organu policji wraz z zatwierdzeniem przez Zarządców ruchu. 8) Uzgodnienie z zarządcami dróg. 9) Uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę. 10) Wykonanie dokumentacji wielobranżowych projektów wykonawczych dla celów realizacji inwestycji. Projekt techniczny wykonawczy stanowić będzie uszczegółowienie projektu budowlanego dla potrzeb realizacji inwestycji. Dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia projektu budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach. Projekty techniczne, wykonawcze sporządzone będą oddzielnie dla każdej branży. 11) Wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. 12) Sporządzenie programów/planów: 12.1 Programu Zapewnienia Jakości 12.2 Planu Ochrony Środowiska 13) Wykonanie przedmiarów robót i kosztorysów umożliwiających rozliczanie inwestycji. 14) Wykonanie dokumentacji powykonawczej z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy, potwierdzonymi oświadczeniami projektantów o zmianach nieistotnych. 2.1.2. Prace budowlane: 1) Przygotowanie terenu budowy oraz rozbiórki; 2) Budowa / przebudowa dróg dla rowerów wraz z chodnikami oraz niezbędną infrastrukturą 3) Przebudowa pozostałej infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją 4) Zagospodarowanie terenu bezpośrednio przylegającego do wykonywanych robót 5) Dostawa i montaż elementów towarzyszących drogom rowerowym (stojaki, podpórki, separatory, oznakowania) 6) Budowa oświetlenia dróg rowerowych: - dla części 2 etap D – ulica Skośna cała, ulica Wiejska na odcinku od Miodowej do Skrajnej; - dla części 2 etap F – nowoprojektowana ul. Popiełuszki tylko na połączeniach z ul. Wiejską, Targową i Jutrzkowicką (zgodnie z PFU – załącznikiem nr 1 do niniejszej SIWZ). 7) Budowa doświetleń przejść dla pieszych oraz przejazdów rowerowych przez skrzyżowania (zgodnie z załącznikiem nr 3 do PFU „Lokalizacja przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych do doświetlenia”) W ramach obowiązku Wykonawcy znajduje się pozyskanie wszystkich danych niezbędnych do prawidłowego zaprojektowania i wykonania przedmiotu. Powyższy wykaz może nie wyczerpywać wszystkich opracowań branżowych koniecznych do wykonania zamówienia objętego niniejszą dokumentacją, co nie zwalnia Wykonawcy prac projektowych z obowiązku kompletnego wykonania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę. Do zakresu prac projektowych należy również uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień i opinii, decyzji administracyjnych, ekspertyz budowlanych i technicznych i innych czynności niezbędnych do zaprojektowania, wykonania robót budowlanych. Zawiadomienie o zakończeniu budowy i pozwolenie na użytkowanie uzyska Zamawiający, na podstawie dokumentów przygotowanych przez Wykonawcę Całość założenia ma za zadanie wykonanie sieci DDR w celu uzupełnienia sieci komunikacji publicznej, w szczególności w kwestii zapewnienia połączeń rowerowych z węzłami komunikacji publicznej. Dla każdego z etapów wybrano preferowany przebieg i typy DDR. Rozwiązania dostosowano do natężenia ruchu samochodowego, rowerowego i pieszych oraz do warunków lokalnych. 2.2.1. W związku z ogłoszonym w Polsce stanem epidemiologicznym Zamawiający odstępuje od obowiązku przeprowadzenia wizji lokalnej z podmiotami uczestniczącymi w postępowaniu przetargowym opisanej w punkcie 1.3.11 PFU – Załącznika nr 1 do niniejszej SIWZ. Wszystkie lokalizacje są położone na terenie otwartym, bez ograniczenia dostępu dla osób trzecich. 2.2.2 Podczas wykonywania dokumentacji projektowej należy uwzględnić: - uwagi wniesione przez Starostwo Powiatowe w Pabianicach – zarządcę dróg powiatowych - ujęte w protokole z dnia 4 czerwca 2019r. – załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ, - uwagi wniesione przez przedstawicieli nieformalnego stowarzyszenia Rowerowe Pabianice spisane w notatce służbowej z dnia 23 sierpnia 2019r – załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ, - dla części 1 – etap B – ul. Łaska – koncepcję remontu linii tramwajowej nr 41 na ul. Łaskiej w ramach projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów” – załącznik nr 12 do niniejszej SIWZ; - dla części 2 – etap F – projektowana al. Popiełuszki, w związku z realizacją przez Województwo Łódzkie projektu „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 485 węzeł Pabianice Płd. na S-8 – Bełchatów Odcinek węzeł Pabianice Płd. na S-8- Dłutów” - zmianę zakresu opracowania dokumentacji projektowej i realizacji DDR w porównaniu z koncepcją stanowiącą załącznik do PFU (odcinek F3); - dla części 5 – etap C – ulica Szarych Szeregów, zmianę w koncepcji przebiegu drogi dla rowerów wzdłuż skweru im. inż. B. Pietrzaka ustalona z przedstawicielami Stowarzyszenie „Nasz Park” stanowiącą załącznik nr 13 do niniejszej SIWZ. - dla części 5 – etap C – ulica Wiejska, koncepcję budowy zatoki autobusowej na przystanku Wiejska/Przejazd stanowiącą załącznik nr 14 do niniejszej SIWZ. 2.2.3. Ponadto Zamawiający dołącza do dokumentacji przetargowej: - projekt budowlano-wykonawczy branży elektrycznej pt: „Budowa sieci elektroenergetycznej - kablowej 0,4 kV oświetlenia na ul. Wiejskiej w miejscowości Pabianice” z listopada 2016 roku jako załącznik nr 15 do niniejszej SIWZ. Zamawiający wyjaśnia, że w/w projekt budowlano-wykonawczy z uwagi na upływ terminu jego ważności wymaga aktualizacji. Zamawiający udostępnia Wykonawcy w/w projekt budowlano-wykonawczy oświetlenia ul. Wiejskiej do adaptacji, w ramach której Zamawiający rekomenduje przyłączenie nowo projektowanego oświetlenia do istniejącego już oświetlenia ledowego stanowiącego własność Zamawiającego, czyli rozbudowę z wykorzystaniem przyłącza i ewentualną modernizacją układu sterowania, rozszerzenie zakresu projektu o latarnie z podwójnymi oprawami. Dla pozostałych lokalizacji należy wykonać projekty zgodnie z zasadami i obowiązującymi przepisami, uzyskać warunki przyłączenia do sieci dystrybucyjnej przy czym na doświetlenia przejść dla pieszych oraz w przypadku projektowania niewielkich odcinków oświetlenia drogowego Zamawiający rekomenduje przyłączenie ww. do istniejącego oświetlenia ulicznego (jeżeli taka sieć jest w pobliżu oraz po uprzednim uzyskaniu zgody Właściciela infrastruktury); - dokumentację z posiadanego projektu dotyczącego przepustu na rzece Pabiance jako załącznik nr 16 do niniejszej SIWZ. Dokumentację należy zmodyfikować dostosowując ją do zakresu obecnego zadania; - dokumentację projektową posiadaną przez Zamawiającego budowy nowoprojektowanej ul. Popiełuszki jako załącznik nr 17 do niniejszej SIWZ. Jednocześnie Zamawiający informuje, że drogę dla rowerów na etapie F należy zaprojektować i wybudować na nowej niwelecie trzymając się istniejącego terenu. Przekrój przepustu powinien wynikać z operatu i pozwolenia wodnoprawnego, jakie Wykonawca musi uzyskać zgodnie z punktem 1.3.2. Programu Funkcjonalno- Użytkowego; - posiadaną dokumentację geotechniczną dla projektu budowy ul. Popiełuszki jako załącznik nr 18 do niniejszej SIWZ. Zamawiający wyjaśnia , że zgodnie z zapisem punktów 1.3.1 i 1.3.2. Programu Funkcjonalno-Użytkowego Wykonawca ma wykonać na własny koszt wszystkie badania i analizy, w tym również badania geotechniczne niezbędne dla prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy, a w szczególności projektu budowlanego. 2.2.4. W związku ze zmianą przebiegu drogi dla rowerów w stosunku do koncepcji z 2017 roku (zaakceptowaną przez Instytucję Zarządzającą) oraz wolą uregulowania kwestii własności nieruchomości przeznaczonych pod budowę DDR znajdujących się w pasie drogowym, Zamawiający zwraca uwagę, że w stosunku do zapisów PFU punkt1.3.5 Prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane zaszły następujące zmiany: - dla części 1 - Budowa DDR opisana w PFU jako Etap B – ul. Łaska, Zamawiający nie posiada prawa do części działek stanowiących teren budowy. Wykonawca powinien zrealizować roboty zgodnie z Ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1474 z późn. zm. ); - dla części 2 - Budowa DDR opisana w PFU jako Etap D – ul. Wiejska/Skośna, Zamawiający nie posiada prawa do części działek stanowiących teren budowy. Wykonawca powinien zrealizować roboty zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1474 z późn. zm.); - dla części 3 - Budowa DDR opisana w PFU jako Etap I – ul. Partyzancka, Zamawiający nie posiada prawa do części działek stanowiących teren budowy. Wykonawca powinien zrealizować roboty zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1474 z późn. zm.); - dla części 4 - Budowa DDR opisana w PFU jako Etap G – ul. Kopernika, Zamawiający nie posiada prawa do części działek stanowiących teren budowy. Wykonawca powinien zrealizować roboty zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1474 z późn. zm.); - dla części 5 - Budowa DDR opisana w PFU jako Etap E – ul. Jana Pawła II, Zamawiający nie posiada prawa do części działek stanowiących teren budowy. Wykonawca powinien zrealizować roboty zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1474 z późn. zm.). 2.2.5. Zamawiający informuje, że na ulicy Łaskiej – etap B – część 1 będą prowadzone roboty związane z budową torowiska tramwajowego w ramach projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów” – koncepcja stanowi Załącznik Nr 12 do niniejszej SIWZ. W przypadku rozbieżności między koncepcją przebiegu torowiska i drogi dla rowerów pierwszeństwo ma projekt przebudowy linii tramwajowej, projekt budowy drogi dla rowerów jest komplementarny. Przejazdy przez torowisko tramwajowe w formie płyt prefabrykowanych wykona konsorcjum firm z Liderem PROGREG InfraCity Sp. z o.o. realizujące zadanie remontu linii tramwajowej. W ramach niniejszego postępowania Wykonawca musi zaprojektować drogę dla rowerów i chodnik w nawiązaniu do wykonanych przejazdów. 2.2.6. Zamawiający informuje, że co do kolizji odcinków B i C Zamawiający uznaje, że skrzyżowania ulicy Łaskiej z ul. Wiejską i Szarych Szeregów należą do ciągu ul. Łaskiej czyli wykonuje je Wykonawca odcinka B. Za wiążące należy uznać rozwiązania przedstawione na rysunku B2 koncepcji przebiegu dróg rowerowych – załącznika do PFU nr 4. Co do kolizji odcinków E i F Zamawiający uznaje, że skrzyżowanie ulicy Wiejskiej i nowoprojektowanej ul. Popiełuszki należy do nowoprojektowanej ul. Popiełuszki czyli wykonuje je Wykonawca odcinka F. Za wiążące należy uznać rozwiązania przedstawione na rysunku F1 koncepcji przebiegu dróg rowerowych – załącznika do PFU nr 4. Wykonawca odcinka F musi dowiązać połączenie drogi dla rowerów w nowoprojektowanej ul. Popiełuszki do istniejącej drogi dla rowerów w ul. Wiejskiej. 2.3 Całość Projektu została podzielona na 5 części: Lp. Nr części Opis części – lokalizacja- Długość odcinka wg PFU: 1 Część 1 Budowa DDR opisaną w PFU jako Etap B – ul. Łaska ok. 2,3 km; 2 Część 2 Budowa DDR opisaną w PFU jako Etap D – ul. Wiejska / Skośna + etap F – ul. Popiełuszki ok. 3,4 km; 3 Część 3 Budowa DDR opisaną w PFU jako Etap I – ul. Partyzancka ok. 0,9 km; 4 Część 4 Budowa DDR opisaną w PFU jako Etap G – ul Bugaj/ ul. Kopernika + etap H – ul. 20 Stycznia ok. 1,8 km; 5 Część 5 Budowa DDR opisaną w PFU jako: Etap C – ul. Wiejska / ul. Szarych Szeregów / ul. Śniadeckiego / ul. Moniuszki + etap E – ul. Jana Pawła II ok. 4,7 km. Zamawiający przewiduje możliwość składania ofert częściowych na następujące części: Lp. Nr części Opis części – lokalizacja- Długość odcinka wg PFU: 1 Część 1 Budowa DDR opisaną w PFU jako Etap B – ul. Łaska ok. 2,3 km; 2 Część 2 Budowa DDR opisaną w PFU jako Etap D – ul. Wiejska / Skośna + etap F – ul. Popiełuszki ok. 3,4 km; 3 Część 3 Budowa DDR opisaną w PFU jako Etap I – ul. Partyzancka ok. 0,9 km; 4 Część 4 Budowa DDR opisaną w PFU jako Etap G – ul Bugaj/ ul. Kopernika + etap H – ul. 20 Stycznia ok. 1,8 km; 5 Część 5 Budowa DDR opisaną w PFU jako: Etap C – ul. Wiejska / ul. Szarych Szeregów / ul. Śniadeckiego / ul. Moniuszki + etap E – ul. Jana Pawła II ok. 4,7 km. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną liczbę części. 2.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku pn. Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU) jako Zadanie Nr 9 i Zadanie Nr 10. Zamawiający informuje, że zakup wiat rowerowych, o których mowa w Zadaniu Nr 10 jest przedmiotem osobnego postępowania przetargowego. Oferent winien przygotowując ofertę analizować przedmiot zamówienia i SIWZ mając na uwadze PFU i załączone do SIWZ dokumenty. UWAGA !!! Ilości robót przedstawione w załącznikach do SIWZ (PFU) należy rozumieć jako orientacyjne. Mają one charakter poglądowy i mogą nie uwzględniać kompletnego asortymentu robót niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia w związku z czym Oferent winien je interpretować na własne ryzyko. Wszelkie różnice jakie wynikną w trakcie opracowywania projektu budowlanego i wykonawczego nie będą miały wpływu na cenę kontraktową oferty i czas zakończenia robót. Zgodnie z punktem 2.10.5 PFU należy przyjąć konieczność budowy lub odtworzenia chodników towarzyszących projektowanym ścieżkom rowerowym. Stan nawierzchni chodników jest opisany w załączniku nr 11 do niniejszej SIWZ. Drzewa i krzewy pochodzące z wycinki przy budowie dróg dla rowerów będą stanowiły własność Wykonawcy. 2.5. Opis przedmiotu zamówienia zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 2195/2002 z 5 listopada 2002 r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Dział robót: 45000000-7 Roboty budowlane 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 77000000-0 Usługi rolnicze, leśne, ogrodnicze, hydroponiczne i pszczelarskie Grupa robót: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej lub wodnej 71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne 71300000-0 Usługi inżynieryjne 77300000-3 Usługi ogrodnicze 45000000-7 Roboty budowlane 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne 71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71500000-3 Usługi związane z budownictwem 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych Kody CPV są identyczne dla każdej części projektu 2.6. Rozwiązania równoważne. 1) Program Funkcjonalno-Użytkowy może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca analizując PFU powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". 2) Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. 3) Wykonawca, który zastosował produkt równoważny, ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zamienione, i określić, jakie materiały i urządzenia w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne. 4) Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 5) Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 6) Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. 7) Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. 8) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną. 2.7. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia; 2) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia; 3) spełnienie innych wymagań określonych we wzorze aktu umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa. 2.8. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. W szczególności na okres realizacji umowy Wykonawca musi zapewnić dysponowanie co najmniej: 1) Przedstawicielem Wykonawcy 2) Projektantem w branży drogowej, 3) Kierownikiem budowy – kierownikiem robót drogowych, których wymagane kwalifikacje i doświadczenie zostały opisane w Rozdziale IV. Zamawiający dopuszcza łączenie różnych funkcji, określonych powyżej przez tę samą osobę pod warunkiem spełnienia wszystkich wymagań w zakresie kwalifikacji zawodowych właściwych dla łączonych stanowisk, jakie zostaną im powierzone. 2.9. Wykonawca powinien, o ile uzna to za konieczne, zapewnić swoim specjalistom wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego wykonania umowy (np. dodatkowi projektanci, kierownicy danej branży, uprawniony geodeta, radca prawny, ekspert hydrogeolog, geolog, specjalista ds. ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ochrony placu budowy, administrator, itp.). Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy. 2.10. Okres rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały wynosi 60 miesięcy. Minimalny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały wynosi 36 miesięcy liczone od dnia podpisania protokołu końcowego. Wydłużenie przez Wykonawcę okresu gwarancji jest jednym z elementów kryteriów oceny ofert, a Zamawiający informuje, że sposób punktacji za proponowany przez Wykonawcę okres gwarancji określony został w Rozdziale XII specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały objęty nią przedmiot zamówienia, więc powinien te koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych. 2.11. Przedmiotowe zamówienie stanowi element realizowanego przez Zamawiającego projektu pn. „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Działanie III.1 Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie III.1.1 Niskoemisyjny transport miejski – ZIT oraz z budżetu państwa. 2.12. Wykonawca, w toku realizacji umowy, zobowiązuje się do stosowania Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 (dokument dostępny do wglądu na stronie funduszeeuropejskie.gov.pl) 2.13. . Wszystkie obiekty należy zaprojektować i wykonać w sposób zharmonizowany architektonicznie z istniejącym krajobrazem oraz pozostałymi obiektami 2.14. W przypadku kolizji z istniejącymi urządzeniami infrastruktury technicznej, należy zaprojektować i wykonać ich przebudowę lub zabezpieczenie. 2.15. Podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 1) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik nr 3a do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 2) w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile będą znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy Zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację przedmiotu zamówienia. 3) jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są w projekcie umowy. 2.16. Klauzula zatrudnienia. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych (w tym operatorzy sprzętu, kierowcy i prace fizyczne instalacyjno-montażowe objęte zakresem zamówienia, określonym w pkt. 2.1 SIWZ) oraz prac technicznoobsługowych na etapie projektowania. (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy stanowiącym Załącznik Nr 2a do SIWZ. 2.17. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia. 2.18. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: - Część I – 60.500,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt tysięcy pięćset zł), - Część II – 56.700,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt sześć tysięcy siedemset zł), - Część III – 21.500,00 PLN (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy pięćset zł), - Część IV – 68.200,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt osiem tysięcy dwieście zł), - Część V – 107.700,00 PLN (słownie: sto siedem tysięcy siedemset zł), dla każdej części oddzielnie. 6.1. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: w banku: GETIN BANK Nr rachunku: 47 1560 0013 2473 5210 8000 0006 z adnotacją „Wadium w postępowaniu na: Budowa dróg dla rowerów dochodzących do węzłów przesiadkowych komunikacji miejskiej – jako niezbędny, uzupełniający element projektu – Część …… – zaprojektuj i wybuduj (Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu). b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299). 6.2. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6.3. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia ……. – do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp. 6.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). W związku z utrudnieniami związanymi z otrzymaniem wadium w formie tradycyjnej ze względu na ograniczenia funkcjonowania banków i zakładów ubezpieczeń związane z ogłoszonym w Polsce stanem epidemiologicznym, Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby umocowanej do reprezentowania gwaranta. W przypadku wniesienia wadium w ww. formie nie może ono zawierać informacji, iż „gwarancja wygasa w momencie zwrotu oryginału dokumentu”. Wadium w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym wnosi się przed upływem terminu składania ofert na adres poczty elektronicznej Zamawiającego: poczta@um.pabianice.pl. 6.5. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 6.6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 6.7. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6.8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6.10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6.12. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Formularz ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3a do SIWZ; b) Formularz cenowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego odpowiednio dla danej części Załącznik Nr 3b lub 3c lub 3d lub 3e lub 3f do SIWZ; UWAGA: W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na więcej niż jedną część formularz cenowy musi być sporządzony dla każdej części osobno. Oferty zawierające formularz cenowy zsumowany dla kilku części będą odrzucane jako niespełniające wymogów formalnych. c) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii (jeżeli dotyczy); d) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 346 z późn. zm.) a wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty; e) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 4.5.1 i 4.5.4 SIWZ - jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. f) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach