Przetargi.pl
Budowa ciągów rowerowych wraz z infrastrukturą turystyczną”

Gmina Mniszków ogłasza przetarg

  • Adres: 26341 Mniszków, ul. Powstańców Wielkopolskich
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 447 561 522 , fax. 447 561 523
  • Data zamieszczenia: 2018-08-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mniszków
    ul. Powstańców Wielkopolskich 10
    26341 Mniszków, woj. łódzkie
    tel. 447 561 522, fax. 447 561 523
    REGON: 59064812600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.Mniszkow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ciągów rowerowych wraz z infrastrukturą turystyczną”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie dróg rowerowych wg koncepcji i technologii opracowanej w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) w ramach projektu inwestycyjnego pn.: „Ograniczenie degradacji Sulejowskiego Parku krajobrazowego na terenie Gminy Mniszków poprzez budowę infrastruktury turystycznej oraz małej architektury”, w gminie Mniszków, powiat opoczyński, województwo łódzkie. Planowana trasa rowerowa o długości ok. 12,9 km przebiegać będzie przez miejscowości: Marianka, Konstantynów, Błogie Szlacheckie, Błogie Rządowe i Zarzęcin. Ciągi rowerowe będą wybudowane w technologii tradycyjnej z użyciem podbudowy tłuczniowej i warstwy asfaltowej oraz innowacyjnej z użyciem paneli polipropylenowych oraz przepuszczalnej nawierzchni bazaltowo-gumowej. W ramach inwestycji zostanie wybudowanych także sześć miejsc odpoczynku rowerzystów wraz z ich oświetleniem pojedynczymi słupami oraz wyposażeniem w elementy małej architektury (ławki, stoły, stojaki na rowery, kosze, tablice informacyjno-edukacyjne).Ponadto projekt zakłada przebudowę oświetlenia ulicznego poprzez wymianę 30 istniejących tradycyjnych opraw z lampami sodowymi na oprawy z wykorzystaniem technologii LED. 2. Szczegółowy zakres w/w prac obejmuje: - wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej dla całego zakresu zadania inwestycyjnego, objętego PFU wraz z uzyskaniem wymaganych prawem uzgodnień, decyzji pozwolenia na budowę, z uwzględnieniem ochrony przyrody i zmniejszeniem degradacji środowiska, zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania i obowiązującego prawa. - wykonanie robót budowlanych, zgodnie z uzyskanym pozwoleniem na budowę zakup oraz montaż elementów małej architektury na terenie działek wchodzących w zakres inwestycji, wymienionych w PFU, - budowa odcinków ciągów rowerowych wg technologii zawartej w PFU w granicach gminy Mniszków zlokalizowanych w granicach pasów drogowych i poza drogami publicznymi oraz ciągami pieszymi, - budowę oświetlonych miejsc obsługi rowerzystów, - przebudowę oświetlenia ulicznego z wykorzystaniem technologii LED, zmniejszającą zużycie energii i emisję CO2, - adaptację istniejących odcinków dróg dla potrzeb ciągów rowerowych i ich oznakowanie, - wykonanie oznakowania tras ciągów rowerowych oraz przyrodniczych atrakcji turystycznych, -przebudowę i zabezpieczenie niezbędnego uzbrojenia terenu, - inne prace o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym, takie jak: inwentaryzacja zieleni, nasadzenia zastępcze zieleni, przebudowa części istniejących dróg. 3.W skład dokumentacji projektowej wejdą następujące elementy: -inwentaryzacja zieleni, - pomiary ruchu, -dokumentacja geotechniczna lub geologiczno inżynierska, określająca warunki gruntowo- wodne, -uzgodnienia, opinie, decyzje ujęte w prawie budowlanym, normach, rozporządzeniach, uchwałach i innych przepisach prawa - niezbędne do realizacji zadania, - projekt budowlany wielobranżowy trasy rowerowej wg PFU z wydzieleniem miejsc obsługi rowerzystów, oświetlenia fotowoltaicznego i wizualizacją stanowisk rowerowych, - projekt wykonawczy wielobranżowy trasy rowerowej wg PFU, - przedmiary robót z podziałem na branże, -specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, -projekt organizacji ruchu zastępczego w czasie realizacji robót, - projekt docelowy organizacji ruchu. 4. Cena kontraktowa obejmuje wszystkie czynności, których obowiązek wykonania przez wykonawcę wynika lub może wynikać z PFU. Obejmuje on również opłaty i płatności jakie wykonawca będzie zobowiązany ponieść na rzecz właścicieli nieruchomości (ewentualna przebudowa ogrodzeń, furtek, bram), instytucji i organów, itp., w związku z realizacją zamówienia. Cena kontraktowa uwzględniać musi wszystkie koszty wynikające z projektu budowlano - wykonawczego realizowanego wg. technologii uwzględnionej w PFU, zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania. 5. Jeżeli w niniejszej SIWZ lub Programie Funkcjonalno-Użytkowym pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Wykonawca w takim przypadku może zaoferować przedmioty równoważne. Wskazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. Rozwiązania równoważne opisanym to technologie robót, materiały, wyposażenie i urządzenia o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych, spełniających minimalne parametry określone przez zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne do wyżej opisanych, obowiązany jest w myśl art. 30 ust. 5 Ustawy Pzp wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Jeżeli zajdzie powyższa sytuacja Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia stosownych dokumentów, które potwierdzą zastosowanie równoważnych materiałów lub urządzeń. Na wykonawcy leży obowiązek udowodnienia, iż przedstawione w dokumentacji projektowej materiały, urządzenia są równoważne w stosunku do przedstawionych przez Zamawiającego. 6. Warunki realizacji zamówienia oraz wzajemne prawa i obowiązki stron – zawiera „WZÓR UMOWY” stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ. 7. Podwykonawstwo : 1) Wykonawca, który zamierza wykonać zamówienie przy udziale podwykonawcy, musi wskazać w ofercie jaką część zamówienia (zakres czynności), odpowiednio dla wskazanego zadania, będzie wykonywana przy udziale podwykonawcy oraz wskazać tego wykonawcę (nazwa, adres, NIP) – o ile jest już Wykonawcy znany. Należy w tym celu wypełnić formularz ofertowy. W przypadku, gdy wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale podwykonawców, należy wpisać w formularzu ofertowym „nie dotyczy” . Brak ww. informacji oznaczać będzie, iż całość zamówienia będzie realizowana przez Wykonawcę. 2) Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca (o ile są już znane) podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w wykonanie zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu poprzednim, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację zamówienia. 3)Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art.22a ust.1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 4) Umowa w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi stanowiące część zamówienia publicznego, zawarta między wybranym przez Zamawiającego wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą). 5) Wykonawca wraz z fakturą musi złożyć w stosunku do każdego zgłoszonego wcześniej Podwykonawcy – jeden z wymienionych poniżej dokumentów : a) potwierdzone przez Podwykonawcę oświadczenie Wykonawcy, że zapłata za usługi, które są sprzedawane daną fakturą , zostały wykonane przez tego Podwykonawcę, została uregulowana, b) polecenia cesji na rzecz Podwykonawcy wraz z załączeniem nieuregulowanej kopii faktury otrzymanej od tego Podwykonawcy. W takim przypadku Zamawiający zapłaci należność przypadającą Podwykonawcy bezpośrednio na jego konto z zachowaniem terminu i zasad płatności jak dla Wykonawcy a należność pozostała zostanie przelana na konto Wykonawcy c) potwierdzone przez Podwykonawcę oświadczenie Wykonawcy, że usługi, które są sprzedawane daną fakturą zostały wykonane bez udziału tego podwykonawcy. 6) Brak złożenia przez Wykonawcę jednego z ww. dokumentów w stosunku do każdego Podwykonawcy będzie podstawą do odmowy przyjęcia przez Zamawiającego faktury od Wykonawcy . 7) Wynagrodzenie należne podwykonawcy dotyczy wyłącznie należności powstałych po przedłożeniu zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek, należnych podwykonawcy. 8) Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty, Wykonawca ma prawo w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, lecz nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia tej informacji, zgłosić pisemnie uwagi dotyczące zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy. 8. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy : Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umów o pracę (na min. ½ roczny okres realizacji zamówienia) osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu wykazu osób wyznaczonych do wykonywania w/w czynności, na podstawie umowy o pracę przed rozpoczęciem prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. Wykaz musi zawierać wymiar etatu oraz zakres wykonywanych czynności. Na każdym etapie realizacji zamówienia, Wykonawca na pisemne żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do przedłożenia kopii: umów o pracę, kopii dokumentów potwierdzających zgłoszenia w/w pracowników do ubezpieczeń oraz zaświadczeń ZUS potwierdzających opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę (za ostatni okres rozliczeniowy) dot. pracowników realizujących zamówienie – w terminie 5 dni od dnia otrzymania wezwania od Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Oferta, która nie będzie zawierała wadium wniesionego we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust.1 pkt 7b ustawy pzp. 1.1. Wadium ustala się w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) 1.2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 28.08.2018 r. do godz. 12.00. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 110, z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej Oddział Błogie nr konta : 41 8973 0003 0040 0040 0143 0005 z adnotacją: „wadium do postępowania znak: ZP.271.4.2018.AP” 4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 6. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. 7. Wadium wnoszone w postaci poręczeń i gwarancji bankowych, poręczeń kasy oszczędnościowo – kredytowej lub gwarancji ubezpieczeniowej należy złożyć w formie oryginału do oferty. Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczalnych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za wniesione w terminie tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że środki zostały zaksięgowane na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 9. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 9.1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9.2. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia , o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzania spełniania tego warunku. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty podmiotów zagranicznych. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w części VI pkt II składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt III zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Inne dokumenty nie wymienione w części VI. 1. Formularz ofertowy zał. nr 1 SIWZ , 2. Pełnomocnictwo w przypadku gdy upoważnienie do składania oferty nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, 4.Dowód wniesienia wadium wraz ze wskazaniem rachunku bankowego, na który Zamawiający winien zwrócić wadium ( w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach