Przetargi.pl
Budowa chodnika wzdłuż ul. Marynarskiej w Szczecinie na odcinku od skrzyżowania z ul. Okrętową do ul. Załogowej – etap 1.

Gmina Miasto Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 71241 Szczecin, ul. Klonowica
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 914 800 444,48, , fax. 91 4393003, 4800453
  • Data zamieszczenia: 2017-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego
    ul. Klonowica 5
    71241 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 914 800 444,48, , fax. 91 4393003, 4800453
    REGON: 32116569800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zditm.szczecin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa chodnika wzdłuż ul. Marynarskiej w Szczecinie na odcinku od skrzyżowania z ul. Okrętową do ul. Załogowej – etap 1.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie zamówienia pn.: Budowa chodnika wzdłuż ul. Marynarskiej w Szczecinie na odcinku od skrzyżowania z ul. Okrętową do ul. Załogowej – etap 1. Kod CPV - Roboty budowlane – 45 00 0000-7 2. Zakres zamówienia obejmuje: 1) Szczegółowy zakres zamówienia został określony w dokumentacji technicznej - załącznik nr 5 do siwz. Dokumentacja techniczna została sporządzona przez Biuro Projektów Drogowych Dominik Liakos , ul. Niemierzyńska 22/23, 71-436 Szczecin i zawiera min.: a) projekt budowlano-wykonawczy branży drogowej, b) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, c) projekt czasowej organizacji ruchu, d) uzgodnienia, przedmiar pomocniczy, rysunki. Przedmiotowe zamówienie dotyczy tylko I etapu. 2) Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: a) przygotowanie placu budowy, b) roboty rozbiórkowe i przygotowawcze, c) roboty ziemne, podbudowy, d) wykonanie nawierzchni z kostki betonowej, e) elementy ulic, przepusty f) roboty w zakresie zieleni. Na ww. zakres robót został wydany brak sprzeciwu do zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę od Wydziału Urbanistyki i Administracji Budowlanej Urzędu Miasta Szczecin z dnia 30.01.2017, pod Nr 67/17. 3. Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt: a) do zorganizowania placu budowy i zaplecza socjalnego, utrzymanie zaplecza budowy, ponoszenia kosztów zużycia niezbędnych mediów oraz likwidacja zaplecza i uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót wraz z przywróceniem terenu do co najmniej do stanu pierwotnego, oraz ewentualnej naprawy sąsiadujących jezdni- uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac, b) do wykonania pomiarów geodezyjnych – wyniesienia projektu w terenie, inwentaryzacji zanikających prac, pomiary powykonawcze c) do wykonania dokumentacji powykonawczych, d) do poniesienia innych kosztów niezbędnych do zrealizowania przedmiotu zamówienia, e) do wykonania n/w opracowań wraz z dokonaniem koniecznych uzgodnień, we własnym zakresie i na własny koszt: • Ewentualne projekty zamienne czasowej organizacji ruchu drogowego na czas budowy w zakresie niezbędnym dla prowadzenia robót objętych zadaniem wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i decyzjami w przypadku konieczności zaktualizowania lub dostosowania do stanu faktycznego np. skoordynowania z innymi inwestycjami, które będą realizowane w rejonie przedsięwzięcia. • Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. • Rysunki powykonawcze sporządzane na bieżąco w miarę postępu robót. • Dokumentacja fotograficzna i archiwalna dla wszystkich prowadzonych robót, w szczególności dla robót zanikających. • Dokumentację Powykonawczą w wersji papierowej sporządzoną w 1 egz., zawierającą w szczególności: - dokumentację budowy z niesionymi zmianami dokonywanymi w toku wykonywania robót oraz geodezyjnymi pomiarami powykonawczymi, zgodnie z art. 57 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo budowlane, - protokoły z prób, sprawdzeń, pomiarów i badań, - protokoły odbioru, geodezyjną inwentaryzację powykonawczą wraz ze sporządzoną w jej wyniku dokumentacją geodezyjno – kartograficzną (mapa zasadnicza obejmująca cały zakres robót oraz zmianami/aktualizacją użytków gruntowych i ewentualnymi zmianami w zakresie własności gruntów, skala mapy 1:500 w kolorach), - Dokumentacja geodezyjna winna być wykonana zgodnie z Warunkami Technicznymi - Stosowne atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności, receptury, świadectwa jakości i inne dokumenty potwierdzające dopuszczenie zastosowania materiałów do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie. Dokumentację powykonawczą, o której mowa powyżej należy dodatkowo sporządzić i przekazać zamawiającemu w wersji elektronicznej na płytach CD/DVD – 2 egz. Dokumentacja powinna być zapisana w formatach obsługiwanych przez programy Microsoft Office, Acrobat Reader, AutoCAD, przy zachowaniu zasady zapisu dokumentacji powykonawczej w programach jak przy wykonaniu projektu budowlanego, wykonawczego tj. pliki tekstowe - docx, rtf, txt; pliki obliczeniowe -xlsx, rysunki techniczne – dwg, dxf; obrazy bmp, jpg (w rozdzielczości 400-600 dpi). Pliki nie powinny mieć zabezpieczenia przed kopiowaniem. 4. Wszystkie prace będące przedmiotem zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, postanowieniami umowy, wiedzą techniczną, zasadami sztuki budowlanej i wymogami poczynionych uzgodnień. Wykonawca musi zapewnić kierownictwo budowy, siłę roboczą, materiały, sprzęt i inne urządzenia oraz wszelkie przedmioty niezbędne do wykonania robót oraz usunięcia wad. 5. Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakości materiałów. 6. Kierowanie i nadzór nad robotami sprawowany będzie przez pracowników Wykonawcy posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane. Zmiana osób pełniących samodzielne funkcje nadzoru technicznego na budowie w stosunku do wykazu zawartego w ofercie, a także w trakcie trwania budowy, wymaga każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia Zamawiającego. Zmiana nastąpić może jedynie na osoby posiadające kwalifikacje i doświadczenie odpowiadające kwalifikacjom i doświadczeniu określonemu w siwz. 7. Dopuszcza się do stosowania wyłącznie materiały zgodne z Polskimi Normami lub posiadające certyfikat zgodności z aprobatą techniczną dla przyjętej technologii robót. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wszelkie atesty i certyfikaty dla wszystkich zastosowanych materiałów i urządzeń. 8. Organizacja robót : a. roboty ziemne i rozbiórkowe należy prowadzić w sposób zabezpieczający istniejące uzbrojenie, oraz istniejące obiekty, koszty zabezpieczenia istniejącego uzbrojenia oraz istniejących obiektów przez Wykonawcę nie podlegają odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączone w ceny jednostkowe, b. w pobliżu drzew oraz uzbrojenia podziemnego wykopy należy wykonywać ręcznie. c. wszyscy pracownicy muszą być przeszkoleni na kursach BHP, mieć ważne badanie lekarskie, a przy pracach na wysokości dodatkowo badania lekarskie zezwalające na pracę na wysokości, d. przed przystąpieniem do robót Wykonawca winien zawiadomić poszczególnych użytkowników infrastruktury podziemnej i nadziemnej o terminie rozpoczęcia i zakończenia robót oraz potrzebie zabezpieczenia nadzoru z ich strony na czas prowadzenia robót wraz z pokryciem kosztów tych odbiorów, uzgodnień i nadzorów jeżeli występuje taka potrzeba e. podawania bieżących ogłoszeń w prasie, radiu i telewizji lokalnej o uciążliwościach związanych z prowadzonymi robotami (jeśli dotyczy). f. wykonawca zobowiązany jest do zachowania środków ostrożności i zabezpieczenia przed zanieczyszczeniami zbiorników i cieków wodnych przed płynami lub substancjami toksycznymi, natomiast powietrze przed pyłami i gazami oraz możliwością powstania pożaru, przestrzegania przepisów ochrony przeciwpożarowej, g. wykonane roboty związane z realizacją przedmiotu zamówienia będą podlegać odbiorom i przeglądom. h. Wykonawca zapewni przejezdność wszystkich dróg przebiegających w sąsiedztwie przekazanego frontu robót, a jeśli nie będzie to możliwe zabezpieczy dojazd do poszczególnych posesji przez cały okres prowadzenia robót budowlanych, zgodnie w szczególności z projektem czasowej organizacji ruchu oraz zasadami BHP. i. Zamawiający lub jego Przedstawiciele mogą zażądać wykonania dodatkowych pomiarów sprawdzających. Wykonawca poniesie koszty takich pomiarów, jeśli wykażą one, że pomiary zasadnicze były nieprawidłowe. 9. Klauzule dodatkowe dotyczące technologii wykonywania robót: a. Wszystkie materiały pochodzące z prowadzonych w ramach inwestycji robót, wymagające wywozu np. materiał z rozbiórki obiektów budowlanych, gruz, urobek ziemny, materiał z karczowania i wycinki drzew i krzewów itp. będą stanowiły własność Wykonawcy. b. Wykonawca winien prowadzić gospodarkę odpadami zgodnie z obowiązującą ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r., w tym ilościową i jakościową ewidencję odpadów. c. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu przepisów ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. z późniejszymi zmianami. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek w pierwszej kolejności poddania odpadów budowlanych (odpadów betonowych, ziemi, gruzu budowlanego) odzyskowi, a jeżeli z przyczyn technologicznych jest on niemożliwy lub nieuzasadniony z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych, to Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odpadów do unieszkodliwienia. Wykonawca zobowiązany jest udokumentować Zamawiającemu sposób gospodarowania tymi odpadami, jako warunek dokonania odbioru końcowego realizowanego zamówienia. d. W przypadku materiałów nienadających się do ponownego użycia należy uwzględnić wywóz do firm zajmujących się przeróbką i utylizacją. Koszty z tego tytułu dla Wykonawcy nie podlegają odrębnej za¬płacie i przyjmuje się, że są włączone w ceny jednostkowe. e. Materiały pozyskane z rozbiórki, nadające się do ponownego wbudowania stanowią własność Gminy Miasto Szczecin reprezentowanej przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. Pozyskane materiały powinny być odtransportowane do magazynu depozytowego mieszczącego się przy ul. Narzędziowej 37 w Szczecinie. Koszty z tego tytułu dla Wykonawcy nie podlegają odrębnej za¬płacie i przyjmuje się, że są włączone w ceny jednostkowe Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania „Warunków przyjmowania i wydawania materiałów drogowych do depozytu miejskiego w Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania „Warunków przyjmowania i wydawania materiałów drogowych do depozytu miejskiego w Szczecinie oraz procedur pozyskiwania materiałów kamiennych i betonowych” określonych w odrębnym załączniku (załącznik nr 5 do siwz). f. Przyjmuje się, że Wykonawca uwzględnił w ofercie cenowej wszystkie okoliczności i warunki wynikające z Dokumentacji Projektowej, a także uwzględnił utrudnienia czasowe i koszty wynikające z etapowego wykonywania robót np. zabezpieczenia dla ruchu samochodowego, i pieszego, nawierzchnie tymczasowe itp. 10. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy: a. zapewnienie ochrony mienia na terenie budowy i ochrony p.poż., b. zapewnienie bezpieczeństwa i praw właścicielom posesji i budynków sąsiadujących z terenem budowy i w razie roszczeń z ich stron powinien je rozpatrywać i załatwiać bez zbędnej zwłoki. Brak reakcji ze strony Wykonawcy, bądź opieszałość w załatwianiu roszczeń będzie upoważniała zamawiającego do pokrycia kwot zaspokajających roszczenia z należnych płatności Wykonawcy. c. oznaczenie terenu budowy i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót, zgodnie z obowiązującymi przepisami, d. zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej, e. zgłaszanie Przedstawicielowi Zamawiającego robót ulegających zakryciu lub zanikających celem ich odebrania, f. wykonanie na swój koszt odkrywki elementów robót budzących wątpliwości w celu sprawdzenia, jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem. g. ścisłej współpracy z Zamawiającym, h. roboty powinny być wykonane przez Wykonawcę zgodnie z postanowieniami umowy, zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej. Wykonawca musi zapewnić kierownictwo budowy, siłę roboczą, materiały, sprzęt i inne urządzenia oraz wszelkie przedmioty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. 11. Odbiór końcowy: 1) Przedmiotem odbioru końcowego będzie przedmiot umowy. 2) Odbiór końcowy przedmiotu umowy nastąpi na podstawie protokołu końcowego odbioru 3) Na dzień odbioru końcowego Wykonawca dostarczy: a. dokumentację powykonawczą, zgodnie z OPZ – Rozdział XV – pkt 3 ppkt e) b. inne dokumenty wynikające z technologii robót, dokumentacji i specyfikacji technicznej. 12. Podane w dokumentacji projektowej, STWiOR, przedmiarze robót i w opisie przedmiotu zamówienia nazwy własne są jedynie przykładowe. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert z materiałami/produktami/urządzeniami równoważnymi. W przypadku zaoferowania materiałów/produktów/urządzeń równoważnych Wykonawca jest zobowiązany na wezwanie złożyć opis materiałów/produktów równoważnych, o którym mowa w rozdziale V pkt 5 ppkt 3 siwz, zawierający co najmniej nazwę i parametry techniczne. Za równoważne zostaną uznane rozwiązania o parametrach nie gorszych niż opisane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót stanowiących załącznik do SIWZ. 13. Zamawiający wymaga by czynności polegające na faktycznym wykonywaniu robót budowlanych objętych zakresem zamówienia, w tym operatorzy sprzętu lub osoby wykonujące prace fizyczne, o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę ww. osób oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego i przewidziane z tego tytułu sankcje określone są w § 5 oraz § 14 wzoru umowy stanowiącego załącznik do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium należy wnieść w wysokości 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do Zamawiającego. 1. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiającego 85 1020 4795 0000 9702 0278 0682 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie ZDiTM (parter) od poniedziałku do piątku w godzinach 07:30 – 15:30
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 2) oświadczenie o braku podstaw wykluczenia Wykonawcy, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 1 siwz; W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 3) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału i podmiotach trzecich, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 2 siwz; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z Rozdziałem V pkt 4 ppkt 2 siwz, jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów; Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 5) odpowiednie pełnomocnictwa tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz); Ww. pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 6) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom oraz firmy podwykonawców (jeżeli Wykonawca przewiduje udział podwykonawców); W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 7) Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu; Ww. oświadczenie oraz ewentualne dowody Wykonawca składa w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach