Przetargi.pl
„Budowa deszczowni na Szkółce Leśnej w Jeziercach”

Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Czerniejewo ogłasza przetarg

  • Adres: 62250 Czerniejewo,
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 614 273 041 , fax. 614 273 188
  • Data zamieszczenia: 2018-06-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Czerniejewo
    62250 Czerniejewo, woj. wielkopolskie
    tel. 614 273 041, fax. 614 273 188
    REGON: 63001135500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.czerniejewo.poznan.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa deszczowni na Szkółce Leśnej w Jeziercach”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pod nazwą: „Budowa deszczowni na Szkółce Leśnej w Jeziercach”. 2. Lokalizacja inwestycji: - Nadleśnictwo Czerniejewo - Szkółka Leśna w Jeziercach zlokalizowana jest na wydzielonym terenie, na działce leśnej nr 278 i 273, jednostka ewidencyjna: 302112_5, Pobiedziska – obszar wiejski, obręb nr 0010 Jezierce, powiat poznański, województwo wielkopolskie. - Zamawiający oświadcza, że z mocy prawa zarządza ww działkami stanowiącymi własność Skarbu Państwa. 3. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa sytemu deszczownianego na szkółce Leśnej w Jeziercach w Nadleśnictwie Czerniejewo, którego zadaniem będzie regulacja stosunków wodnych w celu ulepszenia zdolności produkcyjnej gleby poprzez utrzymanie optymalnej wilgotności górnej warstwy gleby w okresie wegetacyjnym, zapewnienie fertygacji i zabezpieczenie uprawianego materiału przed przymrozkami. 4. Szczegółowe określenie przedmiotu i zakresu zamówienia: a) Remont istniejącego ujęcia wody wraz z zainstalowaniem pompy zatapialnej w istniejącej studni oraz z doprowadzeniem wody do zbiorników wyrównawczych; b) Budowa dwóch zbiorników wyrównawczych z blachy falistej o pojemności ~ 780 m3 Uwaga! Zamawiający informuje, że ilekroć w dokumentacji wymienionej w rozdziale 3 pkt 7 jest mowa o zbiornikach wyrównawczych należy rozumieć i przyjąć zbiorniki o wymiarach: średnica 12,8 m, wysokość 3,05 m, objętość 390 m3 każdy. Uwaga! Ilekroć w dokumentacji projektowej, umowie pojawia się sformułowanie „dziennik budowy” należy rozumieć pod tym pojęciem „książkę budowy”. c) Budowa pompowni deszczownianej wraz z wyposażeniem technologicznym o wydatku do 100 m3/h ; d) Budowa sieci głównych rurociągów podziemnych wraz ze studzienkami hydrantowymi na polowych kwaterach uprawowych; e) Budowa sieci stałych rurociągów rozprowadzających na nawadnianych kwaterach wraz z wyjściami zraszaczy; f) Wykonanie systemu automatycznego sterowania nawodnieniami i fertygacją z możliwością ochrony antyprzymrozkowej. g) Rozebranie istniejącego budynku pompowni i budynku gospodarczego (drewnianej szopy). 5. Informacje dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Istniejące zagospodarowanie terenu. Szkółka Leśna w Jeziercach stanowi powierzchnię wydzieloną na obszarze kompleksu leśnego dla prowadzenia produkcji materiału sadzeniowego (drzew i krzewów) do prac odnowieniowych i zalesieniowych. Na tym obszarze wydzielono 4 kwatery uprawowe o łącznej powierzchni około 3,60 ha, oddzielone od siebie zadrzewionymi pasami stanowiącymi wiatrochron. Woda dla nawodnień pozyskiwana jest obecnie z jeziora Ósemka skąd przepompowywana jest rurociągiem o średnicy 150 mm na teren szkółki, gdzie jest rozdeszczowywana za pomocą deszczowni przenośnej. W skład istniejącego systemu nawodnień ciśnieniowych wchodzą następujące elementy: - ujęcie wody z jeziora z kręgów betonowych o średnicy DN1500 mm z betonowym dokiem wlotowym i rowem dolotowym, - pompownia deszczowniana z rurociągiem ssawnym, - rurociąg tłoczny z rur pcw DN 110 mm wraz z czteroma wyjściami hydrantowymi, - przenośne rurociągi ze zraszaczami. b) Źródło wody do nawodnień deszczownianych. Decyzją Starosty Poznańskiego WŚ.VI.6223-.7-2/10 z dnia 20.05.2010 roku udzielono Nadleśnictwu Czerniejewo pozwolenia wodnoprawnego na szczególne korzystanie z wód, w zakresie poboru wody z Jeziora Ósemka za pomocą istniejącego ujęcia brzegowego, o charakterystyce: - lokalizacja istniejącego ujęcia - rów doprowadzający o długości 37 m od jeziora Ósemka, północno-wschodnia część jeziora (dz. nr ew. 273, 278) w m. Jezierce, gm. Pobiedziska; - okres poboru - od kwietnia do sierpnia każdego roku, - wielkość pobieranej wody: Qmaxh=48,00 m3/h, Qśrd = 106 m3/d w I okresie nawodnień tj. od kwietnia do połowy czerwca, Qśrd = 95 m3/d w II okresie nawodnień tj. od połowy czerwca do sierpnia, Qmax = 15 402 m3/rok. - ilość pobieranej wody w poszczególnych miesiącach: - kwiecień = 3286 m3, - maj = 3286 m3, - czerwiec = 3015 m3, - lipiec = 2945 m3, - sierpień = 2945 m3, -cel poboru wody - nawadnianie 3,6 ha Szkółki Leśnej Jezierce (dz. nr ew.278), -urządzenie do poboru wody - agregat pompowy o wydajności Q= 48 m3/h, -sposób rejestracji poboru wody z jeziora - wodomierz śrubowy Ø 80 mm. Termin ważności pozwolenia wodnoprawnego: do dnia 31.03.2030 roku. c) Przewidywane zmiany w zagospodarowaniu terenu. Prace objęte przedmiotem zamówienia mają na celu modernizację istniejącego systemu nawodnieniowego i nie będą miały wpływu na istniejące zagospodarowanie terenu. Wszystkie prace objęte projektem nie wykraczają poza obręb szkółki i zakres oddziaływania istniejącej deszczowni. Prace nie zmienią także dotychczasowego układu komunikacyjnego jak i granic działki. 6. Oznaczenia wg CPV: 45232120-9 Roboty nawadniające 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45232152-2 Roboty budowlane w zakresie przepompowni 45240000-1 Budowa obiektów inżynierii wodnej 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach 45231100-6 Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów 45316000-5 Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45317300-5 Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45314300-4 Instalowanie infrastruktury okablowania 7. Szczegółowy zakres prac objętych przedmiotem zamówienia określony został w dokumentacji technicznej tj. a) kosztorysach nakładczych (część I i II), które stanowią załącznik nr 3 do SIWZ; b) przedmiarach robót (część I i II), które stanowią załącznik nr 2 do SIWZ; c) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - załącznik nr 4 do SIWZ; d) projekcie budowlano-wykonawczym Tom I i II, który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ; 8. Warunki dotyczące wykonywania zamówienia: a) Wymagania dotyczące robót – wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż., z zaleceniami Inspektora Nadzoru, wytycznymi niniejszej SIWZ, przekazaną dokumentacją techniczną opisaną w pkt. 7 powyżej a także pozostałymi załącznikami do SIWZ. b) Wszystkie materiały użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać dopuszczenie do obrotu oraz posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca, który wygra przetarg musi dostarczyć ww. dokumenty przy odbiorze końcowym. Wyklucza się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nie posiadających ważnych certyfikatów. c) Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni wszystkie niezbędne narzędzia, materiały i urządzenia. d) Podczas realizacji inwestycji Wykonawca zapewni Zamawiającemu możliwość sprawdzenia materiałów budowlanych, które będą użyte do wykonania przedmiotu umowy. e) Szczegółowe warunki dotyczące zamówienia: W ramach wynagrodzenia Wykonawca uwzględni: - Wykonawca wykona pełną obsługę geodezyjną inwestycji zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. z 1995 r. Nr 25, poz. 133) wraz z opracowaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, którą w terminie 5 dni od daty zgłoszenia robót do odbioru końcowego złoży do właściwego ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej. Potwierdzenie złożenia ww. opracowania Wykonawca jest zobowiązany bezzwłocznie przedstawić Zamawiającemu. - w przypadku korzystania z podwykonawców koordynowanie robót podwykonawców ponosząc za nich pełną odpowiedzialność, - wykonywanie prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych, - doprowadzenie do należytego stanu i porządku miejsca prowadzenia robót, a w szczególności dróg dojazdowych, które Wykonawca naruszy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, - naprawę ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót wyrządzonych osobom trzecim lub uszkodzeniem mienia. f) Obowiązki Wykonawcy (w ramach umowy oraz ceny ofertowej) Wykonawca zobowiązany będzie do: - wykonywania prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych, - zapewnienia właściwych warunków bhp i ppoż., - dokonania niezbędnych pomiarów i badań laboratoryjnych itp. jeżeli są one niezbędne do oddania przedmiotu zamówienia do użytkowania, - na żądanie Zamawiającego (w przypadku wątpliwości co do jakości wykonywanych robót) Wykonawca zapewni na swój koszt wykonanie badań laboratoryjnych, dostarczenie oprzyrządowania i zapewnienie potencjału ludzkiego w celu sprawdzenia jakości i ilości materiałów użytych do wykonania zamówienia oraz jakości wykonanych robót, - jeżeli w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia Wykonawca wyrządzi Zamawiającemu lub innym podmiotom trzecim szkodę (np. uszkodzenie nawierzchni drogi dojazdowej) to zobligowany będzie do niezwłocznego jej naprawienia. - wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także (w razie korzystania) z dróg, nieruchomości, urządzeń, obiektów itp., które Wykonawca naruszył przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. - zapewnienia nadzoru technicznego nad realizowanym zadaniem, nadzoru nad personelem w zakresie porządku i dyscypliny pracy, - prawidłowego prowadzenia dokumentacji budowy w tym książki budowy, - zorganizowanie i zagospodarowanie zaplecza budowy, g) transport maszyn i urządzeń przez Wykonawcę nie może odbywać się w sposób powodujący niszczenie dróg leśnych/linii oddziałowych, czy też dróg publicznych. Stwierdzone przez Zamawiającego uszkodzenia, Wykonawca robót będzie zobowiązany usunąć na swój własny koszt, tak aby przywrócić je do stanu pierwotnego. h) wykonywanie przedmiotu zamówienia nie może powodować uszkodzenia infrastruktury leśnej np. przepustów melioracyjnych, znaków, ogrodzeń upraw, oraz żywych drzew stojących. i) odpady inne niż niebezpieczne, powstałe w trakcie realizacji zamówienia – gromadzić w sposób selektywny i bezpieczny dla środowiska oraz wykorzystać gospodarczo lub odprowadzić na składowisko komunalne. j) odpady niebezpieczne powstałe w trakcie realizacji zamówienia – gromadzić w sposób bezpieczny dla środowiska oraz przekazać specjalistycznej firmie zajmującej się utylizacją tego typu odpadów. 9. Pozostałe informacje : z uwagi na to, że prace objęte przedmiotem zamówienia odbywają się na czynnym obiekcie i nie ma możliwości udostępnienia Wykonawcy całego terenu budowy Zamawiający przekaże wykonawcy: a) teren budowy pod rurociąg główny, budynek deszczowni, zbiorniki z blachy falistej, ujęcie wody bezpośrednio po podpisaniu umowy. b) Natomiast przekazanie kwater pod wykonanie rurociągów rozprowadzających nawadnianie na kwaterach nastąpi najpóźniej do dnia 17.09.2018 r. z uwagi na znajdujące się tam sadzonki. Wskazany termin może ulec zmianie w zależności od warunków wegetacyjnych roślin. c) Zamawiający udostępni Wykonawcy pas o szerokości 2,8 m pod budowę każdego z rurociągów rozprowadzających nawadnianie na kwaterach w terminie do dnia 17.09.2018 r. 10. Zamawiający informuje, że istnieje możliwość dokonania wizji lokalnej (z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia) na miejscu wykonywania przedmiotu umowy. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w rozdziale 8 pkt. 1 SIWZ i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy wskazanych w Rozdziale 1 SIWZ. 11. Wymagania dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę: - Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia tj. pracowników fizycznych wykonujących prace polegające na układaniu instalacji, kładzeniu rurociągów, prac wyburzeniowych i rozbiórkowych, operatorów maszyn jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz.U. z 2018.108). - Szczegółowe obowiązki Wykonawcy dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę zostały szczegółowo opisane we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 6 oraz rozdziale 25 SIWZ. 12. Wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi: - Na wykonany cały przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na okres minimum 36 miesięcy, przy czym na zamontowane urządzenia Wykonawca udzieli gwarancji nie krótszej niż gwarancja producenta urządzeń. - Warunki rękojmi i gwarancji określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 13. Kluczowe części zamówienia: - Zamawiający nie zastrzega kluczowych części zamówienia do samodzielnego wykonania przez Wykonawcę. - Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. - W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. - W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 14. Rozwiązania równoważne: - W przypadku, gdyby w dokumentacji technicznej opisanej w pkt.7 Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. - Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. - Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. - Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. - W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ. - W przypadku, gdyby Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 ustawy Pzp należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. Uwaga! Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może powodować konieczności przeprojektowania całej dokumentacji czy też w istotny sposób zmieniać technologii przyjętej w dokumentacji projektowej. - Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. - Stosowne dokumenty potwierdzające równoważność należy dołączyć do oferty. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232120-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości: 30 000,00 zł. (słownie trzydzieści tysięcy złotych). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U.2018.110 z późn.zm.). Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku: ING BANK ŚLĄSKI 67 1050 1520 1000 0090 3065 8687 z dopiskiem: „Wadium przetargowe” „Budowa deszczowni na Szkółce Leśnej w Jeziercach”. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (Sekretariat). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Prawo zamówień publicznych. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . Zwrot wadium a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na ofertę składają się: a) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. b) Kosztorysy ofertowe sporządzone metodą kalkulacji szczegółowej zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale 13 oraz punkcie 11.16 SIWZ. c) Informacja o części zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy na formularzu oferty. Stosownie do dyspozycji art. 36 b ust. 1 Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia , których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę nazw firm podwykonawców - na formularzu oferty. d) Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 7 pkt. 7.1, 7.2, 7.3 SIWZ. (załącznik nr 1 A i 1B do SIWZ ) e) W przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich zobowiązanie tych podmiotów (załącznik nr 9 do SIWZ). f) Pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. g) Jeżeli wykonawca oferuje rozwiązania równoważne przedkłada dokumenty o których mowa rozdziale 3.13 SIWZ . Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach