Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Pniewy w 2019 r.

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Pniewy ogłasza przetarg

  • Adres: 62-045 Pniewy, ul. Wolności
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 612 936 420 , fax. 612 936 435
  • Data zamieszczenia: 2019-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Pniewy
    ul. Wolności 4
    62-045 Pniewy, woj. wielkopolskie
    tel. 612 936 420, fax. 612 936 435
    REGON: 63001148000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pniewy.poznan.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej PGL LP

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Pniewy w 2019 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia są usługi związane z bieżącym utrzymaniem dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Pniewy w 2019 r., w zakres których wchodzi między innymi: a) mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża, b) miejscowe utwardzanie dróg leśnych połączone z wbudowaniem kamienia, tzw. „otoczaka”, Zamawiający szacuje wykonanie robót objętych przedmiotem zamówienia dla zakresu o którym mowa w punkcie: a) w ilości 112 300 m2 b) w ilości 4090 m2 Szczegółowy zakres robót, ich lokalizacja, wykorzystanie ilości i frakcji materiału do utwardzenia dróg leśnych oraz ilości m² nawierzchni określony będzie każdorazowo w zleceniu wystawionym przed rozpoczęciem prac w zależności od potrzeb w terenie w okresie realizacji zamówienia przez Wykonawcę. Podana powyżej ilość robót jest orientacyjna, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości robót (metrażu) jak również wstrzymania wykonania robót w poszczególnych zakresach w zależności od sytuacji przyrodniczo-pogodowej, która może zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Zwiększenie ilości nie oznacza wprowadzenia nowych prac, nie objętych zakresem zamówienia podstawowego, a zmniejszenie nie oznacza całkowitej rezygnacji z części prac. Należy je rozumieć jako zwiększenie ilości robót w jednej lokalizacji, kosztem zmniejszenia ilości robót w innej lokalizacji – w ramach wartości brutto przedmiotu zamówienia. Maksymalny dopuszczony przez Zamawiającego termin przystąpienia do realizacji robót będących przedmiotem zamówienia (czas reakcj) - wynosi 6 dni roboczych. Termin liczony będzie od dnia następnego po otrzymaniu zlecenia od Zamawiajacego. 3.2. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Pniewy. 3.3. Remonty dróg leśnych gruntowych polegać mają na: 3.3.1. Mechanicznym profilowaniu i zagęszczaniu podłoża, polegającym na wyrównaniu wybojów, kolein w celu zapewnienia lepszego odwodnienia drogi na całej jej szerokości uzyskując profil poprzeczny ze spadkiem dwustronnym dla odprowadzenia wód deszczowych. Profilowanie dróg należy prowadzić przy pomocy równiarek samojezdnych trzyosiowych , Profilowanie należy wykonać przy średnim nawilgoceniu gruntu, co ułatwia ścięcie gruntu na wygórowaniach, jak i jego zagęszczenie. W czasie profilowania równiarka powinna: • wyrównać wyboje ziemią otrzymaną przez ścięcie wygórowań, powstałych z materiału wyniesionego z wybojów przez koła pojazdów, • odtworzyć profil pierwotny przez ścięcie poboczy i przesunięcie otrzymanej stąd ziemi ku środkowi drogi z jednoczesnym wyrównaniem kolein, • uporządkować i wyrównać pobocze mechanicznie i ręcznie, należy usunąć wystające korzenie oraz większe kamienie mogące mieć wpływ na bezpieczeństwo użytkowników ruchu. Ponadto należy • po każdorazowym przejeździe zagęścić drogi gruntowe samobieżnym walcem ogumionym lub wibracyjnym, • po jednorazowym przejeździe równiarki, należy zagęścić grunt formując koronę drogi. Po zagęszczeniu, czynność równania należy powtórzyć. Przy drugim przejeździe pracuje się z gruntem z pierwszego przejazdu. Należy nagarnąć grunt w miejsca, w których brakuje ziemi, • w miejscach obniżenia terenu należy dodatkowo wykonać odwodnienie drogi, • jeśli po dwukrotnym przejeździe profilowana droga nie spełni wymaganych warunków, profilowanie i wałowanie należy powtórzyć, aż do uzyskania 6 procentowych spadków poprzecznych. • powstający w wyniku równania wałek od strony krawędzi należy zlikwidować, aby na drodze nie gromadziła się woda. 3.3.2. Naprawie odcinków dróg kamieniem, tzw. „otoczakiem” polegająca na odbiorze i transporcie kamienia z kopalni KRUSZGEO Wielkopolskie Kopalnie Sp. z o.o. wraz z rozplantowaniem i zagęszczeniem mechanicznym wg wskazań pracownika Nadleśnictwa Pniewy. Grubość po zagęszczeniu materiałem powinna wynosić co najmniej 20 cm Materiał – „otoczak” wraz z jego transportem dostarcza Wykonawca do miejsca wskazanego na terenie Nadleśnictwa Pniewy. Koszt kamienia z kopalni KRUSZGEO Wielkopolskie Kopalnie Sp. z o.o., dla firmy, która będzie wykonywała naprawę dróg na zlecenie Nadleśnictwa Pniewy będzie wynosił 20 zł netto/t przez cały okres trwania umowy, tj. do końca 2019 r. 3.4. Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca używać będzie własnych narzędzi, materiałów i urządzeń dostarczonych na miejsce realizacji robót własnym staraniem. Ilość narzędzi i urządzeń wykorzystywanych do realizacji przedmiotowego zadania winna zapewnić właściwe tempo realizacji w okresie objętym umową. Wszystkie narzędzia i urządzenia winny być dobrane w taki sposób, by nie spowodować niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych usług. 3.5. Zamawiający ma prawo z ważnych przyczyn do ograniczenia przedmiotu zamówienia w stosunku do zakresu, o którym mowa w niniejszej SIWZ. Przez ważne przyczyny rozumieć należy w szczególności niesprzyjające warunki atmosferyczne, przyczyny przyrodnicze, okoliczności wywołane przez klęski żywiołowe i katastrofy naturalne, nieprzewidziany brak środków na sfinansowanie zamówienia przez Zamawiającego. Ograniczenie przedmiotu umowy nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, a w związku z tym nie jest podstawą do podnoszenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. 3.6. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia oraz wszelkie materiały objęte przedmiotem zamówienia w ramach naprawy dróg na okres roku licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Okres odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady jest równy okresowi gwarancji udzielonej przez Wykonawcę. Wzór dokumentu udzielenia gwarancji stanowi Załącznik nr 11 do SIWZ. 3.7. W okresie gwarancji i rękojmi Wykonawca zobowiązuje się do wykonania na własny koszt prac związanych z usunięciem miejscowych zagłębień, kolein, wyboi powstałych w trakcie użytkowania dróg leśnych niezależnie od przyczyny ich powstania, w najkrótszym możliwym terminie uwzględniającym techniczne możliwości ich usunięcia, jednak nie dłuższym niż 5 dni od przesłania drogą mailową lub faxem Wykonawcy zawiadomienia o konieczności usunięcia wady lub usterki. 3.8. Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca przeznaczonego do realizacji usług i ich otoczenia, a także zdobył wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w pkt. 9.6 SIWZ i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy siedziby Zamawiającego – biuro Nadleśnictwa Pniewy czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy. 3.9. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody, jakie mogą wyniknąć na skutek niewłaściwego prowadzenia robót, złej organizacji transportu i składowania materiałów budowlanych oraz za szkody jakie mogą powstać w drzewostanie na skutek prowadzonych prac, od chwili rozpoczęcia robót, aż do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Do obowiązków Wykonawcy należy również naprawa na własny koszt wszelkich uszkodzeń na drogach dojazdowych powstałych w związku z wykonywaniem zleconych robót, w tym transportu materiału. Po wykonaniu prac Wykonawca doprowadzi do należytego stanu i porządku, tj. co najmniej do istniejącego przed rozpoczęciem prac miejsca prowadzenia robót, w szczególności te, które Wykonawca naruszy lub uszkodzi w celu realizacji przedmiotu zamówienia. 3.10. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę - stosowanie do dyspozycji art. 29 ust. 3a PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę (w przypadku realizacji przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawcy) na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia – tj. operatorów maszyn wykorzystywanych w zakresie mechanicznego równania i profilowania dróg, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.).” Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a PZP, a także uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. 3.11. Usługi należy prowadzić zgodnie z:  warunkami określonymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ,  aktualnym poziomem wiedzy technicznej, normami i uregulowaniami prawnymi,  ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r., poz. 142),  Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. nr 193, poz. 1890),  Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy (Dz. U. nr 191, poz. 1596 z późn. zm.),  Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r., poz. 1650 z późn. zm.),  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. nr 58, poz. 405 z późn. zm.),  Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. nr 109, poz. 719 z późn. zm.),  Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r., poz. 1332), a) Sprzęt podlegający dozorowi technicznemu (zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2012 r. w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu (Dz. U. z 2012 r., poz. 1468) powinien być zarejestrowany w Urzędzie Dozoru Technicznego i posiadać aktualne dopuszczenie do pracy (decyzję UDT).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł, Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 10.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 10.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO BP O/Szamotuły nr rachunku: 65 1020 4128 0000 1402 0035 0538 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Pniewy w 2019 r.”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, wyłącznie z chwilą uznania tego rachunku bankowego przed terminem składania ofert tj. najpóźniej do w dniu 12.04.2019 r., gdyż dopiero uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) powoduje, że Zamawiający będzie w posiadaniu wadium. 10.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 10.5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 1 - sekretariat). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 10.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 10.7. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo. 10.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10.13. 10.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10.12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt 10.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru - zał. nr 1 do SIWZ); 2) kosztorys ofertowy (wg wzoru – zał. nr 2 do SIWZ),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach