Przetargi.pl
Budowa chodnika przy ulicy Elbląskiej w miejscowości Gronowo Elbląskie w ramach zadania pn.: Kształtowanie cech funkcjonalno-przestrzennych poprzez budowę chodnika w miejscowości Gronowo Elbląskie

Gmina Gronowo Elbląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 82-335 Gronowo Elbląskie, ul. Łączności 3
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 055 2315623 , fax. 055 2315623
  • Data zamieszczenia: 2012-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gronowo Elbląskie
    ul. Łączności 3 3
    82-335 Gronowo Elbląskie, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 055 2315623, fax. 055 2315623
    REGON: 00053442800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa chodnika przy ulicy Elbląskiej w miejscowości Gronowo Elbląskie w ramach zadania pn.: Kształtowanie cech funkcjonalno-przestrzennych poprzez budowę chodnika w miejscowości Gronowo Elbląskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa chodnika przy ulicy Elbląskiej (DP 1103N - droga powiatowa) oraz odcinka chodnika przy ul. Świerkowej (DP 1120N - droga powiatowa) w miejscowości Gronowo Elbląskie. Zamówienie będzie realizowane na nieruchomościach: dz. nr 223/2, 224/1 położonych w miejscowości Gronowo Elbląskie. Zaprojektowano chodnik wzdłuż lewej krawędzi ul. Elbląskiej o długości 191,86 m (droga powiatowa DP 1103N) i po stronie prawej w/w ulicy o długości 24,90 m oraz odcinek chodnika wzdłuż lewej krawędzi ul. Świerkowej o długości 10 m (droga powiatowa DP 1120N). Projekt swym zakresem obejmuje: - budowę chodnika, - odwodnienie chodnika, - przebudowę istniejących zjazdów bramowych, - rozwiązanie kolizji z istniejącą infrastruktura techniczną, - wykonanie nowego oznakowania poziomego i pionowego przejść dla pieszych. Ze względu na małe natężenie ruchu pieszego oraz lokalizację rowów i ochronę wartościowego zadrzewienia projektuje się pas pieszy o szerokości 1,50 m. Całkowita szerokość projektowanego chodnika wynosi 1,73 m (0,15+1,50+0,08). Trasa chodnika na odcinku A-B(zgodnie z projektem budowy chodnika -sytuacja 1.1) od km 0+000.0 do km 0+027.89 jest zgodna z lewą krawędzią jezdni(po regulacji krawędzi proj. łukiem o promieniu R=20 m), od km 0+027.89 do końca opracowania chodnik przylega do projektowanego poszerzenia jezdni. Trasa chodnika składa się z odcinków prostych oraz dwóch łuków poziomych o parametrach: W-1- wierzchołek załamania w km 0+016.04, kąt załamania 55,12o, promień R=20 m, długość łuku Ł+19,23 m, W-2- wierzchołek załamania w km 0+181.85, kąt załamania 2,96o, promień R=300 m, długość łuku Ł=15,49 m. Na odcinku od km 0+027.89 do km 0+201.86 zaprojektowano poszerzenie istniejącej jezdni o szer. zmiennej od 0 do 1,05 m. Trasa chodnika na odcinku C-D jest zmienna - chodnik tylko częściowo przylega do krawędzi jezdni, ze względu na lokalizację istniejącego słupa oświetleniowego ciąg pieszy został miejscowo odsunięty od krawężnika. Krawędź jezdni ul. Elbląskiej na skrzyżowaniu z ul. Przemysłową wymaga regulacji poprzez wprowadzenie łuku poziomego o parametrach: W-3- wierzchołek załamania w km 0+011.12, kąt załamania 46,5o, promień R=20 m , długość łuku Ł=16.22 m. Wzdłuż w/w krawędzi oznaczono kilometraż dot. lokalizacji projektowanego odcinka chodnika od km 0+000.00 do km 0+027.36. Długość w osi projektowanego chodnika na odcinku C-D wynosi 24,90 m. Na odcinku od km 0+003.01 do km 0+010.61 zaprojektowano poszerzenie jezdni o szerokości od 0 do 0,72 m. Spadki poprzeczne na przedmiotowym chodniku (na odcinku A-B i C-D) wynoszą 2 %, spadki podłużne są dostosowane do istniejącej jezdni. W ramach budowy chodnika projekt przewiduje również przebudowę istniejących zjazdów bramowych (szt. 7). Zaprojektowano zjazdy bramowe: - o szer. 5,0 m (szt. 5) w km: 0+059.29, 0+069.30, 0+098.30, 0+129.77, 0+147.16, - o szer. 4,0 m (szt.2) w km: 0+171.03, 0+186.93. Krawędzie zjazdów mogą być wyokrąglone łukiem o promieniu R=3,0 m lub ułożone ze skosami 1:1 na długości 2,0 m w poziomie chodnika(bez uskoków). Wszystkie zjazdy bramowe zakończono elementami odwodnienia liniowego lub krawężnikiem opornikiem. Spadek podłużny na zjazdach na długości 2,0 m wynosi 2 % w kierunku do ul. Elbląskiej, na pozostałym odcinku spadek nawierzchni jest dostosowanych do rzędnych istniejących. W ramach zabezpieczenia ruchu pieszego projektuje się w przekroju poprzecznym ustawienie barier ochronnych z rur stalowych od strony istniejących skarp oraz wyznaczenie przejścia dla pieszych w km 0+020.68. Przejście dla pieszych oznaczono poprzez ustawienie pionowych znaków drogowych D-6(Przejście dla pieszych) oraz wymalowanie na istniejącej jezdni ul. Elbląskiej znaku poziomego(P-10). Przyjęto następujące układy i grubości warstw: Nawierzchnia chodników: - warstwa ścieralna z betonowej kostki grubości 6 cm (kolor szary),(D-05.03.23), PN-EN 1338:2005, - podsypka cementowo-piaskowa grubości 4 cm,(cement wg PN-EN 197:2002, piasek PN-EN 13043:2004), - podsypka piaskowa grubości 10 cm (piasek średnioziarnisty lub pospółka), PN-B-11113, - podłoże gruntowe po wyprofilowaniu i zagęszczeniu wg PN-S-02205, Nawierzchnia zjazdów bramowych: - warstwa ścieralna z betonowej kostki grubości 8 cm (kolor czerwony), (D-05.03.23), PN-EN 1338:2005, - podsypka cementowo-piaskowa grubości 4 cm,(cement wg PN-EN 197:2002, piasek PN-EN 13043:2004), - podbudowa z chudego betonu B-7,5 gr. 15 cm, PN-S-96013 lub kruszywo łamane, - stabilizacja gruntu cementem Rm=2,5 MPa gr. 15 cm, wg PN-S-96012, - warstwa odsączająca z pospółki gr. 15 cm, (pospółka PN-EN-12620, PN-B-11111), - podłoże gruntowe po wyprofilowaniu i zagęszczeniu Is=0,97, E2=45-50 MPa wg PN-S-02205. Nawierzchnia poszerzenia istniejącej jezdni ul. Elbląskiej - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego grubości 4 cm, wg PN-S-96025, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego grubości 4 cm, wg PN-S-96025, - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie grubości 15 cm, wg PN-S-06102, - warstwa odsączająca z pospółki grubości 15 cm, (pospółka PN-EN-12620, PN-B-11111), - podłoże gruntowe po wyprofilowaniu i zagęszczeniu Is+0,97, E2=45-50 MPa wg PN-S-02205, Nawierzchnie należy obramować krawężnikami betonowymi o wymiarach 15x30 cm, wystającymi 12 cm ponad nawierzchnię istniejącej jezdni lub 1-2 cm w miejscach przejść dla pieszych oraz 2 cm na zjazdach bramowych. Krawężniki należy ustawić na ławach betonowych z betonu C 12/15 o grubości 10 cm i grubości części oporowej 15 cm. Krawędzie chodników należy obramować obrzeżem betonowym 8x30 cm ustawionym na podsypce cementowo-piaskowej o wym. 5x15 cm. UWAGA: Po wykonaniu korytowania , przed przystąpieniem do wykonania konstrukcji nawierzchni należy sprawdzić wtórny moduł odkształcenia podłoża gruntowego mierzony płytą VSS. Jeżeli sprawdzany moduł będzie mniejszy niż 45 MPa, konieczne jest ponowne zaprojektowanie wzmocnienia. Odwodnienie Wody opadowe z projektowanych nawierzchni będą odprowadzane powierzchniowo przez odpowiednio wyprofilowane spadki podłużne i poprzeczne do istniejących rowów. Projekt przewiduje wykonanie ścieków podchodnkowych, elementów odwodnienia liniowego, przepustów pod zjazdami oraz umocnienie skarp i dna rowów brukiem w miejscach odprowadzenia wód opadowych. Po lewej stronie istniejącej jezdni ul. Elbląskie projektuje się prefabrykowane ścieki pochodnikowe w km 0+084.00, 0+113.30, 0+138.64, 0+159.16. Odprowadzenie wód opadowych ze ścieków podchodnikowych nastąpi do przydrożnych rowów. Na zakończeniu zjazdów bramowych zaprojektowano elementy odwodnienia liniowego - wodę z tych elementów należy odprowadzić za pomocą rur z PCV ? 150 mm do pobliskich rowów. Przewidziano regulację istniejących przepustów(pod zjazdami) o średnicy ? 300 mm w km 0+059.29, 0+069.30, przepustów o średnicy ? 500 mm w km 0+098.30, remont przepustu o średnicy ? 300 mm w km 0+147.16. W km 0+129.77 oraz w km 0+171.03 przewidziano wykonanie nowych przepustów pod zjazdami z prefabrykowanych rur betonowych o średnicy ? 400 mm i długościach odpowiednio 9,0 i 8,0 m. Wloty i wyloty przepustów należy umocnić brukiem na długości 1,0 m. Przepusty należy wykonywać na wyrównanym i zagęszczonym podłożu Is+0,97 na warstwie podsypki z mieszanki z kruszywa naturalnego gr. 25 cm. Rury należy zakończyć prefabrykowanymi wylotami obrobić brukiem kamiennym, styki rur wypełnić zaprawą cementową i uszczelnić lepikiem asfaltowym. Rury w wykopie obsypać warstwami gruntu o gr. 20 cm i zagęszczać ubijakami ręcznymi do uzyskania Is=1,0. Przy płytkim posadowieniu rur(gdy odległość do spodu konstrukcji jest < 0,5 m) zasypać je gruntem stabilizowanym cementem o Rm=2,5 MPa. Przewidziano również regulację istniejących rowów na odcinku od km 0+010.00 do km 0+171.03 oraz umocnienie skarp o nachyleniu >1:1 prefabrykowanymi betonowymi płytami ażurowymi na odcinku od km 0+020.00 do km 0+056.14. Rozwiązanie kolizji z siecią teletechniczną W miejscach skrzyżowań na infrastrukturze teletechnicznej należy zastosować osłonowe rury HDPE o średnicy ? 110 mm. Przewiduje się ułożenie dwudzielnych rur osłonowych o łącznej długości 65,70 m. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zgodnie z projektem budowlanym, przedmiarem robót, stanowiącym załączniki do niniejszej SIWZ. UWAGA: Jeżeli w SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykład i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 2 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.warmia.mazury.pl/gronowo_elblaskie_gmina_wiejska/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach