Przetargi.pl
„Budowa budynku toalety, schodów terenowych, renowacja ogrodzenia, naprawa muru, budowa 3 bram wejściowych i 4 pergoli oraz wykonanie nawierzchni z płyt granitowych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewaloryzacja Parku Centralnego w Świdnicy”

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58100 Świdnica, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 562 850 , fax. 748 523 110
  • Data zamieszczenia: 2018-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49
    58100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 748 562 850, fax. 748 523 110
    REGON: 57958900000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa budynku toalety, schodów terenowych, renowacja ogrodzenia, naprawa muru, budowa 3 bram wejściowych i 4 pergoli oraz wykonanie nawierzchni z płyt granitowych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewaloryzacja Parku Centralnego w Świdnicy”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamawiający powierza, a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty budowlane w ramach zadania pn.:„Budowa budynku toalety, schodów terenowych, renowacja ogrodzenia, naprawa muru, budowa 3 bram wejściowych i 4 pergoli oraz wykonanie nawierzchni z płyt granitowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.„Rewaloryzacja Parku Centralnego w Świdnicy”, obejmujące: 1) budowę budynku toalety (z podziałem na toaletę ogólnodostępną z dostępem dla osób niepełnosprawnych oraz pomieszczeniem magazynowym), 2) budowę sześciu sztuk schodów terenowych, 3) renowację ogrodzenia, 4) naprawę muru, 5) budowę 3 bram wejściowych oraz 4 pergoli oraz 1 szt. tablicy informacyjnej. 6) wykonanie nawierzchni z płyt granitowych. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie budowy budynku toalety oraz budowy schodów terenowych stanowi dokumentacja projektowa opracowana przez ARCHIprojekt Włodzimierz Banaś, ul. Górnicza 7B/3, 59-301 Lubin obejmująca: • Projekt wykonawczy – Budynek WC, • Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – Budynek WC, • Projekt wykonawczy – zagospodarowanie terenu, • Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – zagospodarowanie terenu, • Przedmiar robót – Budynek WC • Przedmiar robót w zakresie renowacji ogrodzenia, naprawy muru, budowy bram i pergoli, wykonania nawierzchni z płyt granitowych. 2.1. Dokumentacja projektowa wraz z przedmiarami robót w wersji elektroniczne znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego www.swidnica.bip-gov.info.pl/bip/glowna, w katalogu zamówienia publiczne. 2.2. Roboty budowlane dotyczące renowacji ogrodzenia, naprawy muru, budowy 3 bram wejściowych i 4 pergoli, tablicy informacyjnej oraz wykonania nawierzchni z płyt granitowych określa niniejsza Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia oraz przedmiar robót. 2.3. Lokalizacja schodów terenowych: 3 biegi zgodnie załączonym planem zagospodarowania terenu - rys. A1 – PZT - oznaczone jako 17 A, B i C oraz trzy biegi prowadzące do remontowanej przystani. Schody terenowe o widocznych wymiarach stopnia 15x30 cm ( 17A, 17B, 17C i schody wejściowe na ścieżkę przy przystani) wykonać z kostki granitowej 15x15 x15 cm z widoczną stroną płomieniowaną, z oporem i obrzeżem z granitu 8x30 cm na ławie fundamentowej. Schody zejściowe do przystani o widocznych wymiarach stopnia 15x30 cm blokowe granitowe z widoczną stroną płomieniowaną na płycie żelbetowej. Przy schodach wejściowych na ścieżkę przy przystani i zejściowych na przystań wykonać pochwyt podwójny ze stali nierdzewnej na słupkach. Kolory do ustalenia z Zamawiającym. 2.4. Lokalizacja bram wejściowych oraz pergoli zgodnie załączonym planem zagospodarowania terenu - rys. A1 – PZT 3 bramy wejściowe oznaczone jako I, II i III oraz 3 pergole oznaczone jako A – dwie szt., B i C. 2.5. Budowa 3 bram wejściowych oraz 4 pergoli i tablicy informacyjnej obejmuje wykonanie 3 bram wejściowych wraz z tablicami informacyjnymi , 4 pergoli oraz tablicy informacyjnej. Konstrukcja z drewna klejonego typu BSH ( słupy 16x16 cm, płatwie 10x14 cm, krokwie 8x14 cm, do użytku zewnętrznego, spoiny przezroczyste, podwyższona klasa wizualna Si, czterostronnie strugane, kanty fazowane, okucia ocynkowane lub nierdzewne, złącza ciesielskie wzmocnione stalą ) na żelbetowych stopach fundamentowych z betonu C25/30, stal A III lub A III N. Kolor do ustalenia z Zamawiającym. Wymiary zewnętrzne zgodnie z projektem wykonawczym – zagospodarowanie terenu. 2.6. Wykonanie nawierzchni z płyt granitowych w ilości około 160 m2 obejmuje nawierzchnię z płyt granitowych chodnikowych płomieniowanych w kolorze szarym z oporem na podłożu betonowym przy schodach na pomost, schodach do altany, schodach terenowych dużych, bramie z furtką od strony pl. Wojska Polskiego, przy moście nad Stawem Gondolowym. 2.7. Naprawa muru, na odcinku około 160 mb zlokalizowanego na granicy Dz. nr 3022, AM 18, obręb Śródmieście, obejmująca: 1) przemurowanie czap z cegły klinkierowej oraz naprawę czap filarów , 2) rozebranie elementów z cegieł, 3) rozbiórkę elementów z niezbrojonego betonu, 4) wywiezienie gruzu, 5) uzupełnienie ścian*/ zamurowanie otworów, 6) zamurowanie przebić materiałem z rozbiórki, 7) naprawę powierzchni murów bez wykłucia oraz z wykłuciem, 8) ręczne oczyszczenie kamienia z odzysku, 9) spoinowanie ścian z kamienia, 10) mycie ręczne i impregnacja powierzchni pokrytych graffiti. *około 20 % materiału kamiennego pochodzi z odzysku - prac rozbiórkowych przy budowie rozarium, prowadzonych w ramach innego zadania inwestycyjnego. 2.8. Renowacja ogrodzenia i bramy wejściowej do parku od placu Wojska Polskiego (przy nieistniejącym cmentarzu Św. Mikołaja) obejmuje: 1) czyszczenie powierzchni niemalowanych, 2) oczyszczanie z rdzy wyrobów z żelaza, 3) malowanie elementów staliwnych farbą podkładowa, oraz 2 warstwami farby, 4) flekowanie, spoinowanie oraz licowanie ścian z kamienia, 5) przywrócenie pierwotnego poloru, 6) wymianę zamków skrzynkowych, 7) wymianę zasuw czołowych, 8) wymianę klamek z rozetami, 9) wymianę zawiasów drzwiowych krępowanych, 10) hydrofobizację podłoży preparatem ASOLIN WS powierzchni betonowych, 11) naprawę ogrodzenia. 2.9. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót budowlanych, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarze robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektami budowlanymi, wykonawczymi oraz szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót. 2.10. Przedmiary robót stanowią formę informacyjną w zakresie ilości oraz technologii wykonywanych robót i są wyłącznie materiałem pomocniczym. 3. Przedmiot zamówienia realizowany będzie na terenie Parku Centralnego równolegle z innymi pracami budowlanymi prowadzonymi w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Rewaloryzacja Parku Centralnego w Świdnicy”, takimi jak: 1) budowa fontanny, 2) wykonanie instalacji elektrycznej, wodnej i kanalizacyjnej, 3) przebudowa, odbudowa i renowacja schodów terenowych i rozarium oraz budowa altanki wraz ze schodami, 4) budowa alejek i ścieżek rowerowych, 5) przebudowa 3 obiektów mostowych, 6) rewaloryzacja zieleni. 3.1. Wykonawcy w/w robót będą wyłaniani w oddzielnych postępowaniach przetargowych. Wszystkie roboty budowlane realizowane przez wyłonionych Wykonawców muszą być ściśle skoordynowane. 3.2. Zamawiający informuje, że powołał Kierownika Budowy, który będzie kierował wszystkimi pracami realizowanymi w Parku Centralnym oraz będzie odpowiedzialny za koordynację prac poszczególnych Wykonawców. 4. Zamawiający informuje o zmianie koloru kamienia wskazanego w dokumentacji projektowej. Granit drobnoziarnisty w kolorze „Las Rogoźnica”, należy zastąpić granitem w kolorze szarym, w odcieniu zatwierdzonym przez Zamawiającego oraz Kierownika Budowy, 5. Zamawiający informuje o zmianie materiału okładziny schodów z kamiennej na kostkę kamienną 8/10 ograniczoną opornikiem kamiennym. 6. Szczegóły detali dołączone do dokumentacji przetargowej należy traktować jako rozwiązania przykładowe, rozwiązanie ostateczne zatwierdza Kierownik Budowy, 7. Zakres zamówienia obejmuje również niżej wymienione prace: 7.1. Doprowadzenie przyłącza elektrycznego do budynku toalety z szafki ZK znajdującej się bezpośrednio przy budynku toalety (projekt instalacji elektrycznych na terenie Parku Centralnego będzie realizowanej wg odrębnego opracowania). 7.2. Doprowadzenie przyłącza wodociągowego i kanalizacyjnego do budynku toalety ze studni znajdujących się w pobliżu budynku toalety (projekt sieci wod.-kan na terenie Parku Centralnego będzie realizowany wg odrębnego opracowania). 7.3. Przed przystąpieniem do robót oraz w trakcie ich przeprowadzania, roboty instalacyjne należy prowadzić w uzgodnieniu z Kierownikiem Budowy i z Zamawiającym oraz prowadzić je równolegle i w uzgodnieniu z Wykonawcami realizującymi inne prace budowlane na terenie Parku Centralnego. 7.4. Wykonanie tablicy informacyjnej przy wejściu do parku od ulicy Śląskiej. 7.5. System wejściowy do toalety winien zostać zaopatrzony automatem na żetony. 8. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w oparciu o: 8.1. dokumentację projektową, o której mowa w ust. 2 pkt. 2.1. powyżej, 8.2. dokumentację przetargową, tj. dokumentację sporządzoną i udostępnioną Wykonawcom przez Zamawiającego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postępowania przetargowego, obejmującą w szczególności SIWZ wraz z Załącznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynikłymi w trakcie procedury przetargowej stanowiącymi integralną część SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przesłanych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego pismach. 9. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w ust. 1 niniejszego paragrafu. 10. Przewiduje się także możliwość rezygnacji z wykonywania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w ust. 1 niniejszego paragrafu. Roboty takie w dalszej części umowy nazywane są "robotami zaniechanymi". Sposób wyliczenia wartości tych robót określa § 12 ust. 9 wzoru umowy (zał. 8 do SIWZ). 11. W sytuacji, gdyby umowa została zmieniona na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, czyli gdyby Zamawiający zlecił Wykonawcy wykonanie „dodatkowych robót budowlanych” wykraczających poza przedmiot niniejszej umowy („zamówienia podstawowego”), to zasady ich zlecania oraz rozliczania zostały zawarte w rozdz. XVIII SIWZ. 12. Warunki wykonywania robót. 12.1. Przedmiot umowy będzie realizowany zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, obowiązującymi normami, zasadami bhp, dokumentacją projektową, warunkami technicznymi wykonania robót, wiedzą techniczną, zaleceniami nadzoru autorskiego i inwestorskiego, zgodnie z wykonanym przez Kierownika Robót planem BIOZ oraz zgodnie z reżimem technologicznym, określonym przez Polskie Normy, producentów poszczególnych elementów, produktów, materiałów i urządzeń. 12.2. Wprowadzenie Wykonawcy na budowę nastąpi w terminie do 7 dni roboczych od daty podpisania umowy. 12.3. Zamawiający zapewnia nadzór autorski oraz sprawowanie funkcji Kierownika Budowy. 12.4. Wszystkie użyte do budowy materiały muszą odpowiadać parametrom podanym w projekcie, powinny być nowe i posiadać odpowiedni atest, certyfikat na znak bezpieczeństwa, certyfikat lub deklarację zgodności z polską normą (lub inną normą obowiązującą w miejscu wykonywania przedmiotu umowy) lub z aprobatą techniczną, świadectwo dopuszczenia, wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje zezwalające na stosowanie ich w budownictwie. Dokumenty te Wykonawca, przed zamówieniem i wbudowaniem materiału, zobowiązany jest przedłożyć Kierownikowi Budowy i uzyskać jego akceptację. O uzyskaniu wyżej określonej akceptacji Wykonawca poinformuje Zamawiającego. 12.5. Akceptacja materiałów przez Zamawiającego, nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności za skutki wynikające z zastosowania niewłaściwych materiałów, niespełniających wymogów norm obowiązujących w miejscu realizacji przedmiotu umowy. 12.6. Wykonawca zobowiązany jest do okazania Kierownikowi Budowy oraz Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w pkt. 12.4. na każdym etapie realizacji robót. 12.7. Niezbędne do wykonania przedmiotu umowy materiały zostaną zakupione i dostarczone na teren budowy przez Wykonawcę i będą stanowić jego koszt. Materiały te muszą odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. 12.8. Wykonawca umieści na budowie, przy wejściu do Parku, ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia, na tablicach dostarczonych przez Zamawiającego. 12.9. Wykonawca obowiązany jest do stosowania wyłącznie wyrobów budowlanych nadających się do stosowania w budownictwie, tj. wyroby spełniające w całości wymogi określone w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 ze zm.). 12.10. Wykonawca zapewnia Kierowanie Robotami przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalnościach, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego i ofertą przetargową. 12.11. Za koordynację robót i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiada Kierownik Robót. Kierownik Budowy zobowiązany jest do koordynacji działań dotyczących prowadzonych robót budowlanych z innymi Wykonawcami na terenie Parku Centralnego. 12.12. Wykonawca zobowiązany jest do terminowej realizacji robót budowlanych zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym (załącznik nr 2 do umowy). 12.13. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego wywóz materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie, o ile będzie to konieczne (do 10 km), 12.14. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego wywóz wszystkich metali nieżelaznych oraz złomu stalowego z terenu budowy na skup złomu wskazany przez Inwestora (do 10 km), 12.15. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania we wskazane przez Zamawiającego miejsce wszelkich materiałów użytecznych nadających się do ponownego wbudowania/montażu zdemontowanych w trakcie prac budowlanych. Wykonawca sporządzi inwentaryzację materiałów użytecznych potwierdzoną przez inspektora nadzoru. 12.16. Wykonawca zrealizuje własnym staraniem tymczasowe obiekty i urządzenia na terenie budowy takie jak: punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy. 12.17. Wykonawca będzie ponosił koszty organizacji terenu budowy, koszty oznakowania i zagospodarowania zaplecza budowy, zużycia wody i energii w okresie realizacji robót, koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urządzeń związanych z terenem budowy oraz innych nakładów, niestanowiących wartości robót budowlanych, a niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej. 12.18. Wykonawca poniesie koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urządzeń związanych z terenem budowy. 12.19. Zagospodarowanie zaplecza budowy oraz inne nakłady niestanowiące wartości robót budowlanych, a niezbędne do wykonania przedmiotu umowy są objęte ceną ofertową. 12.20. Wykonawca we własnym zakresie i na koszt własny wykona projekty tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych, wraz z wymaganymi przepisami prawa uzgodnieniami oraz zatwierdzeniami. 12.21. Wykonawca, od dnia protokolarnego przekazania placu budowy odpowiada za utrzymanie ładu i porządku, usuwanie na swój koszt wszelkich śmieci, odpadów, opakowań i innych pozostałości po zużytych materiałach. W przypadku zaniechana, czynności porządkowe mogą zostać wykonane przez Zamawiającego na koszt Wykonawcy. 12.22. Przed przystąpieniem do wykonywania robót oraz w ich trakcie Wykonawca wykona dokumentację fotograficzną miejsca Inwestycji oraz terenu sąsiedniego celem oddalenia ewentualnych roszczeń właścicieli dotyczących uszkodzeń spowodowanych przeprowadzonymi robotami. 12.23. Wykonawca zabezpieczy znaki geodezyjne przed uszkodzeniami, a w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia odtworzy je na własny koszt. 12.24. Wykonawca odpowiedzialny jest za zabezpieczenie i oznakowanie prowadzonych robót oraz dbanie o stan techniczny i prawidłowość ich oznakowania przez cały okres trwania realizacji przedmiotu zamówienia. Ponadto Wykonawca zapewni dojścia i dojazdy do posesji w trakcie prowadzenia robót budowlanych. 12.25. Roboty należy prowadzić w sposób zapewniający ciągłość pracy i bezpieczeństwo osób i mienia. Wszelkie koszty związane ze stratami przez niewłaściwe zabezpieczenie obiektu będą obciążać Wykonawcę. 12.26. Wykonawca winien ubezpieczyć budowę, sprawować nadzór nad mieniem, zabezpieczyć i wygrodzić miejsce prowadzenia robót i terenu przed dostępem osób trzecich. 12.27. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za szkody powstałe w trakcie realizacji robót, również wobec osób trzecich oraz w wyniku nieterminowego ich naprawienia. 12.28. Wykonawca jest odpowiedzialny za ochronę robót i za wszelkie materiały i narzędzia używane do robót od dnia rozpoczęcia robót do dnia ich protokolarnego odbioru. 12.29. Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności za składniki majątkowe Wykonawcy, znajdujące się na terenie budowy w trakcie realizacji przedmiotu umowy. 12.30. Wykonawca poniesie koszty prób, badań jakości robót, itp. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej. 12.31. Polecenia Kierownika Budowy dotyczące realizacji robót będą wykonywane przez Wykonawcę nie później niż w czasie przez niego wyznaczonym, pod groźbą wstrzymania robót. Skutki finansowe z tytułu wstrzymania robót w takiej sytuacji ponosi Wykonawca. 12.32. Po zakończeniu przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia operatu kolaudacyjnego zawierającego elementy (dane) wynikające z umowy, SIWZ, STWiORB i prawa budowlanego, w tym wyniki badań sprawdzających, powykonawczą mapę z planszą zbiorczą uzbrojenia potwierdzoną w ośrodku geodezyjnym wraz z tabelą wykonania elementów 12.33. Wykonawca w terminie do dnia protokolarnego wprowadzenia na budowę przedłoży Zamawiającemu i Kierownikowi Budowy w formie pisemnej Plan BiOZ. 12.34. Zamawiający w każdym czasie będzie uprawniony do przeprowadzenia kontroli prowadzonych robót lub innych czynności objętych przedmiotem zamówienia pod względem ich jakości oraz terminowości. 12.35. Zamawiający zachowuje prawo dostępu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie przedstawicieli Zamawiającego i innych Wykonawców oraz Spółek zajmujących się dostawą wody, energii, gazu, ciepła i odbioru ścieków. 12.36. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest w obszarze obserwacji archeologicznej nowożytnych fortyfikacji miejskich oraz obszarze osady przedlokacyjnej z nieistniejącym cmentarzem św. Mikołaja. W trakcie prowadzenia przez Wykonawcę robót ziemnych, Zamawiający zapewni prowadzenie badań archeologicznych nadzorujących te roboty, przez uprawnionego archeologa. Wykonawca zobowiązuje się udostępnić/przekazać protokolarnie plac budowy w zakresie umożliwiającym prowadzenie badań archeologicznych. Jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest zgłosić Zamawiającemu zamiar prowadzenia robót ziemnych, celem poinformowania o tym fakcie archeologa. 12.37. Wykonawca zgłasza pisemnie zakończenie robót do Zamawiającego, po potwierdzeniu przez Kierownika Budowy wpisu Wykonawcy do Dziennika Budowy o zakończeniu robót. Kierownik Budowy potwierdzi wpis Wykonawcy do Dziennika Budowy o zakończeniu robót w terminie do 7 dni od daty wpisu. 12.38. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podległ odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. 12.39. Do Wykonawcy należy udostępnianie/przekazywanie protokolarne (o ile nie będzie to kolidowało z robotami Wykonawcy), placu budowy innym Wykonawcom na czas wykonania niezbędnych robót budowlanych realizowanych w ramach całego zadania. 13. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 45 000000-7 Roboty budowlane 45 111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45 111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45 113000-2 Roboty na placu budowy 45 200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45 210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45 261000-4 Wykonanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45 261100-5 Wykonanie konstrukcji dachowych 45 261210–9 Wykonanie pokryć dachowych 45 261320–3 Kładzenie rynien 45 262520–2 Roboty murowe 45 262522-6 Roboty murarskie 45 320000-6 Roboty izolacyjne 45 321000-3 Izolacja cieplna 45 400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45 410000-4 Tynkowanie 45 421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45 431000-7 Kładzenie płytek 45 442100-8 Roboty kamieniarskie 14. Użyte w dokumentacji przetargowej nazwy własne urządzeń i materiałów określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i wygląd. Mogą być zastąpione przez inne równoważne, z tym, że obowiązek udowodnienia równoważności należy do Wykonawcy. Uwaga! Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie – Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia, wraz z ofertą. Zamawiający na etapie badania i oceny ofert zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych. 15. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 16. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 17. Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp. Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to m.in.: - roboty w zakresie konstrukcji i pokryć dachowych, - roboty wykończeniowe, - roboty w zakresie instalacji elektrycznych, - roboty w zakresie wodno-kanalizacyjnych i instalacyjnych. 18. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane. 19. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp) polegających na wykonaniu następujących prac: a) roboty w zakresie instalacji elektrycznych, b) roboty w zakresie wodno-kanalizacyjnych i instalacyjnych, c) roboty budowlane wykończeniowe, d) roboty w zakresie wykonania konstrukcji i pokryć dachowych. 20. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak w ust. 9, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2017 r., poz. 459 z późn. zm.). W dniu podpisania umowy Wykonawca przedstawi wykaz tych osób. 21. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez: 21.1. przedstawienie przez Wykonawcę kopii zanonimizowanych umów w zakresie danych osobowych (nie podlega anonimizacji imię i nazwisko osób, które będą świadczyć czynności na rzecz Zamawiającego, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, wymiar etatu) zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie dłuższym niż 7 dni roboczych, 21.2. okazanie dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę (wraz z informacją o liczbie odprowadzanych składek), które będzie mogło przyjąć postać zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub zanonimizowanych, z wyjątkiem imienia i nazwiska, dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie dłuższym niż 7 dni roboczych. 21.3. sprawdzenie czy roboty budowlane będą wykonywane przez osoby wymienione w Załączniku nr 4 do umowy stanowiącej Załącznik nr 8 do SIWZ, które zostały wskazane przez Wykonawcę. 22. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 21 pkt. 21.1. i 21.2. będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej §8 ust. 1 lit. j wzorze umowy załączonym do SIWZ, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. 23. Kontrola, o której mowa w ust. 21 może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w terminie do 31.07.2018 r. Za termin realizacji zamówienia uważa się datę podpisania protokołu odbioru końcowego, o którym mowa w § 7 ust. 4 i 7 wzoru umowy (zał. nr 8 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 1.500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 3. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PEKAO S.A. I Oddział w Świdnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr P-40/IV/18 na budowę budynku toalety, schodów terenowych, renowację ogrodzenia i naprawę muru, w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewaloryzacja Parku Centralnego w Świdnicy”. W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu, aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. X. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający: 1) zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) wymaga, aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – dokument potwierdzający wniesienie wadium został dołączony w oryginale do oferty. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1. pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby niewymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 5.2. pisemne zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – Załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach