Przetargi.pl
Budowa centrum przesiadkowego wraz z infrastrukturą w Mieście Szczyrk

Urząd Miejski w Szczyrku ogłasza przetarg

  • Adres: 43-370 Szczyrk, ul. Beskidzka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338 295 026 , fax. 338 178 763
  • Data zamieszczenia: 2020-04-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Szczyrku
    ul. Beskidzka 4
    43-370 Szczyrk, woj. śląskie
    tel. 338 295 026, fax. 338 178 763
    REGON: 52528600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczyrk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa centrum przesiadkowego wraz z infrastrukturą w Mieście Szczyrk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: Budowa centrum przesiadkowego wraz z infrastrukturą w Mieście Szczyrk - w formule zaprojektuj i wybuduj, składa się z dwóch etapów: 1) Etap I – wykonanie dokumentacji projektowej: projekty budowlane, projekty wykonawcze wszystkich branż, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary robót, kosztorysy wraz z decyzją pozwolenia na budowę. 2) Etap II – wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowana dokumentację projektową oraz odpowiednie przepisy prawne i normy. 1.1. Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie Centrum przesiadkowego wraz z infrastrukturą w Mieście Szczyrk oraz uzyskanie od właściwych organów państwowych dokumentów zezwalających na rozpoczęcie realizacji inwestycji oraz stosownych dokumentów uprawniających do przystąpienia do użytkowania obiektów. W szczególności zakres prac obejmuje : a) wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy budynku – pawilonu na potrzeby kas biletowych, poczekalni, informacji turystycznej, zaplecza higieniczno-sanitarnego wraz z niezbędnymi instalacjami wewnętrznymi i zewnętrznymi, przyłączami oraz urządzeniami towarzyszącymi i wyposażeniem; b) wykonanie dokumentacji projektowej dla potrzeb budowy parkingu wraz z niezbędnymi sieciami, instalacjami i oświetleniem terenu, obejmującym m.in.: c) budowa wiaty przystankowej z instalacją fotowoltaiczną; d) budowa wiaty rowerowej; e) budowa ogrodzenia wraz z bramą – szlabanem; f) budowa sieci kanalizacyjnej sanitarnej, deszczowej; g) budowa sieci elektrycznej i instalacji oświetleniowej, monitoringu; h) wykonanie instalacji i montaż stacji ładowania pojazdów; i) budowa elementów małej architektury oraz zagospodarowania zieleni; j) budowa parkingu; k) roboty rozbiórkowe i montażowe; l) budowa zjazdów na teren centrum przesiadkowego; m) wykonanie system identyfikacji wizualnej (oznaczenia graficzne pawilonu, wiat, parkingu, mapa itp.); n) wykonanie system informacji turystycznej (infobox) ; o) sporządzenie projektu organizacji ruchu na czas trwania budowy, jak również docelowego projektu organizacji ruchu dla terenu centrum przesiadkowego. 1.2. Etap I – dokumentacja projektowa 1) wykonanie koncepcji architektoniczno-przestrzennej, uzyskanie pisemnej klauzuli zatwierdzającej przez Zamawiającego przed kontynuowaniem dalszych prac projektowych, 2) wykonanie projektów budowlanych na podstawie zatwierdzonej koncepcji. Projekt budowlany powinien być opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. W przypadku konieczności uzyskania odstępstw od przepisów należy uzyskać zgody odpowiednich instytucji. Dokumentacja projektowa powinna być odrębnym opracowaniem, w którym wydzielone będą tomy zgodnie z przyjętą systematyką podziału robót budowlanych . Nazwy i kody: grupy robót, klas robót, kategorii robót powinny być podane zgodnie z nazewnictwem i numeracją określoną w rozporządzeniu nr 2195/2020 z dnia 5 listopada 2002r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (Dz.Urz. WE L 340 z 16.12.2002 z późn. zm.) 3) wykonanie projektów wykonawczych dla poszczególnych branż oraz przedmiarów robót i kosztorysów oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. Projekty wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz dokumentację kosztorysową należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej , specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.2013 r. poz. 1129) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. z 2004r. Nr 130, poz. 1389). 4) wykonanie projektów organizacji ruchu. 5) przygotowanie kompletnych wniosków i uzyskanie w imieniu Zamawiającego stosownych pism, uzgodnień, postanowień i decyzji uprawniających do prowadzenia robót budowlanych. 1.2.1. Zakres prac obejmuje w szczególności: 1) W zakresie organizacji prac projektowych: a) dokonanie wspólnie z przedstawicielem Zamawiającego oględzin terenu i obiektów, weryfikację dla potrzeb projektowych założeń podanych w SIWZ i umowie oraz dokonanie analiz niezbędnych do rozwiązania zagadnień i wykonania czynności związanych ze sporządzeniem dokumentacji projektowej. b) udział w naradach technicznych organizowanych w siedzibie Zamawiającego nie rzadziej niż raz w miesiącu, projektanta projektu budowalnego lub wykonawczego albo jego upoważnionego do podejmowania decyzji przedstawiciela. c) zapewnienie osobistego stawiennictwa projektanta branżowego albo jego upoważnionego do podejmowania decyzji przedstawiciela w przypadku powiadomienia o takiej potrzebie przez Zamawiającego. 2) W zakresie materiałów przedprojektowych: a) uzyskanie lub aktualizację wszystkich wymaganych prawem warunków przyłączenia, zabezpieczenia lub likwidacji kolizji projektowanych obiektów z istniejącym uzbrojeniem działki wynikających ze specyfiki opracowania projektowego, w tym od administratorów sieci, zarządców dróg lub obiektów; b) sporządzenie projektu organizacji terenu robót (placu budowy) i tymczasowej organizacji ruchu pojazdów z uwzględnieniem etapowania robót i koniecznością zapewnienia podstawowego funkcjonowania obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie robót poprzez zapewnienie im dojścia i dojazdu; c) sporządzenie i uzyskanie stosownych uzgodnień i zatwierdzeń projektu tymczasowej organizacji ruchu; d) w razie potrzeby wystąpienie o wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych realizacji inwestycji; e) Zamawiający wymaga równocześnie, że Wykonawca będzie brał pod uwagę sugestie Zamawiającego dotyczące funkcjonalności i standardów wykończenia obiektów. Nie dopuszcza się sytuacji, aby w tym zakresie Wykonawca narzucał swoje rozwiązania projektowe bez akceptacji Zamawiającego. 3) W zakresie opracowań geodezyjnych: a) pozyskanie map do celów projektowych zawierających wszystkie wskazane przez projektanta naniesienia niezbędne do wykonania dokumentacji projektowej; b) pozyskanie aktualnych wypisów z rejestru gruntów i innych dokumentów niezbędnych do wykonania dokumentacji; 4) W zakresie koncepcji architektoniczno-przestrzennej: a) Wykonanie koncepcji architektoniczno-przestrzennej uwzględniającej m.in.: • program funkcjonalno-użytkowy , • uwagi Zamawiającego złożone do proponowanych rozwiązań, • pozyskanie na etapie przedprojektowym wymagań branżowych od administratorów urządzeń obcych i innych podmiotów uzgadniających, • jednoznaczne wskazanie przedmiotowych kolizji z obowiązującymi przepisami prawa i normami budowlanymi. W każdym przypadku, gdy materiały Zamawiającego będą pozostawały w kolizji z obowiązującymi przepisami prawa lub normami budowlanymi, bądź też z innych przyczyn ich uwzględnienie nie będzie pozwalało na prawidłowe, wedle najlepszej wiedzy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest zaproponować rozwiązanie zamienne, • uzgodnienie koncepcji z Zamawiającym, • przeniesienie praw autorskich do koncepcji, 5) W zakresie projektów budowlanych: a) wykonanie pełno branżowych projektów budowlanych dla projektowanych w ramach zamierzenia inwestycyjnego obiektów, uwzględniającego pozyskane w etapie przedprojektowym wymagania branżowe od zarządców urządzeń obcych i dróg; b) uzyskanie dla projektów budowlanych wszystkich wymaganych prawem ostatecznych opinii, sprawdzeń i uzgodnień w formie klauzul, pism, postanowień lub decyzji wynikających ze specyfikacji opracowanych projektów; c) wykonanie planu bioz dla robót objętych projektem budowlanym; d) wykonanie charakterystyki energetycznej budynku – pawilonu centrum przesiadkowego zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie ustawy o charakterystyce energetycznej budynków; e) przeniesienie praw autorskich do projektów budowlanych na wszelkich polach działania opisanych we wzorze umowy; 6) W zakresie pozyskania w imieniu Zamawiającego decyzji pozwolenia na budowę: a) pozyskanie od Zamawiającego oświadczeń o posiadanym prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane; b) przygotowanie i złożenie w imieniu inwestora kompletnego wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na budowę lub wniosku- zgłoszenia o zamiarze przystąpienia do robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę ; c) nieodpłatne, bezzwłoczne dokonanie poprawek w przedmiocie umowy w przypadku wystąpienia z takim uzasadnionym żądaniem przez organ administracji państwowej na etapie postępowania o pozwolenie na budowę lub zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych objętych dokumentacją. 7) W zakresie projektów wykonawczych: a) wykonanie wielobranżowych projektów wykonawczych stanowiących uzupełnienie projektów budowlanych, w tym projektów zabezpieczenia wykopów i pompowania wody, jeśli zaistnieje taka potrzeba; b) wykonanie projektów wykonawczych przekładek sieci i instalacji i ich uzgodnienie z gestorami sieci /instalacji ; c) uzyskanie dla projektów wykonawczych wszystkich wymaganych prawem ostatecznych, opinii, sprawdzeń i uzgodnień w formie klauzul, pism, postanowień lub decyzji wynikających ze specyfiki opracowywanego projektu wykonawczego; d) przeniesienie praw autorskich do projektów wykonawczych ; 8) W zakresie opracowań i czynności dodatkowych: a) sporządzenie na wezwanie Zamawiającego pisemnych raportów dokumentujących przyczyny przerwania lub zaniechania wykonywania dokumentacji lub jej części na poszczególnych zadaniach lub ich grupach; b) wyjaśnianie wątpliwości dotyczących przyjętych w projekcie rozwiązań; c) organizowanie w siedzibie Zamawiającego rad technicznych, nie rzadziej niż raz w miesiącu; d) sporządzanie lub uzgadnianie indywidualnej dokumentacji technicznej dotyczącej zastosowania w projekcie wyrobów lub materiałów budowlanych; Dokumentację projektową należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie ze sztuką budowlaną, technologią, Polskimi Normami Budowlanymi oraz z zaleceniami Zamawiającego. Dokumentacja projektowa powinna uwzględniać realizację polityk horyzontalnych UE, tj.: promowania zrównoważonego rozwoju oraz równości szans i niedyskryminacji z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego, co oznacza dostosowanie przestrzeni do potrzeb wszystkich użytkowników. 1.3. Etap II - wykonanie prac budowlanych: • wykonanie obiektów wraz z instalacjami i urządzeniami towarzyszącymi niezbędnymi do ich funkcjonowania i robót budowlanych towarzyszących, na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej; • dostawa i montaż wyposażenia objętego dokumentacją projektową posiadającego wszystkie wymagane prawem atesty, certyfikaty i dopuszczenia do eksploatacji; • urządzenie zieleni na podstawie dokumentacji projektowej; • sporządzenie dokumentacji powykonawczej i przygotowanie kompletu materiałów do uzyskania zawiadomienia o zakończeniu budowy lub uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu/ów; • uzyskanie dokumentów uprawniających do użytkowania wykonanych obiektów budowlanych zgodnie z ich przeznaczeniem; • zapewnienie serwisowania zaprojektowanych i wmontowanych urządzeń w okresie gwarancji. 1.3.1 Zakres prac obejmuje w szczególności: 1) W zakresie nadzoru autorskiego – pełnienie nadzoru autorskiego polegającego w szczególności na: a) stwierdzania w toku wykonywania projektu wykonawczego i robót budowlanych zgodności realizacji z projektem; b) uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego; c) kwalifikacji zmian wprowadzanych w trakcie realizacji projektu budowlanego; d) uczestniczeniu w radach budowy organizowanych nie rzadziej niż raz w miesiącu; 2) Ustanowienie i opłacenie kierownika budowy, który posiada uprawnienia budowlane, w zakresie ograniczonym lub bez ograniczeń w specjalności drogowej oraz przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego w okresie pełnienia obowiązków. 3) Ustanowienie i opłacenie kierowników robót w specjalnościach, w których kierownik budowy nie posiada uprawnień w zakresie umożliwiającym kierowanie robotami na zaprojektowanych obiektach oraz przynależących do właściwej izby samorządu zawodowego w okresie pełnienia obowiązków . 4) Ustanowienie w imieniu Zmawiającego i opłacenie nadzoru autorskiego nad realizacją zaprojektowanych obiektów. 5) Przygotowanie i złożenie w imieniu Zamawiającego stosownych dokumentów wraz z zawiadomieniem o rozpoczęciu robót w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego . 6) Wykonanie wszelkich prac przygotowawczych oraz budowlanych niezbędnych do realizacji obiektu w tym: • przebudowy budynku – pawilonu centrum przesiadkowego wraz z niezbędnymi instalacjami wewnętrznymi i zewnętrznymi, przyłączami oraz urządzeniami towarzyszącymi; • budowa wiaty przystankowej; • budowa wiaty rowerowej; • budowa ogrodzenia wraz z bramą – szlabanem; • budowa sieci kanalizacyjnej, deszczowej; • budowa sieci elektrycznej i instalacji oświetleniowej, monitoringu; • wykonanie sieci i montaż stacji ładowania pojazdów; • budowa elementów małej architektury oraz zagospodarowania zieleni; • wykonanie docelowej organizacji ruchu; • budowa parkingu; • roboty rozbiórkowe i montażowe; • budowa zjazdów na teren centrum przesiadkowego ; • wykonanie system identyfikacji wizualnej (oznaczenia graficzne pawilonu, wiat, parkingu, mapa itp.); • wykonanie system informacji turystycznej (infobox) ; 7) W cenie zamówienia winny być włączone wszelkie opłaty wstępne, przesyłowe i eksploatacyjne związane z korzystaniem z mediów w czasie realizacji przedmiotu zamówienia. 8) Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni ziemi i za urządzenia podziemne i naziemne w zakresie swojego zadania, takie jak rurociągi, kable itp. oraz uzyska od odpowiednich gestorów sieci, będących właścicielami tych urządzeń, potwierdzenie informacji dostarczonych mu przez Zamawiającego w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznaczenie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca zleci i pokryje koszty nadzorów technicznych ze strony gestorów sieci w razie przebudowy sieci, kolizji sieci, zbliżeń z nowo budowaną infrastrukturą. 9) Opracowanie dokumentacji powykonawczej i dokumentacji budowy, w formie zbroszurowanego operatu kolaudacyjnego, o której mowa w art. 57 Prawa Budowlanego łącznie, z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą, opatrzną klauzulą przyjęcia do właściwego kompetencyjnie zasobu geodezyjnego, kopiami rysunków z zatwierdzonego projektu budowlanego z naniesionymi kolorem czerwonym zmianami, ich kwalifikacją przez projektanta oraz ewentualnym opisem. 10) Sporządzenie kompletnych dokumentacji i uzyskanie dokumentów odbiorowych od stosownych instytucji i organów w zakresie warunków przeciwpożarowych (Państwowa Straż Pożarna) i sanitarnych bhp. 11) Sporządzenie kompletnego wniosku i uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie lub potwierdzenia braku sprzeciwu do wniosku zgłoszenia zakończenia budowy. 1.4. Uwagi końcowe 1) Wykonawca ponosić będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałych w zawiązku z prowadzonymi robotami i ruchem pojazdów. 2) Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej przedmiotu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający informuje jednocześnie, iż zalecana wizja lokalna nie stanowi wiążącego elementu SIWZ w rozumieniu art. 9 a ust.2 Pzp. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 3) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót w sposób, który będzie jak najmniej uciążliwy dla funkcjonowania sąsiadujących nieruchomości i mieszkańców. 4) Zabezpieczenie mediów - Wykonawca we własnym zakresie, na podstawie odrębnych umów zawartych z dostawcami, zabezpieczy i poniesie koszty dostawy niezbędnych do realizacji zamówienia mediów na czas prowadzenia robót. 5) Zabezpieczenie pomieszczeń socjalnych Wykonawca we własnym zakresie, na podstawie odrębnych umów zabezpieczy i poniesie koszty dostawy niezbędnych do realizacji zamówienia pomieszczeń socjalnych. 6) W każdym przypadku, gdy PFU opisuje przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych (marek), patentów lub pochodzenia (producenta), to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów/urządzeń równoważnych w takim zakresie i w taki sposób, aby łącznie: - gwarantowały wykonanie robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę . - zastosowane materiały/urządzenia miały parametry techniczne spełniające wymogi określone w PFU. 7) Wybrany Wykonawca zobowiązany jest sporządzić i przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram rzeczowo-finansowy wykonania robót objętych zamówieniem, z którego powinny wynikać: kolejność realizacji robót, czas realizacji i terminy wykonania elementów robót podlegających odbiorom częściowym, końcowemu oraz koszty realizacji. Wykonawca przedłoży harmonogram razem z dokumentacją projektową. 8) Zamawiający dopuszcza zmianę harmonogramu rzeczowo-finansowego (bez zmiany wynagrodzenia) podyktowaną dostosowaniem go do wymogów projektu. Jeżeli Zamawiający w terminie 10 dni od dnia otrzymania harmonogramu rzeczowo-finansowego nie zgłosi do niego uwag, przedłożony harmonogram uważa się za zatwierdzony. 9) Jeżeli Zamawiający zgłosi uwagi do harmonogramu rzeczowo-finansowego, w szczególności dotyczące jego niezgodności z postanowieniami umowy, Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego, nie później niż terminie 3 dni od ich otrzymania, przedłożenia poprawionego harmonogramu rzeczowo-finansowego, uwzględniającego uwagi Zamawiającego oraz postanowienia umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 30.210,30 zł (słownie: trzydzieści tysięcy dwieście dziesięć złotych 30/100 ) . 2.Wadium należy wnieść w terminie do dnia 05.05.2020r. do godz. 10:00 w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3.Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: ETNO Bank Spółdzielczy konto: 58 8140 0009 0043 8656 2000 0030 z dopiskiem wadium na: „Budowa centrum przesiadkowego w Mieście Szczyrk” Przy wnoszeniu wadium przelewem, dokument polecenia dokonania przelewu nie jest dowodem wniesienia wadium. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uznaje wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na koncie Zamawiającego. Zaleca się dołączyć do oferty kopię wykonania przelewu. 4.W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu należy złożyć w Dziale Księgowości – kasa Zamawiającego, pokój nr 24 w terminie przed upływem składania ofert. Do oferty należy dołączyć kserokopię złożonego dokumentu. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie Pzp, oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej specyfikacji. UWAGA: Kasa Zamawiającego nie przyjmuje wpłat wadium w formie gotówki. 5.Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 6.Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie Pzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej specyfikacji. 6.1. Zwrot wadium – zgodnie z art. 46 ust. 1 , 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 6.2. Zatrzymanie wadium – zgodnie z art. 46 ust.4a i 46 ust. 5 ustawy Pzp. 7.Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 8.Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 9. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp., jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Budowa centrum przesiadkowego w Mieście Szczyrk” 10. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 11. Dokument wadialny winien wymieniać nazwy wszystkich podmiotów działających wspólnie – w ramach Konsorcjum lub z treści dokumentu winno wynikać, że zostaje wniesiona w imieniu całego Konsorcjum. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda od wszystkich Wykonawców: w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 22 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 2. Inne dokumenty, które Wykonawca musi złożyć z ofertą. a) Wypełniony Formularz ofertowy - załącznik nr 5 do SIWZ; b) Potwierdzenie wniesienia wadium; c) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Jeżeli osoba/osoby podpisujące ofertę działa/ją na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to powinno zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale bądź w formie notarialnie uwierzytelnionej kopii. Pełnomocnictwo nie jest wymagane, jeśli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeśli są wymienieni z nazwiska w odnośnym dokumencie rejestrowym. Wykonawca musi udokumentować – przy ofercie – że pełnomocnictwo ustanowione do jego reprezentacji zostało podpisane przez osobę/y uprawnione do działania w jego imieniu; d) Informacja (o której mowa w art. 91 ust. 3a ustawy), że wybór oferty Wykonawcy będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, wraz z określeniem ich wartości bez kwoty podatku lub informacja, że wybór oferty Wykonawcy nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego takiego obowiązku – wg wzoru załącznik nr 8 do SIWZ. e) Wykonawca który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zaleca się, aby zobowiązanie innych podmiotów przygotować na druku zgodnym z treścią załącznika nr 10 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach