Przetargi.pl
"Budowa 512 mb kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Teofile, Wincentówek, Michałów, Leoncin, gm. Leoncin – poza granicami aglomeracji Leoncin” oraz budowa sieci wodociągowej w ulicach Szkolnej i Widnej w Leoncinie wraz z hydrantami w ilości 556,50 mb. – w granicach aglomeracji Leoncin”

Urząd Gminy Leoncin ogłasza przetarg

  • Adres: 05155 Leoncin, ul. Partyzantów
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 856 585 , fax. 227 856 585
  • Data zamieszczenia: 2018-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Leoncin
    ul. Partyzantów 3
    05155 Leoncin, woj. mazowieckie
    tel. 227 856 585, fax. 227 856 585
    REGON: 53898100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.leoncin.pl; www.bip.leoncin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Budowa 512 mb kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Teofile, Wincentówek, Michałów, Leoncin, gm. Leoncin – poza granicami aglomeracji Leoncin” oraz budowa sieci wodociągowej w ulicach Szkolnej i Widnej w Leoncinie wraz z hydrantami w ilości 556,50 mb. – w granicach aglomeracji Leoncin”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Celem jest uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej dla miejscowości Teofile, Wincentówek, Michałów i Leoncin. Budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej poprawi warunki sanitarno-bytowe, a także przeciwpożarowe budynków mieszkalnych w zabudowie jednorodzinnej, z perspektywą przyłączenia działek sąsiednich. Teren objęty inwestycją jest zróżnicowany pod względem wysokościowym, co zdecydowało o zastosowaniu grawitacyjno-tłocznego systemu odprowadzania ścieków. Sieci zostały tak zaprojektowane, by z budynków (posesji) ścieki sanitarne były odprowadzane do kolektorów sanitarnych ułożonych wzdłuż dróg gminnych, a następnie do gminnej oczyszczalni ścieków w miejscowości Michałów. Do przewodu tłocznego zostaną wpięte istniejące przewody ciśnieniowe zgodnie z planem sytuacyjnym. Inwestycja dotyczy ścieków o charakterze bytowym (socjalno-komunalnym); nie dotyczy gospodarki wodami opadowymi i ściekami przemysłowymi. Zaprojektowane średnice kolektora sanitarnego zapewniają odpowiedni przepływ dla istniejących budynków i zapewnią możliwość przyjęcia ścieków w przyszłości od nowych mieszkańców. Sieci wodociągowe będą mieć charakter rozdzielczy. Projektowane średnice przewodów wodociągowych zapewnią możliwość dostarczenia wody do istniejących posesji jak i w przyszłości do nowych mieszkańców. II.1. Zadanie w zakresie sieci kanalizacji ciśnieniowej obejmuje tzw. działki poza aglomeracją - Droga Kościelna. II.1.1. DOKUMENTY ODNIESIENIA a) Projekt budowlany pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej sieci sanitarnej i sieci wodociągowej w miejscowościach: Teofile, Wincentówek, Michałów, Leoncin gm. Leoncin” Branża Sanitarna. Projektant mgr inż. Anna Mikulska, w którym znajdują się między innymi informacje o działkach na których będą prowadzone roboty. b) Decyzja o Pozwoleniu na budowę- decyzja 28/2016 z dnia 29.01.2016. AB.6740.13.2016. c) Przedmiar robót. II.1.2. USTALENIA OGÓLNE a) Rozpoczęcie robót na warunkach określonych w Pozwoleniu na budowę, decyzja 28/2016 z dnia 29.01.2016. AB.6740.13.2016. b) Obowiązuje zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót, w tym na poszczególnych odcinkach do Użytkownika, którym jest Samorządowy Zakład Budżetowy Leoncin z siedzibą w Leoncinie. c) Zamawiający zwraca uwagę na możliwość występowania uzbrojenia podziemnego, które może być nie ujawnione na istniejących mapach. Ryzyko z tym związane należy do Wykonawcy i przyjętej przez niego technologii wykonywania robót. Zespół geodezyjny wykonawcy jest odpowiedzialny za aktualizację map oraz sporządzenia dokumentacji powykonawczej wraz ze zgłoszeniem do właściwego ośrodka. d) Wykonawca opracuje i przedstawi do akceptacji przez Zamawiającego: • Plan BIOZ, • Ogłoszenie zgodnie z obowiązującym przepisami, • Plan Zapewnienia Jakości (PZJ). II.1.3. OPIS ROBÓT a) opracowanie i uzyskanie uzgodnień projektów tymczasowej organizacji ruchu i umieszczenie komunikatów w lokalnych mediach o utrudnieniach w ruchu, b) wdrożenie projektów tymczasowej organizacji ruchu, c) roboty ziemne wykonywane zarówno ręcznie jak i mechanicznie; wykopy liniowe o szerokości 0,80 – 2,5 m; głębokość wykopów do 3,0 m, d) do zasypek należy przewidzieć kruszywa dowożone; ocena przydatności do zasypek gruntów z wykopu należy do ryzyka wykonawcy, e) umacnianie ścian wykopów wypraskami lub inną uzgodnioną projektowo technologią, f) ewentualne odwodnienie wykopów, np. zestawami igłofiltrów; w zależności od pory roku stan wód gruntowych podlega dużym zmianom; Wykonawca na swój koszt i ryzyko przyjmie oszacowanie łącznie z możliwością odprowadzenia wód i kosztów z tym związanych, g) roboty rozbiórkowe dróg wraz z wcześniejszym zatwierdzeniem tymczasowej organizacji ruchu, h) roboty odtworzeniowe jak wyżej, i) kanalizacja ciśnieniowa – rurociągi PE średnicy 50 mm, zgrzewane wraz z wydrukiem, j) jak wyżej, lecz średnicy 90 mm wraz z wydrukiem, k) jak wyżej, lecz średnicy 125 mm wraz z wydrukiem, l) kształtki żeliwne ciśnieniowe, kołnierzowe o średnicy 125 mm – Trójnik 125/80 – T1, m) kształtki ciśnieniowe kielichowe i kołnierzowe z obudową na rurociągach z PCW i PE o średnicy nominalnej zasuwy 80 mm, n) oznakowanie trasy rurociągu taśmą ostrzegawczą z wkładką metalową, o) próby szczelności, ciśnieniowe, p) kompleksowa obsługa geodezyjna. II.1.4. PROCEDURY a) Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania akceptacji na zabudowę wszelkich materiałów. Akceptacja będzie udzielana w formie zatwierdzania WNIOSKÓW MATERIAŁOWYCH. Do wniosku Wykonawca załączy wszelkie dokumenty potwierdzające dopuszczenie do wbudowania, a w przypadkach wątpliwych zgodę Projektanta. b) Obowiązują wymagania wynikające z Warunków Technicznych wydanych przez Samorządowy Zakład Budżetowy Leoncin SZB-5024-2-3/DS/16 z dnia 28.01.2016. II. 2 Zadanie w zakresie sieci wodociągowej w ulicy Szkolnej i w ulicy Widnej. II.2.1. DOKUMENTY ODNIESIENIA a) Projekt budowlany pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej sieci sanitarnej i sieci wodociągowej w miejscowościach: Teofile, Wincentówek, Michałów, Leoncin gm. Leoncin” Branża Sanitarna. Projektant mgr inż. Anna Mikulska, w którym znajdują się między innymi informacje o działkach na których będą prowadzone roboty. b) Decyzja o Pozwoleniu na budowę, decyzja 28/2016 z dnia 29.01.2016. AB.6740.13.2016. c) Przedmiar robót. II.2.2. USTALENIA OGÓLNE a) Rozpoczęcie robót na warunkach określonych w Pozwoleniu na budowę, decyzja 28/2016 z dnia 29.01.2016. AB.6740.13.2016. b) Obowiązuje zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót, w tym na poszczególnych odcinkach do Użytkownika, którym jest Samorządowy Zakład Budżetowy Leoncin z siedzibą w Leoncinie. c) Zamawiający zwraca uwagę na możliwość występowania uzbrojenia podziemnego, które może być nie ujawnione na istniejących mapach. Ryzyko z tym związane należy do Wykonawcy i przyjętej przez niego technologii wykonywania robót. Zespół geodezyjny wykonawcy jest odpowiedzialny za aktualizację map oraz sporządzenia dokumentacji powykonawczej wraz ze zgłoszeniem do właściwego ośrodka. d) Wykonawca opracuje i przedstawi do akceptacji przez Zamawiającego: • Plan BIOZ, • Ogłoszenie zgodnie z obowiązującym przepisami, • Plan Zapewnienia Jakości (PZJ). II.2.3. OPIS ROBÓT a) opracowanie, wdrożenie i uzyskanie uzgodnień projektów tymczasowej organizacji ruchu, i umieszczenie komunikatów w lokalnych mediach o utrudnieniach w ruchu, b) roboty ziemne wykonywane zarówno ręcznie jak i mechanicznie; wykopy liniowe o szerokości 0,80 – 2,5 m; głębokość wykopów do 3,0 m, c) do zasypek należy przewidzieć kruszywa dowożone; ocena przydatności do zasypek gruntów z wykopu należy do ryzyka wykonawcy, d) umacnianie ścian wykopów wypraskami lub inną uzgodnioną projektowo technologią, e) ewentualne odwodnienie wykopów, np. zestawami igłofiltrów; w zależności od pory roku stan wód gruntowych podlega dużym zmianom; Wykonawca na swój koszt i ryzyko przyjmie oszacowanie łącznie z możliwością odprowadzenia wód i kosztów z tym związanych, f) naprawa dróg gruntowych po robotach, g) rurociągi z rur polietylenowych (PE, PEHD) o średnicy zewnętrznej 110 mm i 160 mm, h) hydranty p. poż. nadziemne, średnica 80 mm, i) oznakowanie trasy rurociągu taśmą ostrzegawczą z wkładką metalową, j) próby szczelności, ciśnieniowe, k) dezynfekcja rurociągów wodociągowych, l) płukanie rurociągów wodociągowych, m) kompleksowa obsługa geodezyjna, n) ułożenie kostki brukowej na terenie przepompowni, o) opracowanie, uzgodnienie i wdrożenie projektów tymczasowej organizacji ruchu wraz z zajęciem pasa drogowego. II.2.4. PROCEDURY Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania akceptacji na zabudowę wszelkich materiałów. Akceptacja będzie udzielana w formie zatwierdzania WNIOSKÓW MATERIAŁOWYCH. Do wniosku Wykonawca załączy wszelkie dokumenty potwierdzające dopuszczenie do wbudowania, a w przypadkach wątpliwych zgodę Projektanta. Obowiązują wymagania wynikające z Warunków Technicznych wydanych przez Samorządowy Zakład Budżetowy Leoncin SZB-5024-2-4/DS/16 z dnia 28.01.2016. II.3. Poza zakresem prac określonych wyżej Wykonawca zobowiązany jest ująć w cenie ofert następujące warunki i czynności: 1) Dokonanie rozruchu urządzeń; 2) Zamawiający wymaga aby gwarancja na urządzenia dostarczone w ramach wykonywanego zadania była przekazane w momencie rozruchu; 3) Do obowiązków Wykonawcy należy również: a) sporządzenie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej, w tym szkicu geodezyjnego powykonawczego obrazującego zakres wykonanych prac; b) uzyskanie zgody na zajęcie znajdujących się na placu budowy lub okalających plac budowy pasów drogowych lub ich części dla potrzeb prowadzenia robót i zaplecza, poniesienie wszelkich kosztów z tym związanych oraz naprawa ewentualnych szkód. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót w pasach drogowych ściśle według warunków określonych w zgodach na ich zajęcie oraz zgodnie z przepisami prawa, c) opracowanie projektu organizacji ruchu zapewniającego należyte wykonywanie robót, uzgodnienie organizacji ruchu z właściwym organem oraz wykonanie wszelkich niezbędnych czynności związanych z zapewnieniem czasowej organizacji ruchu na czas wykonania robót; w przypadku konieczności dokonania aktualizacji i zmian w projekcie czasowej organizacji ruchu - opracowanie projektu zamiennego i jego zastosowanie (jeżeli istnieje taka konieczność), d) uzyskanie zgody na dojazd ciężkim sprzętem (jeżeli istnieje taka konieczność), e) poniesienie kosztów wycinki drzew oraz kosztów przesadzenia i pielęgnacji drzew, zgodnie z decyzjami właściwych organów (jeżeli istnieje taka konieczność), f) uzgodnienie warunków zabezpieczenia znaków geodezyjnych (jeżeli istnieje taka konieczność), g) zgłoszenie zniszczenia lub uszkodzenia znaków geodezyjnych do właściwego organu; w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia osnowy geodezyjnej w trakcie wykonywania umowy Wykonawca zleci na własny koszt wznowienie (odtworzenie) punktów geodezyjnych (jeżeli istnieje taka konieczność); h) utrzymanie w należytym stanie terenu budowy oraz wywóz nieczystości, itp.; i) zapoznanie i stosowanie się do regulaminów wewnętrznych przedstawionych przez Zamawiającego; j) aktualizacja i przedłużenie wszelkich niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy uzgodnień z właścicielami sieci oraz organami administracji publicznej i z Zamawiającym; k) bieżąca obsługa geodezyjna i geotechniczna oraz wykonanie inwentaryzacji powykonawczej robót wraz z naniesieniem na mapę zasadniczą. Zamawiający ma prawo żądać aktualnej inwentaryzacji geodezyjnej na każdym etapie realizacji robót; l) zgłaszanie w formie pisemnej Zamawiającemu oraz Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego konieczności wykonywania robót zamiennych, zanikających lub ulegających zakryciu co najmniej na 3 dni przed planowanym terminem ich wykonania; W zgłoszeniu konieczności wykonania robót zamiennych Wykonawca obowiązany jest do szczegółowego opisania tych robót oraz przyczyn uzasadniających konieczność ich wykonania. Wykonawca może przystąpić i jest obowiązany do wykonywania robót zamiennych wyłącznie po wyrażeniu przez Zamawiającego oraz Inspektora Nadzoru Inwestorskiego zgody na takie roboty. Zgoda Zamawiającego oraz Inspektora Nadzoru Inwestorskiego na wykonanie robót zamiennych nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie umowy. Roboty zamienne Wykonawca wykonuje w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w Umowie i z tytułu ich wykonywania Wykonawcy nie przysługuje jakiekolwiek dodatkowe wynagrodzenie; m) zawiadomienie Zamawiającego o wykonaniu robót określonych w Harmonogramie Rzeczowo-Finansowym jako objętych odbiorami częściowymi, w tym o robotach zanikających lub ulegających zakryciu, oraz o wykonaniu robót w całości; n) usuwanie wszystkich zanieczyszczeń lub uszkodzeń dróg powstałych w związku z wykonywaniem robót oraz bieżące utrzymywanie ich w czystości. W przypadku prowadzenia robót w pasie drogowym Wykonawca zobowiązany jest wykonywać je ze szczególnym zwróceniem uwagi na zmniejszenie uciążliwości dla osób i pojazdów poruszających się w pasie drogowym. Oznacza to w szczególności czyszczenie części pasa drogowego zanieczyszczonej w związku z prowadzeniem robót w każdym dniu, w którym powstały zanieczyszczenia; o) wykonanie na własny koszt wszystkich niezbędnych badań, testów i prób oraz wykonanie niezbędnego rozruchu urządzeń i instalacji umożliwiających należyte wykonanie umowy i użytkowanie Obiektu/Przedmiotu Umowy; p) umożliwienie Przedstawicielom Zamawiającego wglądu w roboty, a w szczególności wstępu na plac budowy, dokonywanie oględzin wykonywanych robót, dokonywanie oględzin materiałów i instalacji dostarczanych na plac budowy, uczestniczenie przy próbach, testach i rozruchach itp.; q) uzyskanie wymaganych zaświadczeń właściwych organów warunkujących możliwość instalacji przyłączy do sieci zewnętrznych i ich eksploatacji; r) przywrócenie placu budowy, terenów sąsiadujących lub innych terenów, w szczególności dróg publicznych zgodnie z warunkami narzuconymi przez zarządcę drogi i/lub właściciela/władającego terenem, a w przypadku braku takich warunków, do stanu nie gorszego niż istniejący w dniu ich przejęcia oraz naprawa ewentualnych szkód wyrządzonych na tych terenach, spowodowanych realizacją robót. W przypadku niezastosowania się do powyższego Zamawiający ma prawo obciążyć Wykonawcę kosztami za przywrócenie powyższych terenów do należytego stanu oraz kosztami poniesionymi na naprawienie szkód spowodowanych realizacją robót; s) sporządzenie dokumentacji fotograficznej placu budowy przed rozpoczęciem robót (nie później niż na dzień poprzedzający dzień podpisania protokołu przekazania placu budowy) oraz po zakończeniu robót w terenie oraz przekazanie jej Zamawiającemu wraz z dokumentacją powykonawczą; t) wykonanie prób wynikających z warunków technicznych wykonania i odbioru robót, dokumentacji techniczno - ruchowej maszyn, urządzeń wbudowanego wyposażenia oraz uzyskanie pozytywnych wyników badań przez niezależną, uprawnioną jednostkę na każde żądanie Zamawiającego; u) zapewnienie wykonania montażu wszelkich maszyn i urządzeń przez serwis producenta lub serwis autoryzowany przez producenta; v) utrzymanie w czasie realizacji robót placu budowy i terenów sąsiadujących, z dążeniem do minimalizacji przeszkód komunikacyjnych, bieżące usuwanie zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. Wykonawca musi posiadać dokumenty potwierdzające przyjęcie odpadów przez składowiska i dokonanie stosownych opłat; w) wykonywanie w ramach Przedmiotu Umowy, jeżeli będą konieczne, zaleceń pokontrolnych instytucji państwowych takich organów jak: Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Straż Pożarna i innych; x) zapewnienie dostępu do zaplecza sanitarnego, w tym rozprowadzenie po placu budowy i konserwacja instalacji sanitarnych oraz dostępu do instalacji elektrycznych stosownie do potrzeb swoich i Podwykonawców; y) dokonanie rozliczenia z dostawcami mediów kosztów powyższych usług we własnym zakresie; z) wykonanie dokumentacji odbiorowej, w tym dokumentacji powykonawczej na bazie projektu budowlanego i wykonawczego, przeprowadzeniu badań koniecznych do oceny jakości robót oraz innych dokumentów przewidzianych przepisami ustawy Prawo Budowlane i innych przepisów szczegółowych. 4) Cena zamówienia powinna także zawierać: a) tablice z nazwami obiektów, b) oznaczenie urządzeń, armatury i rurociągów, c) oznaczenia, instrukcje i znaki zawieszone przy stanowiskach pracy (zasady postępowania przy udzielaniu pierwszej pomocy, instrukcja BHP instrukcje stanowiskowe, karty charakterystyki substancji niebezpiecznych, wykonywanie prac w zbiornikach niebezpiecznych, wykaz rodzajów prac, które powinny być wykonane przez co najmniej dwie osoby i inne w uzgodnieniu z odpowiednimi służbami. II.4. Ponadto Zamawiający określa szczegółowe wymagania zasad realizacji projektu: 1) Do wykonania Przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest używać wyłącznie materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, odpowiadających wymaganiom wynikającym z przepisów prawa, zgodnych z przepisami o badaniach i certyfikacji, dopuszczonych do stosowania na podstawie przepisów w sprawie aprobat i kryteriów technicznych oraz jednostkowego stosowania wyrobów budowlanych oraz na podstawie przepisów dotyczących systemów oceny zgodności, wzoru deklaracji zgodności oraz sposobu znakowania wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie, a także zgodnych z normami przedmiotowymi; 2) Wykonawca zobowiązany jest w każdym czasie poddać się kontroli Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, jakości stosowanych przez Wykonawcę materiałów/urządzeń, a także jakości wykonywanych robót. Wykonawca ma obowiązek uwzględnić zalecenia i uwagi Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz udostępnić wymagane przez niego dokumenty potwierdzające jakość stosowanych materiałów/urządzeń. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego wskaże Wykonawcy, które materiały/urządzenia będą wymagały każdorazowo jego zatwierdzenia przed zastosowaniem. Użycie materiałów/urządzeń bez wymaganej akceptacji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, o której mowa w zdaniu poprzednim, upoważnia Zamawiającego do żądania ich usunięcia lub do naliczenia kary umownej. Materiały/urządzenia niespełniające warunków nie będą dopuszczone do wbudowania w trakcie trwania robót. Zamawiający ma prawo żądania od Wykonawcy dostarczenia dokumentu WZ potwierdzającego zakup materiałów i urządzeń, które wymagają akceptacji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego; 3) Wnioski materiałowe na przewidziane do wbudowania materiały i urządzenia muszą być uzgodnione z Zamawiającym i Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego. Wykonawca zapewni typizację przewidzianych do wbudowania materiałów i zastosowanych urządzeń. Dla każdego materiału, urządzenia i maszyny Wykonawca złoży wniosek materiałowy, nie później niż na 7 dni przed dostarczeniem materiału, urządzenia i maszyny na budowę. Wniosek materiałowy musi być zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego. Zaakceptowanie materiału, urządzenia czy maszyny dokonuje się poprzez złożenie wniosku w wersji papierowej przez Wykonawcę. Wzór karty wniosku i wymaganych dokumentów zostaną uzgodnione przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego na pierwszym spotkaniu po podpisaniu umowy. UWAGA a) wszystkie zastosowane urządzenia muszą być serwisowane w Polsce, b) czas reakcji serwisu nie dłuższy niż 72 godziny od momentu zgłoszenia awarii a w przypadku naprawy trwającej dłużej niż 72 godziny Wykonawca jest zobowiązany zapewnić urządzenie zastępcze. 4) Niezwłocznie po przekazaniu placu budowy Wykonawca złoży Zamawiającemu stosowne oświadczenie o zapewnieniu właściwego poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy, podczas wykonywania pracy – zgodnie z obowiązującymi przepisami; 5) Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy o odpadach (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 21) ma obowiązek zagospodarowania (wywozu i utylizacji) na własny koszt odpadów powstałych podczas i w związku z realizacją zadania, zgodnie z obowiązującymi przepisami; 6) Urządzenia i wyposażenie muszą spełniać wszelkie wymagania określone w SIWZ, oraz dokumentacji projektowej. Zamawiający dokonując oceny przedstawionych urządzeń może posługiwać się opinią biegłych, w tym autorów projektów; 7) Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość zastosowanych materiałów, maszyn i urządzeń, za ich montaż i uruchomienia, za ich zgodność z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi; 8) Brak złożenia wraz z ofertą Tabeli równoważności z oświadczeniem Wykonawcy oznacza, że podczas realizowania inwestycji zastosuje materiały i urządzenia wskazane w dokumentacji projektowej; 9) Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanymi przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że proponowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ocena możliwości zastosowania proponowanego urządzenia lub rozwiązania równoważnego powinna zawierać dla każdego urządzenia minimum analizę: a) parametrów technologicznych proponowanych urządzeń lub rozwiązań równoważnych, b) zgodność parametrów technologicznych proponowanych urządzeń lub rozwiązań równoważnych z pozostałymi zaprojektowanymi urządzeniami lub rozwiązaniami technologicznymi oraz zaprojektowanymi instalacjami technologicznymi, c) gabarytów, kształtów i rozwiązań konstrukcyjnych proponowanych urządzeń równoważnych w stosunku do gabarytów zaprojektowanych pomieszczeń oraz przestrzeni na ich montaż w komorach zbiorników, w tym możliwość ich montażu i demontażu oraz podejść do czynności obsługowych i serwisowych, szerokości przejść serwisowych dla pracowników obsługi, wielkości otworów drzwiowych, włazów technologicznych itp., d) rozwiązań materiałowych, e) zużycia energii przez poszczególne oferowane urządzenia równoważne nie było wyższe niż założone w dokumentacji projektowej, f) podejść i połączeń z instalacjami technicznymi, g) ciężaru urządzeń, sprawdzenia obliczeń wytrzymałościowych stropu, udźwigu urządzeń do czynności obsługowych itd., h) innych informacji potwierdzających równoważność proponowanych urządzeń lub rozwiązań; 10) Zamawiający nie uzna za urządzenia równoważne, spełniające wymagania określone dokumentacją projektową żadnych urządzeń prototypowych; 11) Maszyny, urządzenia oraz pozostałe materiały muszą być użyte z asortymentu bieżąco produkowanego i odpowiadać normom i przepisom. Zastosowane materiały muszą posiadać stosowne atesty, aprobaty, znaki bezpieczeństwa – wymagane obowiązującymi przepisami; 12) Zastosowane materiały muszą posiadać atesty bezpieczeństwa, higieniczne i aprobatę techniczną oraz dopuszczenie do stosowania na terenie Polski. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń nowych, gwarantujących najwyższą jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ, odpowiadającym wymaganiom polskiej normy przenoszących normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, przenoszących te normy. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty zezwalające na ich stosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości); 13) Maszyny i urządzenia muszą posiadać wymagane prawem dokumentacje techniczno – ruchowe i instrukcje w języku polskim; 14) Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały i urządzenia, do czasu ich wbudowania, były zabezpieczone przed zniszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwości oraz były dostępne do kontroli przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. 15) Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia szkód w środowisku, będących następstwem jego działań, a wynikłych przy realizacji przedmiotu zamówienia. W szczególności zobowiązany jest do podjęcia działań przewidzianych przepisami ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu i szkodom w środowisku i ich naprawie (Dz. U. z 2014 poz. 1789). W razie skierowania przez osoby trzecie roszczeń przeciwko Zamawiającemu, będących następstwem działań Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się zaspokoić te roszczenia; 16) W celu zapewnienia wysokich parametrów jakościowych oraz długotrwałej eksploatacji systemu napraw i zabezpieczeń powierzchni betonowych, materiały do napraw powierzchni betonowych muszą pochodzić od jednego producenta.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: oferta, pełnomocnictwo, kosztorys ofertowy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach