Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie i konserwacja sygnalizatorów na terenie miasta Zgorzelec

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, Domańskiego 7
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    Domańskiego 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    REGON: 230821546
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie i konserwacja sygnalizatorów na terenie miasta Zgorzelec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na konserwacji i bieżącym utrzymaniu w należytym stanie technicznym i estetycznym sygnalizacji świetlnych, zlokalizowanych na terenie miasta Zgorzelec, zgodnie z wykazem, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ. 2. Zakres usługi stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje w szczególności:1) malowanie konstrukcji wsporczych (wysięgników bram, masztów), za wyjątkiem 4 sztuk bramownic zlokalizowanych na skrzyżowaniu ulic Domańskiego-Warszawskiej-Dąbrowskiego, farbą antykorozyjną koloru RAL 9006 (jednorazowo w okresie realizacji zamówienia, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym),2) utrzymanie w stanie czystości i czytelności urządzeń i elementów sygnalizacji świetlnej, poprzez: mycie szafek sterowników, szafek licznikowych i pośrednich, soczewek, odbłyśników, ekranów kontrastowych, kamer oraz drogowego oznakowania pionowego umieszczonego na wysięgnikach konstrukcji sygnalizatorów sygnałów świetlnych, usuwanie reklam, ulotek, naklejek itp. (w miarę potrzeb lub po zgłoszeniu przez Zamawiającego),3) przycinanie gałęzi drzew w celu zapewnienia widoczności emitowanych sygnałów świetlnych (w miarę potrzeb lub po zgłoszeniu przez Zamawiającego),4) przyjmowanie zgłoszeń o nieprawidłowym funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnych,5) dokonywanie cotygodniowych – bieżących przeglądów pracy i stanu technicznego urządzeń sygnalizacji świetlnej objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie prawidłowego nadawania sygnałów świetlnych dla uczestników ruchu drogowego. Zamawiający wymaga aby Wykonawca dokonał obowiązkowego przeglądu bieżącego 1 raz w każdym tygodniu kalendarzowym. Z każdego wykonanego przeglądu bieżącego Wykonawca sporządzi protokół, który podlegać będzie zatwierdzeniu przez Zamawiającego,6) codzienne całodobowe zabezpieczenie pełnej dyspozycyjności (także w niedziele i święta oraz pozostałe dni wolne od pracy) osób wyznaczonych do wykonywania prac konserwujących, w tym:a) usuwanie „małej awarii” urządzeń sygnalizacji świetlnej, obejmującej: wymianę uszkodzonych lub zużytych żarówek, bezpieczników, wkładów LED, daszków, soczewek, masek sygnalizatora, zamknięć komór sygnalizacyjnych, w czasie nie dłuższym niż 240 minut od otrzymania zgłoszenia, łącznie z dojazdem do miejsca awarii oraz faktycznym usunięciem awarii (nie chodzi o moment przystąpienia do usuwania awarii a faktyczny czas jej usunięcia). Zgłoszenie Wykonawcy faktu o wystąpieniu „małej awarii” nastąpi pocztą elektroniczną - w dni pracy Zamawiającego, pod wskazany przez Wykonawcę adres poczty elektronicznej. Natomiast w dni wolne od pracy oraz po godzinach pracy Zamawiającego, zgłoszenia będą przekazywane pod całodobowy numer dyżurujący Wykonawcy, który zostanie udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego, tj. https://zgorzelec.eu/ oraz przekazany odpowiednim służbom. Po usunięciu ww. awarii Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest zgłosić Zamawiającemu pocztą elektroniczną dokładną godzinę przystąpienia do usunięcia awarii oraz zakończenia prac. Podczas usuwania „małej awarii” Wykonawca zobowiązany jest wykonać dokumentację fotograficzną (przed rozpoczęciem, w trakcie oraz po usunięciu) posiadającą znacznik czasowy jej sporządzenia (datę i godzinę). Wykonaną dokumentację fotograficzną Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu wraz z informacją o usunięciu awarii. W przypadku zadeklarowania krótszego czasu usunięcia „małej awarii” niż maksymalny określony przez Zamawiającego oferta Wykonawcy otrzyma dodatkowe punkty w ramach pozacenowego kryterium oceny ofert, zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale XIX SWZ;b) zabezpieczenie „dużej awarii”, obejmującej w szczególności: uszkodzenia konstrukcji wsporczej, masztu HY, okablowania zasilającego lub sterującego, sygnalizatora, itp., w czasie nie dłuższym niż 2 godziny od otrzymania zgłoszenia. Zgłoszenie Wykonawcy faktu o wystąpieniu „dużej awarii” nastąpi pocztą elektroniczną - w dni pracy Zamawiającego, pod wskazany przez Wykonawcę adres poczty elektronicznej. Natomiast w dni wolne od pracy oraz po godzinach pracy Zamawiającego, zgłoszenia będą przekazywane pod całodobowy numer dyżurujący Wykonawcy, który zostanie udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego, tj. https://zgorzelec.eu/ oraz przekazany odpowiednim służbom. W przypadku uszkodzenia całkowitego elementu sygnalizacji świetlnej nie nadającego się do naprawy, Wykonawca zabezpieczy miejsce i urządzenie do czasu naprawy, w sposób, który będzie umożliwiał bezpieczne użytkowanie pasa drogowego przez kierowców oraz pieszych. Jednocześnie Wykonawca udzieli Zamawiającemu informacji pocztą elektroniczną o zakresie prac koniecznych do wykonania wraz z opisem elementów sygnalizacji wymagających wymiany oraz podaniem szacunkowego kosztu naprawy urządzeń sygnalizacji świetlnych. Naprawa, o której mowa w zdaniu poprzednim nie jest objęta przedmiotem niniejszego zamówienia;c) w przypadku gdy dotrzymanie terminu, o którym mowa w lit. a–b niniejszego punktu nie będzie możliwe z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, uniemożliwiających terminowe wykonanie prac (np. z powodu warunków atmosferycznych powodujących konieczność wstrzymania prac) Wykonawca może uzgodnić z Zamawiającym przesunięcie terminu usuwania awarii z zastrzeżeniem, że przesunięcie tego terminu nie może trwać dłużej niż czas trwania okoliczności uniemożliwiających dotrzymanie terminu pierwotnego. Wykonawca zobowiązany będzie zgłaszać Zamawiającemu pocztą elektroniczną brak możliwości realizacji prac w terminie, o którym mowa w lit. a i/lub b niniejszego punktu, każdorazowo wraz z uzasadnieniem;d) w przypadku wystąpienia okoliczności, w których zgłoszona usterka/awaria wynika z czynników zewnętrznych niezależnych od Wykonawcy (np. akt wandalizmu, kolizja drogowa, kradzież, siła wyższa np.: uderzenie pioruna, wichura, gwałtowne opady, gradobicia, pożar) Wykonawca w terminie natychmiastowym nie dłuższym niż czas reakcji określony w lit. a niniejszego punktu od otrzymania zgłoszenia o uszkodzeniu, usunie z pasa drogowego przeszkody spowodowane uszkodzeniem, a do czasu ich usunięcia miejsce to właściwie oznakuje. Uszkodzoną konstrukcję lub urządzenia Wykonawca zabezpieczy i przewiezie w miejsce wskazane przez Zamawiającego. W przypadku awarii wymagających interwencji innych służb (np. uszkodzenie sieci energetycznej) Wykonawca każdorazowo ustali z powyższymi służbami termin usunięcia awarii, a następnie powiadomi Zamawiającego o terminie zakończenia prac. Wykonawca po przybyciu na miejsce zdarzenia wykona dokumentację fotograficzną uszkodzonych elementów i urządzeń posiadającą znacznik czasowy jej sporządzenia (datę i godzinę) oraz sporządzi protokół zawierający ich wykaz oraz zakres prac jakie należy przeprowadzić w celu doprowadzenia ich do pełnej funkcjonalności. Protokół wraz dokumentacją fotograficzną Wykonawca prześle Zamawiającemu pocztą elektroniczna w terminie do 2 dni roboczych od momentu wystąpienia awarii;e) Zauważone lub zgłoszone nieprawidłowości w działaniu sygnalizacji, wpływające bezpośrednio na bezpieczeństwo ruchu, powinny być niezwłocznie usunięte - w przypadku awarii, o których mowa w lit. a niniejszego punktu, ze szczególnym uwzględnieniem zapisów lit. b i d niniejszego punktu. Jeżeli będzie to niemożliwe z powodów technicznych, sygnalizację Wykonawca zobowiązany będzie przełączyć na pracę w trybie ostrzegawczym (sygnał żółty migający);7) prowadzenie na bieżąco dzienników eksploatacji sygnalizacji świetlnych i dokumentowania w nich każdej awarii,8) bieżące prowadzenie komputerowego systemu rejestracji pracy sygnalizacji świetlnej,9) dokonywanie kontroli poprawności stanu technicznego i pracy sterowników, zgodnie z obowiązującą dla danej sygnalizacji dokumentacją (dziennikiem eksploatacji) oraz kontroli poprawności czasu zegara wewnętrznego w sterowniku – minimum raz w tygodniu,10) wykonywanie pomiaru stanu izolacji przewodów oraz skuteczności ochrony przeciwporażeniowej sygnalizacji świetlnej (pomiar i sprawdzanie skuteczności zerowania i rezystancji uziemienia urządzeń sygnalizacji świetlnej, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie) – jeden raz w okresie realizacji zamówienia,11) dokonywanie przeglądów okresowych sterowników sygnalizacji ulicznej – raz w każdym kwartale, odnotowując to w dzienniku eksploatacji,12) kontrolę stanu technicznego konstrukcji wsporczych – jeden raz w okresie realizacji zamówienia.4. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie do 14 dni od zawarcia umowy, do wykonania kompleksowego przeglądu stanu technicznego sygnalizacji świetlnej, w obecności upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego. Z przeglądu Wykonawca sporządzi protokół obejmujący informacje na temat obecnego stanu technicznego wszystkich sygnalizacji świetlnych objętych przedmiotem niniejszego zamówienia wraz z informacją o ewentualnym niezbędnym zakresie prac remontowych. Wykonanie przeglądu należy odnotować w dzienniku eksploatacyjnym.5. Przedmiot zamówienia należy wykonywać zgodnie oraz w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków umieszczania na drogach, a także normami i zasadami wiedzy technicznej oraz z należytą starannością.6. Szczegółowy opis, zakres obowiązków oraz sposób realizacji zamówienia został zawarty w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.7. Zamawiający informuje, że w Zgorzelcu stosowane są sterowniki ZABERD MPS.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50232000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 975,00 PLN (słownie: dziewięćset siedemdziesiąt pięć złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania oferti utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą,z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) Pieniądzu;2) Gwarancjach bankowych;3) Gwarancjach ubezpieczeniowych;4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowaw art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy numer: 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461,z dopiskiem: „Wadium do postępowania nr WZP.271.1.26.2024”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. W związkuz powyższym wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert, tj. przed upływem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin składania ofert.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, zgodnie z zapisami ust. 10 Rozdziału XVI SWZ i zawierać w swej treści co najmniej poniżej wskazane wymagania:1) Musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,2) Z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,3) Powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków,4) Termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą,5) W treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,6) Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Miejska Zgorzelec7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający uzna wadium (w formie gwarancji lub poręczenia) za prawidłowe, jeżeli będzie ono dawało Zamawiającemu możliwość skutecznego zrealizowania swoich roszczeń w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających zatrzymanie wadium, niezależnie od tego, któryz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia doprowadził do ziszczenia się przesłanek określonych w art. 96 ust. 6 ustawy Pzp.6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadiumw sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadiumw przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.7. Informacje dotyczące wadium zostały określone w Rozdziale XVI SWZ. Zamawiający nie zamieścił pełnego opisu ze względu na ograniczoną wielkość pola.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z art. 112 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:1) Wymagane doświadczenie zawodowe:O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie co najmniej jedną usługę polegającą na bieżącym utrzymaniu i konserwacji sygnalizacji świetlnej obejmującej minimum 5 sygnalizatorów, przez okres trwający nieprzerwanie co najmniej 12 miesięcy (każda usługa).Zamawiający pod pojęciem „sygnalizacja świetlna” rozumie zestaw urządzeń służących do sterowania ruchem drogowym na skrzyżowaniu dróg publicznych lub na przejściu dla pieszych w ciągu drogi publicznej zlokalizowanym poza obszarem skrzyżowania.W przypadku usługi nadal wykonywanej okres świadczenia usługi na dzień składania ofert nie może być krótszy niż 12 następujących po sobie miesięcy.Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach zamówienia/umowy realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca powoływał się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w których wykonywaniu Wykonawca ten bezpośrednio nie uczestniczył lub nie uczestniczy.Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonywanego zakresu usług lub zwróci się bezpośrednio do podmiotu na rzecz którego wykazany zakres usług został wykonany lub jest wykonywany, o przedstawienie informacji lub dokumentów istotnych dla oceny spełnienia warunku.2) Osoby skierowane do realizacji zamówienia:O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia następujące osoby:a) 1 osobę (osoba nadzorująca) posiadającą uprawnieniaw zakresie dozoru SEP D do 1kV,b) 2 osoby (konserwatorzy/elektromonterzy) posiadające uprawnienia w zakresie eksploatacji SEP E do 1 kV.Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4A do SWZ.Nie dopuszcza się łączenia funkcji wskazanych w lit. a) i b) niniejszego punktu przez jedną osobę.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-07

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach