Przetargi.pl
Budowa chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Jemielnica

Powiat Strzelecki ogłasza przetarg

  • Adres: 47100 Strzelce Opolskie, ul. Jordanowska
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4401700;4401755 , fax. 77 4401701
  • Data zamieszczenia: 2018-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Strzelecki
    ul. Jordanowska 2
    47100 Strzelce Opolskie, woj. opolskie
    tel. 77 4401700;4401755, fax. 77 4401701
    REGON: 53141265100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatstrzelecki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Jemielnica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia pn.: „Budowa chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Jemielnica” składa się z dwóch zadań: 1) Zadanie nr 1 pn.: „Budowa chodnika w ciągu drogi powiatowej 1857 O Gąsiorowice - do końca zabudowy (kier. Bokowe) w m. Gąsiorowice ul. Szkolna”, 2) Zadanie nr 2 pn.: „Rozbudowa drogi poprzez budowę chodnika w ciągu drogi powiatowej 1842 O Piotrówka - Osiek w m. Łaziska ul. Strzelecka”. Zakres robót dla Zadania nr 1 obejmuje : - drogę powiatową o numerze 1857 O Gąsiorowice – do końca zabudowy (kier. Bokowe) , ul. Szkolna w m. Gąsiorowice . * początek przeznaczonego do budowy chodnika odcinka drogi powiatowej nr 1857 O Gąsiorowice – do końca zabudowy (kier. Bokowe) , ul. Szkolna – km 0+000 - umiejscowiony jest w obrębie skrzyżowania z drogą gminną - ul. Szkolna boczna I w m. Gąsiorowice na końcu istniejącego odcinka chodnika, a przewidziany koniec budowy chodnika zlokalizowany jest w km 0+281,80 i umiejscowiony jest na wysokości granicy działki nr 313 na której zlokalizowana posesja nr 28 . W zakres budowy wchodzi : * Budowa nowego chodnika o nawierzchni z betonowej kostki brukowej wibroprasowanej * Budowa odwodnienia / studnie chłonne , studnie wpustowe , skrzynki rozsączające , przykanaliki , kolektor / , * Remont drogi o nawierzchni bitumicznej, * Budowa ścieku odwadniającego z betonowej kostki brukowej. Zakres robót obejmuje m. in.: 1) opracowanie i zatwierdzenie projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót, 2) oznakowanie miejsca prowadzonych robót, 3) wykonanie prac zgodnie z dokumentacją projektową, którą stanowi: - projekt budowlano - wykonawczy wraz z informacją o Planie BIOZ – w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - Ogólne Specyfikacje Techniczne (OST) oraz Specyfikacje Techniczne (ST) - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - projekt stałej organizacji ruchu - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu KT.7121.140.2017.SH z dnia 22.09.2017 r., - operat wodno – prawny - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - decyzja pozwolenia wodno prawnego na szczególne korzystanie z wód ŚR.6341.2.23.2.2017 z dnia 09.10.2017 r., - decyzja pozwolenia wodno prawnego na wykonanie urządzeń wodnych ŚR.6341.1.21.2.2017 z dnia 09.10.2017 r., - opinia geotechniczna - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - uzgodnienie branżowe TAURON Dystrybucja S.A. - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, 4) demontaż oznakowania. Szczegółowy zakres robót zawiera przedmiar robót. Zakres robót dla Zadania nr 2 obejmuje : - drogę powiatową o numerze 1842 O Piotrówka – Osiek , ul. Strzelecka w m. Łaziska, * początek przeznaczonego do rozbudowy odcinka drogi – km 0+000 umiejscowiony jest w ciągu ul. Strzeleckiej na wysokości początku posesji nr 36 . Przewidziany do rozbudowy odcinek drogi kończy się w km 0+107,15 , przed wjazdem do punktu handlowego (sklep spożywczy) zlokalizowanego na działce o nr ewidencyjnym 345 . W zakres budowy wchodzi : * Budowa nowego chodnika o nawierzchni z betonowej kostki brukowej wibroprasowanej, * Przebudowa drogi powiatowej o nawierzchni bitumicznej , obejmująca poszerzenie jezdni na łuku poziomym drogi, * Przestawienie słupa energetycznego. Zakres robót obejmuje m. in.: 1) opracowanie i zatwierdzenie projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót, 2) oznakowanie miejsca prowadzonych robót, 3) wykonanie prac zgodnie z dokumentacją projektową, którą stanowi: - projekt budowlany wraz z Informacją dotyczącą BIOZ – w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - projekt budowlany przebudowy kolidującej sieci niskiego napięcia - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - Ogólne Specyfikacje Techniczne (OST) oraz Specyfikacje Techniczne (ST) - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - projekt stałej zmiany organizacji ruchu - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - zatwierdzenie projektu stałej zmiany organizacji ruchu KT.7121.173.2017.SH z dnia 27.11.2017 r., - decyzja nr 5/17 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej UA.6740.2.4.2017.IS z dnia 18.12.2017 r. - opinia geotechniczna - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, 4) demontaż oznakowania. Szczegółowy zakres robót zawiera przedmiar robót. Charakterystyka techniczna Zadania nr 1 pn.: „Budowa chodnika w ciągu drogi powiatowej 1857 O Gąsiorowice - do końca zabudowy (kier. Bokowe) w m. Gąsiorowice ul. Szkolna”. Chodnik , jezdnia . 1. W ciągu pasa drogowego ul. Szkolnej zaprojektowano chodnik o nawierzchni z betonowej kostki brukowej - wibroprasowanej . 2. Projektowana grubość konstrukcji chodnika spowoduje wyniesienie jego niwelety w stosunku do istniejącego terenu o ~ + 4,00 cm w obrębie zjazdów i ~ +12,00 cm w jego ciągu . 3. Z uwagi na szerokość pasa drogowego zaprojektowano prawostronny chodnik o szerokości zgodnej z szerokością pobocza gruntowego : * 1,00 - 1,50 m – szerokość całkowita chodnika /krawężnik , nawierzchnia / na długości linii styku z ogrodzeniami , * 1,73 m – szerokość całkowita chodnika /krawężnik , nawierzchnia , obrzeże/ , na pozostałym odcinku . 4. Z uwagi na zmienną szerokość jezdni wynoszącą 4,70 – 4,80 m zaprojektowano prawostronne poszerzenie nawierzchni jezdni do jednolitej szerokości ~ 4,80 m licząc od krawędzi ścieku , oraz zaprojektowano ściek przykrawężnikowy z kostki betonowej o szerokości 20,00 cm , zapewniając w ten sposób należyte odwodnienie i odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z powierzchni chodnika i jezdni drogi – całkowita szerokość jezdni wyniesie 5,00 cm . Projektowany zakres remontu nawierzchni jezdni wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz jej należyte odwodnienie . 5. Jezdnia na odcinku drogi objętym opracowaniem tj. od km 0+000 do 0+281,80 posiada : * nawierzchnię bitumiczną o szerokość zmiennej od 4,70 m do 4,80 m . 6. Zgodnie z normatywem zaprojektowano następujące parametry techniczne chodnika : • przekrój chodnika jednostronny o spadku 2,0 % • szerokość : max. 1,73 m /wraz z krawężnikiem i obrzeżem/ – ciąg chodnika , min. 1,00 m /wraz z krawężnikiem / – na zwężeniach przy linii ogrodzeń , • ściek przykrawężnikowy o szerokości 0,20 m , • nawierzchnia chodnika – z betonowej kostki brukowej , 7. Zaprojektowano następujący zakres wykonania konstrukcji nawierzchni chodnika : • mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża w korycie pod warstwy konstrukcyjne na całej długości budowanego odcinka chodnika /według PN-88/B-044881, BN-77/8931-2/ • warstwa odcinająca / piasek płukany , pospółka / frakcji 0-6,0 mm i grubości warstwy po zagęszczeniu 10,00 cm . • podbudowa z kruszywa łamanego bazaltowego . • nawierzchnia z kostki betonowej wibroprasowenej ułożonej na podsypce z miału kamiennego o gr. 3,0 cm i wypełnieniem spoin piaskiem . 8. Zaprojektowano następujący zakres wykonania remontu konstrukcji nawierzchni drogi powiatowej – ul. Szkolna na poszerzeniach i przekopach : • mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża w korycie pod warstwy konstrukcyjne na całej powierzchni uzupełnienia /według PN-88/B-044881, BN-77/8931-2/. • warstwa odcinająca / piasek płukany , pospółka / frakcji 0-6,0 mm i grubości warstwy po zagęszczeniu 15,00 cm . • podbudowa dwuwarstwowa z kruszywa łamanego o frakcji : * 0,0 – 31,5 mm dla warstwy górnej , * 31,5 - 63,0 mm dla warstwy dolnej , o łącznej grubości 25,00 cm po zagęszczeniu /10,00 cm + 15,00 cm/ . • skropienie międzywarstwowe asfaltem w ilości 0,5 kg/m2 . • warstwa wiążąca z asfaltobetonu , o grubości 4,00 cm po zagęszczeniu . • warstwa ścieralna z asfaltobetonu , o grubości 4,00 cm po zagęszczeniu . 9. Szczegóły konstrukcyjne chodnika i zjazdów na posesje : a) warstwa odcinająca z piasek płukanego , pospółki frakcji 0-6,0 mm /materiał nienasiąkliwy , mrozoodporny/ i grubości warstwy po zagęszczeniu 10,00 cm . b) podbudowa z kruszywa łamanego bazaltowego frakcji 0,0 – 31,50 o grubości warstwy 10,00 cm po zagęszczeniu w ciągu chodnika i 15,00 cm po zagęszczeniu na zjazdach . c) nawierzchnia w ciągu chodnika z betonowej kostki brukowej wibroprasowenej o grubości 6,0 cm ułożonej na podsypce z miału kamiennego bazaltowego o gr. 3,0 cm z wypełnieniem spoin piaskiem . d) nawierzchnia na zjazdach z betonowej kostki brukowej wibroprasowenej o grubości 8,0 cm ułożonej na podsypce z miału kamiennego bazaltowego o gr. 3,0 cm z wypełnieniem spoin piaskiem . e) dowiązanie chodnika do nawierzchni jezdni zostanie wykonane poprzez ułożenie na ławie betonowej z oporem krawężników betonowych 15x30x100 cm na podsypce cementowo-piaskowej - w ciągu chodnika . f) dowiązanie chodnika do nawierzchni jezdni w obrębie zjazdów zostanie wykonane poprzez ułożenie na ławie betonowej z oporem krawężników betonowych 15x30x100 cm na podsypce cementowo-piaskowej – dopuszcza się zastosowanie zamiennie krawężników betonowych najazdowych 15x22x100 . g) nawierzchnia chodnika w jego ciągu zostanie oddzielona od pobocza gruntowego poprzez ustawienie na ławie betonowej z oporem obrzeży betonowych 8x30x100 cm na podsypce cementowo-piaskowej. h) najazd na chodnik od pobocza gruntowego wykonany zostanie poprzez ułożenie na ławie betonowej z oporem na płask krawężników betonowych najazdowych15x22x100 cm na podsypce cementowo-piaskowej . i) dowiązanie zjazdów /wszystkich/ do nawierzchni zjazdów poza pasem drogowym zostanie wykonane poprzez ułożenie na ławie betonowej z oporem krawężników betonowych najazdowych 15x22x100 cm na podsypce cementowo-piaskowej – w technologii „na płask”. j) szczegóły konstrukcyjne chodnika i zjazdów podano na rysunkach konstrukcyjnych . 9. Zgodnie z zaleceniami dotyczącymi poprawy bezpieczeństwa osób niepełnosprawnych zaprojektowano wbudowanie w nawierzchnię chodnika w obrębie przejść dla pieszych perforowanych /wypukłych/ kostek betonowych , informujących osoby niedowidzące o lokalizacji przejścia . 10. Do wykonania podbudów zaprojektowano użycie kruszywa kamiennego łamanego stabilizowanego mechanicznie , jednakże nie zaleca się stosowania kruszywa wapiennego z uwagi na występujące warunki gruntowe i wodne . Zjazdy. 1. W ciągu pasa drogowego ul. Szkolnej zlokalizowane są liczne zjazdy do posesji , których remont w granicach pasa drogowego objęto zakresem zamówienia. 2. W ciągu pasa drogowego ul. Szkolnej w m. Gąsiorowice zlokalizowany jest istniejący zjazd na drogę gminną ul. Szkolna boczna II , którego przebudowę w granicach pasa drogowego objęto zakresem zamówienia. Odwodnienie – kolektor kanalizacji deszczowej , studnie chłonne , studnie wpustów ulicznych , skrzynki rozdeszczowujące , przykanaliki , ściek przykrawężnikowy . 1. Wybudowany ciągu chodnika w etapie I wraz z zaprojektowanym odcinkiem /etap II , objęty opracowaniem projektowym/ , zlokalizowanymi w pasie drogowym drogi powiatowej – ul. Szkolnej , pogorszą znacznie odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z jezdni drogi , uniemożliwiając jej spływ na prawostronne pobocze gruntowe – w związku z powyższym zaprojektowano odwodnienie : * odcinka istniejącego , wybudowanego w etapie I - do km 0+000 – poprzez wykonanie w pasie drogowym ul. Szkolnej , po prawej stronie jezdni studni wpustowej W-1 oraz po lewej stronie jezdni studni wpustowo-osadnikowej W-2 , połączonych przykanalikiem , przyjmujących wody opadowe i roztopowe z pasa drogowego i odprowadzających je poprzez kolektor z rur PCV Ø 315 do systemu skrzynek rozdeszczowujących , zlokalizowanego na powierzchni wyspy kanalizującej ruch w obrębie skrzyżowania z drogą gminną . * odcinka nowoprojektowanego w km 0+000 – 0+281,80 , poprzez : - ułożenie w pasie drogowym ul. Szkolnej ciągu kolektora kanalizacji deszczowej z rur PCV Ø 200 mm , zlokalizowanego pod projektowanym prawostronnym chodnikiem , łączącego studnie wpustowe W-3 i W-4 , przyjmujące wody opadowe i roztopowe z pasa drogowego i odprowadzających je poprzez przykanalik ułożony w wykopie otwartym do lewostronnej studni retencyjno-chłonnej S-1 , zlokalizowanej w poboczu gruntowym . - wykonanie w pasie drogowym ul. Szkolnej po prawej stronie studni wpustowych przyjmujących wody opadowe i roztopowe z pasa drogowego i odprowadzających je poprzez przykanaliki ułożone w wykopie otwartym do lewostronnych studni retencyjno-chłonnych S-2 i S-3 , zlokalizowanych w poboczu gruntowym . 2. W ciągu pasa drogowego ul. Szkolnej zaprojektowano wzdłuż chodnika ściek przykrawężnikowy o nawierzchni z betonowej kostki brukowej odprowadzający wody opadowe poprzez zlokalizowane w jego ciągu wpusty uliczne do studni chłonnych i systemu skrzynek rozsączających . 3. Zaprojektowano zbiornik retencyjno-chłonny Zb1 złożony z zespołu skrzynek rozsączających , ułożonych w jednej warstwie , w trzech rzędach – łącznie 45,00 szt. skrzynek z lokalizacją w obrębie km 0+000 , strona lewa . 4. Lokalizacja studni chłonnych w ciągu ul. Szkolnej w km : S1 – km 0+107,10 strona lewa , S2 – km 0+187,60 strona lewa , S3 – km 0+271,60 strona lewa , z których następuje wchłonięcie wody przez grunt . 5. Zaprojektowano poniższe konstrukcje warstw w dnie i w obrębie studni chłonnej : a) warstwa filtracyjna – jako piasek gruboziarnisty o grubości warstwy 20,0 cm , b) warstwa pośrednia – jako żwir płukany granulacji 8,0-32,0 mm i grubości warstwy min. 20,0 cm , c) warstwa podtrzymująca – jako podbudowa z tłucznia kamiennego /bazaltowego/ granulacji 32,0-63,0 mm i grubości warstwy min. 20,00 cm , d) obsypka z tłucznia kamiennego wokół studni na wysokość od dna do 0,50 m poniżej terenu i o grubości warstwy 0,50 m . 6. Zaprojektowano studnię wpustowo-osadnikową z kratą płaską 400x600 mm z lokalizacją w pikietażu : W1/Sp1 – km - 0+021,50 strona lewa , 7. Zaprojektowano studnie wpustów ulicznych : * z kratą płaską 400x600 mm , W2 – km - 0+021,50 strona prawa , * z kratą krawężnikowo-jezdniową /boczną/ 560x700 mm z lokalizacją w pikietażu : W3 – km 0+044,40 strona prawa , W4 – km 0+107,10 strona prawa , W5 – km 0+187,60 strona prawa , W6 – km 0+271,60 strona prawa , 8. Parametry techniczne odwodnienia : a) ściek przykrawężnikowy z betonowej kostki brukowej szerokości 0,20 m ułożony na ławie fundamentowej betonowej i podsypce cementowo piaskowej , ze spoinami wypełnionymi zaprawą cementową , b) studnie wpustów ulicznych z rur betonowych o średnicy 50,00 cm i głębokości 0,80 m , c) studnia wpustowo-osadnikowa z rur betonowych o średnicy 80,00 cm i głębokości 1,50 m , d) studnie retencyjno-chłonne z rur betonowych o średnicy 150 cm , głębokości całkowitej 3,50 m i głębokości czynnej 2,50 m, przekrytych włazami żeliwnymi klasy D – studnie S1 , S2 i S3 o pojemności czynnej 4,41 m3 , e) zbiornik podziemny retencyjno-chłonny Zb1 złożony z zespołu skrzynek rozsączających , ułożonych w jednej warstwie , w trzech rzędach – łącznie 45,00 szt. skrzynek , o wymiarach 12,15x2,52x0,40 m i pojemności całkowitej 12,24 m3 , f) ciąg kolektora kanalizacji deszczowej wykonany z rur PCV : * Ø 315 mm – długość 8,50 m , pomiędzy studnią wpustowo-osadnikową W1/Sp1 a zespołem skrzynek rozsączających Zb1 , * Ø 200 mm – długość 63,00 m , pomiędzy studniami wpustowymi W3 i W4 , g) przykanaliki z rur PVC Ø 200 mm łączące studnie wpustów ulicznych ze studniami chłonnymi. Zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania terenu - długość odcinka chodnika - 281,80 m - chodnik z kostki betonowej - 292,16 m2 - zjazdy z kostki betonowej - 114,89 m2 - krawężniki betonowe - 310,20 m - obrzeża betonowe - 185,20 m - studnie wpustów ulicznych - 5,00 szt. - studnia rewizyjno-wpustowa - 1,00 szt. - studnie chłonne - 3,00 szt. - zbiornik podziemny retencyjno-chłonny z zespołu skrzynek rozsączających - 1,00 szt. - kolektor odwodnienia z rur PCV - 71,50 m - przykanaliki z rur PCV - 20,00 m - ściek z betonowej kostki brukowej - 258,50 m Charakterystyka techniczna Zadania nr 2 pn.: „Rozbudowa drogi poprzez budowę chodnika w ciągu drogi powiatowej 1842 O Piotrówka - Osiek w m. Łaziska ul. Strzelecka”. 1. Projektowana grubość konstrukcji nawierzchni chodnika spowoduje wyniesienie jego niwelety w stosunku do istniejącego terenu o ~12,00 cm w ciągu chodnika i ~ 4,00 cm na wjazdach . 2. Zaprojektowano dwa odcinki chodnika : - prawostronny zlokalizowany w km 0+000 - 0+064,70 o szerokości całkowitej 1,73 m, - lewostronny zlokalizowany w km 0+084,75 - 0+107,15 o szerokości całkowitej 1,50m, 3. Z uwagi na to, że przebudowywany odcinek drogi zlokalizowany jest na łuku poziomym drogi i w obrębie skrzyżowania z drogą gminną - ul. Rynek , zachodzi konieczność poszerzenia nawierzchni jezdni na w/w łuku od strony wewnętrznej (zbyt mała szerokość jezdni) . Rozbudowę - poszerzenie jezdni należy wykonać poprzez wykonanie podbudowy na całym odcinku , wykonanie warstwy wiążącej z masy bitumicznej oraz wykonanie warstwy ścieralnej z asfaltobetonu. 4. Jezdnia na odcinku drogi objętym opracowaniem posiada szerokość wynoszącą 5,00 m i aby dostosować ją do istniejącego natężenia ruchu oraz jego specyfiki zaprojektowano poszerzenie jezdni w następującym zakresie : - od km 0+000 do 042,40 na średnią szerokości 5,50 m . 5. Zgodnie z normatywem zaprojektowano następujące parametry techniczne ; - przekrój jezdni na łuku jednostronny o spadku 2,0 % - szerokość jezdni – 5,50 m , - nawierzchnia – dwuwarstwowa , bitumiczna z asfaltobetonu 6. Zaprojektowano następujący zakres wykonania konstrukcji nawierzchni jezdni na poszerzeniu : - mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża w korycie pod warstwy konstrukcyjne na całej długości przebudowywanego odcinka według PN-88/B-044881 , BN-77/8931-12 . - podbudowa dwuwarstwowa z kruszywa łamanego bazaltowego o frakcji : * 0,0 – 31,5 mm dla warstwy górnej , * 31,5 - 63,0 mm dla warstwy dolnej , o łącznej grubości 25,0 cm po zagęszczeniu /15 cm + 10 cm/ . - skropienie międzywarstwowe asfaltem w ilości 0,5 kg/m2 . - nawierzchnia z asfaltobetonu , dwuwarstwowa o łącznej grubości 8,0 cm po zagęszczeniu : * warstwa wiążąca z asfaltobetonu , o grubości 4,00 cm po zagęszczeniu . * warstwa ścieralna z asfaltobetonu , o grubości 4,00 cm po zagęszczeniu . 7. Zgodnie z normatywem zaprojektowano następujące parametry techniczne chodnika : • przekrój chodnika jednostronny o spadku 2,0 % • szerokość : max. 1,73 m /wraz z krawężnikiem i obrzeżem/ – odc. I , min. 1,50 m /wraz z krawężnikiem / – odc. II , • nawierzchnia chodnika – z betonowej kostki brukowej , 8. Zaprojektowano następujący zakres wykonania konstrukcji nawierzchni chodnika : • mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża w korycie pod warstwy konstrukcyjne na całej długości budowanego odcinka chodnika /według PN-88/B-044881, BN-77/8931-2/ • podbudowa z kruszywa łamanego bazaltowego . • nawierzchnia z kostki betonowej wibroprasowenej ułożonej na podsypce z miału kamiennego o gr. 3,0 cm i wypełnieniem spoin piaskiem . 9. Parametry techniczne projektowanego chodnika i zjazdów do posesji : - podbudowa z kruszywa łamanego bazaltowego o gr. warstwy po zagęszczeniu 10,00 cm w ciągu chodnika i gr. 15,00 cm na wjazdach . - nawierzchnia z brukowej kostki betonowej wibroprasowenej o grubości 6,0 cm w ciągu chodnika i 8,0 cm na wjazdach , ułożonej na podsypce z miału kamiennego o gr. 3,0 cm . - dowiązanie wjazdów do nawierzchni jezdni zostanie wykonane poprzez ułożenie na ławie betonowej z oporem krawężników betonowych najazdowych 15x22x100 cm na podsypce cementowo-piaskowej . - oddzielenie wjazdów na granicy działek na których zlokalizowana jest droga nastąpi poprzez ułożenie na ławie betonowej z oporem krawężników betonowych najazdowych15x22x100 cm na podsypce cementowo-piaskowej w technologii „na płask”. - nawierzchnia chodnika w ciągu zostanie oddzielone od nawierzchni jezdni poprzez ustawienie na ławie betonowej z oporem krawężników betonowych wyniesionych 15x30x100 cm na podsypce cementowo- piaskowej . 10. Przewidziane jest przesunięcie stanowiska słupowego nr 48 istniejącej napowietrznej linii elektroenergetycznej nN o około 1,00 m w kierunku prawej krawędzi pasa drogowego – dla usunięcia kolizji sieci elektroenergetycznej z obiektem Inwestora sporządzone zostało oddzielne opracowanie – dokumentacja projektowo-techniczna - uzgodniona i zatwierdzona przez właściciela infrastruktury tj. firmę „TAURON – DYSTRYBUCJA” S.A. Oddział w Opolu . 11. Zgodnie z projektem wody opadowe z jezdni odprowadzane będą powierzchniowo na pobocza gruntowe – odwodnienie powierzchniowe. 12. Zgodnie z zaleceniami dotyczącymi poprawy bezpieczeństwa osób niepełnosprawnych zaprojektowano wbudowanie w nawierzchnię chodnika w obrębie przejść dla pieszych perforowanych /wypukłych/ kostek betonowych , informujących osoby niedowidzące o lokalizacji przejścia . 13. Do wykonania podbudów zaprojektowano użycie kruszywa kamiennego łamanego stabilizowanego mechanicznie , jednakże nie zaleca się stosowania kruszywa wapiennego z uwagi na występujące warunki gruntowe i wodne . Zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania terenu - długość odcinka drogi powiatowej - 107,15 m - jezdnia drogi na poszerzeniu z masy asfaltobetonowej - 55,12 m2 - chodnik i zjazdy z kostki betonowej - 129,48 m2 Warunki gwarancyjne. Wykonawca zobowiązany będzie udzielić na przedmiot zamówienia gwarancji, na opisanych poniżej warunkach. 1) Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na ilość miesięcy zaoferowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (licząc od daty przekazania przez Wykonawcę zamówienia i przyjęcia przez Zamawiającego jako należycie wykonanego). Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji (Zamawiający żąda minimalnego okresu gwarancji 36 miesięcy. W przypadku gdy Wykonawca poda krótszy niż 36 miesięcy okres gwarancji oferta Wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu). 2) Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się: a) w dniu następnym licząc od daty odbioru końcowego, b) dla wymienianych materiałów wbudowanych w ramach umowy z dniem ich wymiany. 3) Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji na zasadach przewidzianych w ustępach poprzedzających, także po okresie określonym w § 16 ust. 1 projektu umowy, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu. 4) Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, to Zamawiający może zlecić usunięcie ich osobie trzeciej na koszt Wykonawcy. W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w pierwszej kolejności z zatrzymanej kwoty będącej zabezpieczeniem należytego wykonania umowy. 5) Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy przekaże Zamawiającemu kartę gwarancyjną, zawierającą wszystkie warunki określone powyżej. W szczególnie uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego, b) powodujące poprawę parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów. Powyższe zmiany, muszą być każdorazowo zatwierdzane w formie pisemnej przez Zamawiającego. Wprowadzone zmiany nie mogą powodować zmiany ceny wykonania przedmiotu zamówienia. UWAGA: Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 ust. 3 oraz art. 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażanie zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy objęte umowną ceną kontraktową: • Obsługa geodezyjna wraz z naniesieniem inwestycji na mapy zasobu geodezyjnego Starostwa Powiatowego w Strzelcach Opolskich, • Organizacja placu budowy i zaplecza w zakresie kontraktowym i doprowadzenie zaplecza budowy do stanu pierwotnego po zakończeniu robót. • Zabezpieczenie placu budowy i robót wraz z ich ubezpieczeniem. • Ochrona dóbr i obiektów osób trzecich zlokalizowanych bezpośrednio wokół placu budowy. • Zabezpieczenie sieci i urządzeń w obrębie robót przed ich uszkodzeniem. • Zabezpieczenie zieleni nie podlegających wycince w obrębie robót. • Spełnienie obowiązków wykonawcy wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r., poz. 1332), w tym w zakresie obowiązków kierownika budowy. • Opracowanie i zatwierdzenie przez organ zarządzający ruchem projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych i wymaganych w tym zakresie uzgodnień. Opracowany projekt i przyjęte rozwiązania w zakresie organizacji ruchu winny być zgodne z projektem budowlanym i projektem wykonawczym oraz właściwą technologią wykonania robót. Wykonawca winien spełnić wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 784) w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz nadzoru nad tym zarządzeniem. • Oznakowanie robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu na czas prowadzonych robót wraz z jego utrzymaniem. • Zapewnienie nadzoru ze strony właścicieli urządzeń obcych zlokalizowanych w drodze powiatowej w zakresie wytyczenia trasy sieci i urządzeń, nadzoru nad pracami, opracowania dokumentacji powykonawczej lub ewentualnie innych kosztów w tym kosztów usunięcia kolizji robót wynikających projektu budowlanego z urządzeniami niezwiązanymi z potrzebami zarządzania drogami i potrzebami ruchu drogowego. • Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakości materiałów. Wykonawca zapewni odpowiedni system kontroli, włączając personel, laboratorium, sprzęt, zaopatrzenie i wszystkie urządzenia niezbędne do pobierania próbek i badań materiałów oraz robót. • Realizowanie prac zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Inwestora Projektem Organizacji Robót. • Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa w tym Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. Środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające budowę oraz instruktaż pracowników przed rozpoczęciem budowy: 1) W trakcie wykonywania robot budowlano-montażowych należy stosować warunki techniczne wykonania robot, przepisy szczególne, normy itp. 2) Roboty drogowe powinny być prowadzone pod nadzorem brygadzisty, który ma obowiązek organizowania, przygotowania i kierowania pracami brygady w sposób zabezpieczający przed wypadkiem zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 3) W czasie prowadzenia robot drogowych należy wyznaczyć tymczasowe drogi dojazdowe i ciągi piesze i utrzymywać je w właściwym stanie technicznym. 4) Strefy niebezpieczne (miejsca niebezpieczne) należy odpowiednio oznakować i ogrodzić. 5) Na placu budowy winny być wyznaczone miejsca składowania materiałów, winny być wykonane w sposób zabezpieczający przed możliwością wywrócenia, zsunięcia lub rozsunięcia. 6) Technologia wykonania robot drogowych zgodnie z wymaganiami i wytycznymi poszczególnych rodzajów robot. 7) Instruktaż bhp na stanowiskach pracy oraz o systemie powiadomienia przy zaistnieniu wypadku. 8) W przypadku wystąpienia podwykonawców generalny wykonawca obowiązany jest do: a) pełnienia bezpośredniego nadzoru nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, b) egzekwowania od podwykonawców przestrzegania przepisów bezpiecznej pracy, c) określenia współpracy ze sobą wszystkich podwykonawców, d) wyznaczenia koordynatora sprawującego nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników, e) ustalenia zasad współdziałania w zakresie sposobów postępowania przy wystąpieniu zagrożeń dla zdrowia lub życia pracowników 9) Przed przystąpieniem do wykonywania robót drogowych należy opracować projekt organizacji ruchu drogowego na czas robót. Projekt musi przewidywać możliwość dojazdu na budowę i do przyległych zabudowań w przypadku pożaru, czy potrzeby niesienia pomocy. 10) Roboty prowadzić tylko przy oznakowaniu robót zgodnie z w/w projektem, zatwierdzonym przez organ zarządzający ruchem drogowym. 11) Poinformować zainteresowane przedsiębiorstwa i instytucje oraz okolicznych mieszkańców o rozpoczęciu robót i związanych z tym utrudnieniach. 12) W rejonie istniejącego uzbrojenia roboty należy prowadzić ręcznie i pod nadzorem użytkownika. 13) Przy realizacji robót stosować standardowe zasady zabezpieczenia pracowników, w tym środki ochrony osobistej. 14) Maszyny i urządzenia techniczne oraz narzędzia zmechanizowane powinny być monitorowane, eksploatowane i obsługiwane zgodnie z instrukcją producenta 15) Maszyny i urządzenia techniczne podlegające dozorowi technicznemu muszą mieć dokumenty uprawniające do ich eksploatacji. 16) Operatorzy maszyn powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje. 17) Wykonawca jest zobowiązany do ochrony przed uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej lub prywatnej. Jeżeli w związku z zaniedbaniem, niewłaściwym prowadzeniem robót lub brakiem koniecznych działań ze strony Wykonawcy nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie własności publicznej lub prywatnej, to Wykonawca na swój koszt naprawi lub odtworzy uszkodzoną własność. Stan naprawionej własności powinien być nie gorszy niż przed powstaniem uszkodzenia. 18) Gdy w czasie wykonywania robót ziemnych zostaną znalezione niewypały lub przedmioty trudne do zidentyfikowania, roboty należy przerwać, miejsce odpowiednio zabezpieczyć i niezwłocznie powiadomić właściwe władze administracyjne i policję. 19) W warunkach ograniczonej widoczności miejsca prowadzenia prac powinny być właściwie oświetlone. 20) Wykonawca robót budowlanych jest zobowiązany do ochrony znajdujących się na terenie inwestycji stałych punktów stabilizowanej osnowy geodezyjnej i ponosi pełną odpowiedzialność za ich zniszczenie, usunięcie lub przemieszczenie. Informacje dodatkowe: 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108). 2) Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - Wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 3) Obowiązek określony w ust. 2 dotyczy także podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących czynności o których mowa w ust. 2. 4) Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. a) Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w SIWZ zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu. 1) Ilość zatrudnionych osób ma wynosić min. 50% wszystkich osób za pomocą których Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia. 2) Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby i do przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających takie zatrudnienie w terminie 2 dni roboczych od zawarcia umowy o pracę z pracownikami zatrudnionymi w miejsce pracowników, których stosunek pracy ustał przed wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia. 5) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: 1) Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób. a) Przedmiot zamówienia będzie świadczony przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, stanowiącym załącznik do umowy. b) Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że wyszczególnione w nim osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2017 r. poz. 847 ze zm.) przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. c) Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport o stanie i sposobie zatrudnienia ww. osób, oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu wynagrodzenia, przedkładał dowody odprowadzenia składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia. d) Wykonawca na każde wezwanie Zamawiającego, zobowiązuje się przedstawić do wglądu dokumenty potwierdzające, że przedmiot zamówienia (przedmiot umowy) jest wykonywany przez osoby będące pracownikami, w tym również kopie umów poświadczonych za zgodność z oryginałem, które stanowią o zatrudnieniu przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia (w tym celu Wykonawca zobowiązany jest do ukrycia danych osobowych, które są zbędne dla realizacji celu takiej weryfikacji przez Zamawiającego). Zamawiający wzywając Wykonawcę do przedstawienia do wglądu dokumentów określonych w zdaniu poprzedzającym, wyznaczy termin nie krótszy niż 10 dni na przedstawienie wymaganych dokumentów. 6) Oprócz kar umownych opisanych w § 14 ust. 1 pkt 10) i 11) Zamawiający z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia w przypadku dwukrotnego niewywiązania się z obowiązku wskazanego w § 1a ust. 5 pkt 1) lit. b), c) i d) lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ofercie, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie zamówienia. 7) W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienia ww. osoby lub osób innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga złożenia wadium na przedmiotowe zadanie w wysokości 4.000,00 zł. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert tj. 09.03.2018 r. do godz. 10:00. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: a) w pieniądzu: b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 oraz 2015r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłacać należy na rachunek bankowy Zamawiającego w Bank Spółdzielczy w Leśnicy O/Strzelce Opolskie, ul. Gogolińska 2, 47-100 Strzelce Opolskie, nr konta 52 8907 1089 2002 0090 0007 0006. Tytułem: wadium sprawa nr OR.272.7.2018.AG1 4. Za termin wniesienia wadium w formie pieniądza Zamawiający uznaje dzień i godzinę zaksięgowania kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wypełniony formularz ofertowy – załącznik Nr 1 do SIWZ; b) wypełnione wyliczenie wartości zamówienia (załącznik do formularza ofertowego) – załącznik Nr 1a do SIWZ; c) kosztorysy ofertowe dla Zadania Nr 1 i Zadania Nr 2; d) zobowiązanie wymagane postanowieniami pkt. 9.2. SIWZ w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu; e) w przypadku występowania kilku podmiotów pisemne pełnomocnictwo Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu. Wykonawcy ustalają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu w formie pisemnego pełnomocnictwa (art. 23 ustawy Pzp); f) w przypadku występowania pełnomocnika, pełnomocnictwo do podpisania oferty (np. gdy w imieniu wykonawcy występuje inna osoba); g) oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz; h) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej (www.bip.powiatstrzelecki.pl) informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach