Przetargi.pl
BUDOWA CHODNIKA W CIĄGU DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 937 UL. JASTRZĘBSKA W MIEJSCOWOŚCI HAŻLACH WRAZ Z PRZEBUDOWĄ JEZDNI.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 40-609 Katowice, Lechicka 24
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach
    Lechicka 24
    40-609 Katowice, woj. śląskie
    REGON: 276303005
  • Adres strony internetowej zamawiającego: zdw.katowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA CHODNIKA W CIĄGU DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 937 UL. JASTRZĘBSKA W MIEJSCOWOŚCI HAŻLACH WRAZ Z PRZEBUDOWĄ JEZDNI.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotowa inwestycja obejmuje budowę chodnika wraz z budową odwodnienia w ciągu drogi wojewódzkiej nr 937 (klasa techniczna G) na odcinku od km 20+206 do km 21+034,31 w miejscowości Hażlach. Zakres zadania obejmuje ponadto wymianę warstw bitumicznych jezdni w tym warstwę ścieralną SMA 11 S PMB 45/80-80, warstwę wiążącą SMA 16 W PMB 45/80-80 oraz warstwę podbudowy bitumicznej AC 22 P PMB 45/80-80 (zakres zgodnie z projektem oraz lokalnie miejsca wytypowane przez Kierownika Budowy z Inspektorem Nadzoru). W ramach zadania należy wykonać także pobocza z frezu bitumicznego oraz oczyścić rów po stronie lewej zgodnie z kilometrażem.Szczegóły zadania opisane zostały w Opisie Przedmiotu Zamówienia, Przedmiarze Robót i dokumentach zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. Kwota wymagana do wzięcia udziału w postępowaniu to: 50 000,00 złFormy wniesienia wadium:a) pieniądz;b) gwarancje bankowe;c) gwarancje ubezpieczeniowe;d) poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572).Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o którym mowa wyżej wykonawca przekazuje zamawiającemu w oryginale gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.Informacje dodatkowe o wadium:a) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.b) Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść w terminie wcześniejszym, tak by przed godz. 09:00 dnia 20.01.2023 r. oferta była zabezpieczona wadium, za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku bankowego Zamawiającego.c) W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej wpłaca się przelew na rachunek bankowy Zamawiającego tj.: BANK POLSKA KASA OPIEKI S.A. GRUPA PEKAO S.A. I O/ KATOWICE NR 85 1240 1330 1111 0000 2304 0700.d) Zamawiający informuje, że wadium należy dołączyć do oferty.e) Wadium będzie zwrócone w terminie i na warunkach wskazanych w art. 98 ustawy PZP.f) W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu Zamawiający zgodnie z art. 98 ust. 4 ustawy PZP zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 98 ust. 6 ustawy PZP.h) Wadium wnoszone w gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, winno być wystawione na druku wystawcy. Wyżej wymienione gwarancje powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać niżej wymienione elementy:- nazwę dającego zlecenie i adres jego siedziby,- nazwę postępowania na które zostaje złożone wadium,- nazwę Beneficjenta,- kwota wadium, która ma być zabezpieczona gwarancją,- zobowiązanie gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty wadium na pierwsze pisemne, doręczone przez zamawiającego żądanie zapłaty,- okres obowiązywania,- warunki wygaśnięcia,- okres gwarancji musi obejmować cały okres związania ofertą,- gwarancja musi być podpisana przez osoby/ę uprawnioną zgodnie z zasadami reprezentacji Gwaranta.Zgodnie z art. 98 ust. 5 ustawy PZP, Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 21.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w art. 112 ust.1 ustawy PZP i którzy wykażą ich spełnianie na poziomie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z opisem zamieszczonym poniżej, oraz niepodlegający wykluczeniu, o którym mowa w art. 108 ust. 1 ustawy PZP oraz pkt. 20 SWZ.21.1.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1/ zdolności do występowania w obrocie gospodarczymNie dotyczy2/ uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Nie dotyczy3/ sytuacji ekonomicznej lub finansowej:W celu oceny spełniania minimalnego warunku w zakresie sytuacji ekonomicznej Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnił warunek, jeżeli wykaże, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż 2 500 000,00 złW przypadku podania sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia w walucie obcej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), który jest dostępny pod adresem www.nbp.pl opublikowany w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu dla niniejszego postępowania.4/ zdolności technicznej lub zawodowej:4.a WykonawcyW celu oceny spełniania minimalnego warunku w zakresie zdolności technicznej Wykonawcy Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełni wymagania, jeżeli wykaże, że wykonał:1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub rozbudowie lub przebudowie drogi publicznej o wartości robót minimum 2 000 000,00 zł brutto w ramach której wykonywano warstwy konstrukcyjne nawierzchni jezdni wraz z elementami odwodnienia droginie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.4.a.a. w przypadku podania wartości za wykonanie robót w walucie obcej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), który jest dostępny pod adresem www.nbp.pl opublikowany w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu dla niniejszego postępowania.4.a.b. w przypadku gdy Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w zakresie zdolności technicznej, powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, to należy podać roboty budowlane, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. Podając zakres i wartość robót budowlanych na załączniku nr 6 do SWZ.4.a.c. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składają oświadczenie na załączniku nr 4a do SWZ, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni wykonawcy – zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy PZP.4.b OsóbW celu oceny spełniania minimalnego warunku w zakresie zdolności zawodowej Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnił warunek, jeżeli wykaże, że będzie dysponował osobami, posiadającymi kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami tj.:1. KIEROWNIK BUDOWY - 1 OSOBA:Kwalifikacje: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej lub odpowiadające im ważne uprawienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, bądź odpowiednie kwalifikacje zawodowe uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych,Doświadczenie: minimum 2-letnim (24-miesięcznym) doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika robót drogowych i/lub kierownika budowy w tym minimum rocznym (12-miesięcznym) doświadczeniem na stanowisku kierownika budowy, przy realizacji inwestycji w zakresie budowy lub przebudowy drogi publicznej, przy czym co najmniej jedna inwestycja powinna obejmować budowę lub przebudowę drogi publicznej o wartości robót co najmniej 2 mln bruttoWyjaśnienie: w celu wykazania się doświadczeniem i kwalifikacjami należy, w Wykazie osób – załącznik nr 7 do SWZ, podać nazwę uprawień, informację o stanowisku, nazwę zadania, nazwę Inwestora, okres doświadczenia.UWAGA‼!Zamawiający wskazuje, że uzna doświadczenie w zakresie pełnienia funkcji kierownika budowy/kierownika robót, wyłącznie w okresie realizacji robót budowlanych. Przez okres realizacji robót budowlanych należy rozumieć wybrany okres od rozpoczęcia robót budowlanych, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, poprzez prowadzenie robót, do czasu zakończenia robót, potwierdzonego protokołem odbioru. Zamawiający nie uzna doświadczenia ww. osób w okresie gwarancyjnym danego zadania oraz w przypadku realizacji projektu w trybie zaprojektuj i wybuduj – w okresie przygotowania dokumentacji projektowej.Wykazane okresy doświadczenia dla personelu, Zamawiający będzie wyliczał od dnia rozpoczęcia, licząc pełne miesiące. Pozostałe dni będą sumowane i za pełne miesiące zostaną przyjęte okresy 30 dniowe. Dni wykraczające poza wielokrotność 30 zostaną pominięte.Przykładowo:Okres od 20.02.2015r. do 30.05.2016 – 15 miesięcy i 11 dniOkres od 2.09.2017r. do 30.10.2018 – 11 miesięcy i 29 dniŁącznie uznano - 26 miesięcy i 40 dni, co łącznie daje 27 miesięcy.Okresy doświadczenia zachodzące na siebie zostaną pominięte.4.c. Zgodnie z art. 116 ust. PZP, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-01-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach