Przetargi.pl
Budowa budynku biurowego Nadleśnictwa Borki wraz z infrastrukturą techniczną.

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe reprezentujące Skarb Państwa Nadleśnictwo Borki ogłasza przetarg

  • Adres: 11-612 Kruklanki, ul. 22 Lipca 4
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 4217045 , fax. 087 4217045
  • Data zamieszczenia: 2012-08-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe reprezentujące Skarb Państwa Nadleśnictwo Borki
    ul. 22 Lipca 4 4
    11-612 Kruklanki, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 4217045, fax. 087 4217045
    REGON: 79050488100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: borki@bialystok.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku biurowego Nadleśnictwa Borki wraz z infrastrukturą techniczną.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa budynku biurowego Nadleśnictwa Borki wraz z infrastrukturą techniczną 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) Budowę budynku biurowego Nadleśnictwa Borki w Kruklankach, gmina Kruklanki nr geodezyjny działki 299/9 - szczegółowy zakres inwestycji został określony w dokumentacji technicznej, a w szczególności w projekcie budowlanym, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. b) Wykonanie instalacji elektrycznych, alarmowych, telewizji przemysłowej, monitoringu, odgromowej, komputerowej, telefonicznej c) Wykonanie instalacji wodociągowo - kanalizacyjnych i instalacji centralnego ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji, wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła d) Wykonanie robót sanitarnych- przyłącza kanalizacji sanitarnej, wodociągowej i instalacji pionowych kolektorów gruntowych do pomp ciepła e) Roboty związane z ukształtowaniem terenu i urządzeń komunikacyjnych i drogowych. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji projektowej - projekcie budowlanym oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiących załączniki do niniejszej siwz. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a do niniejszej specyfikacji. 5. Określenie przedmiotu zamówienia wg kodów CPV: 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, 45262300-4 Betonowanie, 45321000-3 Izolacja cieplna, 45262522-6 Roboty murarskie, 45262350-9 Betonowanie bez zbrojenia, 45262311-4 Betonowanie konstrukcji, 45261000-4 Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty, 45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej, 45410000-4 Tynkowanie, 45262650-2 Roboty w zakresie okładania, 45430000-0 Pokrywanie podłóg i ścian, 45442100-8 Roboty malarskie, 45432100-5 Kładzenie i wykładanie podłóg, 45432210-9 Wykładanie ścian, 45421160-3 Instalowanie wyrobów metalowych, 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne, 45232400-6 Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych, 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych, 45230000-0 Roboty instalacyjne w budynkach, 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne, 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych, 45312200-9 Instalowanie przeciwwłamaniowych systemów alarmowych, 45312330-9 Montaż anten radiowych, 45314000-1 Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych, 45233250-6 Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg, 34928200-0 Ogrodzenia, 45233121-3 Roboty w zakresie budowy dróg głównych. III.2. Informacje na temat rozwiązań równoważnych 1. W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia dopuszcza się możliwość składania ofert równoważnych. 2. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. 3. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych równoważnych z opisem wskazanym przez Zamawiającego. Pod pojęciem parametry rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania produktów, materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w dokumentacji technicznej. 4. Zaproponowane rozwiązania równoważne nie mogą powodować konieczności przeprojektowania załączonej do siwz dokumentacji technicznej. 5. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane materiały spełniają warunki określone przez Zamawiającego. 6. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych dokumenty dołączone do oferty na potwierdzenie równoważności będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu nierównoważności zaproponowanych rozwiązań równoważnych. 7. W przypadku gdy wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia tj. w dokumentacji technicznej. III.3. Inne wymogi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia 1. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć Zamawiającemu, wszystkie rysunki wykonawcze sporządzone przez osoby uprawnione według założeń zawartych w dokumentacji technicznej, niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia jak również po zakończeniu robót dostarczyć świadectwo energetyczne budynku 2. Wykonawca zobowiązany będzie do zabezpieczenia palcu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 3. Wszystkie materiały użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać dopuszczenie do obrotu oraz posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną w przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca, który wygra przetarg musi dostarczyć ww. dokumenty przy odbiorze końcowym. Wyklucza się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nie posiadających ważnych certyfikatów. 4. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca zapewni Zamawiającemu możliwość sprawdzenia materiałów budowlanych, które będą użyte do wykonania przedmiotu umowy. 5. Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także (w razie korzystania) z dróg, nieruchomości, urządzeń, obiektów itp., które Wykonawca naruszył przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. III.4. Informacja o warunkach gwarancji 1. Na wykonany cały przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu 5 letniej gwarancji oraz 5 letniego okresu rękojmi. 2. Wzór karty gwarancyjnej stanowi załącznik nr 10 do niniejszej siwz, który jest jednocześnie załącznikiem do umowy. 3. Termin gwarancji liczony będzie od daty odbioru końcowego po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. 4. Okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać, co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę i liczone będą od daty odbioru bez zastrzeżeń całości zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451112000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1 W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. 9.2 Zamawiający wymaga wniesienia wadium dla przedmiotu zamówienia w wysokości 120 000,00 zł słownie : sto dwadzieścia tysięcy złotych 9.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r, Nr 42, poz. 275). 9.4 Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ S.A. O/ Giżycko nr rachunku 48 2030 0045 1110 0000 0075 1670 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Budowa budynku biurowego Nadleśnictwa Borki wraz z infrastrukturą techniczną 9.5 Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego: w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz.: 07:15-15:15 9.6 Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 9.7 Wadium musi być wniesione najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. 9.8 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 9.9 Wadium musi zabezpieczać cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 9.10 W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczeń, gwarancja poręczenie powinno zawierać co najmniej następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie Wykonawcy, beneficjenta gwarancji Zamawiającego, gwaranta banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji, poręczyciela) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji, poręczenia d) termin ważności gwarancji poręczenia e) zobowiązanie gwaranta poręczyciela do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą. 9.11 Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 9.12 Zwrot wadium. a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9.13 litera d niniejszego rozdziału. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 9.13 Zatrzymanie wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. d) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9.14 Inne postanowienia dotyczące wadium. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą. Jednocześnie ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 1. Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 10 % ceny ofertowej brutto . 2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione w następujących formach: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.( Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w formie pieniężnej powinno zostać wpłacone przelewem na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy. 5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 6. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka w/w form zabezpieczenia, o których mowa w art. 148 ust.1 ustawy PZP z zachowaniem jego ciągłości i bez zmniejszenia wysokości 7. Zamawiający dokona zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy w następujący sposób: a. 70 % wartości zabezpieczenia zostanie zwrócone po wykonaniu zamówienia, w terminie 30 dni od daty sporządzenia protokołu odbioru ostatecznego, b. 30 % wartości zabezpieczenia zostanie zatrzymane przez Zamawiającego na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady - kwota ta zostanie wrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_borki/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach