Przetargi.pl
BUDOWA CHODNIKA WRAZ Z ODWODNIENIEM DROGI POWIATOWEJ NR 2823G NICPONIA - JAŹWISKA - OPALENIE (ETAP II)

Powiat Tczewski ogłasza przetarg

  • Adres: 83-110 Tczew, ul. Piaskowa 2
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 7734 800
  • Data zamieszczenia: 2014-03-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tczewski
    ul. Piaskowa 2 2
    83-110 Tczew, woj. pomorskie
    tel. 58 7734 800
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.tczew.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA CHODNIKA WRAZ Z ODWODNIENIEM DROGI POWIATOWEJ NR 2823G NICPONIA - JAŹWISKA - OPALENIE (ETAP II)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem postępowania jest wykonanie robót budowlanych w celu realizacji zadania inwestycyjnego pn. Budowa chodnika wraz z odwodnieniem drogi powiatowej nr 2823G Nicponia - Jaźwiska - Opalenie (etap II). 2.2 Adres obiektu, na którym prowadzone będą roboty budowlane: Odcinek drogi powiatowej nr 2823G, łączącej miejscowości: Nicponia - Tymawa - Jaźwiska, od km: ok. 0 do km: ok. 0 + 766,92. 2.3 Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja stanowiąca Załącznik Nr 3 do SIWZ, składająca się z następujących pozycji: 2.3.1 Projekt budowlany branży budowlano-drogowej pn. Budowa chodnika z Nicponi do Tymawy, opracowany w miesiącach: styczeń-luty 2010 r. przez P.P.H.U. PROJ-BUD (83-110 Tczew, ul. Krasińskiego 25A); 2.3.2 Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych branży budowlano-drogowej pn. Budowa chodnika z Nicponi do Tymawy opracowana w miesiącach: styczeń-luty 2010 r. przez P.P.H.U. PROJ-BUD (83-110 Tczew, ul. Krasińskiego 25A); 2.3.3 opracowanie Zamawiającego pn. Szczegółowy zakres robót dotyczący realizacji II etapu zadania inwestycyjnego. Zamawiający ponadto załącza do SIWZ zdjęcia poglądowe wykonane w terenie, ukazujące sytuacyjny stan obecny (Załącznik Nr 3 do SIWZ). UWAGI DO DOKUMENTACJI: 1) Dokładny zakres robót budowlanych został określony w opracowaniu z pkt 2.3.3 SIWZ pn. Szczegółowy zakres robót dotyczący realizacji II etapu zadania inwestycyjnego i tylko w obrębie wyszczególnionym w tym opracowaniu należy przyjąć zakres robót budowlanych. 2) W projekcie budowlanym o którym mowa w pkt 2.3.1 SIWZ jest drobna nieścisłość, a mianowicie na str. 10 projektu, w tabeli: Wykaz oznakowania pionowego znak o symbolu B-42 (czyli odwołanie wszelkich zakazów) występuje w ilości 2 sztuk, natomiast na rysunkach występuje on tylko w ilości 1 sztuki. Z uwagi na powyższe Zamawiający podjął decyzję o zamontowaniu drugiego znaku na wylocie drogi powiatowej w kierunku Tymawy (po drugiej stronie pierwszego ze znaków ograniczenia prędkości do 40 km-h znak o symbolu B-33 od strony Tymawy - rys. nr 2.5 w projekcie). 3) Wykonawca musi mieć świadomość, że przysługujące mu wynagrodzenie za wykonanie pełnego zakresu robót budowlanych będzie wynagrodzeniem ryczałtowym mimo, iż w niektórych opracowaniach wchodzących w zakres dokumentacji przetargowej mogą znajdować się inne zapisy (dotyczące np. sporządzania obmiarów). 4)Zamawiający informuje, że udostępnione wraz z dokumentacją projektową przedmiary, z uwagi na wynagrodzenie ryczałtowe, pełnią funkcję wyłącznie pomocniczą i orientacyjną, a ich celem jest ułatwienie Wykonawcy sporządzenia oferty przetargowej. Stanowią one część składową opisu przedmiotu zamówienia i nie mogą być dla Wykonawcy jedyną podstawą do obliczenia ceny oferty. Zadaniem Wykonawcy jest wykonanie pełnego zakresu robót budowlanych zawartych w ww. projekcie (ograniczonego do zakresu opisanego w opracowaniu pn. Szczegółowy zakres robót dotyczący realizacji II etapu zadania inwestycyjnego), zarówno przedstawionych w formie rysunków, jak i w części opisowej tego projektu. Należy to rozumieć w taki sposób, że nawet jeśli jakaś uwaga zawierająca polecenie wykonania określonego zakresu robót budowlanych została zapisana w części opisowej projektu a nie ma odzwierciedlenia na rysunku, bądź w przedmiarze robót - to obowiązkiem Wykonawcy będzie jej wykonanie. 2.4 Zadaniem Wykonawcy będzie wykonanie pełnego zakresu robót budowlanych dotyczących dokończenia budowy chodnika, którego pierwszy odcinek został wykonany w 2013 roku w ramach I etapu zadania; ponadto wykonanie dwóch utwardzonych wjazdów na ww. drogę powiatową, demontaż starej betonowej bariery ochronnej wzdłuż jezdni oraz montaż nowej bariery ochronnej, a także montaż znaków drogowych pionowych i wykonanie oznakowania poziomego na jezdni, łącznie z wykonaniem w dwóch miejscach pasów przejścia dla pieszych. Odwodnienie które występuje w nazwie zadania inwestycyjnego zostało w całości zrealizowane w I etapie i nie wchodzi w zakres etapu II. 2.5 Wykonawca powinien uwzględnić dane zawarte w SIWZ w poszczególnych dokumentacjach, kolejno według stopnia ważności: 1) Dokumentacja Projektowa, 2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. 2.6 Roboty budowlane będą realizowane na drodze publicznej o średniej intensywności ruchu (w godzinach szczytu - wysokiej). Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzgodnić projekt organizacji ruchu przed rozpoczęciem tych robót oraz uzgadniać każdorazowo zakres i termin robót z poszczególnymi właścicielami działek gruntu, na których prowadzone będą roboty. 2.7 Podstawowe parametry robót: a) długość chodnika (w tym nie wykonany w I etapie odcinek po wschodniej stronie drogi powiatowej wraz z dwoma krótkimi odcinkami chodnika przy przejściach dla pieszych po zachodniej stronie drogi powiatowej): ok. 557 mb łącznie; b) szerokość chodnika: 1,5 m; c) ilość wjazdów na drogę powiatową z dróg podporządkowanych: 2; d) demontaż obecnej odbojnicy betonowej o długości ok. 60 m; e) montaż nowej bariery energochłonnej o długości ok. 63 m; f) montaż znaków drogowych pionowych w ilości 18 szt.; g) wykonanie oznakowania poziomego (na asfalcie) o łącznej długości ok. 791,80 m; h) wykonanie pasów przejścia dla pieszych w dwóch miejscach. 2.8 Zamawiający informuje, że w trakcie realizacji robót budowlanych objętych niniejszym zamówieniem planuje przeprowadzić roboty budowlane polegające na wylaniu nowego dywanika asfaltowego - na całej powierzchni jezdni, wzdłuż której będą prowadzone roboty budowlane, objęte przedmiotem niniejszej umowy. Roboty budowlane polegające na ułożeniu nowego dywanika asfaltowego będą realizowane na podstawie odrębnego przetargu. Z uwagi na powyższe, na Wykonawcy spoczywają następujące obowiązki: 1) ustawienie wszystkich krawężników w sposób docelowy w terminie do dnia 16 czerwca 2014 r. (czyli przed rozpoczęciem wykonywania nowego dywanika asfaltowego) - wymóg dotyczy wykonania pełnej technologii ustawienia krawężników i wykonania odpowiedniego ich połączenia z aktualną nawierzchnią asfaltową; 2) takie prowadzenie przez Wykonawcę robót budowlanych objętych niniejszym zamówieniem, które w okresie wykonywania nowego dywanika asfaltowego nie utrudni robót związanych z asfaltowaniem; 3) wykonanie oznakowania poziomego (tj. linii oddzielających pasy ruchu i przejścia dla pieszych) po wykonaniu i odpowiednim ustabilizowaniu się nowego dywanika asfaltowego (ok. 30 dni od daty jego ułożenia). 2.9 W związku z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy i faktem, iż Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia m.in. poprzez wymaganą przepisami Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisywanych. Wykonawca natomiast zobowiązany jest do zastosowania rozwiązań równoważnych co do ich cech i parametrów, przy czym rozwiązania te muszą oznaczać stosowanie rozwiązań nie gorszych niż rozwiązania, które są opisane przez Zamawiającego. Zastosowanie rozwiązań równoważnych musi gwarantować wykonanie konkretnie zaprojektowanych rozwiązań projektowych, które projekt realizuje, a ich zastosowanie musi zapewnić kompatybilność z zastosowanymi urządzeniami, wyrobami i technologią. 2.10 Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu planowanych robót budowlanych dla prawidłowego przygotowania oferty i realizacji zamówienia. 2.11 Warunki prowadzenia robót: 2.11.1 Wymagania dotyczące zasad prowadzenia robót i realizacji budowy podaje Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. 2.11.2 Wykonawca musi posiadać lub dysponować miejscem z pozwoleniem na utylizację materiałów rozbiórkowych. 2.11.3 Wykonawca musi mieć świadomość, że Zamawiający nie będzie w stanie zapewnić mu dostępu do energii elektrycznej i wody na terenie budowy - jeśli te media będą mu niezbędne do realizacji robót budowlanych. 2.12 Ponadto do obowiązków Wykonawcy, w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego za przedmiot niniejszego zamówienia, będzie należeć: 2.12.1 Wykonanie wszystkich robót towarzyszących wynikających z technologii robót. 2.12.2 Zabezpieczenie placu budowy w sposób trwały i wyraźny przed osobami trzecimi także w czasie przerw technologicznych. 2.12.3 Ustalenie stałego nadzoru osobowego w miejscach zagrożenia wypadkiem osób przypadkowych. 2.12.4 Zabezpieczenie i oznakowanie własnym kosztem i staraniem terenu budowy. 2.12.5 Wykonanie pomiarów wykonawczych i powykonawczych, wymaganych odpowiednimi przepisami. 2.12.6 Doprowadzenie pomieszczeń-terenów udostępnionych na czas prowadzenia robót budowlanych przez użytkowników tych pomieszczeń-terenów do stanu, w jakim je przejmował. 2.12.7 Wykonywanie niezbędnych badań w celu udokumentowania odpowiedniej jakości i parametrów wykonania prac. 2.12.8 Wykonanie pełnej dokumentacji powykonawczej w tym geodezyjnej z naniesieniem zmian do zasobów geodezyjnych Starostwa Powiatowego w Tczewie. 2.13 Zastrzeżenia: 2.13.1 Wykonawca udziela pisemnej gwarancji jakości na przedmiot umowy, w tym na roboty budowlane i wszystkie wbudowane materiały i urządzenia - na okres 36 miesięcy, licząc od dnia bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy. Projekt karty gwarancyjnej stanowi jeden z dokumentów zawartych w Załączniku Nr 3 do SIWZ - Dokumentacja dotycząca przedmiotu zamówienia. 2.13.2 Zamawiającemu przysługuje rękojmia za wady przedmiotu umowy, w tym na roboty budowlane i wszystkie wbudowane materiały i urządzenia - na okres 36 miesięcy, licząc od dnia bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy. 2.14 INFORMACJA O PODWYKONAWCACH: 2.14.1 Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia przez Wykonawcę. 2.14.2 W przypadku zatrudnienia podwykonawców, Wykonawca będzie ponosić pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich robót. 2.14.3 Zamawiający wymaga od Wykonawcy wskazania w ofercie (sporządzonej według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy) części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcy. 2.14.4 Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy będzie dotyczyć podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powołał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w SIWZ, Wykonawca będzie zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2.14.5 Zamawiający w projekcie umowy (stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, nie spełnienie których spowoduje zgłoszenie odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu. 2.14.6 Zamawiający w projekcie umowy (stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, podlegające obowiązkowi informowania Zamawiającego. 2.17 Zamawiający informuje, iż z uwagi na możliwość zawarcia przez Wykonawcę umowy o podwykonawstwo oraz konsekwencje związane z jej rozliczaniem, a także w związku z zapisami przyszłej umowy (Załącznik Nr 2 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy) w szczególności § 4 ust. 3, przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia szczegółowego kosztorysu ofertowego obejmującego pełen zakres robót niezbędnych do realizacji zadania, wyszczególniający koszty wszystkich planowanych prac w cenach netto i brutto. Cena wynikająca z kosztorysu ofertowego, musi być tożsama z ryczałtową ceną ofertową podaną w Załączniku Nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332221
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 100/00). 8.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ. 8.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: 8.3.1 pieniądzu, 8.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 8.3.3 gwarancjach bankowych, 8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 8.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tczewie 15 8345 0006 0000 0954 2000 0064. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg nr ZP.272.5.2014. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3 SIWZ muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinna znaleźć się treść art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego (brak tej treści w dokumencie będzie skutkowało odrzuceniem oferty). Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. 8.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ. 8.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa Ustawa.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.powiat.tczew.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach