Przetargi.pl
"Budowa boiska piłkarskiego przy ul. Lipowej w Opolu Lubelskim"

Gmina Opole Lubelskie ogłasza przetarg

  • Adres: 24-300 Opole Lubelskie, ul. Lubelska
  • Województwo: brak
  • Telefon/fax: tel. 81 827 72 01 , fax. 81 827 72 00
  • Data zamieszczenia: 2020-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Opole Lubelskie
    ul. Lubelska 4
    24-300 Opole Lubelskie, woj. brak
    tel. 81 827 72 01, fax. 81 827 72 00
    REGON: 43102002600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://umopolelubelskie.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Budowa boiska piłkarskiego przy ul. Lipowej w Opolu Lubelskim"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę boiska piłkarskiego przy ul. Lipowej w Opolu Lubelskim. 2. Zakres zamówienia obejmuje między innymi: 1) niwelację istniejącego terenu, w tym demontaż urządzeń i ogrodzenia, bramek; 2) wycinkę drzewostanu zgodnie z decyzją Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Lublinie. Wycinka drzewostanu winna być wykonana w terminie określonym w decyzji LWKZ w Lublinie. Usunięte drzewa należy przekazać Zamawiającemu protokołem zdawczo - odbiorczym; 3) wykonanie nasadzeń zieleni wskazanej w decyzji LWKZ z dnia 31.03.2020 znak: IN.5146.95.1.2020. W części wschodniej bezpośrednio przy granicy działki nr ewid. 56 przewidziano nasadzenie 19 szt. grabów forma naturalna. W części południowo-wschodniej przewidziano nasadzenia róż okrywowych. Dla istniejącego szpaleru drzew w części północnej dzielący strefę boiska od budynku szkoły przewidziano uzupełnienie o 6 szt. drzew – lipa drobnolistna forma pienna. Parametry zieleni, którą należy nasadzić zawiera złącznik nr 12 do SIWZ; 4) budowę boiska sportowego o nawierzchni z trawy sztucznej o wymiarach 55x85m ze strefami bezpieczeństwa, w tym pole gry 50x75m; 5) budowę projektowanych ogrodzeń, w tym: ogrodzenia terenu, ogrodzenia bezpośredniego boiska i montaż piłkochwytów (za bramkami głównymi oraz za bramkami mobilnymi na bokach boiska; 6) budowę oświetlenia terenu zgodnie z wytycznymi projektowymi oraz zgodnie z kartą środowiskową (sterownie ręczne w złączu); 7) budowę monitoringu wraz z zakupem niezbędnego sprzętu oraz konfiguracją urządzeń; 8) budowę utwardzeń terenu oraz wykonanie ciągów pieszych; 9) wykonanie przyłącza kanalizacji deszczowej z drenażem odwadniającym; 10) usunięcie kolizji z wodociągiem i kanalizacją ; 11) zakup i montaż wyposażenia boiska, w tym: montaż trybun dla widowni, kabin dla zawodników rezerwowych, bramek sportowych oraz elementów małej architektury; 3. Zamawiający informuje, że planowana do realizacji inwestycja jest zlokalizowana na działkach gruntu nr ewid. 55, 56, 169 położonych w obrębie geodezyjnym 04 miasto Opole Lubelskie. 4. Zgodnie z ustaleniami zawartymi w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego działki o nr ewid. 55, 56, 169 usytuowane są na terenie oznaczonym symbolem:„B65 UO” – z przeznaczeniem pod zabudowę usługową- usługi oświaty, obiekty infrastruktury technicznej. Działka nr 55 zlokalizowana jest w południowej części zespołu pałacowo-parkowego i stanowi granicę jego wpisu. W części północnej zlokalizowany jest budynek pałacu, adaptowany na potrzeby Liceum Ogólnokształcącego, będącego fragmentem zabudowań pozostałości zespołu pałacowo-parkowego wpisanego do rejestru pod nr A/448.Obecnie na działce nr ewid. 55 znajdują się istniejące dwa nieduże boiska o nawierzchni betonowej oraz boisko trawiaste z dwoma bramkami do piłki nożnej. W obrębie boisk z nawierzchnią utwardzoną znajdują się dwie bramki oraz kosze do gry do koszykówki, słupki i piłkochwyty. 5. Teren objęty zamierzeniem inwestycyjnym znajduje się w obszarze Natura 2000, w związku z występowaniem kolonii rozrodczej nietoperzy. W związku z powyższym do obowiązków Wykonawcy będzie należało zapewnienie udziału chiropterologa, który będzie prowadził nadzór nad pracami budowlanymi. Po zakończeniu robót chiropterolog jest obowiązany do przygotowania sprawozdania z przebiegu nadzoru chiropterologicznego. 6. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia raz w roku bezpłatnej kontroli, sprawdzenia poprawności dziania systemu monitoringu oraz działania przepompowni kanalizacji deszczowej przez okres 24 miesięcy. 7. Wykonawca zapewnia pełnienie usługi przez uprawnionego archeologa wraz ze sporządzeniem niezbędnych dokumentów, sprawozdań celem złożenia do LWKZ w Lublinie. W tym zakresie Wykonawca po podpisaniu umowy jest obowiązany do wykonania zaleceń wynikających z decyzji LWKZ w Lublinie z dnia 22.03.2019 r. znak: IN.5142.144.1.2019 w sprawie wydania pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych związanych z przebudową i rozbudową boiska sportowego wraz z infrastrukturą na działce nr ew. 55 przy ul. Lipowej w Opolu Lubelskim wpisanej do rejestru zabytków pod nr A/448 na mocy decyzji WKZ w Lublinie z dnia 14.11.1970 znak: K1.V-7/20/70, zmienionej decyzją LWKZ z dnia 23.04.2020 znak: IN.5142.259.1.2020. 8. Wykonawca jest obowiązany do zapewnienia udziału w realizacji prac osoby posiadającej kwalifikację, o których mowa w art. 37 ust. b ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami do kierowania robotami w zakresie zieleni zabytkowej. 9. Wykonawca jest obowiązany do wywozu materiału ziemnego, gruzu, odpadów korzystając z wyjazdu na ul. Kolejową. Wykonawca może tylko za zgodą Zamawiającego korzystać z wjazdu od ul. Lipowej i ul. Pocztowej. 10. Wykonawca po wykonaniu robót na działce nr ew. 56 i 169 winien teren przywrócić do stanu pierwotnego wraz z posianiem trawy. 11. Zamawiający nie przewiduje dzielenia przedmiotu zamówienia. 12. Gruz pochodzący z rozbiórki Wykonawca zagospodarowuje we własnym zakresie. Złom metalowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu protokołem zdawczo odbiorczym. 13. Wykonawca jest obowiązany do przedkładania Inspektorowi Nadzoru wniosków materiałowych, które winny zawierać dokumenty potwierdzające spełnienie parametrów technicznych danego wyrobu / urządzenia zgodnie z projektem budowlanym/przepisami. Wnioski materiałowe musza być podpisane przez kierownika budowy / kierownika robót. Bez podpisu kierownika budowy / robót wnioski nie będą rozpatrywane przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. Wnioski materiałowe musza być przedkładane na co najmniej 7 dni przed planowanym wbudowaniem / montażem. Po wbudowaniu materiału, wyrobu, urządzenia, załączone do wniosku materiałowego: atesty, deklaracje zgodności, karty techniczne, krajowe deklaracje właściwości użytkowych powinny zawierać zapis „Materiał wbudowano na inwestycji pn. ………………………………………………………..”. 14. Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie energię elektryczną i wodę do celów budowlanych. 15. Informujemy, że do obowiązków Wykonawcy należy oznakowanie terenu robót i jego zabezpieczenie , w celu zapewnienia bezpieczeństwa dla przyległego terenu szkoły i innych użytkowników; 16. Jeżeli w SIWZ, przy opisie przedmiotu zamówienia użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi, o ile zapewnią one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z SIWZ wraz z załącznikami. 17. W przypadku rozbieżności parametrów technicznych w dokumentacji technicznej, do wyceny należy przyjąć produkt/urządzenie o parametrach lepszych 18. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje: dokumentacja projektowa składająca się z projektu budowlanego wszystkich branż / projektu wykonawczego wszystkich branż– załącznik nr 8, z projektu budowlanego zamiennego wszystkich branż / projektu wykonawczego zamiennego wszystkich branż– załącznik nr 8a, przedmiarów robót wszystkich branż - załącznik nr 9, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 10 do SIWZ. Załącznikiem do SIWZ nr 11 jest również zbiór dokumentów formalno-prawnych dotyczących inwestycji oraz o SIWZ. Parametry zieleni, którą należy nasadzić zawiera złącznik nr 12 do SIWZ; 19. Roboty należy realizować również w oparciu o pozwolenie nr 88/2019 znak AB.6740.5.30.2019 z dnia 27.03.2019, decyzję LWKZ nr IN.5146.95.1.2020, decyzję LWKZ nr IN.5142.259.1.2020, kartę informacyjną przedsięwzięcia, opinię chiropterologiczną, plan nasadzeń, Warunki przyłączeniowe kanalizacji deszczowej znak GKR.6324.1.2019 z dnia 15.03.2019r., Warunki przyłączenia 19-C3/WP/00501 do sieci dystrybucyjnej, Warunki techniczne w zakresie przebudowy sieci wodociągowej znak OPK/WWS/96/OS/590/02/2019 z dnia 19.02.2019 oraz zgodnie z innymi opiniami i decyzjami. 21. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. W takiej sytuacji Wykonawca: a) może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy za wyjątkiem robót budowlanych wchodzących w zakres inwestycji, które ma obowiązek wykonać siłami własnymi tj. wykonanie płyty boiska w zakresie podbudowy oraz nawierzchni z trawy sztucznej. b) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; Uwaga: powyższy warunek będzie ciągle monitorowany przez zamawiającego. c) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; d) w przypadku podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile są już znane, nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w usługi. Wykonawca będzie zawiadamiał zamawiającego o wszelkich zmianach danych, dotyczących podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy prawo zamówień publicznych. e) Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy. f) Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w Części III SIWZ w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o prace oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto we wzorach umów stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212224-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości: 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych); 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank PKO BP S.A. Nr konta: 76 1020 3235 0000 5002 0007 4336 z dopiskiem wadium do sprawy: IPR.271.6.2020 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień i godzinę uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. 5. Wadium można wnieść do dnia, w którym upływa termin składania ofert, ale przed nadejściem godziny, do której powinny być złożone oferty. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie, o której mowa w ust. 2 lit. b-e niniejszej części, do upływu terminu składania ofert należy przedłożyć dokument w formie oryginału do siedziby Zamawiającego tj.: Urząd Miejski w Opolu Lubelskim, ul. Lubelska 4, 24-300 Opole Lubelskie w Punkcie Obsługi Klienta na parterze Urzędu Miejskiego w Opolu Lubelskim lub dołączyć do oferty. 7. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium: 1) wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 9 niniejszej części. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust 8 pkt 1 niniejszej części SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu spełnienia tego warunku,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) – wg załącznika do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; - Do oferty prosimy załączyć dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę oraz dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy (np. dokumenty rejestrowe itp).; -Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną