Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie Palmiarni w Legnicy

Prezydent Miasta Legnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 59-220 Legnica, pl. Słowiański 8
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 076 7212100 , fax. 076 7212115
  • Data zamieszczenia: 2015-04-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Legnicy
    pl. Słowiański 8 8
    59-220 Legnica, woj. dolnośląskie
    tel. 076 7212100, fax. 076 7212115
    REGON: 39064725100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.bip.legnica.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie Palmiarni w Legnicy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie pielęgnacji fauny i flory z różnych stref klimatycznych zgromadzonej w obiekcie Palmiarni a także na otwartych ogrodach tematycznych i w wolierach zlokalizowanych na posesji zabytkowej Palmiarni przy ul. Alei Orła Białego w Legnicy oraz bieżącą konserwację urządzeń elektrycznych, wodnych, grzewczych, instalacji i odbiorników ciepła na terenie Palmiarni - zgodnie z opisanym poniżej zakresem prac. 1. Pielęgnacja roślin: prace należy wykonywać w poniedziałki, tj. w dni kiedy Palmiarnia jest nieczynna dla zwiedzających lub w inny dzień tygodnia uzgodniony z Zamawiającym gdy poniedziałek jest dniem ustawowo wolnym od pracy. Prace pielęgnacyjne należy uzgodnić i dostosować do harmonogramu imprez w Palmiarni. 2. Cięcie roślin w Palmiarni: przycinanie najwyższych roślin w razie potrzeby (w terminie do kwietnia), usuwanie suchych liści z wyższych roślin, cięcie służące zachowaniu walorów dekoracyjnych roślinności, formowanie roślin, odmładzanie drzewek cytrusowych, przycinanie roślinności utrudniającej funkcjonowanie palmiarni. 3. Podlewanie roślin: Donice i stanowiska z wysadzonymi do gruntu roślinami należy podlewać umiarkowanym strumieniem zapobiegając ich przelaniu, ziemię na stanowiskach należy każdorazowo spulchnić. Rośliny w donicach wolnostojących na bieżąco odchwaszczać, ziemię uzupełniać, podstawki doniczek regularnie czyścić. W przypadku przeciekających donic lub podstawek usterkę należy zgłosić Zamawiającemu. 4. Podwiązywanie i mocowanie roślin: do roślin wymagających podpór lub podwiązywania należy używać materiałów o neutralnych kolorach tj. tyczki bambusowe, taśmy specjalistyczne, różnej grubości sznury lniane. W przypadku wysokich roślin (palm),należy używać taśm specjalistycznych w neutralnym kolorze lub lin stalowych. 5. Zabiegi ochronne: w tym wykonywanie potrzebnych oprysków i rozmieszczanie pułapek biologicznych w zależności od pojawiających się chorób. Wykonawca ma obowiązek prowadzić rejestr oprysków, zgodnie z bieżącymi przepisami PIORIN. Rejestr należy udostępniać Zamawiającemu, a po zakończeniu umowy dostarczyć Zamawiającemu. Wykonawca jest zobowiązany zlecić jednostce specjalistycznej PIORIN rozpoznanie szkodników i chorób. 6. Mycie roślin: częstotliwość raz w miesiącu. Przed myciem roślin należy zabezpieczyć przed zamoczeniem urządzenia znajdujące się w obiekcie :sprzęt oświetleniowy, stoły i krzesła ławki, woliery z ptakami itp. Brak takiego zabezpieczenia a co za tym idzie uszkodzenie sprzętu obciąży Wykonawcę. Rośliny o dużych liściach, u których na liściach zostaje osad po wodzie, należy wytrzeć na sucho. 7. Nawożenie: nawożenie roślin w miarę potrzeb ok. 2 razy w roku nawozami stałymi granulowanymi wieloskładnikowymi z mikroelementami, oraz nawożenie nawozami płynnymi typu Florovit, lub równoważny. Zamawiający informuje, że środek występujący - w opisie przedmiotu zamówienia - pod nazwą producenta został podany przykładowo. Może on być zastąpiony innymi preparatem równoważnym, pod warunkiem użycia nie gorszego środka niż podany, oraz utrzymania zakładanej efektywności. 8. Nasadzanie nowych roślin i uzupełnianie ubytków w roślinach oraz wykonanie nasadzeń roślin sezonowych (1 raz w roku) na klombach usytuowanych w Ogrodzie Czerwieni i Purpury na terenie obiektu Wykonawca ustala z Zamawiającym. Rozmnażanie materiału roślinnego na potrzeby Palmiarni. 9. Oznaczenie kolekcji fauny i flory zgromadzonej w palmiarni (kraj pochodzenia, nazwa polska, nazwa łacińska, rodzina). 10. Zakup donic z podstawkami. Wykonawca zgłasza Zamawiającemu potrzebę zakupu donic. Zakupu donic dokonuje Zamawiający raz w roku po uzgodnieniu potrzeb z Wykonawcą. 11. Nadzór nad pracownikami : Wykonawca zapewni ciągły nadzór nad pracownikami wykonującymi pielęgnację oraz wyposaży pracowników w imienne identyfikatory, które pozwolą na identyfikację pracowników. Obsługa Palmiarni będzie ubrana w stosowne, schludne i estetyczne stroje. 12. Wykonawca zobowiązany jest współpracować z zamawiającym, konsultując swoje uwagi i propozycje dotyczące realizacji zamówienia np. miejsca nasadzeń, rodzaju materiału roślinnego itp. 13.Wykonawca wszystkie prace wysokościowe (przycinanie najwyższych roślin egzotycznych), wykona za pomocą drabin lub specjalistycznego sprzętu alpinistycznego. 14.Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania wszelkich prac przewidzianych zamówieniem z użyciem własnych narzędzi i sprzętu również tych na wysokości. Podstawowy sprzęt i materiały jakie Wykonawca powinien mieć w Palmiarni tj. nożyce, sekator na wysięgniku, mocowania do roślin, tyczki, sznury, drabiny, opryskiwacze itp. 15.Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego o wszelkich niebezpieczeństwach mogących zagrażać roślinom, w tym w szczególności o chorobach roślin, uschnięciach i innych problemach wynikłych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 16.Wykonywanie przeglądów technicznych urządzeń grzewczych, utrzymywanie urządzeń grzewczych w stałej sprawności, zgłaszanie wszelkich usterek i awarii Zamawiającemu. Usuwanie awarii instalacji elektrycznej i wodociągowej w tym malowanie urządzeń instalacji grzewczej, wymiana zaworów bezpieczeństwa. 17.Wykonywanie remontów bieżących: uzupełnianie ubytków szkła i polikarbonatu, wymiana pękniętych tafli z powierzonego przez Zamawiającego materiału, bieżąca konserwacja i naprawa obiektów Palmiarni w tym ciągów komunikacyjnych, schodków, bieżąca naprawa drzwi i ogrodzenia obiektu. 18. Prowadzenie obsługi kominiarskiej. 19.Utrzymanie czystości i estetyki całego obiektu zespołu Palmiarni w tym świąteczna dekoracja ekspozycji w Palmiarni. 20. Pielęgnacja trawników przy obiekcie: łączna pow. 1.800 m2, wykonanie aeracji w okresie wiosennym całości trawników, przy użyciu aeratora, z dosypaniem ziemi, nasion trawy i nawozu. Koszenie z częstotliwością co 2 tyg. Trawnik przed głównym wejściem w Ogrodzie Nowoczesnym pełni funkcję reprezentacyjną, ma być utrzymany w wysokim standardzie, krótko przystrzyżony nie można dopuścić do zachwaszczenia i przesuszenia. W przypadku pojawienia się chwastów należy stosować opryski punktowe. Podlewanie poprzez zraszanie. 21. Odchwaszczanie ciągów komunikacyjnych: bieżące odchwaszczanie, ciągów komunikacyjnych wokół budynków Palmiarni, na terenie ogrodów tematycznych, przy wolierach z ptakami oraz opasek przy budynkach. 22. Po podpisaniu umowy Wykonawca zobowiązany jest do wzięcia udziału w spotkaniu z Zamawiającym w celu uszczegółowienia zasad współpracy. 23. Wszelkie sprawy wynikające z potrzeby wykorzystania przez Wykonawcę instalacji znajdujących się w Palmiarni jak np. podejścia do wody, energii elektrycznej itp. Wykonawca ustala z Zamawiającym. 24. Koszt zużytej wody i energii elektrycznej niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia pokrywa Wykonawca. 25. Zamawiający zobowiązuje się zapewnić dostawę ciepła do obiektu Palmiarni przy zapewnieniu określonych parametrów techniczno - użytkowych tj.: temperatura w pomieszczeniach szklarniowych musi odpowiadać wymaganiom roślin egzotycznych i nie może być niższa niż 6°C. Koszt dostarczonego ciepła z sieci miejskiej pokrywa Zamawiający. 26. Zapewnienie opieki weterynaryjnej ptaków. 27. Pielęgnacja eksponatów botanicznych na ogrodach tematycznych: dbanie o stan kwiatów rabatowych, bylin, drzew i krzewów wysadzonych w ogrodach tematycznych poprzez nawożenie, usuwanie uszkodzonych, złamanych oraz drobnych pędów i gałęzi, formowanie i cięcie, sprawdzanie podpór i wiązań młodych drzewek i krzewów, zabezpieczenie przed wiatrem i mrozem. 28. Utrzymanie porządku i czystości w obiekcie, na trawnikach, ciągach pieszych, w fontannie. 29.Zimą odśnieżanie alejek, ciągów pieszych oraz dojść do wolier i obiektów Palmiarni, usuwanie oblodzeń (sopli) na zewnątrz szklarni i budynków. 30.Udostępnianie obiektu Palmiarni dla zwiedzających w ustalonych przez Zamawiającego godzinach. 31.Rozdrabnianie, zagospodarowanie i utylizowanie we własnym zakresie obumarłych roślin oraz odpadów z cięć korekcyjnych i sanitarnych. 32.Pielęgnacja fauny: ryb, papug, bażantów i pawi poprzez podawanie o stałej porze karmy, zapewnienie czystej wody, oczyszczanie wolier, zapewnienie naturalnego wystroju wolier poprzez wyposażenie w korzenie, gałęzie pełniące role miejsc noclegowych itp. , utrzymanie odpowiednich warunków bytowych ryb i ptaków, zachowanie odpowiedniej higieny wody w zbiorniku i podłoża w wolierach, dezynfekcja preparatem Virkon poideł i misek. Zamawiający informuje, że środek występujący - w opisie przedmiotu zamówienia - pod nazwą producenta został podany przykładowo. Może on być zastąpiony innymi preparatem równoważnym, pod warunkiem użycia nie gorszego środka niż podany, oraz utrzymania zakładanej efektywności. 33.Wykonawca ponosi materialną odpowiedzialność za szkody i straty, które powstały w wyniku niewłaściwie prowadzonej pielęgnacji fauny i flory, dozoru oraz bieżącego utrzymania palmiarni. 34. Obsługa toalety ogólnodostępnej. 35. Całodobowy (24 godzinny) dozór obiektu Palmiarni w systemie zmianowym. 36.Udostępnianie Palmiarni zwiedzającym oraz sprawowanie dozoru w budynku Palmiarni nad zwiedzającymi (celem uniknięcia zniszczeń lub kradzieży) w dni powszednie i święta w godzinach ustalonych przez Zamawiającego. 37.Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenia biurowe i socjalne. Wartość usługi zostanie pomniejszona o koszt eksploatacji pomieszczeń biurowych i socjalnych oraz bazy. Zgodnie z wykazem roślin - Wykaz roślin, eksponatów botanicznych oraz drzew egzotycznych z różnych stref klimatycznych trwale nasadzonych w gruncie w uprawie szklarniowej, zlokalizowanych w obiekcie Palmiarni - załącznik nr 8 oraz z wykazem ptaków-załącznik nr 9 do INSTRUKCJI DLA WYKONAWCÓW-ROZDZIAŁ 2 SIWZ oraz Specyfikacją techniczną wykonania bieżącego utrzymania Palmiarni w Legnicy - stanowiącą Załącznik Nr 1 do umowy- Rozdział 3 siwz. Usługi należy wykonywać z należytą starannością, z zachowaniem szczególnej ostrożności, zgodnie z zasadami wiedzy ogrodniczej, technicznej, przepisami bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia, obowiązującymi normami, instrukcjami i warunkami stosowania oraz innymi przepisami prawa, w tym ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, a także w uzgodnieniu z Zamawiającym. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie- należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe rzeczy, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza zaproponowanie w ofercie rzeczy (przedmiotu zamówienia) RÓWNOWAŻNYCH tj. o parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych nie gorszych niż zaproponowane przez Zamawiającego. Obowiązek udowodnienia równoważności leży po stronie Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust 5 ww. ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 031170004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 18.000,- PLN

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.bip.legnica.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach