Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie sieci dróg wraz z obiektami inżynierskimi, których zarządcą jest Prezydent Miasta w Dąbrowie Górniczej w dzielnicach: Łosień, Łęka, Okradzionów, Błędów, Ząbkowice, Ujejsce, Strzemieszyce, Trzebiesławice, Tucznawa

Gmina Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg

  • Adres: 41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 2956700 , fax. 32 2625032, 2956700
  • Data zamieszczenia: 2015-09-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Górnicza
    ul. Graniczna 21 21
    41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
    tel. 32 2956700, fax. 32 2625032, 2956700
    REGON: 27625531200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.dabrowa-gornicza.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie sieci dróg wraz z obiektami inżynierskimi, których zarządcą jest Prezydent Miasta w Dąbrowie Górniczej w dzielnicach: Łosień, Łęka, Okradzionów, Błędów, Ząbkowice, Ujejsce, Strzemieszyce, Trzebiesławice, Tucznawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia poniżej 5.186.000 euro. 1. Przedmiot zamówienia został określony w przedmiarze robót oraz Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych i w jego zakres wchodzi: 1.1. usuwanie pojedynczych i grupowych ubytków nawierzchni jezdni, chodników, parkingów, placów, zatok itp. elementów pasa drogowego, 1.2. przebudowa, naprawa otwartych i przewodowych urządzeń odwadniających na odcinkach dróg, o ile wymagać będzie tego zakres bieżącego utrzymania, 1.3. usuwanie skutków działania żywiołów, nadzwyczajnych zagrożeń środowiska itp. w pasie drogowym, 1.4. prac konserwacyjnych obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przepusty), 1.5. odtwarzanie poboczy dróg, 1.6. przebudowa nawierzchni dróg w granicach wydzielonego pasa drogowego, 1.7. przebudowa chodników i uzupełnianiu brakujących odcinków ciągów pieszych, zatok parkingowych, miejsc postojowych dla samochodów itp., 1.8. frezowanie i układanie nawierzchni asfaltowej na odcinkach jezdni wskazanych przez zamawiającego, o ile wymagać będzie tego stan techniczny nawierzchni, 1.9. utwardzanie dróg dojazdowych, 1.10. wymiana istniejących krawężników, obrzeży lub układanie nowych. 2. Wymagania organizacyjne: 2.1.Opracowanie projektów zmiany organizacji ruchu na czas trwania robót. 2.2. Przed rozpoczęciem robót drogowych uzyskanie od Zarządcy Drogi tj. Wydziału Komunikacji i Drogownictwa tutejszego Urzędu decyzję administracyjną na zajęcie pasa drogowego zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015r. nr 460, z późniejszymi zmianami) - wraz z zatwierdzoną organizacją ruchu na czas prowadzenia robót. Zajęcie pasa drogowego nie podlega opłacie. 2.3. Oznakowanie i bieżące utrzymanie zmiany organizacji ruchu na czas trwania robót oraz przywróceniem oznakowania do stanu pierwotnego. 2.4. Zapewnienie we własnym zakresie składowania odpadów budowlanych na składowiskach posiadających zezwolenie na przyjmowanie i utylizację wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający nie gwarantuje istnienia takiego składowiska na terenie gminy Dąbrowa Górnicza. 2.5. Zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej w zakresie wznowienia granic geodezyjnych planowanych prac dla celów prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, inwentaryzacji powykonawczej wraz z naniesieniem zmian na mapie zasadniczej gminy, załączając do odbioru końcowego inwentaryzację zabudowanych obiektów, urządzeń podziemnych itp. - jeśli Zamawiający będzie wymagał. 2.6. Zlecanie nadzorów branżowych użytkownikom istniejącego uzbrojenia terenu w związku z prowadzonymi robotami. 2.7. Dokonywanie uzgodnień branżowych uzbrojenia podziemnego i naziemnego z ich właścicielami /użytkownikami/, jeśli w trakcie realizacji robót wystąpi taka potrzeba. 2.8. O ile wystąpi taka konieczność, realizowanie przedmiotu zamówienia również na wydłużonej zmianie i w godzinach nocnych. 2.9. Uczestniczenie w wizjach lokalnych z Zamawiającym w rozpatrywaniu wniosków i petycji mieszkańców, Radnych Rady Miejskiej dotyczących zagadnień przedmiotu umowy. 2.10. Opracowywanie uproszczonych rysunków wykonawczych i uzgadniania z Zamawiającym. 2.11. Składowanie materiałów pochodzących z rozbiórki i nadających się do ponownego wbudowania na zapleczu wykonawcy robót - zgodnie z Poleceniem Służbowym NR WAP.II-0158-B-15/08 Prezydenta Miasta z dnia 30.05.2008 r- stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ. Do obowiązków Wykonawcy należy: sporządzanie protokołu z odzyskanych materiałów, składowanie materiałów na paletach, prowadzenie ewidencji zdawczo odbiorczej, rozliczanie się z materiałów pochodzących z rozbiórek z Zamawiającym. Na koniec roku kalendarzowego sporządzenie rozliczenia istniejącego stanu ilościowego i przekazanie Zamawiającemu. 2.12. W czasie realizacji przedmiotu umowy utrzymywanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie na bieżąco wszelkich odpadów i zbędnych materiałów. 2.13. Utrzymywanie dróg dojazdowych do terenu budowy i terenu robót oraz utrzymywanie w czystości dróg publicznych. 2.14. Przywracanie terenów przyległych do stanu pierwotnego po zakończeniu robót. 2.15. Na żądanie Zamawiającego wykonanie wstępnej kalkulacji dla zakresów przewidywanych do realizacji. 2.16. Dysponowanie, w ramach wymaganego potencjału kadrowego, 1 brygadą roboczą do robót ekspresowych a w okresach od 1 marca do 31 maja każdego roku obowiązywania umowy 2 brygadami do robót ekspresowych, gotowymi w ciągu 1 godziny od zgłoszenia na piśmie, faksem lub telefonicznie przez Zamawiającego zakresu rzeczowego, do natychmiastowego podjęcia prac likwidujących (zabezpieczających) bezpośrednie zagrożenie życia lub zdrowia ludzkiego. 2.17. Z chwilą przejęcia placu budowy ponoszenie pełnej odpowiedzialności odszkodowawczej za ewentualne szkody użytkowników drogi, oraz w związku z niewłaściwą lub nieterminową realizacją określonego na piśmie zakresu rzeczowego robót. 2.18. W terminie do 90 dni od daty podpisania umowy utworzenie i udokumentowanie posiadania zaplecza technicznego na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza lub w odległości nie większej niż 15 km od siedziby Zamawiającego. 3. Roboty należy zrealizować na podstawie : 3.1. dokumentacji technicznej i przedmiarów robót 3.2. Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót 3.3. wymogów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z projektem umowy 3.4. zasad wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i przepisów prawa. 4. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z: 4.1. Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 1409 z późn. zm.); 4.2. Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012r.,poz. 1137 z późn. zm. ); 4.3. Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2003r., Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.). 5. Rozwiązania równoważne Wskazane w SIWZ znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy. W związku z tym : a) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ - w odniesieniu do materiałów i urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w SIWZ nazwą producenta. b) Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację robót w zgodzie z dokumentacją techniczną oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 6. Gwarancja i rękojmia 6.1. Na przedmiot niniejszego zamówienia ustala się 24 miesięczny okres gwarancji jakości, licząc od dnia zatwierdzenia protokołu odbioru technicznego robót na zasadach określonych w § 6 ust. 4 umowy. W ramach gwarancji jakości Wykonawca zobowiązany będzie usunąć wynikłe usterki nieodpłatnie, w tym zobowiązany jest do nieodpłatnej wymiany wadliwych materiałów na które udzielił gwarancji. 6.2. Z uwagi na to, że w pasie drogowym wykonywane były w latach poprzednich tego rodzaju prace, to w przypadku sporu o nieprawidłowe wykonanie, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić, że dane uszkodzenie nie powstało w miejscu wykonanej przez niego roboty budowlanej objętej gwarancją (oznaczenia, filmowanie, zdjęcia, itp.). 6.3. Na wykonane roboty wymagany jest 24 miesięczny okres rękojmi za wady licząc od dnia zatwierdzenia protokołu odbioru technicznego robót na zasadach określonych w § 6 ust. 4 umowy. 7. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej 7.1. Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu umowy musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę niż nie mniejszą niż 6.000.000,00 zł (słownie: sześć milionów złotych). Nie później niż w ostatnim dniu ważności ubezpieczenia Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy lub innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o przedłużonym terminie ważności. 7.2. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania nieprzerwanej ochrony ubezpieczeniowej w całym okresie obowiązywania umowy. 8. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim. 9. Aspekt ekologiczny. Podwyższone wymagania dotyczące wpływu zamówienia na środowisko postawione w ramach dążenia do wysokich standardów ekologicznych za pomocą zielonych zamówień publicznych znalazły swój wyraz w warunku udziału w postępowaniu określonym w pkt. 8.1.3. SIWZ w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający w treści pkt jw. wprowadził wymóg, aby min. 2 sztuki samochodów ciężarowych o ładowności min. 5 ton spełniały normę emisji spalin EURO 5, a w okresach od 1 marca do 31 maja każdego roku obowiązywania umowy min. 4 sztuki samochodów ciężarowych o ładowności min. 5 ton spełniały normę emisji spalin EURO 5
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452200005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 48 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych) w formach określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Getin Noble Bank S.A. - konto nr 57 1560 0013 2002 3620 7000 0049 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym z uwzględnieniem art. 46 ust.4 Ustawy. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu potwierdzoną przez Wykonawcę. 4. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu należy złożyć w Wydziale Księgowo-Budżetowym Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej ul. Graniczna pokój nr 320, III piętro. Do oferty należy dołączyć kserokopię złożonego dokumentu. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej specyfikacji. 5. Zwrot wadium - zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 Ustawy. 6. Zatrzymanie wadium - zgodnie z art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 Ustawy. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Wykonawcy, którzy nie wniosą wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust.3 Ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą zostaną wykluczeni z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt. 2 Ustawy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Czas przystąpienia do realizacji zlecenia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dabrowa-gornicza.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach